Gå til innhold

Teite ting dyret ditt gjør


Minya

Anbefalte innlegg

Hunden min legger seg foran vifteovnen til han peser og koker, så går han og legger seg et annet sted.

Så gjør han det på nytt, til han peser og koker..

Anonym poster: 643573837de3da9e054bdc6ab2bb04ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunden min legger seg foran vifteovnen til han peser og koker, så går han og legger seg et annet sted.

Så gjør han det på nytt, til han peser og koker..

Anonym poster: 643573837de3da9e054bdc6ab2bb04ca

Høres ut som dachsen, hun legger seg også på varme steder å peser. Spesielt om det er sol ute, eller fyr i peisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus maser om å få komme ut, men når jeg åpner døra står han og ser ut i en evighet før han snur seg og går tilbake fordi han fant ut at han ikke ville ut allikevel. Han har også kattedo med tak og dør som burde tilsi at det blir mindre søl, men han sparker ut kattesanden som en gal og drar det rundt i hele huset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus freser til lekene sine når han blir ivrig og vill lekingen. Kanskje han innbiller seg at han sloss mot en fiende? I virkeligheten er han en skikkelig pingle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund står på to bein og ser ut verandadøren og lager lyd "vil ut". Når jeg slipper henne ut står hun og ser inn verandadøren og lager lyd "vil inn". Slipper henne inn, hun vil ut, slipper henne ut, hun vil inn... Sånn går dagene :)

Anonym poster: 8ece6c633bba6ef530cbc12f99b9ba29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund står på to bein og ser ut verandadøren og lager lyd "vil ut". Når jeg slipper henne ut står hun og ser inn verandadøren og lager lyd "vil inn". Slipper henne inn, hun vil ut, slipper henne ut, hun vil inn... Sånn går dagene :)

Anonym poster: 8ece6c633bba6ef530cbc12f99b9ba29

Det er høres nesten ut som i sangen "Det satt to katter på et bord" hvor de klatrer ned og opp, ned og opp. Jeg har forøvrig laget min egen versjon av sangen om de to kattene på bordet hvor de da sitter ved ei dør:

Det satt to katter ved ei dør, kvirrevirrevitt bom bom

Den ene til den andre spør, kvirrevirrevitt bom bom

Skal vi ikke labbe inn igjen, Kvirrevirrevirrevirrevitt bom bom

Og så labba begge inn igjen, kvirrevirrevitt bom bom

Og da de så var kommet inn, kvirrevirrevitt bom bom

Da sa den andre, hør min venn, kvirrevirrevitt bom bom

Skal vi ikke labbe ut igjen kvirrevirrevirrevirrevitt bom bom

Og så labba begge ut igjen kvirrevirrevitt bom bom

Og da de så var kommet ut, kvirrevirrevitt bom bom

Da sa den andre, hør min venn, kvirrevirrevitt bom bom

Skal vi ikke labbe inn igjen kvirrevirrevirrevirrevitt bom bom

Og så labba begge inn igjen kvirrevirrevitt bom bom

Og så videre..

Er det sånn med hunden din også? :ler:

Endret av Perelandra
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dette er vanlig katteoppførsel egentlig, men når jeg leker med pus så angriper hun leken og sånn, men så stopper hun også går hun rolig bort et stykke, gooood tid, snur seg og starter hele prosessen på nytt med å stirre på leken, legge seg i jaktposisjon, vifte med hale og rompe og så løpe og angripe. Så etter en stund rusler hun i bedagelig tempo bort igjen. Tydlig at hun forstår at den ikke forsvinner iallfall:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min legger seg foran vifteovnen til han peser og koker, så går han og legger seg et annet sted.

Så gjør han det på nytt, til han peser og koker..

Anonym poster: 643573837de3da9e054bdc6ab2bb04ca

Min gjør det samme, bare foran peisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå en valp som er av en rase som vokter veldig. Hun har ikke helt lært seg hvilke situasjoner det er lov til å vokte og ikke, så nå går det litt på måfå. Men hun er jo fortsatt så liten at hun ikke har kontroll over alle kroppsfunksjonene på en gang enda, så når hun bjeffer for å vokte tisser hun på seg :fnise:

Anonym poster: 5c9bd0b54a778cad184cc68253dff3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så teit, men utrulig søtt!

Hunden min legger labben på munnen min om jeg blåser han i øret! Han er så skjønn^^

Så ser han på meg med de vakre brune øynene.

Katta "graver" over maten sin. Det er bare det at det ikke er noe å dekke over maten. Så han står bare å "graver" på benken. Skjønner ikke hvorfor han gjør det, skjønner han ikke at han ikke kommer noen vei med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berneren har fast soveplass i gangen (egenvalgt), der hun bruker å ligge på ei egen matte. Om kveldene tar vi teppet hennes inn på tvstuen sånn at hun er sammen med oss.

Men; hvis vi sitter oppe for lenge, etter hennes mening, så går hun i gangen, setter seg foran der hun bruker å sove, og sukker høylydt.......helt til vi tar poenget og henter teppet hennes og legger på gulvet. Da legger hun seg ned og er vel tilfreds.. Også må vi huske å slukke lampetten som er på veggen der hun sover :fnise: Er det natta så er det natta :fnise:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min har leggetid!

