Gå til innhold

Flaueste opplevelse hos legen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke sånn superflaut og litt hell i uhell.

For et år siden ca var jeg med min far på sykehuset, da han hadde brukket ankelen og legen skulle undersøke foten. Mens han ble undersøket, så besvimte jeg plutslig, falt av stolen og smalt rett i bakken. Våknet noen sekunder etterpå av at legen forsøkte å få meg til bevissthet^^

Jeg opplevde noen lignende for ca 15 år siden. Jeg var på en slags messe sammen med mamma, en messe med alt mulig. Vi gikk forbi en stand med noen leger, og mamma ville få blodtrykket sitt mål av de siden det stod at de kan gjøre det gratis. Mens mamma ble målt så ble jeg svimmel og besvimte, det siste jeg husket var en mannlig lege som tok i mot meg og dyttet med nedi en stol. Våknet av den legen som hadde litt panikk. De gjorde ikke noe men jeg vil anta at det var lavt blodtrykk, noe jeg sleit med i puberteten og dette var på den tiden.

En gang hos legen så skulle de ta en urinprøve, noe jeg ikke var forberedt på så jeg hadde tisset rett før jeg dro dit. Jeg satt i nesten 20 min inne på doen på legekontoret før jeg klart å skvise ut noen få edle dråper. Det var litt flaut, for legen satt jo å ventet på meg på labben da han skulle gjennomføre prøven selv, det var kun han og en sekretær på jobb den dagen pga sykdom og sommerferie, så legen tok seg av labben selv.

Anonym poster: 31d297765931103c8920b0236e2b0108

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var hos spesialist for å få hjelp mot de ekstremt klamme hendene mine ( det er over nå) jeg var vel 15 år. Skulle få et sånt ström aparat til å ha hendene i ( man kan få tilbehör til fötter og armhuler også tydligvis) gikk ut til sekretären og fikk aparatet. Når jeg var på vei ut av det stappfulle venterommet. Gaper sekretären: DU! Svetter du ille under armene også??! Vi har nemlig "disse" til det!!! (Holder i noen jern egg med ledninger)

Ehh nei jeg gjör ikke det!

Fy Sören så flaut!! Jeg husker jeg omtrent ville dö! Ble også helt forfjamset. Og tenke ikke på at hun bröt taushetsplikten för jeg kom Hjem. Jeg angrer sikkelig på at jeg ikke rapporterte det!!!

Anonym poster: bbf4d16acca02d06dd625e95612e4e03

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 14 år gammel, så ekstra flaut. Hadde ikke blitt så flau nå lenger men.

Jeg hadde hatt kronisk vondt i magen noen dager, så dro jo til legen. Mamma var med inn.

Legen trykker på magen og undersøker litt og sånn, og spør plutselig: "Du er ikke gravid da?"

Jeg ble helt forfjamsa og bare "..nei..?" (var jomfru også). Mamma ble vel like forfjamsa tenker jeg.

Skjønner at det kunne vært en mulighet, men de kunne kanskje testa det med urinprøva :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 14 år første gang jeg var hos gynekolog. Og jeg fant fort ut at det verste med hele undersøkelsen er å klatre opp og utav den høye stolen.

Det gikk forholdsvis greit å klatre oppi, men jeg var så nervøs under undersøkelsen at jeg ble ganske klam. Så da jeg skulle ned slet jeg litt, fordi det tynne papiret som er i stolen klebret seg fast til meg. Legen hadde satt seg ved skrivepulten sin, men kom bort til meg igjen, da han sikkert hørte masse rasling med papir. Så han måtte skrelle av det papiret fra den klamme rumpa mi, før jeg kom meg ordentlig ned fra stolen...

Det var veeeldig flaut for en fjortenåring på aller første gynekologundersøkelse...

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Leirviking

Hadde en flau opplevelse mens jeg var utvekslingsstudent i Tsjekkia i fjor. Hadde blitt alvorlig matforgiftet etter en langhelg i Krakow, Polen (vi snakker et vekttap på ti kg på tolv dager), og bestemte meg for at jeg bare måtte oppsøke sykehus/lege i Brno, byen i Tsjekkia jeg bodde i.

Etter fem timer ventetid på venteværelset, og vært kasteball rundt omkring på hele sykehuset for å ta alskens prøver og undersøkelser kom jeg inn til legen. Den èneste legen på sykehuset som kunne engelsk. Etter noen enkle undersøkelser, sa han på gebrokkent engelsk at han var pent nødt til å foreta en annen undersøkelse.

