Gå til innhold

Tok ham i løgn, si hva dere synes please :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du har rett i det du skriver, ANONYM, både det at han har blitt bortskjemt til det syke, og at den nye dama vil få slite ham med helsa.

Det er fortsatt sårende at han valgte ei annen fremfor meg, men det hjelper å tenke på det mange her, eller faktisk ALLE her påpeker, at det er HAN som har gjort alt, og ikke JEG.

Forholdet mellom ham og den nye vil ikke vare, det tror jeg ikke. Det vil slite på henne og såre henne, men hva skal jeg si, hun ønsket seg dette her helt selv.

Anonym poster: aacfa698d7efc9cc6e3b92648d84f90e

Når du tenker tilbake, vil du si at han hade psykopatiske trekk? Kunne han føle empati, eller gikk det meste på hans følelser, hans premisser?

Jeg synes det er så rart at han ikke ville si noe til deg, bare forvinne som han gjorde...som om han ikke har noen form for følelser.......Kranglet dere ofte?

Ga du han noen form for motstand, i tilfelle hva og hvordan? Kan jeg spørre hvor lenge dere var sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror absolutt at mannen hadde følelser, kanskje ikke for meg, neppe for meg når man ser hvordan det endte, men jeg tror ikke han er kald og følelsesløs. Jeg vil si han er en egoistisk dritt som ikke klarte å ta ansvar og fortelle meg det når han hadde møtt en annen kvinne, han passa på seg selv og sine behov. Når han først stakk, så flyttet han jo tydeligvis rett inn hos henne, han ville sikre seg at han hadde noen hele tiden, og når han kunne ha henne, stakk han over dit uten å ofre meg noe mer oppmerksomhet.

Det der er en drittmann som ikke har lært å ta ansvar og det å faktisk stå til ansvar for sine handlinger, sånn er det.

Hva slags motstand er det du mener egentlig? Beklager, men jeg synes du spør litt vanskelig.

Vi bodde sammen i et års tid, litt mer kanskje, men var sammen mye lenger enn det.

Anonym poster: aacfa698d7efc9cc6e3b92648d84f90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du tenker tilbake, vil du si at han hade psykopatiske trekk? Kunne han føle empati, eller gikk det meste på hans følelser, hans premisser?

Jeg synes det er så rart at han ikke ville si noe til deg, bare forvinne som han gjorde...som om han ikke har noen form for følelser.......Kranglet dere ofte?

Ga du han noen form for motstand, i tilfelle hva og hvordan? Kan jeg spørre hvor lenge dere var sammen?

Gjest anonym, jeg er ikke TS og ikke for å være frekk, men kan ikke du heller lage din egen tråd hvor du spør hva man skal se etter i menn, istedenfor å kuppe TS sin.

Anonym poster: a19f365a6d95c90d020b5aa7a72d49ea

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff ts, så trist lesing. Du kommer deg på bena, du skal klare dette her! Når det kommer til det praktiske så sjekk ut www.hvordan.no, der er svaret på alt mulig rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror absolutt at mannen hadde følelser, kanskje ikke for meg, neppe for meg når man ser hvordan det endte, men jeg tror ikke han er kald og følelsesløs. Jeg vil si han er en egoistisk dritt som ikke klarte å ta ansvar og fortelle meg det når han hadde møtt en annen kvinne, han passa på seg selv og sine behov. Når han først stakk, så flyttet han jo tydeligvis rett inn hos henne, han ville sikre seg at han hadde noen hele tiden, og når han kunne ha henne, stakk han over dit uten å ofre meg noe mer oppmerksomhet.

Det der er en drittmann som ikke har lært å ta ansvar og det å faktisk stå til ansvar for sine handlinger, sånn er det.

Hva slags motstand er det du mener egentlig? Beklager, men jeg synes du spør litt vanskelig.

Vi bodde sammen i et års tid, litt mer kanskje, men var sammen mye lenger enn det.

Anonym poster: aacfa698d7efc9cc6e3b92648d84f90e

Jeg forstår. Når du nevnte motstand, mente jeg om at du noen gang ga han motstand, som å f.eks kreve noe tilbake, ja kreve noe av han i form av ansvar. Hvis han f.eks var kjip mot deg, noe han tydeligvis må ha vært noen ganger, viste du da reaksjon, eller tok du han bare fort inn i varmen igjen? Satte DU egne premisser/grenser på hva du tolererte/ikke tolererte? Lot du han alltid få viljen sin, hvis dere kranglet om hva dere skulle gjøre, hvilken film dere skulle se o.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så klart ikke, jeg gjorde jo mine ting slik jeg ville de også, men det gikk som sagt ikke ubemerket hen om han ikke fikk se sin film eller spise sin middag når det var ønskelig fra hans side. Men da forklarte jeg bare at vi er to i dette forholdet og at vi må kose oss begge, og ikke bare den ene parten hele tiden.

