Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen

Dyregod

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt besøk av søstra og mannen hennes og de fortalte at hun er gravid! Jeg ble SÅ glad over det :) Da er det bare 20 uker imellom for hun er visst 9 uker. Da får vi faktisk litt permisjon samtidig også. Så det var bare moro.

Basseng var deilig idag også, men blir ganske stiv og støl av det. Neste uke er det ingenting så jeg vurderer å dra med meg mannen en av dagene på bøler bad eller noe. Der er det også varmt i vannet. Vet noen om noen andre steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest airam90

Så kjekt! :)

Er så gøy når noen i familien også skal ha baby!

Har selv en svigerinne som er gravid med termin en måned før meg og en som fødte for noen måneder siden. Veldig kjekt!!

Stas når ungene blir større og kan leke sammen også!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt! :)

Er så gøy når noen i familien også skal ha baby!

Har selv en svigerinne som er gravid med termin en måned før meg og en som fødte for noen måneder siden. Veldig kjekt!!

Stas når ungene blir større og kan leke sammen også!! :Nikke:

Ja, det er veldig kjekt! Jeg hadde håpet at hun skulle bli gravid snart og venta litt på det ;-) Det blir jo ikke langt mellom barna så de kommer til å ha stor glede av hverandre og vi kommer til å ha glede av hverandre nå før barna blir store :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i mammaen min og vi har et godt forhold, men idag kjente jeg litt frustrasjon. Hun er veldig opptatt av sunnhet og fysisk aktivitet og har alltid oppmuntret til det, noe jeg er kjempeglad for og som jeg har fulgt. Nå under graviditeten har jeg ikke vært mye i aktivitet pga jeg først var så dårlig og lavt blodtrykk at jeg ikke klarte å stå oppreist til mer enn det nødvendigste. Når det ble bra tok det vonde bekkenet over.

Så fortalte hun at hun igår hadde sett et program om overvektige gravide og gravide som ikke var aktive. Det kunne visst virke inn på fosteret om mor ikke var så aktiv eller at hun var overvektig. Jeg er absolutt ikke overvektig så hun tenkte på fysisk aktivitet og lurte på hvor mye jeg rører meg om dagen. Jeg sier jeg så vidt klarer å gå i butikken, hvorfor skal hun gi meg dårlig samvittighet for at jeg er inaktiv? Jeg hadde da rørt meg mer om jeg hadde klart det! Jeg savner å kunne røre meg uten å ligge i smerter flere dager etterpå. Dessuten får jeg mye kynnere av å styre mye. Hun fikk meg til å føle meg som en dårlig mor til og med før jeg har født :( Jeg vet hun vil det beste for meg og barnet, men hun bør jo stole på at jeg gjør det som er best for oss begge?

Puh, måtte bare få det ut jeg. Har ikke konfrontert henne med det, men jeg må nok gjøre det så jeg ikke skal gå og tenke på det. Hun vet ikke at jeg føler det sånn.

Hun spør meg hver gang vi møtes hvor mye jeg har gått opp i vekt også. Syns det er unødvendig å fokusere på det. Men hun mener sikkert ikke noe vondt med det da, hun er en veldig god mor altså. Bare akkurat dette plager meg...

Hva sier dere, overreagerer jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overreagerer ikke og moren din var nok bare veldig utenksom. Jeg tror ikke det kommer til å ha stor innvirkning på ditt barn at du er innaktiv, da du har 1) vært i god form før du ble gravid, 2) er slank fra før av. Det programmet tror jeg i grunnen mest er rettet mot folk som et både overvektige OG innaktive, og har vært det i lang tid. Du skal jo selvfølgelig ikke trene i din tilstand og det har du trolig også fått klar beskjed av fra jordmor/lege vil jeg tro? Jeg syns du skal ta det opp med henne :)

Når det er sagt så har jeg et aktivt svangerskap. Jeg var noen kilo for mye da jeg ble gravid, men har smal midje (laaangt under de 85 cm som er grensa) og en god del muskler på kroppen, så min helsetilstand var veldig god da jeg ble gravid (da er BMI veldig nyttesløs). Jeg har også vært aktiv i svangerskapet så langt fordi jeg ikke har noen vondter (bank i bordet). MEN, det ser likevel ut som jeg kommer til å få en "stor" unge. Dette er gener som spiller inn, da jeg ikke har svangerskapsdiabetes. Min pappa var 5 kilo når han var født (!!), men er en slank mann i god form og har alltid vært det. Stor baby betyr ikke overvektig som barn/voksen nødvendigvis, men det er jo lett å tenke sånn da, vil jeg tro.

Jeg tror at så lenge du spiser sunt 70-80% av tiden, og også gjør det når man ammer, så vil babyen ha et godt utgangspunkt for resten av livet. Det er ikke så svart-hvitt som at inaktiv mor = barn som sliter masse med overvekt og andre sykdommer. Det er en alt for enkel konklusjon, man må se på hele bildet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord, Pyntestøv. Jeg tror heller ikke mamma mente noe vondt med det, men bare ville nevne det for meg og ikke tenkte seg helt om. Jeg tror jeg gjør det som er best for meg og barnet, ingen skal få gi meg dårlig samvittighet :) Jeg har jo fått beskjed om lytte til kroppen av lege, jordmor og fysioterapeut og ikke gjøre ting jeg ikke klarer. Så jeg føler at jeg gjør det rette :)

Sunn mat spiser jeg, litt sukker blir det utenom, men jeg passer på at jeg får i meg riktig med næringsstoffer i løpet av dagen.