Et halvt minutt gikk jeg ut av rommet, med skam over å ha fått en finger opp i rumpen...

Kan tro det var litt latter blant medstudentene fra Norge den kvelden:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt engang på venterommet, og skulle bli kalt inn til røngten.

Plutselig kommer ei dame bort til meg, og sier smilende at de snart er klare for å ta meg inn på ultralyd.

Hun gikk videre før jeg fikk summet meg.

Tydeligvis ble jeg forvekslet med en annen jente de ventet, men måtte le litt av at de trodde jeg var gravid. Så jo ikke sånn ut, og jeg var bare 19 år. Ble litt flau av at det satt andre i venterommet som da trodde jeg var gravid.

Anonym poster: 4cc980c36e8979d317b40c06093d83f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt engang på venterommet, og skulle bli kalt inn til røngten.

Plutselig kommer ei dame bort til meg, og sier smilende at de snart er klare for å ta meg inn på ultralyd.

Hun gikk videre før jeg fikk summet meg.

Tydeligvis ble jeg forvekslet med en annen jente de ventet, men måtte le litt av at de trodde jeg var gravid. Så jo ikke sånn ut, og jeg var bare 19 år. Ble litt flau av at det satt andre i venterommet som da trodde jeg var gravid.

Anonym poster: 4cc980c36e8979d317b40c06093d83f5

Ultralyd brukes til veldig mye mer enn ved graviditet. Man kan ta ultralyd av alle organer om man mistenker noe. Gravide pleier å ta ultralyd på føde/barsel eller gynekologiske avd. På røntgen avd tar de ultralyd av organer.

Men man blir litt satt ut når noen sier noe man helt klart ikke forventer.

Anonym poster: 4abd289dc6d204c2e94fc210dd35a392

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg var hos legen en gang fordi jeg hadde så vondt i magen, også skulle han kjenne på magen min, mens han kjente ble jeg uvel og plutselig spydde jeg så spruten sto. Jeg syns det var flaut, men han tok det pent. Leger må vel tåle å se det meste tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en flau opplevelse mens jeg var utvekslingsstudent i Tsjekkia i fjor. Hadde blitt alvorlig matforgiftet etter en langhelg i Krakow, Polen (vi snakker et vekttap på ti kg på tolv dager), og bestemte meg for at jeg bare måtte oppsøke sykehus/lege i Brno, byen i Tsjekkia jeg bodde i.

Etter fem timer ventetid på venteværelset, og vært kasteball rundt omkring på hele sykehuset for å ta alskens prøver og undersøkelser kom jeg inn til legen. Den èneste legen på sykehuset som kunne engelsk. Etter noen enkle undersøkelser, sa han på gebrokkent engelsk at han var pent nødt til å foreta en annen undersøkelse.

Et halvt minutt gikk jeg ut av rommet, med skam over å ha fått en finger opp i rumpen...

Kan tro det var litt latter blant medstudentene fra Norge den kvelden:p

Skam?

Anonym poster: 7124969a2fccd5e1408fbb1f62a404cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 17 og hadde svie og smerter ved samleie syntes dette var ufattelig flaut å gå til legen med, og når han spør: er det bare når han tar deg hardt bakfra? Holdt jeg på å falle av stolen:p

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vanligvis litt lavt blodtrykk, har hatt det i alle år.

vel, jeg fikk en kul i det ene brystet , og ringte legen. Fikk time samme dag, dog ikke til min fastlege ( som er en hyggelig, middelaldrende dame som har fulgt meg fra blærekatar som liten, gjennom p-piller, graviditeter,homronspiraler osv osv). Den eneste legen som hadde mulighet denne dagen var en mannlig; men jeg tenkte skitt au, greit å få det sjekket. Mann var han ja;og ung. Så ut som en litt mindre utgave av Vin Diesel. Rett og slett griselekker! Hyggelig var han også., Og veldig grundig. Klemte, og styrte lengre enn verst med brystene mine, klemte på mage og rygg, lyttet og herjet. Og skulle til slutt ta blodtrykket. Som da var skyhøyt!

Jeg ble sendt på mammografi, og alt var greit, kun en fettkul. Men jeg måtte komme tilbake til legen for kontroll av blodtrykket. Samme lege enda en gang, og samme resultat; skyhøyt blodtrykk. Prøvde å skylde på at jeg var litt stresset, og fikk beskjed om å komme tilbake uken etter for ny kontroll. Om blodtrykket fortsatt var like høyt måtte det gjøres noe påstod ham.

