Gå til innhold

Teite ting dyret ditt gjør


Minya

Anbefalte innlegg

Pus liker overhodet ikke kulda i vinter og gir høylydt utrykk for det. Han har i praksis blitt innekatt, men likevel må han hver kveld sitte litt i døra for å sjekke forholdene ute. Da mjauer han stygt. Han pleier også å frese på samme måte som han gjør mot vind og regn slik jeg skrev i en annen post i denne tråden

Jeg vil helst ikke oversette til menneskespråk hva han sier. Jeg ser for meg tegneseriebobler med dødningehoder, lyn og torden. :ler:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Crazycatlady

Pusegutten vår hater det når vi dusjer. Han er med inn på badet, og er helt rolig til jeg går inn og setter på vannet. Kan ikke ha han med inn nå, for han sitter og hyler helt til jeg er ferdig. Han hater også vasken, men det er nok fordi da han var liten så hadde han mageproblemer så vi måtte vaske han i vasken. Så hvis jeg holder han og vasken tilfeldigvis går så setter han klørne i meg og får skikkelig panikk. Tror vel han skal bade da :)

Så han hater vann så lenge det er inne. Ute kan han være i all slags vær, og kommer gjerne inn klissvåt. Nå har han lært seg at jeg tørker han så hvis jeg ikke ser han med en gang så står han og venter på at jeg skal komme.

Han er et skikkelig matvrak og forbinder spesielt meg med mat. Kommer jeg bort og koser med han så løper han rett bort og skal spise. Skjer nesten hver gang. Heldigvis spiser han ikke mye hver gang.

Han hater å bli børstet, er skikkelig gretten da, men det er glemt om jeg gir han litt av favorittsnopet. Da er han like glad og kosete igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er veldig opptatt av meg hvis jeg spiser gulrot.. Allerede når jeg skreller den kommer hun og vil opp på benken og se på (det får hun ikke lov til men det er litt vanskelig å forstå). Så når jeg spiser så sitter hun gjerne så nære som mulig, på sofarygg eller på bordet eller noe. Dersom jeg holder gulroten bort til henne og spør om hun vil smake eller lukte så rygger hun unna den med det rareste ansiktsuttrykket, som om det er noe KJEMPEEKKELT noe jeg har der. Og når jeg har spist opp så vil hun ha "skalken" (der det grønne har vært festet..det spiser jeg ikke) og om jeg ikke husker å kaste den med en gang så stjeler hun den og dytter den rundt på gulvet og synes det er kjempegøy...

Anonym poster: 61b71749cbaaef6ca02c4eb95004cc70

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Storepus har funnet ut at han klarer å komme inn i støvlettene mine når glidelåsen er åpen. Ullsåler er visstnok veldig gode å tygge på...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par katter som virkelig ikke har noe begrep om hva intimsone er for noe. Ligger vi på sofaen, kan du være brennsikker på at minst en av de legger seg helt opp i fjeset ditt. Minstemann, Ibsen, må og kaste maten ut av skåla før det spises.

Elvis er en diger kar på 10 kilo. Han er ikke glad i lukkede dører. Det høres når han prøver å åpne en dør. Er han i gangen om natta prøver han gjerne å bryte seg inn på soverommet kl halv 5. Veldig festlig når jeg må stå opp kl 5, og selvfølgelig mister den halvtimen med søvn.

Mange katter kaster maten ut av skålen før de spiser den. Det er fordi de ikke kan fordra å stikke snuten nedi en skål slik at de følsomme værhårene berører kanten. Man kan evt kjøpe en større skål om man ikke setter pris på for på gulvet ;) Katter liker heller ikke dører som der lukket, for de må jo ha kontroll på at alt er som det skal, noe de ikke får oversikt over når døren er lukket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange katter kaster maten ut av skålen før de spiser den. Det er fordi de ikke kan fordra å stikke snuten nedi en skål slik at de følsomme værhårene berører kanten. Man kan evt kjøpe en større skål om man ikke setter pris på for på gulvet ;) Katter liker heller ikke dører som der lukket, for de må jo ha kontroll på at alt er som det skal, noe de ikke får oversikt over når døren er lukket ;)

Skålene er store de. Og de driver med den grisinga selv om de får maten servert i f.eks en stor ildfast form. Vi har siden sist fått en liten kattunge i hus. Til og med han fisker mat ut av skåla før konsumering :fnise: Det ser ut som at de prøver å ta livet av maten når det står på som verst :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillepus får noen ganger fisk, det legger jeg i matkassen hennes på kjøkkenet. Om det er litt større biter som lillepus egentlig skal spise av, løfter hun det bare ut av kassen å legger det forskjellige steder på kjøkkenet.

Hun reker også noe veldig så hun får egentlig ikke lov til å ligge i sengen, men vi har soverom og stue i et så vanskelig å nekte når vi er på jobb. Flere ganger når jeg har kommet hjem ligger hun der, da smetter hun fort opp, piler seg bort til meg å går ringer rundt benet mitt å maler for så å gå tilbake til sengen. Da vet hun jo at det ikke blir et nei:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillepus får noen ganger fisk, det legger jeg i matkassen hennes på kjøkkenet. Om det er litt større biter som lillepus egentlig skal spise av, løfter hun det bare ut av kassen å legger det forskjellige steder på kjøkkenet.

