Gå til innhold

Teite ting dyret ditt gjør


Minya

Anbefalte innlegg

Katten vår, Wilma, har overtatt gjesterommet. Det er ingen plass i huset som er like god som senga på gjesterommet! Eller, jo, det er det... Nederste hylle på skyvegarderoben vår på soverommet, der alle ullklær osv ligger. Kommer snikende om natta og skyver døra opp selv, og kveiler seg rundt de varme klærne. Haha, teite, dumme, fine Wilma :hjerte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min er veldig opptatt av meg hvis jeg spiser gulrot.. Allerede når jeg skreller den kommer hun og vil opp på benken og se på (det får hun ikke lov til men det er litt vanskelig å forstå). Så når jeg spiser så sitter hun gjerne så nære som mulig, på sofarygg eller på bordet eller noe. Dersom jeg holder gulroten bort til henne og spør om hun vil smake eller lukte så rygger hun unna den med det rareste ansiktsuttrykket, som om det er noe KJEMPEEKKELT noe jeg har der. Og når jeg har spist opp så vil hun ha "skalken" (der det grønne har vært festet..det spiser jeg ikke) og om jeg ikke husker å kaste den med en gang så stjeler hun den og dytter den rundt på gulvet og synes det er kjempegøy...

Anonym poster: 61b71749cbaaef6ca02c4eb95004cc70

Så rart, sånn gjør min katt og :) Men han er like begeistret om det er en selleristang eller en pære eller en annen frukt. Og pærestilken skal han selvfølgelig ha og kaste rundt på når jeg har spist opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvergdachsen hater mørkhudede mennersker, å jo mørkere de er jo sintere er hunden. Postmannen er heller ikke noe hun liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omstendelig do-rutine på katten min når det er tid for nr.2. Først raser han rundt i en sinnsyk fart, stopper opp, mjauer og bærer seg før han raser videre. Så er det inn i kassen. Etter mye graving kommer han ut, går til matskål nr 1(tørrfor), der han graver på gulvet ved siden av matskålen, så går han til matskål nr 2 der han får våtfor servert. Denne står et annet sted i rommet. Så graver han på gulvet der og. Sikkert en forklaring på atferden, men virker litt rart..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min får en sinnsyk raptus etter og ha bæsjet i kassa. Da er det bare skygge banen , hahahaaa! Opp og ned senga og sofa , løpe i full fart gjennom rommene osv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten, som egentlig bare liker jentene, har funnet ut at smisking med matmor gir ekstra god mat om morgenen...........

Den skikkelig pleaser når jeg står opp, legger seg i fanget, gnur seg inntil meg, kommer med godlyder, og dilter etter meg overalt.

Med engang den har fått posen med våtfor, så er jeg som luft for henne. Helt til neste morgen...

Endret av maya76
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Katten min har drept flere av kosedyrene til søsteren min. Han griper rundt de med labbene sine, og "sparker" på den helt til han går lei. Her om dagen fant jeg en labrador lignende dings liggende i stua, spjæret fra halen til halsen med stuffing tytende utover gulvet... Katta lå på en høy kommode og så på meg med et surt grumpy cat uttrykk, akkurat som om han var skuffet over at den ikke varte lenger :vetikke::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xhuckles.

Har en blandingshund av chihuahua og tibetansk spaniel på rundt 3 måneder og han er bare herlig. I dag vekket han oss ved å klynke ved døren (er på ferie og derfor er det både ukjent og skummelt), så snart vi sto opp klatret han opp i sofaen og under et stort loddent teppe hvor han sover enda.

Andre ganger har han en tendens til å dunke hodet i stuebordet når han prøver å komme seg opp i sofaen, men lærer han til nestegang? Neeeeida!

48095_10151407458430816_1016831290_n.jpg

Endret av Xhuckles.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi passer for øyeblikket verdens mest bedagelige hund. På en måte.

Når hun er inne, er alt hun gjør å ligge i buret og sove. Helt seriøst, hun kan ligge der i seks timer i strekk hvis hun får muligheten. Hun vil helst opp i sofaen, men det får hun ikke lov til her så da blir buret andrevalget. Der borer hun seg ned i de tre teppene som tar opp mesteparten av plassen.

