Gå til innhold

krinkelkroken


Lunalu

Anbefalte innlegg

Trøøøøøtt - hvorfor får jeg ikke sove?! Helt stille i huset - sønn har ikke stått opp enda, og mann og datter har dratt avgårde på en eller annen turnering. Kunne sovet lenge i dag jeg også, men neida....

Vel, iallfall kos å nyte kaffen i fred og ro. Har begynt på en ny lue - den tror jeg at jeg beholder selv...Likte fargene veldig godt, hvit, grå og litt lyseblått. Kommer til å bli fin til den grå ulljakka!

:fnise: Nå ser jeg at mann har tent adventsstjernene igjen... jeg har bare hengt dem klar til i morgen - men det betyr visst Tenn dem! her i huset. Åh, nå skal jeg jammen meg tenne lyshusene, perfekt når det fremdeles er litt mørkt inne :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Sukk, nok en helg er nesten over :daane::sur::sukk:

Har ikke gjort stort - har tent masse lys, mata fuglene, vaska bad og 2 maskiner med klær - og satt sammen og pynta pepperkakehus. Det ble forresten kjempe søtt - mangler bare pynt på taket.

Skal ordne meg med former til sånne små hus til å sette på koppene - så har jeg de klare til vi skal bake pepperkaker. Vi skulle egentlig gjøre det i dag - men nå er sønn dratt på fribane (hockey), og datter har rekt bort i besøk.

Ja,ja - tenkte jeg skulle sette på en julefilm. Så jo The Holiday forrige helg, hm.... the Grinch, og Jeg så mamma kysse nissen har jeg tatt frem, så kan jeg jo sjekke Get og Film2home også

Finne fram litt :sjokolade: og drikke resten av :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg ikke må investere i datamaskin...denne har krasja litt for ofte i det siste. Men har ordnet alle notater og bilder i mapper nå, så morgen skal jeg finne frem den eksterne harddisken og få lagret alt - just in case!

Fikk pynta ferdig pepperkakehuset i dag, det ble skikkelig søtt. I går baka vi pepperkaker (Ikeadeig som vanlig) - men det ble for sent for å pynte. Vi kosa oss med pepperkaker, julebrus og Alene hjemme i stedet!

I dag så jeg Lunch Box - en stille og fin film.

Snart helg igjen - deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagskveld, god og mett etter taco, nå er det vin og snacks. Idol er ferdig - og en av gutta vant..samma det.

Nå setter vi på sesong av Banshee - satser på å sovne før kl 3 i natt... sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Ute i går og spiste middag sammen med et vennepar. Det var utrolig koselig. 5 år siden sist vi så dem, og sikkert 5 år før det igjen - men skravla gikk :fnise:

Blir vel litt sånn når man flytter til hver sin kant, og familie og jobb tar opp hverdagen.

Men nå har vi utvekslet nettinfo, så vi kan holde kontakt i "skyen"!

 

Sol og fint i dag. Får vel satse på å få gjort noe ute. Ser fuglene allerede har funnet fuglematen jeg hengte ut i går. Koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjeeeesp, på tide å legge seg. Men....når jeg våkner så er det jo ny uke på jobb...snork!

Vil ikke vil ikke vil ikke - ok da.

Så at jeg skrev i desember i fjor at jeg håpet at ikke maskina kræsjet flere ganger - det gjorde den til

gangs. Og i vår var den helt død. Heldigvis hadde jeg lagra alt på en ekstern harddisk. 

Veldig fornøyd med den nye maskina :-)

Fikk gjort mye husarbeide i helga, og det er bra, da føler jeg at jeg er i rute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeeeeesper enda større gjesp enn i går kveld. Mandag altså... Blir godt med middag nå, pizza tilogmed :-)

Siden ungene ikke orka lage på lørdag, da vi var ute og spiste!

Tenkte jeg skulle bryne meg på en bok i kveld. Har jo kjøpt oppfølgeren til Et helt halvt år. 

 

Mmmm deilig med pizza OG årets første julebrus!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bøkene der har jeg liggende og skal begynne på. Kanskje i morgen?

