Gå til innhold

Teite ting dyret ditt gjør


Minya

Anbefalte innlegg

Da katten min var en liten skjønn kattunge pleide han å sitte i vinduet og se på fulger - som andre katter. Men alltid like freaky å våkne til dette:

Og det var kjemperart første gangen katten til kjæresten min bestemte seg for å klarte opp ribbeveggen til hemsen. Hun satt ryggen inntil veggen mens hun klartet oppover stigen. Fikk skikklig teken etterhvert!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noen dyr men har opplevd andre merkelig dyr. En gang jeg overnattet hos ei venninna på sofae så lekte katta med en ølkork (vi hadde drukket 2-3 øl hver), dyttet den bortover gulvet og "heiv" den rundt. Det endte med at jeg tok korka og la den under hodeputa pga bråket, og la meg ned igjen. Da hoppet katta på meg og sleiket meg i ansiktet, jeg dyttet den ned og den kom hoppende opp igjen for å sleike, jeg dyttet den ned og den kom opp igjen, og sånn fortsatte det. Jeg la meg på magen og med ansiktet så mye ned i puta som mulig, da hoppet den på meg og gikk frem og tilbake over ryggen min, jeg dyttet den ned og den kom opp igjen, og sånn fortsatte hele natta. Sov jeg den natta? Nope! Når jeg en sommer nettopp hadde flyttet inn i en ny leilighet i første etasje så fikk jeg i begynnelsen daglig besøk av to katter på verandaen, en svart og en hvit. Den svarte hoppet alltid opp i fanget mitt når jeg satt på verandaen og siklet veldig mye, så jeg ble ganske våt, ekkelt! Hvis jeg tok den bort fra fanget så hoppet den oppi igjen og igjen og igjen, så jeg endte nesten alltid opp med å gå inn siden den siklet så. Den hvite katta hoppet ofte inn vinduet mitt når jeg luftet, men den var ikke så veldig kosete av seg. Men en gang jeg lå på verandaen og leste med en pute under hodet så kom den og la seg ved siden av meg med sitt hode på puta og der lå den lenge mens jeg leste til den! Så søtt!! :)Når jeg studerte for 10 år siden så hadde eieren av hybelen jeg leide en katt som hele tiden skulle inn til meg, og det var umulig å ikke få den inn på hybelen når jeg feks var på do fordi den kom og ventet til jeg kom tilbake og sneik seg inn mellom bena mine når jeg gikk inn til hybelen. Den var og kosete, og ville sitte i fanget mitt hele tiden, og jeg måtte klø den hele tiden hvis ikke klorte den meg. Jeg fant ut at hvis jeg ble lei så tok jeg bare frem støvsugeren fordi da løp den til døra og mjauet som en galning til jeg åpnet døra og da løp den ut i gangen og opp trappa til huseier sin stue. Livredd, hehe!Hunden vi hadde når jeg var lita kunne åpne dører så vi måtte ha ytterdøra låst så den ikke gikk ut alene. Den pleide å jage sauer (vi var mye på turer i skauen hvor det var sauer), så pappa tok den med på et kurs for å lære den å ikke jage sauer. Etter kurset når vi var i skauen og det dukket opp sauer så gikk hunden til det nærmeste treet, satte seg ned og kikket opp i treet, hver eneste gang! Så den gikk fra å jage sauer til å bli en treelsker :P Kom vi til en elv/innsjø og den ikke var i bånd så hoppet den i elva/innjøen og svømte langt avgårde, hjemme hatet den badekaret og dusjen. Hunden til bestemor lærte seg å spille syk for å få hundesjokolade.

Anonym poster: 0bdb65c4ea5d09d66db61f13f6198a22

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh jeg hadde jo avsnitt, borte ble de, merkelig!

Anonym poster: 0bdb65c4ea5d09d66db61f13f6198a22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene katten min eeeeelsker pappesker!! Så jeg fikk litt ekstra hjelp når jeg skulle sette sammen Norgespakke-eska i går. Holdt på å brette inn på ene siden, da katten krøp inn fra andre enden og brøyta seg ut på den siden jeg holdt på... Tiiiitteeeei!!

Anonym poster: 134cedd1e779445b81bd9c37a8c931cc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt marsvin slipper ut sæd når jeg har han på gulvet ekkelt

Anonym poster: 4db48ea57a1ea63e43247ad541a2b114

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene katten min eeeeelsker pappesker!! Så jeg fikk litt ekstra hjelp når jeg skulle sette sammen Norgespakke-eska i går. Holdt på å brette inn på ene siden, da katten krøp inn fra andre enden og brøyta seg ut på den siden jeg holdt på... Tiiiitteeeei!!

