Gå til innhold

Teite ting dyret ditt gjør


Minya

Anbefalte innlegg

Kanskje det er noe tilsvarende den attraksjonen hannhunder noenganger får til svette føtter. Fotsvette av menneske lukter nemlig visstnok det samme som skjedesekretet fra en tispe i løp. :fnise:

Her er det armhulesvette som er det aller, aller beste. Da gnikker og gnur hun snuten inn i armhulen og sikler som en gris, til vi er gjennomvåte og armhulen er tovet av pels. XD

HaHa; kanskje det er derfor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pærecider

Idag var jeg og voffegutten på besøk hos venner og han sovnet i sofaen, sittende som en potetsekk med tunga ute, ørene vrengt bak og med beina i været. Er en av hans favorittsovestillinger, og jeg ser at det er vanlig blant engelsk toy terriere, men det ser så utrolig idiotisk ut. På toppen av det hele drømmer han, så det rykker til i beina hans hele tiden.

Rare, gode, sjarmerende og bittelittegranne dumme voffegutten min :rodmer: :rodmer:

Endret av pærecider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har frøkna hatt løpetid i 1,5 uke og da eter hun mye mindre enn vanlig, og tørrforkulene er iallefall bare tull.

Så ho har finni ut at om ho skal finne seg i å spise de så må hun håndfores med ei og ei kule. Når ho er mett så snur hun bare elegant bort hodet og nekter å ta imot mer mat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har frøkna hatt løpetid i 1,5 uke og da eter hun mye mindre enn vanlig, og tørrforkulene er iallefall bare tull.

Så ho har finni ut at om ho skal finne seg i å spise de så må hun håndfores med ei og ei kule. Når ho er mett så snur hun bare elegant bort hodet og nekter å ta imot mer mat.

Jeg har lest et sted at hundene anser mat som blir gitt direkte fra hånden har høyere "verdi" en mat i en skål, så det er faktisk et smart triks for å få mat i hunder som har dårlig matlyst av en eller annen grunn :) Har gjort det med hunden vår noen ganger når han har vært syk og spist lite (ikke når han er spysyk, selvsagt).

Anonym poster: 539a35df3d285e2d90da8a961f29c588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FiskenBlub

Min hund brukte å mase ut og når jeg slipper han drar han til stuevinduet og stirrer inn :P Creepy. Han gjorde det masse i sommer, slutte en stund og nå har han begynt igjen...

Fosterkatten min tar mat ut av skålen og kaster det på gulvet så springer han etter. Noen ganger mater han også hunden med kattematen...

Yngste katta Wldy bruker å sette lekene sine i matskålen og spiser med den i. Nydelig har hun også lært apport. Hun kommer med leker til oss, vi kaster og hun kommer med de tilbake :D

Endret av FiskenBlub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene våre liker å være ute. De kan være ute i lange perioder, spesielt om sommeren. Men de er alltid i nærheten :rolleyes: Nå på vinteren er det veldig mye ut og inn, ut og inn.. De går ut er ute en stund, og hun ene katta kommer stadig på vinduet, jeg slipper henne inn. Hun går og surrer littegrann på gulvet og i sofaen, snuser på matskåla, og så mjauer hun og sier i fra at hun vil ut igjen. jeg slipper henne ut. Så går det en liten stund, så kommer hun på vinduet igjen og jeg slipper henne inn. Så skal hun ut igjen med en gang nesten.

