Gå til innhold

krinkelkroken


Lunalu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Koselig julemorgen. Treet har kommet inn, og skal kanskje få på seg litt lys i dag - kanskje litt pynt også. Pleier vanligvis ikke pynte før lillejulaften, men siden mamma og pappa er her, så kanskje det blir i dag!

Mann skulle fyll på vann i dag.... og grisa vann utover alt....grmf!

Nå skal mann og sønn på ichockey. Og etterpå skal vi ut på litt shopping. Vi er jo ferdig med gavene, men julemat må handles inn, og så skal jeg hjelpe pappa med gave til mamma!

Nå skal jeg ta meg en kopp kaffe og slaraffe litt til - har planer om å lage konfekt etterpå :nisselue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. juledagsmorgen. Bare jeg og katta som er våken. Så deilig stille og rolig i huset. Bare julegrana som er tent....sukk. KOS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deilig, er det ikke?

Jula er da hvilepulsen detter ned til den bortimot går i minus. :ler:

Godt vi har det slik...

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, d er virkelig deilig!!

i går tilbragte jeg mesteparten av tida foran tv'n - skikkelig late seg dag. Så noen episoder av Girls og nå har jeg sett hele sesong 1 av Game of Thrones. ♥

Herlig med Hbo i hus. Tenker det blir litt ala samme i dag. Det har snødd litt, så isen er vel ødelagt - håper det er såpass mye snø at ungene kan finne på noe annet. Dvs skal vel noe til for å få datter bort fra pc-en... der er det minecraft, facebook, skype osv...

Tror vi skal ta oss en tur på butikkene også i dag - er jo romjulssalg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En morgen preget av litt ro men mest kaos. vi skal avgårde på hytta til et vennepar for å feire nyttårsaften - og som vanlig er heimen preget av pakke i sistelitenpanikk....

Blir artig å komme seg ut av huset, da det kjennes ut som jeg nesten har gått i dvale disse juledagene. Men godt å slappe av da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjeeeesp - trøtt. Ikke mye søvn de siste nettene. Men det har vært artig på hyttetur, og ungene har kost seg max.

Sitter her og koser meg - har lagt i ovnen, og drikker te. Prøver å fortrenge at det er jobb igjen i morgen...

Juletreet er like fint, og ryr ikke. De andre skulle rett hjem og hive ut jula. Men her skal det få være jul til helga. Det er ikke så mye julepynt, utenom juletreet da, så jeg gidder ikke stresse.

Nei, nå skal jeg sløøøøve resten av kvelden, bare se på tv og kjenne på de ekstra kiloene som har lagt seg i jula.... Og så skal se om jeg ikke finner motivasjonen for å begynne å trene igjen, og planlegge kostholdet litt framover. Gleder meg faktisk til mindre tung mat! Eneste aberet med jula er faktisk all maten. Deilig mat og drikke og alt for mye godteri. Men nå.... nå er det sjerpings!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj... sååååå trøtt. Men bare en arbeidsdag igjen nå, så er det helg. Tror jeg skal sove hele helga....

Har vært flink - holdt meg unna godteri i to dager... er jo en start i det minste. Må bare prøve å beholde roen i helga :fnise:

3 kilo skal bort, så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk - nå er det helg! Har vasket badet, og spist taco - hva skal jeg finne på nå....

Er skikkelig trøtt, så tror ikke det blir de store sprellene. Kanskje bare se i Boligdrøm, og prøve å ikke sovne før kl 21...

I går bestilte jeg meg lampen "Kongle" - gleder meg veldig til den kommer. Og den som gleder seg må vente lenge. sukk. 12-14 ukers leveringstid...

Ikke spist godteri i dag heller - og klarte å overbevise mannen om at vi ikke trengte tortillachips til tacoen. Klarer jeg å holde meg i morgen også, så er jeg på rett vei :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvnige morgen. Ser jeg har sittet ved pc'n en time allerede - og kost meg med 1 kopp kaffe. Er nesten helt stille i huset. Mann og sønn dro på hockey kl 9, og datter sitter oppe og spiller. Har glemt å sette på musikk, sitter her og lytter til den rytmiske lyden til oppvas-k og vaskemaskin. Gjeeeesp.

Skal snart i gang med å rydde bort nisser og røde lys. Men tror jeg skal gå og tenne litt lys først - og nyte roen enda litt til. Og satse på at jeg blir skikkelig våken og pigg utover dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På søndag leste jeg første boka i Fifty Shades (Fanget), og i går begynte jeg på bok nr. 2. Fikk de av mann til jul. Har jo hørt masse om dem - men hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe de selv.

Vel, de er nå lettleste og ganske spennende - og skikkelig "tant porr" som min svenske venninne så flott kaller det :-)

Skal lese litt i kveld også, når nå bare jeg og sønn blir ferdig med leksene!

