Gå til innhold

Teite ting dyret ditt gjør


Minya

Anbefalte innlegg

Pus liker å lukte på tente stearinlys, så hver gang han gjør det så blir værhårene hans "brent", så de krøller seg opp til en praktfull snurrebart. Måtte slutte med stearinlys etter de gangene :laugh:

Ahahahahahahahahahahaha åhhhhh guud jeg dauer. XD

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har to katter som prater med hverandre. Hvis den ene gjemmer seg, vil garantert den andre komme med søte prr-lyder, som for å spørre hvor i all verden vennen hans har gjort av seg. En gang, da den ene katten hadde blitt med på hytta, hadde den andre katten gått rundt i huset og spurt etter ham hele helgen. Og fa katten endelig kom hjem fra hytta ble det store gledesscener, de sprang mot hverandre, gnudde ansiktene mot hverandre og prr-et høyere enn noen gang før :-)

De er forresten voksne, kastrerte hannkatter begge to.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir laaangt!

Katten min er en ordentlig diva. Han gjør ikke så mange teite ting, i grunn - men det er en ting som jeg synes er litt sært. Han nekter av en eller annen grunn å drikke av andre vannskåler enn det ene ølkruset mitt. Jeg har forsøkt ulike skåler, til og med ulike krus, glass og andre hule gjenstander, men det er KUN det ene ølkruset han faktisk drikker av. Det som er det morsomme er når han presser hodet ned i kruset, noe som gjør at huden på trynet hans trekkes bakover. Da ser han snål ut. Når han ikke kommer dypere i glasset, dypper han poten ned i vannet og slikker av vannet etterpå. Det er så søtt!

Den gamle katten min var også veldig snål. I følge veterinæren er ikke dette en unaturlig atferd blant katter, men jeg syns likevel at det er litt finurlig. Greia er den at han ikke drikker av vannskåla overhodet. Han drikker kun av doet. Æsj! Det måtte vel å merke være rent der. Om det var skittent, skulle han drikke av dusjen eller badvasken.

Begge kattene vokste opp sammen, men den gamle katten var ganske gammel da den nye kom, og døde for et par år siden. Det var utrolig trist da gammelkatta døde, for jeg merket hvor trist nykatta ble. Han leita etter gammelkatta dag ut og dag inn, mjauet konstant noen dager i etterkant ved siden av den faste plassen til katta. Etterhvert ble han normal igjen, men det var så trist å se hvor desperat nykatta ble.

Hvis jeg lurer på hvor nykatta er når han er ute, er det bare å følge lyden av kråkene som kjefter. Han har sikkert drept en god del kråker i nærområdet, og av den grunn følger de etter han og kjefter, bråker og smeller etter han som bare f@en. Så med andre ord trenger jeg ikke å bekymre meg for om han er borte så lenge jeg hører kråkene. Hvis kråkene er stille mens han er ute, da først blir jeg bekymret.

Anonym poster: 68502416f4ec3a11968b832bdb0504e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to katter som prater med hverandre. Hvis den ene gjemmer seg, vil garantert den andre komme med søte prr-lyder, som for å spørre hvor i all verden vennen hans har gjort av seg. En gang, da den ene katten hadde blitt med på hytta, hadde den andre katten gått rundt i huset og spurt etter ham hele helgen. Og fa katten endelig kom hjem fra hytta ble det store gledesscener, de sprang mot hverandre, gnudde ansiktene mot hverandre og prr-et høyere enn noen gang før :-)

De er forresten voksne, kastrerte hannkatter begge to.

Så herlig da! Det er ingen tvil om at katter kan bli nære venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei hukatt som elsker hjemmestrikka-ting samme hvordan type garn det er. Vi har alt av votter og luer i en boks i gangen, og hun er stadig oppe i den boksen og napper med seg det første hun finner som er hjemmestrikka og tar det med seg under sofaen. Der ligger hun og knurrer mens hun river votten/lua fra hverandre så det må strikkes nytt strikketøy. Haha.