Hvorfor gjør katten dette? Kommer hun inn for å varme seg? (det er mildt ute nå) eller er det for å forsikre seg om at vi fortsatt er her? Eller vil hun bare ha oppmerksomhet? :rolleyes:

Katter er rare dyr :catmilk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor gjør katten dette? Kommer hun inn for å varme seg? (det er mildt ute nå) eller er det for å forsikre seg om at vi fortsatt er her? Eller vil hun bare ha oppmerksomhet? :rolleyes:

Katter er rare dyr :catmilk:

Jeg tror det bare er for å være vanskelige :)

Jeg har begynt å være litt ute med katten når jeg kommer hjem fra jobb (ser at han begynner å få lyst til å være ute nå så greit å øve litt), men han skal bare få der jeg ikke vil han skal gå. F.eks over til naboen, under terrassen osv. Heldigvis hører han stort sett på meg om jeg sier nei eller a-a (sistnevnte er strengere enn nei her i huset)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min pleier å drikke av vasken på badet. Hver gang hun står og venter på vann pleier hun å stikke hodet inn i en hylle vi har ved siden av, og prøver alltid å dytte ned noe derfra.

Også er hun så utrolig glad i qtips! Hver gang jeg åpner skuffen der de ligger kommer hun og mjauer og ser veldig på meg. Det samme gjelder med maskara. Hun er herlig da.

Hun har også fått en besettelse etter at vi introduserte henne for laserpekeren! Nå maser hun SÅ mye etter den og med en gang vi reiser oss leter hun rundt på gulvet etter lyset. Vi må nok ha en pause med den nå, for hun blir jo helt gal bare vi rører den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min pleier å drikke av vasken på badet. Hver gang hun står og venter på vann pleier hun å stikke hodet inn i en hylle vi har ved siden av, og prøver alltid å dytte ned noe derfra.

Også er hun så utrolig glad i qtips! Hver gang jeg åpner skuffen der de ligger kommer hun og mjauer og ser veldig på meg. Det samme gjelder med maskara. Hun er herlig da.

Hun har også fått en besettelse etter at vi introduserte henne for laserpekeren! Nå maser hun SÅ mye etter den og med en gang vi reiser oss leter hun rundt på gulvet etter lyset. Vi må nok ha en pause med den nå, for hun blir jo helt gal bare vi rører den!

Haha ene katten min er også gal etter qtips. Når jeg tar en qtips ut fra esken så kommer hun løpende med en gang hun hører lyden! Helt vill i blikket og håper såå at hun skal få en.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Kattene våre liker å være ute. De kan være ute i lange perioder, spesielt om sommeren. Men de er alltid i nærheten :rolleyes: Nå på vinteren er det veldig mye ut og inn, ut og inn.. De går ut er ute en stund, og hun ene katta kommer stadig på vinduet, jeg slipper henne inn. Hun går og surrer littegrann på gulvet og i sofaen, snuser på matskåla, og så mjauer hun og sier i fra at hun vil ut igjen. jeg slipper henne ut. Så går det en liten stund, så kommer hun på vinduet igjen og jeg slipper henne inn. Så skal hun ut igjen med en gang nesten.

Hvorfor gjør katten dette? Kommer hun inn for å varme seg? (det er mildt ute nå) eller er det for å forsikre seg om at vi fortsatt er her? Eller vil hun bare ha oppmerksomhet? :rolleyes:

Katter er rare dyr :catmilk:

hun syntes vel gjerne at det var kaldt gjerne? Hadde en katt før som på kvelden ville ut sikkert for å tisse (hadde ikke kattekasse inne), så kunne vi åpne døra for henne og om det var kaldt eller regna så ombestemte hun seg, snudde i døra og løp opp på loftet-. Måtte opp å hente henne for at på vinteren når hun ville ut så var det alltid fordi hun måtte på do, så dsa måtte hun ut på do. Kom kjapt inn igjen da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppdaget noe rart katta vår gjør, jeg har observert det mange nok ganger til at det ikke er helt tilfeldig.

Når hun skal på do, går hun inn i kassa, graver litt rundt, tisser, graver over og lusker ut av kassa igjen.

Høres ikke noe rart ut i det hele tatt sier du? Vel, det er nå det rare kommer inn i bildet;

Alt i fra noen sekunder til et par minutter seinere, går hun tilbake til kassa, løfter forsiktig på luka ved å presse nesa mot den, som om hun sjekker om kysten er klar, sniker seg veeeeeldig forsiktig inn i kassa, graver bittelitt, bæsjer, og åler seg halvveis ut av kassa for å grave over bæsjen.