I går var jeg og mann og kjøpte nytt spisebord og stoler - de blir levert i kveld - gleder meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah - fredagskveld! Bare jeg og datter hjemme. Mann er på fest og sønn på hockey. Har tent masse lys og tent i ovnen, hører på Eva Cassidy - RO i heimen!!!

vi har spist, og jeg koser meg med litt rødvin. Har lest bok nr. 2 - og synes vel den var en smule kjedelig... det samme om og om igjen.... Men, skal vel klare å skumme gjennom nr. 3 i løpet av helga, kanskje den blir mer spennende :-)

Lurer på hva som er på tv'n kveld? Kanskje jeg skal se en ny serie på Hbo, eller kanskje lese litt...så mange muligheter!!! Og det beste... jeg skal ikke opp tidlig i morgen - DET ER HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Marianne - det skal jeg!

I går fikk jeg lest ferdig bok 3 i Fifty shades. Skjønner egentlig ikke alt styret rundt disse bøkene. Ja, det er mye snusk - men ellers lite handling. Synes bok 1 var bra, men 2 og 3.... Booooring! Forfatteren kan ikke å bygge opp en spenningskurve overhodet :jolie:

Det er godt og varmt i stua - og det har det ikke vært på leeenge (fra morgenen av). Da vi rev veggen mellom stue og kjøkken og kledde igjen opp mot trappa, så ble det merkbart kaldere her nede. (og oppe, da varmen ikke steg opp lengre). Og grunnen var nok ganske enkel - vi tok ned en panelovn som satt fast under vinduet - sånn kobla rett i veggen. En varmekilde mindre - og større område....brrrrr. Ble jo varmt når vi fyra i ovnen - men da må man jo fyre og fyre og fyre selv når det ikke er så kaldt ute.

Hmmm what to do i dag da? Ingen ting å lese - og jeg tror ikke jeg gidder heller.

Bake kanskje? :-)

Endret av Lunalu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått opp den nye kjøkkenbenkeplata - grå skifer farga, med stållist rundt. Ble lekkert!!!

Gjeeesp - at det går an å være så trøtt om kveldene. Nå har jeg sittet her og gjort lekser med sønn - og pugga gloser. Fint å variere med glosetyggeren på nettet. Nå er det matematikk - det trenger han heldigvis ikke noe særlig hjelp til, så kan jeg leke meg på nettet i stedet....

Vi skrudde forresten opp ny tvbenk i går også og fikk hengt tv'n opp på sånn stativ på veggen. Det ble kjempe bra! Den kom høyere opp, og kan nå vinkles i alle retninger!!! Benken er i samme serien som de andre skapene vi har kjøpt til stua - Ikea - bestå. Er veldig fornøyd, for stua framstår som mye luftigere!!!

Gjeeeesp. skal ordne meg en kopp te, og så gå og se på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi og kjøpte ny gulvmatte for å ha i sofa"avdelingen" - stua. Og så fikk vi også kjøpt slike knotter for å ha under spisebordstolene. Vi har vært litt uenige om vi skal ha matte unders spisebord eller ikke - men foreløpig så har vi ikke. Håper det holder seg slik...!!!

vi kjøpte nytt spisebord for 1 1/2 uke siden - det er så herlig å ha god plass rundt bordet - og ikke minst PÅ bordet. Kjøkkenbordet vi hadde var bare 80x120+klaff, og det vi har nå er 100x200+klaff - så stooor forskjell!!!

Nei, nå skal jeg hive meg rundt og stelle litt i heimen, vi får besøk i helga av bror til mann og dama hans. Blir nok koselig, selv om jeg synes det er litt pes med besøk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- tirsdag...- oj, nå går dagene så fort at jeg mister nesten tellingen! Koselig med besøk i helga, vi var på shopping, spiste god mat og skravla. Men ahhhh, det var godt å slenge seg ned på sofaen etter at de dro på søndagskvelden!

I går begynte jeg å se True blood. Kjekt å kunne se på serier når en vil. Skal se en episode nå, før jeg rydder litt. Arrrrgh :sjokkert: hvordan klarer det å bli så fort rotete....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh hurra hei og hopp - nå er det helg igjen...!!!!

Så langt så er det vanlig fredag her i heimen. Jobbe, jobbe, jobbe - gjeeeespe - hente mann - ta fredagskaffe på kafe, handle mat, kjøre hjem. rydde.. gjeeeespe...

litt pc, tv el. og småduppe foran det en måtte se på.....

gjeeespe

(har kommet dit nå!)

Så da følger nok resten av kvelden slik:

Gjøre klart til taco, spise, gjeeeespe, slenge seg ned i sofaen og se på tv

gjeeespe

få ungene i seng

småduppe foran tv

legge seg.

Jepp, alltid full fres her om fredagene.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeeesp - seint oppe i dag. Mann og sønn har akkurat dratt på hockey, mens jeg har akkurat dratt meg opp av senga....

Nå skal det bli godt med kaffe og litt true blood.

Planen for i dag er å smøre inn nye spisebordet en gang til (usj - synes det stinker av slik treolje) og så tar vi stolene et strøk også.

vi har også planer om kino i dag - hele familien. Det blir koselig, i allfall om vi finner en film som faller i smak hos alle....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin søndag så langt - eller helt til nå skulle jeg vel si. Nok en liten krangel - er så lei. Så lei av at det legges opp til små stikk, at jeg ikke gidder overhøre det mer. Så da blir det til at jeg glefser tilbake....koselig... NOT

Blir til at jeg gleder meg til han skal avgårde på hockey... ikke bra, ikke bra.

sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...