Gå til innhold

Andre bolle(r)


dreia

Anbefalte innlegg

Ja, eg skulle då ha prøvd meg. Då hadde eg vel fått høyra det. :ler:

Ikkje før har siste klossen blitt lagt på, så står han klar, kikkar på meg med stjerner i blikket og vil "bakka" (=sparka). :rodmer:

Nå er pjokken i seng. Me har skikkelig koselige leggestunder for tida - eg ligg (eller sit, om bekkenet ikkje lar meg finna grei stilling) i senga saman med pjokken, og så pratar me om alt mulig rart. Skravla går i eitt, så det er berre tidvis eg får til å styra samtalen. :fnise: Og så styrer han mykje med å leggja dyna over kosehunden sin. Ofte skal hunden liggja på puta også. Det er så utrulig søtt når han passar på at hunden ligg godt for natta. :hjerte: Og så er det koselig når han stadig seier "Mamma itte gå bort." og "Mamma litt te" (=mamma bli i senga litt til). Skjønne pjokken min! :rodmer: Tru om eg kan bli berre halvparten så glad i og stolt av nestemann? :klo: Då må eg vel seia meg godt fornøyd?! ;)

Det er merkelig det der... Når man har bare en, føler man at man ikke kan klare å være like glad i og stolt av en til. Men når den lille er der, så er det babyen din, og du er minst like glad i den lille som i den store.

Jeg er liksom glad i dem begge to, og kjempestolt over at de er akkurat som de er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er merkelig det der... Når man har bare en, føler man at man ikke kan klare å være like glad i og stolt av en til. Men når den lille er der, så er det babyen din, og du er minst like glad i den lille som i den store.

Jeg er liksom glad i dem begge to, og kjempestolt over at de er akkurat som de er...

Eg håper det blir slik. Men kjem nok til å lura på om det faktisk er mulig ei god tid framover. Eg har jo ikkje eingong begynt å gleda meg skikkelig til mai ennå... :sjenert: (Eg håper egentlig det først og fremst er ein forsvarsmekanisme fordi eg ikkje tør å stola heilt på at dette kjem til å gå bra, men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kokvask til den store gullmedaljen. Me har vore så heldige å få med oss omgangssjuka heim frå barnehagen. :spy::bond: Eg har ikkje lyst til å bli smitta nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper gutt ;)

Er ikke innom så mye rundt i dagbøker, men følger bloggen din :)

*notert*

Det er ikkje akkurat så mykje oppdatering i bloggen min om dagen, men... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg håper det blir slik. Men kjem nok til å lura på om det faktisk er mulig ei god tid framover. Eg har jo ikkje eingong begynt å gleda meg skikkelig til mai ennå... :sjenert: (Eg håper egentlig det først og fremst er ein forsvarsmekanisme fordi eg ikkje tør å stola heilt på at dette kjem til å gå bra, men...)

Det er selvsagt mulig at det tar noen dager før du kjenner den kjærligheten for lille-bollen, men det kommer. Og den blir like sterk som for store-bollen. Men det er tross alt to forskjellige barn, så det er godt mulig du vil føle kjærligheten for den ene litt annerledes enn for den andre, om du skjønner. Likevel, selv om du kanskje kommer til å elske dem på "forskjellige" måter, er det på samme grunnlag, og de er like sterke. Du vil elske begge like høyt, fordi begge er barna dine, og begge er betydningsfulle og fantastiske små tilskudd i livet ditt.

Men jeg skjønner bekymringen, jeg hadde den selv, da jeg ventet andre-frøkna. For ingen kunne vel bli like viktig for meg, som første-frøkna. Men alle ungene er like viktige for meg. Likevel, jeg kjenner forskjellige følelser for dem. Den ene føler jeg større trang til å beskytte, den andre føler jeg mer for å "pushe" mer på for å gjøre henne selvstendig. Men det har jo med hvilke evner de har og ikke har. Så ja, jeg føler kjærligheten for dem på forskjellige måter, og til tross for det, elsker jeg dem like høyt. Jeg kan bare ikke sammenligne det.

Vanskelig å forklare, så om det er forvirrende, kan du ikke klandres på noen måte. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omgangssyke æsj. Håper den forsvinner like fort som den kom!

Huff ja, det håper eg og. I kveld kom ein skikkelig ladning etter leggetid, mens eg fremdeles låg i senga med han. Og han sovna halvsittande i armane mine mens me venta og såg om det kom ny runde oppkast. Ein positiv ting i det heile: Pjokken er ein skikkelig tøffing, som ikkje klagar, og han er utrulig flink til å gi beskjed på forhånd om at han må kasta opp (både ved å seia ifrå og med fysiske tegn), så dei aller fleste gongene får me til å treffa alt i spybøtta! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt mulig at det tar noen dager før du kjenner den kjærligheten for lille-bollen, men det kommer. Og den blir like sterk som for store-bollen. Men det er tross alt to forskjellige barn, så det er godt mulig du vil føle kjærligheten for den ene litt annerledes enn for den andre, om du skjønner. Likevel, selv om du kanskje kommer til å elske dem på "forskjellige" måter, er det på samme grunnlag, og de er like sterke. Du vil elske begge like høyt, fordi begge er barna dine, og begge er betydningsfulle og fantastiske små tilskudd i livet ditt.