Med den sanda utenfor kassa som ikke eksisterer.

Med andre ord, hun graver noe voldsomt på gulvet, eller som nå for tiden; på den dørmatta jeg har lagt foran kassa for å unngå alt for mye sand i resten av huset. Denne matta henger selvfølgelig klørne seg fast i, slik at matta løftes opp av gulvet og pus får den rett i trynet. Det bryr hun seg åpenbart ikke nevneverdig om, det er så mye viktigere å sparke "sand" over bæsjen. :fnise:

Teite katta skjønner jo ikke hvorfor det fortsatt ligger bæsj OPPÅ kattesanda neste gang hun går på do, hun var jo så flink å grave over!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange morsomme og teite dyr her ja xD

Må vel nevne noen teite ting mine hunder gjør også.

Min eldste hund elsker vann noe helt sinnsykt og nærmer vi oss en strand eller badested, blir hun helt hysterisk, og skriker når hun merker at jeg slipper henne løs. Så spurter hun ned til vannet, snur seg og stirrer intenst på meg. Venter på at jeg skal kaste noe ut, slik at hun kan hoppe uti, svømme og "redde" tingen jeg kastet ut. Som regel kaster jeg pinner ut i vannet og hun henter de, svømmer tilbake og legger de på bakken igjen. Gjerne langt unna vannet, for hun har vel sikkert skjønt at vannet kan dra med seg pinnen tilbake igjen :P

Dusjen er intet unntak! Hun vet at hun ikke får røre vannet eller hoppe inn i dusjen mens jeg dusjer, så istedenfor står hun utenfor glasset og stirrer på vannet som renner ned i luka. Når jeg er ferdig å dusje og har kledd på meg, løper hun inn i dusjen og hopper oppå ledningen og rister litt i den, for da spruter det vannrester fra dusjhodet ned på henne og det elsker hun.

Men når JEG skal dusje henne og bade henne inn i såpe osv, DA syns hun det er kjipt. Haha. Hun skal bare leke, men når det blir alvor, er det dritkjipt.

Kloklipping kan jeg glemme. Det samme gjelder vanlig klipping, hvis jeg vil klippe litt i pelsen hennes eller mellom øynene hennes (hun er en terrier og er litt langhåret, så det vokser ganske mye hår mellom øynene hennes. Da ser hun jo ikke så godt, så derfor klipper jeg der regelmessig.)

Men hun har blitt mye flinkere til å holde seg i ro nå når jeg klipper mellom øya da, fordi hun vet hun får godbiter etterpå. Eller gjerne griseøre etc.

Noen ganger om morgenen hopper hun opp på senga og så sier jeg "god morgen!" da blir hun kjempeglad og gjesper og lager lyder eller så legger hun hodet sitt mot mitt og presser og gnir. Gir meg altså en skikkelig godmorgen klem. Det alene gjør morgenen min fin!

Hun er også kresen på hvor hun skal drite og bruker gjerne lang tid før hun føler at "her er det perfekt å drite" Litt irriterende noen ganger, speiselt hvis jeg har dårlig tid haha.

Så har vi valpen da, hun er litt over 4 mnd nå. Hun er utrolig morsom og rampete. De i den alderen er selvøflgelig veldig rampete og biter på alt og alle. Alt skal utforsket vettu! Noe av det morsomste hun har gjort er å gå bakover mens hun lager masse rare lyder og ser på meg. Hun vil gjøre noe og kjeder seg! Det gjør hun mot meg eller den andre hunden.

Hun elsker også å sove sammen med meg og ansiktet eller halsen er der hun helst vil ligge. Men det er sjeldent hun klarer å ligge sånn lenge, fordi det er ikke akkurat den beste sovestillingen over lang tid, hehe. Men hun gnir seg i ansiktet mitt og går rundt og rundt og prøver å få plass oppå halsen min eller trynet mitt. Håper hun vokser det fra seg, haha...!