Anonym poster: 134cedd1e779445b81bd9c37a8c931cc

Just like Maru! :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just like Maru! :laugh:

:fnise: Ja! Han elsker alle slags pappesker, og skal inn i dem uansett om han får plass eller ei :ler: Liker også å gjemme seg i papir- og plastposer. En gang hadde han dradd sånn innpakningspapir ( lagd va papir for å ha rundt blomster ) ut av søpla og pakket seg inn :laugh: Og han pleide å legge seg oppå avisa/reklamen når jeg leste... Tror han har en papir/papp fetisj.. :gjeiper:

Anonym poster: 134cedd1e779445b81bd9c37a8c931cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min sitter på vinduskarmen og bjeffer( ja, faktisk..) til fuglene som flyr forbi.

Samme med fluer på sommeren , sitter helt freezed midt på gulvet og bjeffer og kjefter. Hehe

Samme her, men i det siste har sjefspusen gått over til å "snakke" med Donald Duck-stemme når jaktinstinktet setter inn. Stemmeskifte?

Og så blir han superfornærmet når vi ruller rundt på gulvet i hemningsløse latterkuler...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Gamle'' pusen her i huset eeeeelsker(!!!) melk. Mjauer som en gal bare han ser en melkekartong. ( Han har fått bare en liten skvett med laktosefri melk, gir han vanligvis kattemelk. ) Og så har min kjære samboer skjemt han bort med kattemelk i det siste, så nå maser han heeele dagen. Kommer løpende så fort kjøleskapsdøra åpnes...

Skulle hente ut egg tidligere idag, og hadde ikke smelt igjen døra hardt nok sånn at den hadde åpnet seg.

Hørte det ''romsterte'' bak ryggen min og når jeg snudde meg så satt pus i påleggsskuffen inni kjøleskapet!!

Han pleier også å snike seg inn i skapet under vasken når jeg skal ta ut søppla. Tror det kommer av at han hadde et ''matskap'' på kjøkkenet med våtfôr tidligere. Han likte seg godt inni der også :fnise: Endte innimellom med at han ble innestengt, når jeg ikke så at han hadde sneket seg inn, mens jeg ordna med maten hans.

Anonym poster: 134cedd1e779445b81bd9c37a8c931cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd :ler:

Av en eller annen grunn så liker katten min å se på når jeg dusjer eller går på do. Lukker jeg døra når jeg går inn på badet, må jeg vente med å gjøre det jeg skal gjøre. For 3 sekunder etter kan du banne på at han står utenfor og hyler om å bli sluppet inn (det er skikkelig desperate hyl han hyler og). Ellers må jeg snike meg inn på badet hvis jeg skal gjøre mitt fornødne, om han er der så prøver han å se oppi doen - dette er han fast bestemt på :P Han må faktisk kastes ut, for han gir seg ikke.

Men det med dusjinga.. Er det noen andre som har det slik og? Jeg skjønner ikke helt hvorfor han skal sitte og se på folk som dusjer? :P

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår er ikke særlig samarbeidsvillig når vi skal klippe klør, vanligvis har det gått med griseøre som lokkemiddel - nå er det visst ikke godt nok, det skal være griseøre påsmurt leverpostei, blir spennende å se denne utviklinga, haha.

Hans favorittkosestilling er på fanget mitt, det har det vært siden han var valp. Problemet nå er at han er alt for stor, så han sitter med rompa på fanget mitt, og alle fire labbene på gulvet, superfornøyd :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd :ler:

Av en eller annen grunn så liker katten min å se på når jeg dusjer eller går på do. Lukker jeg døra når jeg går inn på badet, må jeg vente med å gjøre det jeg skal gjøre. For 3 sekunder etter kan du banne på at han står utenfor og hyler om å bli sluppet inn (det er skikkelig desperate hyl han hyler og). Ellers må jeg snike meg inn på badet hvis jeg skal gjøre mitt fornødne, om han er der så prøver han å se oppi doen - dette er han fast bestemt på :P Han må faktisk kastes ut, for han gir seg ikke.

Men det med dusjinga.. Er det noen andre som har det slik og? Jeg skjønner ikke helt hvorfor han skal sitte og se på folk som dusjer? :P

Jep. Min sitter på dolokket og glor kjempe fascinert hver eneste gang man dusjet. Tror du kattevakten fikk noia når hun bodde hos oss på ferie? Snur seg med balsam i håret og tilbake stirrer en katt klint til veggen i dusjkabinettet med øynene store som tefat....!! Hahahaaa , helt creepy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det med dusjinga.. Er det noen andre som har det slik og? Jeg skjønner ikke helt hvorfor han skal sitte og se på folk som dusjer? :P

Åjadda! Her er det både glaning når mor dusjer/bader og rundsleiking av badekaret etterpå (noen ganger legger han seg bare i det). Og han SKAL være med på do, orker ikke høre på hylinga hans om han må være utafor. Han skal gjerne sitte på fanget og kose når jeg er på do også (se tidligere post av meg).

