Gå til innhold

Teite ting dyret ditt gjør


Minya

Anbefalte innlegg

Gjest Roskva

Den ene bikkja vår er et kapittel for seg selv, men hun er jo veldig sjarmerende også da :)

Er vi ute på tur "velger" hun seg ut enkelte biler, hun hører de kommer, snur seg hundre ganger for å se når de passerer for så spinne rundt i piruett som en gal når bilen passerer :lol:

En smule flaut og litt "skummelt", sjåførene blir jo mer opptatt av bikkja enn veien :P

Ellers har hun ei greie med at absolutt alt skal filleristes. Leker vi så skal leken ristes, helst til det bare er filler igjen av den, om den er hel så må hun jo også nappe tak og holde den med labbene bare for å være sikker på at den blir ødelagt :klo:

Er vi i skauen må jeg for alt i verden ikke finne på å bøye meg for å studere noe på bakken, da er hun der på sekundet. Enten napper hun tak i det og fillerister, eller så stuper hun på med labbene og graver som en tulling...alt skal herpes :P

Andre ting hun gjør er jo å bli helt besatt når hun snuser. Hun kan ligge på gulvet og slappe av, for så plutselig trykke trynet i gulvet og snuse noe så intenst...

Eller når vi koser...hun har ei greie med øyne, om det lukter noe spesielt av øyne aner jeg ikke, men skulle jo tro det slik hun holder på. Samme hvem det er, om vi koser så er det ofte hun stikker snuta oppi øyet, snuser intenst og slikker...når vi da trekker oss vekk ser hun rart på oss, nesten litt fornærmet :P

Hun gjør mye sykt, men stort sett er hun bare sjarmerende :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunden vår er litt "finværsbikkje", så hun står glatt over tur hvis det regner masse.

Mannen skulle gå tur med henne igår, og mens han var i gangen for å ta på sko og jakke, og finne frem båndet hennes så listet hun seg (hun er 50kg, så litt vanskelig å liste seg....) inn på stua til meg og gjemte seg bak sofaen......Da mannen ropte på henne så lå hun musestille og prøvde å gjøre seg så usynlig som en så stor hund kan etter beste evne :fnise:

Denne tråden har gjort at jeg er blitt helt forelsket i dyrene dine, Maya!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har gjort at jeg er blitt helt forelsket i dyrene dine, Maya!

Berner med personlighet iallefall :fnise:

Kattepusungene er 3.5 uke nå, og litt mere fart i. Enda ikke ute av fødekassen, men de har begynt å bølle litt rundt. Skikkelig søte når de prøver å herje, og ikke er helt stødig på beina enda! Berneren skjønner ingenting av dette, hun skvetter bakover av og til når hun stikker snuten nedi for å snuse litt på de 4 små nøstene (som har ganske skarpe klør mot en stakkars bernersnute;))

Endret av maya76
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSG-valpen vår biter folk i nesa. Han gjorde det allerede da vi fikk han, og han holder fortsatt på. Han tåler ikke at folk lager blåselyder med nese/munn (trekke pusten dypt og overdrevent, sukke, blåse osv) da flyr han i trynet på vedkommende og biter gjerne nesa her også.

Tosk. :ler:

Om det er dansk svensk? For det gjør tispa mi og! Tar nesa til folk om de blåser på henne eller lager rare lyder til hu.. :fnise:

Jack russellen vår pleide å prøve å hoppe opp i sofaen når han var liten.. Tok kjempefart og hoppa det som gikk, men han kræsja jo rett i kanten hver gang.. Han skjønte det aldri før han ble rundt 1 år.. Helt hysterisk å se på.. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest et sted at hundene anser mat som blir gitt direkte fra hånden har høyere "verdi" en mat i en skål, så det er faktisk et smart triks for å få mat i hunder som har dårlig matlyst av en eller annen grunn :) Har gjort det med hunden vår noen ganger når han har vært syk og spist lite (ikke når han er spysyk, selvsagt).

Anonym poster: 539a35df3d285e2d90da8a961f29c588

Minner meg om hunden min :)

Jeg er den eneste som kan fôre henne om hu ikke er så fornøyd med maten.. Hun nekter plent å spise fra bollen noen ganger, tror det er litt humørsvingninger på gang der :) Da SKAL hun sitte på fanget og bli håndmatet, og gjerne bli klappet samtidig.. Bortskjemt til tusen, uff :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at hunden min har spist setter han seg ved siden av meg, og jeg må klappe han på ryggen til han raper.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom leiende på hesten min på søndag, og en annen av hesteeierne hadde slengt fra seg et dekken på bakken. Dette kunne jo spise en dølahest , så Svarten nektet plent å gå forbi. Altså han sto på alle fire. Så løftet jeg det opp for å la han lukte på det , og da var det greit. Teite dyret mitt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Kom leiende på hesten min på søndag, og en annen av hesteeierne hadde slengt fra seg et dekken på bakken. Dette kunne jo spise en dølahest , så Svarten nektet plent å gå forbi. Altså han sto på alle fire. Så løftet jeg det opp for å la han lukte på det , og da var det greit. Teite dyret mitt :)

aww søøøt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Etter at hunden min har spist setter han seg ved siden av meg, og jeg må klappe han på ryggen til han raper.

aaaaww som en baby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det er mange av dyra her i landet som ikke hadde fått være så veldig lenge hos meg =P

Hvis bikkja til typen min vil leke og ingen andre vil biter han bare i beina på deg. Da får han jo oppmerksomhet og det er helt topp! Heldigvis gjør han det ikke om han hører et orntli nei da, men som regel så fører jo det bittet til leking =)

Gamlehunden vår eeelska fisk vi hadde fiska selv, gafla det i seg! Kjøpt fisk derimot rørte hu ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlehunden vår eeelska fisk vi hadde fiska selv, gafla det i seg! Kjøpt fisk derimot rørte hu ikke...