Hun er også svært kresen på vann og det skal helst være nytt og rent. Hun titter nedi vannet og lukter på det og hvis vannet er minst en dag gammelt, nekter hun å drikke det. Da titter hun opp på meg og gir meg det blikket "Kan du skifte vann?" haha. Før kunne jeg skifte vann annenhevr dag eller noe, for da hadde jeg jo bare eldste hunden min, men nå må jeg skifte vann hver dag eller 2 ganger om dagen. Vurderer å kjøpe sånn vannrensergreie for hunder eller hva det er for noe :P Men det er jo litt dyrt...

Noen ganger lurer hun meg også og later som hun må tisse. Hun står ved verandadøra og titter på meg, så sier jeg "Må du tisse?" hun blir gira og glaner på døra, så slipper jeg henne ut og da står hun bare der og glaner på meg. Venter på godbit. Hun vet at hun får godbit når hun har vært flink og tisset ute. Hehe. Jeg er konsekvens og gir henne ikke godbit med mindre hun har gjort seg fortjent til dt ;P Så hun har begynt å skjønne at hun ikke kan lure meg, hehe.

Anonym poster: 943a1f01f19edc311ec14bd2bfc61a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår gjorde nettopp noe teit.

Jeg har en slik rød Eos-leppepomade av den runde typen, og brukte den for ca. en halvtime og la den på bordet. Hunden min fulgte interessert med når jeg brukte den, og nå har han stått ved stuebordet i nesten 15 minutter og stirret på den! Nesten som om han har fått "stand" på den... Jeg har prøvd å avlede ham, men uten hell. Så nå tok jeg den vekk og la den bort. Da la han seg ned på gulvet med et sukk og ligger nå og ser på meg med et anklagende blikk.

Hunden er veldig glad i epler og baller, så han trodde vel kanskje dette var et eple eller en ball han kunne få... ;)

Anonym poster: 539a35df3d285e2d90da8a961f29c588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunden vår gjorde nettopp noe teit.

Jeg har en slik rød Eos-leppepomade av den runde typen, og brukte den for ca. en halvtime og la den på bordet. Hunden min fulgte interessert med når jeg brukte den, og nå har han stått ved stuebordet i nesten 15 minutter og stirret på den! Nesten som om han har fått "stand" på den... Jeg har prøvd å avlede ham, men uten hell. Så nå tok jeg den vekk og la den bort. Da la han seg ned på gulvet med et sukk og ligger nå og ser på meg med et anklagende blikk.

Hunden er veldig glad i epler og baller, så han trodde vel kanskje dette var et eple eller en ball han kunne få... ;)

Anonym poster: 539a35df3d285e2d90da8a961f29c588

Min hund elsker også denne! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja mi spiser tørt brød, agurk, mais og det som er bare han får stjele det i fra kaninen.

Hadde jeg der i mot puttet dette i matskålen hans, hadde han ikke rørt det. Det samme gjelder det meste av hundematen han får servert også. Er ikke bare-bare

Men på sommeren kan jeg nesten få ham mett ved å mate fuglene ute i hagen, lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Denne var ikke så mye teit som den var søt;

Minstepus ligger i min fantastiske katte-felle (halv pappeske på skrivebordet, kattemagnet nummer 1) og sover. Plutselig begynte han å lage noen lange og klagende pipelyder, så jeg tror han drømte noe kjipt. Koste litt med ham, og da gav det seg. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her ble det ny kattedo og i stedet for sand, så prøvde jeg krystaller...

Gikk noen timer , ingenting skjedde ( annet enn katten bare gikk til kassen og konstaterte - njaaa,neii...