Ellers flår hun disse lekemusene. Altså, tar av pelsen og last plasmusa ligge igjen, og så løper hun rundt med pelsen i kjeften og knurrer til alle som nærmer seg. :ler:

Så er det Miko da, hannkatten vår. Han er livredd alt som er nytt, og nekter derfor å gå over grusveien som er mellom oss og naboen. Han har nemlig bare sett asfaltvei før, så den grusveien er grusomt skummel og ekkel! En gang hadde han løpt over sammen med Missie (hunnkatten) og kom ikke hjem hele kvelden fordi han ikke turte å gå over veien igjen. Når vi gikk ut å ropte på han satt han bare i hagen til naboen og mjauet fra seg av redsel, så vi måtte gå å hente han. Så fort han ble bært over grusveien var det full panikk og jeg måtte holde han i nakkeskinnet for at han ikke skulle stikke av og inn i naboens hage igjen.

I tillegg bruker han 4 dager(eller mer) på å tørre å nærme seg nye ting i huset, og unngår rommet det står i frem til han har mannet seg opp nok.

Vi aner ikke hvorfor han er så pysete da, for søstra hans er jo tøff som bare det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden til foreldrene mine synger til julereklamer og Hotel Cæsar-introen. Hun uler til og med i søvne. Vi kom frem til at det var den høye "plingelyden" i sangene som trigger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Og der var jaggu dustepus teit igjen.

Denne gangen hadde hun gjort det kunststykket å spise tørrforet sitt litt for fort og kastet opp. Oppi matskåla. Oppå maten.

Mulig det var litt hårball også, men herlighet da.

Så hun løp inn på kjøkkenet da jeg skulle inn for å hente noe, satte seg foran matskåla, så opp på meg, ned på matskåla og opp på meg igjen.

Som om hun skulle si; Hallo, har du tenkt å gjøre noe med dette her egentlig?

:fnise:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

734850_314425502008601_1388644620_n_zps8929477c.jpg

IMAG0137_zpsdace2408.jpg

IMAG0136_zps91d55b80.jpg

Omøbleringen på kjøkkenet er det den yngste katten som har stått for.

De drepte dorullene er den nest yngstes verk da han var liten...

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omøbleringen på kjøkkenet er det den yngste katten som har stått for.

De drepte dorullene er den nest yngstes verk da han var liten...

Den nest yngste var vel stolt kan jeg tenke meg da han hadde klart å drepe og flå dorullene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus har forelsket seg vilt i en ''candy cane'', som han slenger rundt i hele stua, og freser over gulvet. Virker som han synes mint-lukten er deeeeilig!

Anonym poster: 134cedd1e779445b81bd9c37a8c931cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to hunder, så den ene siden av dette er teit og den andre utspekulert.

Den ene hunden min, A er vanligvis en idiot av dimensjoner. Hun vet ikke hva hun heter, og bjeffer på sin egen snorking, men av og til er hun merkverdig utspekulert. Hundene har en luftegård, og hund A er ikke noe glad i å være ute i det store hele, og går sjeldent ut frivillig om hun ikke må veldig på do. Hund B derimot, elsker å være ute. Hund A elsker å sitte på fanget, hund B blir fort varm og orker somregel ikke å sitte der mer enn fem minutter.

Dersom hun B mot all formodning skulle finne på å ligge å sove i fanget til en av oss, blir hund A sjalu, og løper ut i hundegården og bjeffer som om det skulle vært en tohodet elg med gratis hundegodt der. Det vekker selvfølgelig hund B, og hun hopper ut av fanget, og løper ut i hundegården og bjeffer med. Et par sekunder senere kommer hund A spankulerende inn, og hopper opp i fanget til den som hadde hund B..

Til vanlig er det hund B som er den smarte..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fem katter, de er alle litt teite og rare tror jeg =) Den ene åpner stadig vekk døren, noe som kan være ganske skremmende når man ligger der i halvsøvne og tror at det er en skummel mann som har brutt seg inn. :P Har også en som liker å ligge i vasken, uten å reagere om vi setter på vannet. Har også en som MÅ ha hodestøtte når hun ligger, stolben, bordkant..you name it..