Om barnet blir stort eller lite tror jeg også har mest med det genetiske å gjøre og ikke noe å si for senere (sett i den sammenheng at mor er normalt sunn)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er veldig mye fokus på vekt under graviditet.

Skjønner godt at du er litt lei deg :hug: Man kan ikke gjøre mer enn man orker. Sånn er det bare. Det aller viktigste er å spise variert og få i seg nok vitaminer og fiskefett og sånn :)

Synes du skal fortelle din mor hvordan du føler det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortelle mamma hva jeg føler på mandag, da skal vi dit. Jeg tok meg faktisk en liten gåtur idag for å se hvor mye jeg tåler, og jeg fikk veldig vondt etter ti minutter gange og sliter enda etter det. Så jeg vet at det jeg gjør er rett for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

:klem:

Enig med Pyntestøv.

Fotstår deg så godt. Jeg ligger liksom bare her og får ikke gjort så mye heller før det er au.

Det er ikke bare bare det heller.

Ta deg en prat, det hjelper nok henne også til å forså. Kanskje hun også har dårlig samvittighet for at hun sa det på den måten og muligens at det kom ut litt feil.

Lykke til med praten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Enig med Pyntestøv.

Fotstår deg så godt. Jeg ligger liksom bare her og får ikke gjort så mye heller før det er au.

Det er ikke bare bare det heller.

Ta deg en prat, det hjelper nok henne også til å forså. Kanskje hun også har dårlig samvittighet for at hun sa det på den måten og muligens at det kom ut litt feil.

Lykke til med praten :)

Tusen takk :hjerte:

Det blir nok godt å få det ut, jeg tror faktisk ikke hun tenker at jeg tok meg nær av det. Og hun mente jo garantert ikke noe slemt med det, kjenner jo mammaen min :) Men noen ganger kan jo de også si ting man blir lei seg av.

Har hatt veldig vondt i bekkenet ikveld. Skal ikke gå noe særlig tur på en stund. Håper bare det snart blir varmere i lufta så jeg kan sitte ute på verandaen :)

Haha, må le av katten min altså. Jeg har flyttet bilstolen ut på kjøkkenet siden vi pusser opp det ene soverommet, og nå fant jeg henne nettopp liggende å sove oppi bilstolen til baby :fnise: Hun er søt da. Jeg la et håndkle over og lot henne ligge der jeg ;-) Bare hun ikke blir vant til det da, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Skjønne pusen :)

Vi skal skaffe oss katt også, tenker å vente til baby er noen måneder gammel, eller kanskje til neste vår. Syns det er greit å vende dem til å være ute på våren når dem er store nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt fantastisk å ha katt, Jeg er oppvokst med det og har hatt stor glede av det.

Vi fikk vår for et år siden og det var en fin tid for de skal helst ikke ut alene før de er 5-6 måneder fordi de ikke har utviklet retningssans før det, så da ble det vår når hun var gammel nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest airam90

Det er helt fantastisk å ha katt, Jeg er oppvokst med det og har hatt stor glede av det.

Vi fikk vår for et år siden og det var en fin tid for de skal helst ikke ut alene før de er 5-6 måneder fordi de ikke har utviklet retningssans før det, så da ble det vår når hun var gammel nok :)

Vet :) Jeg er selv oppvokst med dyr, hihi. Vi hadde katt i ca 1.5 år men den ble påkjørt :(

Gleder meg, men det er bedre å vente så jeg får skikkelig tid, kattunger krever sitt dem også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet :) Jeg er selv oppvokst med dyr, hihi. Vi hadde katt i ca 1.5 år men den ble påkjørt :(

Gleder meg, men det er bedre å vente så jeg får skikkelig tid, kattunger krever sitt dem også!!

Uff, trist når de blir påkjørt :( Her er det heldigvis ingen bilvei akkurat her vi bor.

Greit å vente litt ja, små puser krever sitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Uff, trist når de blir påkjørt :( Her er det heldigvis ingen bilvei akkurat her vi bor.

Greit å vente litt ja, små puser krever sitt :)

Det var et stykke til nermeste bilvei her også, han ble faktisk påkjørt inne i et byggefelt. Tro det eller ei.

Huff. Men sånn er det. Heldigvis lite bilvei der vi flytter også :) Det blir godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin pusekatt! Jeg har også en pusekatt. En jentepus :) Utekatt da.

Takk :) Hun er helt herlig. Hun er også utekatt, men har vært mest inne i vinter. Liker ikke snø på potene sine vettu ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig katt :Nikke:

Sender deg en :klem: og vil bare skyte inn at jeg synes du har fullstendig rett i å reagere på det moren din sier og håper du klarer å ta det opp med henne :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...