Gikk et døgn og mor lukter og leter hele leiligheten rundt - fant ingenting-og gir bittelitt opp. Helte en spisested av gamlesand , alt jeg hadde igjen i kassa. 30 sek etterpå sitter pusen og tisser i 10 minutter.

Og skal sies at det med krystaller var hun vant med når hun var liten....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde to dansemus som ved første mulighet forsøkte å klatre på tapeten hver gang jeg tok dem ut av buret... :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke min katt, men en jeg passer jevnlig. Jeg trodde aldri jeg skulle møte min sjelevenn i en katt, men Korny er noe spesielt.

Da vi først ble kjent, begynte det med at han ikke ville kose. Så jeg lot han være - katter er jo ganske selvstendige slik og helt ærlig kjente jeg han ikke så godt så jeg brydde meg ikke så mye. Jeg skulle bare passe på han litt da eierne var på ferie og så lenge han ble matet, gredd og sluppet ut så hadde vi en felles forståelse om å la hverandre være.

Trodde jeg. Helt til den dagen jeg koste litt med ham, og han hadde tydeligvis undervurdert mine kose-evner for jeg er oppvokst med hund og kan å kose - og jeg hadde også tydeligvis undervurdert hvordan tilsynelatende, overlegne katter kan forvandle seg til kosejunkier for plutselig skulle vi kose hele tiden. Heeele tiden. Opp på fanget - uansett om jeg satt å så på TV, eller om jeg faktisk satt å sminket meg, tråkke rundt på Macen dersom den var i veien, skrape på dodøra dersom jeg var frekk nok til å reise meg for å lette på den sammenskviste blæra det tunge kattedyret hadde forårsaket, og deretter - som siste mulighet - bite dersom jeg ikke adlød fort nok.

Ikke bare biter'n når han vil ha kos og jeg ikke reagerer fort nok. Han biter også når han går lei og ikke vil ha mere kos, dersom jeg ikke får det med meg. For det er lett å skjønne når det er tid for kose-stopp der han ligger på fanget å maler, liksom.

Katter liker jo som kjent pulspunkt, men jeg er ikke fan av å sove på ryggen med en diger, langhåret pelsklump oppunder haka. Så jeg legger meg, koser litt - og deretter dytter jeg han bort. Hvorpå han kommer tråkkende tilbake. Jeg dytter bort igjen, han kommer tilbake. En siste dytt før jeg kjapt snur meg over på siden før han kommer seg på plass under haka mi en gang til, og han gir seg...

... men av en eller annen grunn våkner jeg av at jeg deler fiskeånde med en langhåret pelsklatt som kvesser klør på kinnene mine i 6-tiden neste morgen. Og jeg kødder ikke, vi er typ nese-mot-nese, med venstre labb på mitt høyre kinn, høyre labb på venstre kinn. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått DEN oppvåknningen, og han er heldig jeg ikke har hylt av overraskelse og kastet ham veggimellom.

Haha dette ble langt, men... jeg er virkelig blitt glad i den katten og jeg savner å passe ham. Vil ha ham på besøk igjen! :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund elsker også denne! :-D

En av mine hunder har stjålet minst tre slike runde EOS-baller fra bord, tygget dem i stykker og spist leppomaden. :rolleyes: Skal sies at den også kjenner igjen lukten om du har den på leppene og begynner å sleike seg rundt munnen. :sikle:

Den samme hunden bruker også det meste av tiden på tur til å snuse opp "lekre godbiter" som den finner i veikanten... :glare: Da den var unghund plukket den med seg tomme youghurt beger og kartonger som den kunne bære helt hjem om den fikk lov. Veiene i nabolaget har aldri vært så søppelfrie som da. :lol:

Den andre hunden min er fryktelig paranoid ute på tur når det er mørkt. Den tror åpenbart at den har en stalker, for den går og titter seg bak smått og stadig, kan gjerne stoppe helt opp for å kikke seg bak i flere sekunder. Dette skjer selv om gata er helt tom bak oss. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...