Men han ville vel bare mer enn vanlig ha sin vilje og behov dekket.

Altså, ikke for å være kjip eller ekkel ANONYM, men jeg merker jeg ikke har så lyst å svare så inngående på spørsmålene dine, det er tungt å tenke tilbake, analysere, spesielt er dette et veldig ømt tema, for du stiller meg spørsmål om hva jeg gjorde for å sette grenser. Kanskje jeg ikke gjorde så mye da, så mye som jeg skulle gjort. Da tenker jeg med en gang, er det min feil da, skulle jeg gjort ting annerledes?

Som du skjønner, jeg orker ikke helt å gå så analyserende over temaet, jeg merker jeg blir lei meg igjen.

Anonym poster: aacfa698d7efc9cc6e3b92648d84f90e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ANOIA og GJEST, takk for tips om gjør det selv sidene, og den der hvordan.no, ser allerede at det er et par ting jeg alltid har lurt på hvordan jeg skal få gjort, som dukka opp der, det hjelper å mestre og gjøre ting selv, trenger det for selvtilliten min.

Anonym poster: aacfa698d7efc9cc6e3b92648d84f90e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym, jeg er ikke TS og ikke for å være frekk, men kan ikke du heller lage din egen tråd hvor du spør hva man skal se etter i menn, istedenfor å kuppe TS sin.

Anonym poster: a19f365a6d95c90d020b5aa7a72d49ea

Jeg mente ikke å kuppe tråden, jeg spør bare om hun ser tilbake på ting med han, om hun godtok for mye...Mente virkelig ikke skrive om meg her, har bare sett en tendens til at kvinner lager tråder om menn som er kjipe, en ofte handler det om også hav man aksepterer. Her mener jeg IKKE at ts har vært en svark dame, jeg prøver bare å stille sprøsmål til henne om der var ting i ettrtid hun nå ser at hun aldri hadde akseptert. Synes forøvrig ts virker utrolig sterk! Typen , som jeg har nevnt, virker skadet...Han vil sikkert være på samme måte etterhvert med hun nye...Han flykter når han får problemer, hans strategi, kommer aldri til å foramdre seg hvi han ikke jobber med seg selv...om han har evne til det da..

Ts, synes det ei skrev om at dette var skjebnen for deg, var bra sagt. Dette skjedde FØR du ble mer involvert i han, pris deg lykkelig over det. Tenk deg å ha barn med en slik, det må være helt uutholdelig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg hadde gjort hvis vi hadde hatt barn og et enda mer forpliktende forhold med hus og alt sammen....................................

Kan godt hende dette er skjebnen, jeg tror på skjebnen, jeg tror på at det ble slutt for en grunn, og når sjokket går over, og jeg får dette på avstand, vil ting bli mye bedre...

Anonym poster: aacfa698d7efc9cc6e3b92648d84f90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så klart ikke, jeg gjorde jo mine ting slik jeg ville de også, men det gikk som sagt ikke ubemerket hen om han ikke fikk se sin film eller spise sin middag når det var ønskelig fra hans side. Men da forklarte jeg bare at vi er to i dette forholdet og at vi må kose oss begge, og ikke bare den ene parten hele tiden.

Men han ville vel bare mer enn vanlig ha sin vilje og behov dekket.

Altså, ikke for å være kjip eller ekkel ANONYM, men jeg merker jeg ikke har så lyst å svare så inngående på spørsmålene dine, det er tungt å tenke tilbake, analysere, spesielt er dette et veldig ømt tema, for du stiller meg spørsmål om hva jeg gjorde for å sette grenser. Kanskje jeg ikke gjorde så mye da, så mye som jeg skulle gjort. Da tenker jeg med en gang, er det min feil da, skulle jeg gjort ting annerledes?

Som du skjønner, jeg orker ikke helt å gå så analyserende over temaet, jeg merker jeg blir lei meg igjen.

Anonym poster: aacfa698d7efc9cc6e3b92648d84f90e

Mente overhode ikke gi deg noe form for skyld her. Han er og har vært helt FORFERDELIG mot deg! Jeg tenker at han er skadet som sagt, og at en ny dame etterhvert vil få samme problemer som du. Jeg tror at han må jobbe med seg selv, få profesjonell hjelp til å endre eget mønster, hvis han skal ha det bra med noen i en relasjon, noe jeg forøvrig ikke tror han noengang kommer til å gjøre...Han tror han alltid slipper unna, hopper fra tue til tue...