Hun reker også noe veldig så hun får egentlig ikke lov til å ligge i sengen, men vi har soverom og stue i et så vanskelig å nekte når vi er på jobb. Flere ganger når jeg har kommet hjem ligger hun der, da smetter hun fort opp, piler seg bort til meg å går ringer rundt benet mitt å maler for så å gå tilbake til sengen. Da vet hun jo at det ikke blir et nei:)

Reker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver kveld når jeg pusser tenner kommer pusina mi bort og skal lukte på tannkosten. Hun hater den lukten, den er desidert den verste lukten hun vet. Likevel må hun prøve hver kveld. Hun kommer så nært som 20 cm. før hun rygger sjokkert tilbake med den grimasen i ansiktet. :sjokkert: Når hun skjønner at det er tid for tannpuss er det som om hun konfererer med seg selv: "Skal jeg gjøre det ikveld og? Tør jeg? Vil jeg? Ja, jeg gjør det! :danse: !!" Og så: :wow:

Normalt? Neppe!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reker?

I Østfold sier vi reker når katten har stort hårtap. Mister ofte hår.

Der er på samme måte som vi på Sørlandet sier snøst/snøss

Den diskusjonen hadde vi jo her: :)

Vi har tydeligvis misforstått litt, for her sier vi "snøss".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Østfold sier vi reker når katten har stort hårtap. Mister ofte hår.

Åååja!

Der er på samme måte som vi på Sørlandet sier snøst/snøss

Den diskusjonen hadde vi jo her: :)

Stemmer det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kommer løpende til vasken på badet hver gang noen er der. Selv om det er fem minutter siden sist. Det er alltid en utfordring å pusse tenner eller vaske ansiktet når den store katterumpa blokkerer veien for kongen i huset skal drikke vann. Og om han drikker... det er som om han vet at man står og venter. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Når du ligger på sofaen med pcn på fanget kommer katten og setter seg på ansiktet ditt. :fnise:

Når du driver med pcn finner katten ut at "DER skal jeg ligge akkurat nå!"

Veldig slitsomt når du driver med betalinger i nettbanken. :P

Katten skal absolutt være med inn på badet når du skal dusje, veldig interesserte i vann og prøver å komme seg inn i dusjen. MEN med en gang de har kommet seg innafor å fått tasseladdene våte spurter de ut av dusjen og steller seg ved døra og mjauer så hjerteskjærende de bare kan.

Kleptomanen i huset finner plastposer, kviteringer og småting - stjeler de og bærer de stolt rundt også tar hun de med inn på kattedoen og lar de ligge der.

Den ene katten er også sånn som skal være med på do. Han hopper opp og legger seg bak ryggen din mens du sitter der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ene katta vår høres ut som han har både kols og astma når han koser seg. En kveld jeg la meg og var småforkjølet hørte jeg at det "snorket" og pep i lungene, så jeg hostet og kremtet for å få det bort, men ingenting hjalp. Ikke før jeg holdt pusten og hørte at det ikke var jeg som lagde lydene. Da lå monsen inntullet i teppet ved siden av og nikoste seg og pep og snorket. Luftveiene hans er forresten helt i orden. Som regel leser jeg bøker når jeg legger meg, ligger da på magen og har boka oppslått foran meg. Da kommer han ofte og parkerer rompa si oppå boka. Når jeg har skrytt litt av han og sagt hvor pen han er og sånn, så går han videre.

Både han og pusia er forresten glimrende "dofaddere", de skal alltid være med på toalettet. Pusia skal kose mens man sitter på do, og maler og purrer og gnikker seg mot leggene, mens monsen sitter og studerer fenomenet menneske på do på avstand. Når man skal børste tennene sitter de på hver sin side av vasken og følger med mens de tydelig viser sin avsky for tannkrem. Så må vi skylle vasken fri for tannkrem og la de plaske litt i vannet med potene.

Pusia må klappe i drikkevannet med potene før hun kan drikke. Trodde det ville hjelpe da vi ordnet med drikkefontene til dem, men det gjorde det ikke. Begge må forresten skrape i gulvet med klørne før de kan spise, og det gjelder spesielt våtfor. Har hørt at det er typisk Maine Coon, så det kan nok stemme.

Pusia liker ikke pyntegjenstander, de dytter hun forsiktig bortover bordet til de plutselig faller utfor. Og q-tips skal stappes i sluket i vasken på badet. Etter vi begynte å ha q-tips i lukkede plastposer bryter hun seg inn i søppeldunken for å få tak i dem. Så har hun skattelager under ei golvmatte under et bord. Der finner vi gjerne q-tips (selvfølgelig), øredobber, fliseklemmer, sugerør og slike småting.

De vil også gjerne sitte ved middagsbordet som resten av familien, og prøver å stjele godbiter. Som mange andre her så mister de også interessen når de får noe.

Monsen, som begynner å bli stor gutt, pleier å stå med forlabbene oppå kjøkkenbenken og følge med på når jeg lager mat. Hvis jeg gir han smakebiter vil han ikke ha, når han tror han har fått til å stjele noe sluker han det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min er så utrolig begeistret for druestilker!

Om jeg har rigget meg til med en skål kommer hun og snuser, og snur jeg ryggen til knabber hun gjerne en kvast og springer rundt med den og maltrakterer den.

Kanskje hun synes det lukter godt, samtidig som det er en elastisk og fin leke :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berneren vår blir overlykkelig når mannen eller jeg kommer i treningstøy og skal ha ei økt på tredemølla......skikkelig gladløk og gryntenøffer av glede og tror hun skal på tur.... så ligger hun med verdens tristeste skuffablikk foran mølla mens vi løper.......

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...