Jeg syntes også det var utrolig søtt når eldstemann satt elegant på en stol ved et ferdigdekket bord og skulle ha julegrøt, akkurat som oss andre =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pusen min tigget vilt etter noen reker jeg spiste. Jeg hadde gitt henne en, men hun stoppet ikke. Hun satt bokstavelig talt oppå meg og prøvde å ta de med poten sin. Da jeg tilslutt ga henne en ville hun ikke ha, men gikk.. Altså, hallo?

Anonym poster: a5072fc3cb1a9ed145ddae62d708f213

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen min tigget vilt etter noen reker jeg spiste. Jeg hadde gitt henne en, men hun stoppet ikke. Hun satt bokstavelig talt oppå meg og prøvde å ta de med poten sin. Da jeg tilslutt ga henne en ville hun ikke ha, men gikk.. Altså, hallo?

Anonym poster: a5072fc3cb1a9ed145ddae62d708f213

Min katt gjør også dette! Kjenner han lukten av fisk eller reker blir han helt gæærn. Men når vi gir han går han bare uten å røre maten :klo:

Dette var ikke teit da, men litt morsomt. Men uff stakkars katten. Pappa nyser veldig høyt, ekstremt høyt. Og folk som ikke er vant til det skvetter veldig. En gang nøys pappa i stua, mens katten satt ved katteluka og funderte påom han skulle ut eller ikke. Luken er altså i verandadøren, så vi var alle i samme rom. Pappa nyser og katten skvetter så han sklir og hopper samtidig. Det var utrolig komisk, og jeg og mamma lo så vi grein. Katten snur seg og lurer på hva i alle dager denne lyden var. Mamma og jeg måtte selvsagt late som vi lo abbor helt annet, så katten ikke skulle bli fornærmet. Han blir nemlig flau hvis vi ler av han.

Anonym poster: 53de088f285fbb8bb1869099e9dd07ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pelsen liker å stikke nesa opp mellom lårene til folk.Han bruker oss som kløapparater.Vanligvis gjør han dette på den som går tur med han,men når han virkelig klør(eller hva søtten som går rundt i hodet på han) så er det ikke så nøye hvem som eier lårene,bare han får stappa snuta si borti..

Samt legger hode på bordet når han vil ha oppmerksomhet.I det siste har han begynt å prate,hoppe og småboffe for å få oppmerksomhet.

Ellers er han veldig glad i bæreposer.Det er litt pinlig når du møter kjentfolk og før du har fått sagt "Hei"

har bikkja stukket nesa godt ned i posen til vedkommende.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler meg ihjel av disse kattene dere har som glor når man dusjer!

min pusekatt pleier å sitte rett utenfor dusjdøra og slikke vann som kommer... og hvis man skal ut av dusjen før pusi syns det er greit, så "banker" hun på dusjdøra med poten. deretter stirrer hun på deg til du er helt tørr, og hun kan slikke tærne dine... var ikke rent nok der ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min har en uvane å bråke helt sinnsykt på rommet mitt tidlig om morgenen. Hun tar tak i sengekanten, legger seg på ryggen og drar seg etter senga. Så krabber hun under den og klorer underifra. Og ikke nok med det skal hun inn og ut av rommet mitt hele tiden. Hun graver på døra for å komme inn, så må jeg stå opp og lukke opp. Også skal hun plutselig ut, og dette skjer konstant. Er litt vanskelig å skjønne seg på henne noen ganger, haha.

Det min pus også gjør er å rive ned vaser med vann i hele tiden. Av en eller en annen grunn så elsker hun blomste/plante vann, men ikke sitt rene vann i skålen sin. Hvis hun ser en ting som ser ut som har vann i seg løper hun bort for å sjekke med en gang.

Hun er også obsessed med papp, plastboser og papir. Hver gang hun ser noe sånt løper hun bort og setter seg oppå det, og det er umulig å få henne bort. Hun spiser i tillegg på all pappen hun ser. Haha, jeg har så rar pus.

Endret av Santflows
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hesten min elsker glidelåser, tar tak på den lille spennen, drar den opp og ned i ren glede. Borrelås og generelt ting som kan åpnes/lukkes er artig. :P

Anonym poster: d5b94b54742ec7c84fa38c679d9654ab

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...