Jeg synes du ts har vært og er MILEVIS sterkere enn han, du fortjener så myyye bedre! Som sagt, vær glad du så hvem han egentlig var, før du ble ennå mer invlovert i han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg hadde gjort hvis vi hadde hatt barn og et enda mer forpliktende forhold med hus og alt sammen....................................

Kan godt hende dette er skjebnen, jeg tror på skjebnen, jeg tror på at det ble slutt for en grunn, og når sjokket går over, og jeg får dette på avstand, vil ting bli mye bedre...

Anonym poster: aacfa698d7efc9cc6e3b92648d84f90e

Viktig at du tenker på dette. Han kommer garantert til å behandle andre damer på samme måte fordi han kjenner tydeligvis ikke seg selv, og kan ikke ta ansvar fordi ingen har lært han det. Han er rett og slett IKKE GOD kjære ts, og vær glad for at du så dette nå, før du ble mer involvert!

Hvordan går det med deg?

Når foreldrene synes det er greit å si slutt på hans vegne, å hente tingene hans...hallo!!? De må jo ha ødelagt hans tanker om å kunne bli selvstendig noengang..fatter ikke at forldre kan gjøre noe sånt! De opptrer som om han var 14, han er 36....Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann TS, tenker på deg.

Du føler deg sikkert grusomt sliten, og du tenker at du aldri kommer til å komme igjennom dette. Men det gjør du. Jeg lover deg at du kommer til å komme ut av dette som en sterkere kvinne.

Ettehvert som ukene går vil det lette litt etter litt. Savnet etter ham vil vike plass for realiteten og du vil nok merke at du blir rasende i perioder, når du ser hvor kaldt han avviste deg og dine behov for en skikkelig avslutning på forholdet deres. Det er bra å bli sint, å sloss for seg selv, bare ikke vis det til ham. Du ser at en som handler slik som han gjorde ikke fortjener ditt savn, dine tårer.

DU vil nok alltid ha et arr etter det han gjorde mot deg, men du vil leges. Du virker som en oppegående jente og du fortjener så mye mer. Det som svir mest nå er at du aldri fikk et valg, han tok valget for deg og han ga deg ingen mulighet til å handle for å beskytte deg selv. Beslutningen ble tatt for deg og du ble kastet ut i en situasjon som sto helt på hodet.

Feig som han er stakk han av, og lar deg gå igjennom dette sviket alene. Dette skal du vite vil styrke deg så innmari. Det er helvetes ondt nå, men bedre på en måte enn hvis han hadde latt som om han brydde seg. Nå ser du ham for det han er.

Vi er flere som har opplevd dette, jeg var, som du, nær ved å bli gal. Ingen svar - ingen forklaring. Det var ren tortur siden vi jobbet sammen på den tiden.

Hvis du vil ditt eget beste, sørg for INGEN KONTAKT. Det er den beste og raskeste måten å komme over noen på, selv om man gjerne tror at det er viktig med å vite hvorfor. I denne situasjonen vet du nok ut ifra hans feige handlinger. Mer trenger du ikke. Jobb med å gi deg selv det DU trenger nå fremover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror absolutt at mannen hadde følelser, kanskje ikke for meg, neppe for meg når man ser hvordan det endte, men jeg tror ikke han er kald og følelsesløs. Jeg vil si han er en egoistisk dritt som ikke klarte å ta ansvar og fortelle meg det når han hadde møtt en annen kvinne, han passa på seg selv og sine behov. Når han først stakk, så flyttet han jo tydeligvis rett inn hos henne, han ville sikre seg at han hadde noen hele tiden, og når han kunne ha henne, stakk han over dit uten å ofre meg noe mer oppmerksomhet.

Det der er en drittmann som ikke har lært å ta ansvar og det å faktisk stå til ansvar for sine handlinger, sånn er det.

Hva slags motstand er det du mener egentlig? Beklager, men jeg synes du spør litt vanskelig.

Vi bodde sammen i et års tid, litt mer kanskje, men var sammen mye lenger enn det.

Anonym poster: aacfa698d7efc9cc6e3b92648d84f90e

Kunne han si at han var glad i deg, elsket deg? Eller var det noe han aldri sa?

Tror du han er glad i seg selv? Eller tror du han har en form for selvforakt? Hvis sistnevnte er tilfellet, vil han aldri kunne bli glad i noen før han jobber med seg selv...