Snakk om å være kvalitetsbevisst! :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først så er katten min veldig søt og kommer og legger seg under dyna mi for å sove der en stund. Dette er noe jeg i utgangspunktet elsker at han gjør!

Men en sjelden gang begynner han å breie seg mer og mer ut der han ligger, sånn som akkurat nå i dette øyeblikk. Han ligger nå på skrått over senga mi oppe ved lårene mine, og har lagt seg på halve dyna kjennes det ut som! Jeg får ikke beveget meg i det hele tatt, men siden han sover så søtt der har jeg heller ikke hjerte til å flytte på han..

Og ellers bruker han også å bæsje i dusjen, enda vi hadde kattedo stående der. Men så flytta vi kattedoen ut av badet, og det gikk helt fint(les, han fortsatte å bæsje i dusjen) helt til broren min kom på besøk og han glemte alltid å la døra til badet stå åpent.. Så nå bæsjer han både i dusjen og ved inngangsdøra, og det er ikke kult! Har prøvd alt, men har bare måttet gi opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er dansk svensk? For det gjør tispa mi og! Tar nesa til folk om de blåser på henne eller lager rare lyder til hu.. :fnise:

Ja, Dansk-svensk gårdshund. Nå er vi tre stykker på forumet med gårdshunder som tar nesa til folk! :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pus tisser inne på kassa før han skal ut. På våren og sommeren pleier han vanligvis å gå på do ute, men ikke i år. Nå har han funnet ut at det er lettvint å tisse på dokassa rett før han skal ut en tur. Kanskje han ikke vil bli skitten på labbene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår prater ekstremt mye :) Han er så sjarmis :) Den andre hunden smiler skikkelig når den kommer for å hilse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Dansk-svensk gårdshund. Nå er vi tre stykker på forumet med gårdshunder som tar nesa til folk! :ler:

Haha! De er herlige! :fnise: Har så lyst til å ha henne i den nye leiligheten min, savner å ha noen å dele middagen med.. hehe, bortskjemt til tusen.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

katten biter meg i leggen eller storetåen når han er sulten(går alltid barbent hjemme)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten er jo aldri hjemme lenger etter at han ble utepus. Det synes jeg er ganske teit. Men vi har stadig en katt innom da, det er bare ikke vår egen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår engelske bulldog finner på det rareste. Julen 2010 var hun bare 10 uker gammel(og nyankommet i hus), og syntes juletreet var veeeeldig interessant og ikke minst et merkelig fenomen. Et tre- inne i stuen?! ! Så dette skulle smakes på, luktes på, lekes med og ødelegges. Og ikke minst - drikke vannet fra juletrefoten....! Vi måtte klippe av de laveste grenene og flytte ALT av juletrepynt 50 cm oppover. For hun tok sats opp for å få tak i de fine sølvkulene. (sukk)

Da vi kom til gaveåpningen selve julekvelden var hun så utslitt etter turer, familiebesøk osv, så hun lå bare og sov på fellen sin mens vi andre pakket opp gaver. Mormor hadde ansvaret for alt av papir, som hun stappet neddi en brun papirpose fra IKEA. Ganske høy for en liten bulldogvalp. Men...... ikke høy nok.

Helt uten at vi hadde lagt merke til det hadde bikkja altså da våknet, trasket bort til oss rundt sofaen og BAM - hoppet OPPI IKEA-posen?! Det ble et varig leven, da bikkja ble redd av lyden som hun selv lagde pga alt innpakningspapiret. Vi lo så vi gråt hele familien, men prøvde selvfølgelig å la være da vi ikke ville at hun skulle bli flau heller.

Så prøvde lille jenta vår å hoppe ut igjen, og det fungerte jo på ingen måte. Vi løftet henne ut, lo litt og koste masse - og hun er ikke redd for papirlyder i dag, hvert fall! Den dag i dag er vi fremdeles usikre på hvordan hun klarte å hoppe så høyt, hun var jo så liten!

.... En annen standardgreie for dråget vårt er at hun ELSKER å møte på folk hun kjenner. Hun går helt bananas og tar full løpefart mot personen. Men hun skjønner ikke helt greia med at hun må bremse før hun treffer oss, så jeg går konstant rundt med blåmerker på skinnleggen etter at hun har løpt inn i meg gang på gang på gang... Jeg forstår hvorfor bulldoger har så flate neser, nå! :fnise:

Så har vi gamlehunden, en fin og fantastisk schæfer som jaktet på veps, humler, bier +++. De gangene han fanget en i munnen sin ble han selvfølgelig stukket - og da ble det hyl og grin, klapp og klem måtte til før han... gjett hva.... begynte jakten på nytt...!!! Dumme dumme fine dyr som jeg savner så mye <3

Det teiteste bulldogen gjør ofte er at hun legger seg i solen til hun peser og omtrent smelter bort av varmen. Heldigvis har hun lært seg kommandoen "xxx, gå å legg deg i skyggen!" Da går hun og legger seg i skyggen :danse: Ååååh hun er så fin.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tygger i seg halve maten,venter på medisiner og så spiser han opp resten.

Annet er når han må ha med ballen til kjøkkenet og alltid- alltid spytter den ut i vannskåla. Himla søl

Eller når han vil ha med bamsen ut på tur,løper rundt og bare er skrullebukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...