Men jeg skjønner bekymringen, jeg hadde den selv, da jeg ventet andre-frøkna. For ingen kunne vel bli like viktig for meg, som første-frøkna. Men alle ungene er like viktige for meg. Likevel, jeg kjenner forskjellige følelser for dem. Den ene føler jeg større trang til å beskytte, den andre føler jeg mer for å "pushe" mer på for å gjøre henne selvstendig. Men det har jo med hvilke evner de har og ikke har. Så ja, jeg føler kjærligheten for dem på forskjellige måter, og til tross for det, elsker jeg dem like høyt. Jeg kan bare ikke sammenligne det.

Vanskelig å forklare, så om det er forvirrende, kan du ikke klandres på noen måte. =P

Eg les og høyrer jo om korleis andre føler akkurat dette, men eg synst likevel det høyrest rart ut at eg kan bli sååå glad i og stolt av nestemann. Men skulle det skje (slik "alle" påstår), vel å merka etter nokre månader - ein må jo læra ungen å kjenna først -, så anser eg meg sjølv som verdens heldigste, som har fått dei to aller beste og finaste ungane. :hjerte:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh crappy day!

Pjokken har kasta opp fleire gonger i løpet av natta, og har fortsatt utover dagen. Han skrik og sutrar ein del, for det er tydelig at han ikkje er i form. :(

Og i dag tidlig fekk eg også omgangssjuka med full kraft. :spy: Eg har kanskje ikkje så mykje å klaga over, som har sluppe unna gravidkvalmen, men omgangssjuka er virkelig noko herk! :sukk: Jammen godt mannen - eller snarare supermannen - har klart å ta seg av pjokken aleine i dag, til tross for at han også er uggen og ikkje i form. Eg har nemlig vore venner berre med senga og dodraugen i dag... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring :hug:

Håper dodraugen ikke blir smittet slik at det ikke kommer i retur ;)

:spy: Ja, det hadde jo frista med stadige rundvaskar av badet nå. Eller verre: av alle våre 3 (!) toalett/bad i huset! :daane::bond:

Med fare for å jinxa det: Eg føler meg litt bedre allerede. Verre med pjokken, han har nettopp tømt seg i bøtta igjen, stakkar. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, den syken går visst her i området også... Håper den holder seg unna meg, for det orker jeg rett og slett ikke med tre barn i hus! ;) Håper dere føler dere bedre snart alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, den syken går visst her i området også... Håper den holder seg unna meg, for det orker jeg rett og slett ikke med tre barn i hus! ;) Håper dere føler dere bedre snart alle sammen!

Den er visst skikkelig smittsom, den som går her iallfall. Torsdag var iallfall 8 av 14 ungar på avdelinga til pjokken vekke frå barnehagen, og fleire ansatte var også slått ut. Håper den held seg unna deg. Ikkje kjekt når små babyar får slikt iallfall. :( Eg er nå glad eg "berre" er gravid nå. ;)

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Absolutt bedre å få omgangssyken som gravid enn som babymamma. Ei venninne av meg mistet melken av det :(

Håper du holder deg god nå og at du og dodraugen er ferdig med vennskapet for denne gang! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring!

Og gratulerer så masse med en lillesøster på vei (tipper jeg da :fnise: Jeg bruker jo å være notorisk dårlig til denne tippinga, så du skal se det blir en lillebror :P).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt bedre å få omgangssyken som gravid enn som babymamma. Ei venninne av meg mistet melken av det :(

Håper du holder deg god nå og at du og dodraugen er ferdig med vennskapet for denne gang! :klemmer:

Huff! Mista melka av omgangssjuka? :(

Eg er heldigvis mykje bedre i dag. Apetitten er ikkje på topp ennå, men ellers er eg stort sett i grei form. Pjokken har derimot kasta opp ein del i dag også. Håper han slepp unna i morgon, for nå synst eg han har hatt det lenge nok. :sukk: Han åt greit til kvelds i dag utan å sjå grøn ut i ansiktet, så eg har eit visst håp. :pls:

God bedring!

Og gratulerer så masse med en lillesøster på vei (tipper jeg da :fnise: Jeg bruker jo å være notorisk dårlig til denne tippinga, så du skal se det blir en lillebror :P).

Takk, takk. :)

*tipping notert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...