Han sover alltid under vinduet på soverommet, og pleier å legge seg sammen med meg rundt k 22-23. I helgene pleier jeg å legge meg senere, og da blir den stakkars pelsen helt forvirret! Så kl 2300 presis, går han opp til soverommet og legger seg selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Terriertullingen (engelsk toy terrier) har bestandig tunga stikkende ut. Og når han er glad så tripper han med forlabbene før han snur seg og legger seg på rygg, vrikker og deiler seg med Al Bundy-tryne for at jeg skal klø ham på magen.

Og siden han har en del varsling/vokter i seg, med en skikkelig grov bjeffing i forhold til den lille kroppen, så ser det ufattelig komisk ut når han står der, stiv og stram, og for hvert bjeff hopper han litt framover, samtidig som halen går opp. Når jeg da ser strengt på ham etter det andre bjeffet, så er det som om han ikke klarer å la være å bjeffe, men det kommer liksom bare et lite bofffh ut, nesten som om han 'hvisker'

Myndefrøkna tigger ikke som andre hunder. Neida, hun legger seg flat og skjuler hodet mellom labbene, som om hun har gjort noe skikkelig galt. Legg til en lang klagende uling, etterfulgt av en serie med små klynk.

Og jeg finner henne ofte sovende laaaaangt inne i en haug med klær, inne på soverommet, helt borte fra omverden. Men rasler jeg litt med en godtepose på kjøkkenet, så er hun der med en gang!

Rare små go'ingene mine!! :rodmer:

Endret av pærecider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunden min har leggetid!

Han sover alltid under vinduet på soverommet, og pleier å legge seg sammen med meg rundt k 22-23. I helgene pleier jeg å legge meg senere, og da blir den stakkars pelsen helt forvirret! Så kl 2300 presis, går han opp til soverommet og legger seg selv.

Jeg har inntrykk av at det er veldig vanlig. De fleste hunder er jo vanedyr. :) Både min hund og andre hunder jeg kjenner har det på samme måten. Det er jo søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen vår elsker vann. Det fikk vi ettertrykkelig bevist i dag.

I går introduserte jeg henne for sjøen for første gang. Hun plasket litt og syntes det var skummelt, men gøy, og turte ikke gå uti med mer enn forlabbene. I dag gikk samboeren tur med henne på samme sted, og før han fikk sukk for seg hadde bikkja hoppet en meter ut i vannet og lagt på svøm. Opp med valpen, riste seg over hele pappa, rett hjem i dusjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min er blitt glad i hasselnøtter i jula!

Jeg hadde en skål med dem stående på salongbordet, og hver gang hunden var alene i rommet gnafset han til seg noen og gjemte dem i munnen. Så tuslet han veldig uskyldig inn i et hjørne lengst bort fra der jeg satt og begynte å tygge...

Tror det var godt å tygge på det harde skallet, for å så få belønning i form av en god nøtt!

Endret av Alice123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Æsj.. Hvorfor lukker du ikke døren til badet for å unngå bæsj i dusjen?? Eller har du kattedoen i dusjen?

bedre at den bæsjer der enn på gulvet et sted..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en katt som alltid har bæsjet i dusjen når jeg står opp og ikke en vanlig bæsj, den er på størrelse med en menneske bæsj. Og om jeg ikke er rask nok med å kaste den så går bikkja og spiser den!!!

Er ikke sikkert det er noe i det her, men jeg har sett på "my cat from hell" og bare tenkte... Kanskje pus har såre poter så hun/han ikke vil gå i kassa fordi det gjør vondt, så hun prøver å gå så nærme kassa som mulig? Eller at hun ikke liker kassa fordi den ikke er f.eks. ren nok? Jeg aner ikke altså, men jeg bare tenkte på de kattene jeg så på det programmet, det var alltid en grunn til at de ikke gikk i kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår har i det siste begynt å elske joggeskoene mine etter at jeg har løpt!! Den kommer og snuser på de, gnur seg på de og slikker nedi sålen! Æsj, skikkelig svette joggesko!

Jeg løper på mølle vi har inne, så det er ikke det at det dufter digg hannkattetiss som jeg evt har tråkket på ute heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår har i det siste begynt å elske joggeskoene mine etter at jeg har løpt!! Den kommer og snuser på de, gnur seg på de og slikker nedi sålen! Æsj, skikkelig svette joggesko!

Jeg løper på mølle vi har inne, så det er ikke det at det dufter digg hannkattetiss som jeg evt har tråkket på ute heller..

Kanskje det er noe tilsvarende den attraksjonen hannhunder noenganger får til svette føtter. Fotsvette av menneske lukter nemlig visstnok det samme som skjedesekretet fra en tispe i løp. :fnise:

Her er det armhulesvette som er det aller, aller beste. Da gnikker og gnur hun snuten inn i armhulen og sikler som en gris, til vi er gjennomvåte og armhulen er tovet av pels. XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...