Gå til innhold

Andre bolle(r)


dreia

Anbefalte innlegg

Akkurat ferdig i toget. Pjokken ville ikkje gå sjølv, men sat så fint i vogna si heile turen. Og berta litt med fløyta si på oppfordring. ;) Litt kjedelig at me var så langt bak i toget at me knapt nok høyrte eller såg snurten av noko korps. :forvirret:

Krabaten sov mesteparten av toget, men vakna og skreik litt mot slutten, så me raska oss heim. Det var sikkert varmt på han, stakkar. Sol, varmt og tett inntil meg i sjalet. Puh! Melka går vel ned på høgkant ein slik dag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempekoselig 17. mai. :strix: Etter toget tok me pølser på termos, tilbehør og saft, og tok turen i barnehagen like ved. Pjokken syns det var skikkelig artig med picnic. :nigo: Og han likte godt at både mamma, pappa og tante var med og leika med han etterpå. Og krabaten sov søtt i vogna si gjennom heile utflukta. Herlig! :strix::sol:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordring nå i desse finvêrstider: Korleis kle på ein snart 3-åring som ikkje liker forandringar? I natt sov han med body, ullstømpebukse og sokkar i ei badstue av eit soverom. Han insisterte på alle plagga. Teppe og dyne skulle han òg ha over seg (men eg håper han sparka det av seg i løpet av natta). :daane: I dag fekk eg heldigvis av han strømpebuksa - han fekk på ein tights som han meinte var ei strømpebukse. Men sokkar insisterte han på at skulle på. Eg blir reint svett av å sjå på den påkledninga, men har liksom ikkje lyst på skriking heller. :tunge1: Nokon som har tips? Eller som kan trøsta meg med at eg ikkje er aleine med ein slik rar unge? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har krabaten allerede debutert på rutsjebanen. Slik er det å ha ein storebror som forlangar at mamma skal rutsja meir etter at lillebror har vakna og ikkje lenger vil ligga for seg sjølv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Utfordring nå i desse finvêrstider: Korleis kle på ein snart 3-åring som ikkje liker forandringar? I natt sov han med body, ullstømpebukse og sokkar i ei badstue av eit soverom. Han insisterte på alle plagga. Teppe og dyne skulle han òg ha over seg (men eg håper han sparka det av seg i løpet av natta). :daane: I dag fekk eg heldigvis av han strømpebuksa - han fekk på ein tights som han meinte var ei strømpebukse. Men sokkar insisterte han på at skulle på. Eg blir reint svett av å sjå på den påkledninga, men har liksom ikkje lyst på skriking heller. :tunge1: Nokon som har tips? Eller som kan trøsta meg med at eg ikkje er aleine med ein slik rar unge? :fnise:

Jeg er en sånn "kjip" mamma som ikke gir noe valg og heller tar grininga :tunge1: Vi legger opp til valg han er stor nok til å ta - den eller den T-skjorten, men ikke om han får ha ulltrøye eller T-skjorte om du skjønner hva jeg mener? Men han får alltid velge mellom to T-skjorter da, og to shortser. Veldig lite forhandlinger her i heimen, mamma og pappa bestemmer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en sånn "kjip" mamma som ikke gir noe valg og heller tar grininga :tunge1: Vi legger opp til valg han er stor nok til å ta - den eller den T-skjorten, men ikke om han får ha ulltrøye eller T-skjorte om du skjønner hva jeg mener? Men han får alltid velge mellom to T-skjorter da, og to shortser. Veldig lite forhandlinger her i heimen, mamma og pappa bestemmer :fnise:

Her er det lenge sidan valget mellom to ting fungerte. Han er ganske bestemt når han har bestemt seg for noko. Avledning fungerer av og til, men ikkje alltid. Skal me ta kampen, må det iallfall tas tidlig på dagen. Nattklæra kan me ikkje krangla omviss me har lyst til å legga oss den kvelden. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg slipper akkurat slike problemer, har dessverre ingen andre råd til deg enn å ta kampen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Passe bestemt her også, men mammaen er mer bestemt :ler: Han får f.eks. hysterisk anfall om pappaen prøver seg med påkledning han ikke er enig i og kan holde det gående i timesvis, men om det er jeg som gjør akkurat det samme så går han med på det. Pappaen er litt "frem og tilbake" med hva som er regelen mens jeg viker ikke en centimeter :tunge1:

Jeg hadde tatt kampen noen kvelder, jeg. Han kan jo ikke sove i så tykke klær hele sommeren liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kampen ja, er ikke bra å gi etter hele tiden. Lykke til med det!

Ikke lenge igjen nå til du har et til barn i armene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det går seg vel til, tror du ikke? Dyna kan du jo ta av når han har sovnet?

Jeg lar mini styre showet på alt som ikke er viktig, syns det blir mindre protester på det han ikke kan bestemme på den måten. Om han vil sove i kaptein sabeltannhatt og bermuda-shorts, be my guest, tennene må han pusse uansett ;)

Men jeg har en lettvint unge, så ta heller råd fra noen som har en mer viljesterk arving ;)

Endret av Synne-Marie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forøvrig lenge siden jeg hadde noe skulle ha sagt angående påkledning. Jeg nøyer meg med å trumfe igjennom ullundertøy og fornuftig utetøy, også ser jeg heller igjennom fingrene med at fargekombinasjonene er av den mer kreative sorten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å bli lenge siden jeg hadde en viljesterk unge også :ler:

HK-jenta har alltid vært medgjørlig på sånne ting, men jeg hadde min dose fighter med brødrene hennes en gang i tiden, hehe. Etterhvert ble jeg (i all beskjedenhet... :sjenert:) ganske god på å kvele konflikter før de egentlig hadde oppstått- med mine gutter var det i alle fall sånn at dersom de første hadde fått kommet seg i seng med full påkledning en gang, så ville det vært på'n igjen natt etter natt, så det måtte tas før det kom så langt. Men barn er jo utrolig forskjellige, så en oppskrift virker ikke på en annen. Du finner nok ut av det, og kanskje det ikke er verdt å ta den kampen akkurat nå? Mulig han finner ut av seg selv at det blir varmt, nå som sommeren står for døra ;)

Sett i dette perspektivet fremstår det med en gang som ganske enkelt å ha en baby. De har liksom ikke så mye de skulle sagt, stakkars- men med en gang de lærer seg å snakke og argumentere (og etter hvert himle med øynene og smelle med dører :fnise:), blir det litt mer utfordrende å være mamma. Mammajobben er ikke for pingler, så mye er sikkert! :*klapp på skuldra til alle mammaer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kos med picnic etter toget :hoppe:

Bestemte barn ja :fnise: , orker ikke en gang å tenke på hvordan lita kommer til å bli når viljen alt er så stor som en traktor. Det er jo lov å håpe på at hun ikke kommer opp på samme nivå som kusinene sine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...