I dag tidlig stod vi opp klokken åtte. Åpnet buret, satt frem frokost til henne, men ingenting skjedde. Først klokken 11(!) fant hun det for godt å strekke på legemet.

En sjelden gang får hun komme opp i senga på morgenen hvis vi begynner sent på jobb. Da skal hun ligge med hele seg under dyna, helst med rompa oppi ansiktet på den som måtte ligge der. Fjerner vi dyna fra hodet hennes (så hun skal få litt luft, stakkars) så forsvinner hun inn igjen med en gang.

Men. Veien er kort til total ekstase. Hvis vi begynner å leke med henne tar det tre sekunder før hun tenner på alle pluggene, hopper, "napper" ("tygger" med fortennene på en måte, vanskelig å forklare), dytter, prater og tuller (hun leker kun så viltert med oss fordi vi lar henne få lov, med barn og usikre personer er hun en helt annen). Det nytter ikke å bruke stemmen eller signaler for å få henne til å roe seg ned igjen, det eneste som funker er å kose henne med store, rolige bevegelser på brystkassa. Merkelig hund.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen og jeg bøller og herjer med hverandre (vi er litt barnslige...) så kommer alltid berneren og skal være med:) Idag så ble mannen overmannet da jeg og tenåringen tok prikkedøden på han, så han løp avgårde. Berneren løp etter han og dyttet han i baken :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunden vår skal alltid "være med" hvis jeg gir mannen en klem eller koser litt på ham. Da presser den digre bikkja seg inn mellom oss og bare står der.

Anonym poster: 539a35df3d285e2d90da8a961f29c588

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår skal alltid "være med" hvis jeg gir mannen en klem eller koser litt på ham. Da presser den digre bikkja seg inn mellom oss og bare står der.

Anonym poster: 539a35df3d285e2d90da8a961f29c588

Awwww! Gjorde vår hund og. Alltid gruppeklem.

Anonym poster: c01cdf667e71c2cb85909ac0f19c7ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaninpus

Hunden vår springer opp på fanget til mannen om jeg blir engasjert i stemmen som om ho skal forsvare ham. Hahahaha! Og så legger ho labben på skuldra hans:P Hver ettermiddag ruller ho seg omtrent til samme tid på stuegulvet og stønner, kaver og grynter. Avslutter med å riste seg, sette seg ned og glise fornøyd til oss:P Og så rekker ho tunge hvis ho hører en rar lyd. Så om ho hører noe merkelig, springer ho mot døra med tunga rett ut av kjeften. Ser kjemperar ut:P

Endret av Kaninpus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Katten min nekter å drikke vann fra vannskål. Hun skal drikke vann fra vasken på badet. Så hver gang jeg skal på do kommer katten etter. Da er det bare å sette på vannet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Katt blir helt tullete etter han har vært ute en tur. Da skal det løpes, kastes på hodet og angripes, og sofaen skal få gjennomgå skikkelig. Katt legger seg på rygg på gulvet under sofaen, "klatrer" bortover sofakanten før han spretter oppi sofaen og lar alle sofaputene og armstøttene få ordentlig deng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min kommer alltid opp i sengen til meg om morningen, dunker pannen sin i min panne " på tide å våkne"

Når jeg ikke reagerer er det tærene mine som er første som får kjenne en tann eller en pote, har prøvd å gjemme beina mine så godt jeg kan under dynen, pakker de godt inn!

men katten finner en glipp i dynen, åler seg nedover langs kroppen min ( og jeg alltid like godtroende om at hun bare vil kose) og så finner hun en tå!:D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvergdachsen hater mørkhudede mennersker, å jo mørkere de er jo sintere er hunden. Postmannen er heller ikke noe hun liker.

Dachsen vår liker heller ikke svarte mennesker, folk med caps, syklister, joggere. Hun chaser de som det skulle vært noen innbruddstyver. Utenom det så smetter hun alltid opp i sofaen om noen flytter seg og tar varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...