Kom på at katten også liker å gjemme seg under kjøkkeninnredninga. Han har lært seg hvordan han får dyttet opp den ene lista og legger seg der inne. Gjorde det da jeg hadde besøk av mamma og kusina hennes. "Joda, vi har katt altså. Hvor han er spør du? Nei, vet ikke. Oj, jo han er under kjøkkenet. Om det går an å få han ut? Nei....." :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åjadda! Her er det både glaning når mor dusjer/bader og rundsleiking av badekaret etterpå (noen ganger legger han seg bare i det). Og han SKAL være med på do, orker ikke høre på hylinga hans om han må være utafor. Han skal gjerne sitte på fanget og kose når jeg er på do også (se tidligere post av meg).

Kom på at katten også liker å gjemme seg under kjøkkeninnredninga. Han har lært seg hvordan han får dyttet opp den ene lista og legger seg der inne. Gjorde det da jeg hadde besøk av mamma og kusina hennes. "Joda, vi har katt altså. Hvor han er spør du? Nei, vet ikke. Oj, jo han er under kjøkkenet. Om det går an å få han ut? Nei....."

:fnise:

:fnise:

Godt det ikke bare er meg! Skjønner kattene egentlig hva de ser på? Jeg har nemlig lurt på det noen ganger.. :P

For en lurepus du har! :ler: Heldigvis har ikke katten min lært seg noe slikt enda, men hvem vet hva han finner på neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det med dusjinga.. Er det noen andre som har det slik og? Jeg skjønner ikke helt hvorfor han skal sitte og se på folk som dusjer? :P

Er ikke pus på badet når man begynner å dusje, kan du banne på at hun ligger midt på badematta og maler høyt når du kommer ut av dusjen.

Men det er dritskummelt når vi skal ut av dusjen da, så da piler hun ut døra før hun rekker å få en eneste vanndråpe på seg. :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det med dusjinga.. Er det noen andre som har det slik og? Jeg skjønner ikke helt hvorfor han skal sitte og se på folk som dusjer? :P

Roomie dusjet... og plutselig fikk hun følelsen av at noen stod og så på henne... hun tok opp forhenget, så ut i rommet, men det var ingen der. Hun syns det hele var litt ekkelt... for hun var sikker på at hun hørte noen, men pyttsann...

Vel, hun skulle til å snu seg, da hun plutselig fikk øye på to store, stirrende katteøyne - et kattehode som lå lent over dusjstanga - pus hadde klatret opp i vinduskarmen (som er rett ovenfor dusjforhenget - så ganske høyt hopp hvor han aldri har sittet før...) for å stirre ned i dusjen for han så ikke noe gjennom dusjforhenget.

Han pleier å sitte i dusjen etter at man har gått ut hvis han er inne - alltid våt stump og hale, men så fornøyd :fnise:

Endret av ninuska_
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pusen her i huset har to ganske teite ting han stadig gjør.

Det ene er at han ikke skjønner hvordan katteluka fungerer, så han graver seg inn og ut. Graver og graver og graver helt til han ved et uhell åpner den og kan gå gjennom.

Den andre tingen gjør han når han er i skikkelig herjehumør. Han leker og holder på med sitt helt til han ser at en av oss går over gulvet, da tar han fart og BEINER rett foran oss så vi bokstavlig talt snubler i han. Herregud, om noen hadde sett inn vinduet måtte det jo sett ut som vi sparker han. Idiotpus :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår liker å ligge i plastposer. Og har skikkelig plastpose-dilla. Han kan ligge lenge i en handlepose fra Bunnpris og dure og dure og kose seg. Men det beste han vet er å bli bært rundt i handleposen.

Haha, det liker katten min også. Hun liker også å se seg i speilet og blir noen ganger redd når hun ser seg selv, hopper bakover.

Anonym poster: dfc4fe32e51b378eedc453730b05453d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag har jeg pusset ned et gammelt nattbord, for senere å male det. under pusseprosessen satt jeg ute på verandaen for å slippe unna alt støvet. pusi satt på sofakanten inne og så på meg, under hele prosessen. trykket snuten heeelt inntil vinduet for så å blunke saaakte til meg. da jeg endelig ble ferdig kom hun til døren, ble sluppet ut og gikk rett til nattbordet. hmm.... dette må slikkes! dumme katt! måtte ta henne bort derifra, er jo ikke helt bra med pussestøv i magen til lillepusi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus liker å lukte på tente stearinlys, så hver gang han gjør det så blir værhårene hans "brent", så de krøller seg opp til en praktfull snurrebart. Måtte slutte med stearinlys etter de gangene :laugh:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...