Han må uansett ha problemer med seg selv på en eller annen måte når han oppfører seg sånn som han har gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke nok med 3. gradsforhøret nå? Må TS legge ut om alle detaljer? Hun har allerede sagt at det er vondt å reflektere og analysere og tenke tilbake, kan du ikke la det være med det?

Anonym poster: bac7bdf7236aa8e7003c1349429f0b5e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke nok med 3. gradsforhøret nå? Må TS legge ut om alle detaljer? Hun har allerede sagt at det er vondt å reflektere og analysere og tenke tilbake, kan du ikke la det være med det?

Anonym poster: bac7bdf7236aa8e7003c1349429f0b5e

Jeg prøver faktisk å hjelpe henne. Å fortrenge, hjelper ikke. Jeg har hele tiden støttet henne på at han virker ikke god, at han har psykopatiske trekk pga måten han avsluttet det hele på. Jeg har og sagt at det er en beskyttelse for henne i dette, en skjebne at hun oppdaget det nå, før hun ville være mer "stuck" med han, barn, bolig etc....Jeg spør bare fordi jeg bryr meg , og vil hjelpe henne. Jeg har aldri spurt om detaljer, og hun velger selvsagt evt hva eller om hun vil svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære søte TS!

Skulle ønske du bodde på min kant av landet. Så kunne jeg tatt litt vare på deg, mens du hadde vært alene. Føler veldig med deg.

Håper du har foreldrene dine hos deg nå.

Stor og varm klem fra meg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var du lykkelig før du møtte han, kan du bli lykkelig etter han også. Alt du var/gjorde/kunne osv før du møtte han, har du fortsatt nå som du ikke har han. Livet før du møtte han er der fortsatt. Han er bare nok et kapittel i livet ditt som nå er over. Nå er du på vei inn i et nytt kapittel med nye opplevelser som venter foran deg. Jeg tror det venter et bedre liv for deg nå... :)

Klem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, vil bare si at jeg har fulgt tråden siden starten. Du har det veldig vondt nå.

Jeg har selv vært, og er i en livskrise pga utroskap (har valgt å bli med min kone, så jeg er i en annen situasjon enn deg)

Du får mange gode råd her av folk som bare vil deg alt godt. Sug til deg det du føler er riktig og bare overse og ikke svar på det du ikke vil. Skriv i vei videre, det er viktig å kanalisere alt, få utløp for alt. For meg så var bruk av KG, og kontakt med enkelte her ren terapi.

Kan egentlig ikke gjøre annet enn å gi deg en god klem. Som andre sier her, det kommer til å bli bedre. Verden har forandret seg litt. Men du vil vokse på dette og bli sterkere, tro meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du har masse spørsmål fordi du sliter med å stole på menn.. Men jeg håper ikke du oppfatter meg som frekk når jeg sier det jeg skal si nå. Det er selvsagt en fordel å vite hva en skal se etter og ikke, men det viktigste er å være selvsikker og ikke mistroisk. Det jeg mener er at nå har jeg fått meg en klar ripe i lakken, skikkelig jævlig. Det vil ta en stund før jeg er over dette, men jeg vil ikke ha et nytt forhold før jeg har blitt meg selv igjen, jeg vil ikke date menn og være mistroisk, jeg vil ikke ha tillitsproblemer fordi jeg hadde en dårlig opplevelse, om du skjønner? Du må komme over det som gjorde deg mistroisk, for din egen del, ellers vil det ødelegge forhold fremover uansett.

Anonym poster: aacfa698d7efc9cc6e3b92648d84f90e

Dette her synes jeg nesten du skal henge på kjøleskapet også, for dette viser nettopp at du er sterk. Du er reflektert og legger ikke skylda på andre enn de skyldige (eksen og Anne), og selv om du kanskje ikke er klar over det så har du jo allerede laget deg et bilde av hvordan livet kommer til å bli for deg. Du snakker om fremtiden her, om livet når du har fått bearbeidet dette og kommet deg opp på bena igjen. Det at du klarer å se det for deg allerede, selv i små øyeblikk om gangen, forteller meg at dette kommer du til å klare helt fint! Stå på!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for ett opplegg :( Stakkars stakkars deg! Sånn kan man da ikke oppføre seg mot andre mennesker !!!

Når kommer han egentlig hjem i fra den turen sin? Det som svir mest er kanskje det at han ikke en gang gidde prøve forklare seg :O

Men en annen ting, har du sett etter denne Anne på facebooken hans blandt venner? Kommer du deg inn på hans facebook?

Jada, jeg veit det ikke er "lov" men dette er en ganske så spesiell situasjon ... Jeg hadde ikke fått ro på meg om det var jeg som satt i uvissheten!!!

Hvordan går det nå søte du ? :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...