Vel, uken etter var min fastlege tilbake, og det var blodtrykket mitt også. Hun stusset dog litt over de høye målingen, jeg hadde jo vært så jevn og fin på blodtrykket i alle de år.Hvorpå det ramler utav meg ( som har en tendens til å prate først og tenkte etterpå)" En gråstein ville fått høyt blodtrykk av den legen.... "

Anonym poster: 34b4c4650398e2355238555672a3034d

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg kommer fra ei ganske lita bygd er min fastlege gjennom mange år tilfeldigvis også min kjære nabo. Gikk egentlig helt fint det, helt til en gang han sa jeg måtte ta en gynekologisk undersøkelse. Det var en befrielse å flytte og ha en "grunn" til å bytte fastlege. Har aldri klart å se den mannen i øynene siden! :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er aldri hos legen, menfikk neglesopp for lenge siden og tok en sjekk. Viste seg at føttene mine luktet helt jævlig(tenkte ikke på å dusje etter en lang tur med ullsokker og støvler). Uansett selvsagt dritflaut, men 5 år senere kommer jeg tilbake til det samme legekontoret. Får samme lege og han sier spøkefult etter jeg har satt meg "håper du ikke har tenkt å da av deg skoene denne gangen".

Anonym poster: a2c73d27be6c3ca15c38316377310d23

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5. klasse på barneskolen, hadde sett Oliver Twist og tydeligvis blitt inspirert for snappet lommeboka ut av lomma til legen.

La igjen lommeboka på stolen, var aldri meningen å stjele bare sjekke om det var så lett som i filmen.

Endret av Summers
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var hos GU da jeg var rundt 20, en gammel mann med en ung gutt på praksis. Klarer ikke å glemme blikket rettet mot skrittet mitt, til den ung gutten når jeg lå der å skræva som pokker...æsj, ble sikkert frk høyrehand på han der i senere tid.

Anonym poster: 76efecea6871725f08ddc370983cb8a7

Kan nesten love det at det ble du ikke. Tror ikke vi kvinner er så attraktive der vi ligger og skrever oss.

Anonym poster: 0d96aed18897fac6328789d27635ee27

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 17 og hadde svie og smerter ved samleie syntes dette var ufattelig flaut å gå til legen med, og når han spør: er det bare når han tar deg hardt bakfra? Holdt jeg på å falle av stolen:p

:hoho:

Anonym poster: 6e376b3f67f4d406df1c8c2427a27fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg aldri kommer til å slutte å stresse med, er når jeg skal ta undersøkelser der klær skal av, og de sier "da kan du kle av deg". Jeg vet jo aldri hvor mye jeg skal kle av meg! Jeg kler som regel av meg for lite, men det flaue er jo å kle av seg for mye, hvor på du får beskjed om å kle på deg igjen, i en halvveis streng tone..

Jeg hadde revet av en sene i skuldra, og fikk selvfølgelig en kjekk ung lege som var vikar. Jeg måtte kle av meg på overkroppen, hadde bare DEN push-up-bhen på under strikkagenseren. Han spurte "har du ikke på deg singlett?".. Eh, nei.. Så måtte jeg løfte på armene for å se hvor langt jeg kom før det gjorde vondt. Hadde selvfølgelig en urskog under armene, så jeg lata som jeg fikk vondt mye før jeg egentlig fikk det:p Den ene arma var jo fin, så den måtte jeg pent løfte.. Karma kom etterpå, for da jeg kom hjem fikk jeg ikke til å røre arma uten å grine.

En annen gang var jeg skikkelig dårlig når jeg våkna opp hos han jeg nettopp hadde begynt å date. Jeg klarte ikke komme meg til legen alene, han måtte støtte meg imens jeg gikk, derfor ble han med inn på legekontoret. Til min store forskrekkelse begynte legen å rote bak i tidligere henvendelser for å se om jeg hadde hatt samme symptomer tidligere, og mumlet høyt. Daten min rakk å høre flere pinlige henvendelser fra tidligere før jeg rakk å avbryte og si "ehem, kan du ikke tenke høyt?". Jeg ble sendt på GU også, der legen insisterte på at daten holdt meg i hånda fordi det ville gjøre vondt. Han sto bak hodet mitt da, og så ingenting. Heldigvis ble han ikke skremt, og vi er samboere idag ;p

Anonym poster: cdcbd7bfe1bb40126df1312aeb408186

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...