Trøtt jeg og, kunne lagt meg for en time siden igrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt noe lesing enda. Har hatt så vondt i hodet. Begynte i går ettermiddag, og har hatt det i hele dag. Ble så bedre utover kvelden. Men nå trykker det til igjen.

Ja, ja - får vel god tid til å lese i helga, når mann og sønn skal ut på tur!

Fikk låne Den Første hos ei på jobb og leste den ut i forrige uke, i dag fikk jeg låne bok nr. 2 i triologien - bare så synd at nr.3 ikke er klar enda. Typisk meg å begynne på serier som ikke er ferdigskrevne...

 

Skal rydde litt, se på at Ross prøver å berge seg ut av bryllupstabbe med Emily :fnise: , drikke te, kanskje se litt på kakekrigen - og legge meg tidlig! Tror jeg...  :murvegg:

 

 

:opplyser: Jeg så foresten en ung Dr. House ved siden av Rachel på flyet - eller, jeg er ganske sikker på at det var han....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... mett og kald i magen. Vi lagde oreois nå i kveld - ble kjempegodt! Men nå ble jeg så kald! Har krøpet under et pledd og skal titte litt på tv.

Fuglene fikk litt mer mat i dag, de er så søte!

Mann og sønn har pakket ferdig - og alt ligger strødd rundt på stuegulvet  :fnise:

Jeg og datter vurderer shoppingtur på lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg!!! :danse:

 

Helt stille i huset OMG så deilig!  :hjerter_rundt:  :hjerter_rundt:

Har allerede skiftet til koseklær og skal snart lage meg deilig mat, og ta et glass vin.

Mann og sønn er på turnering og blir borte hele helga, mens datter er på kino. 

Nå er det bare å nyyyyyte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rolig og deilig søndag. Har akkurat hatt en "løpe rundt i huset og rydde" økt. Gått med all slags søppel, hengt opp klær, lagt på plass klær, rydda og satt på oppvaskmaskinen. Ble god og varm - og vurderer om jeg kanskje skulle gått ut en tur. Det har allerede vært noen her fra tv-aksjonen, så det trenger jeg ikke tenke på. Datter er opptatt på dataen...bombe :fnise: Og jeg har lest "Etter deg" i dag. Lettlest og litt fin bok.

Nå er det enda noen timer til mann og sønn kommer hjem, og enda noen timer  til at "....å nei, nå er det snart jobb igjen" følelsen kommer kræsjende!

Støvsuge og vaske litt, ut og gå, og så kanskje litt tv-titting. Høres ut som en god plan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Laaaang dag på jobb...godt å sette seg ned. Mann og sønn er på trening, mens datter har sein dag på skolen. Har rydda litt, nå skal jeg bare slappe av med litt hekling og tv-titting - og prøve å ikke sovne på sofaen!

Fikk gjort mye husarbeide i helga. Nice! OG...vant 2 fribilletter på kino på en butikk i forbindelse med Crazy days. Jippi!!!  :danse:

Vet ikke helt hva vi skal se, kanskje James Bond - den skal vel snart komme på kino.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Og vips var det gått en måned! Tiden har gått fort, og det har vært helgebesøk i to av helgene - ikke mye tid til avslapning, + at det har vært en del jobb. Ikke det, det er koselig med besøk, men ikke det samme som når man har helga til egen rådighet, og bare stå på pinne for seg selv og familien! I helga som kommer er vi bedt bort på pizza, det skal bli godt! Og kanskje vi får dratt av gårde på kino på søndag.... Iiiiiingen ting som skjer - YES!!! :hoppendeglad:

 

Fant ut at jeg var ferdig med 3/4 av julegavene også - Nice! Kanskje jeg får kjøpt noen til på fredag - det skal jo være Black Friday både her og der!

Deilig og varmt her inne, fyrer på peisen og nyter stillheten - litt usikker på hvor alle er...:fnise: Ingen her da jeg kom fra jobb. Men de er vel på div. treninger. Og her sitter jeg hengslengt i sofaen og koser meg med pc og tv... Kanskje jeg skal begynne på en ny bok. Leste ut ei bok i går, og det frista å lese mer! Så godt når en ikke trenger å styre med alt mulig på kveldstid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Nice! Sitter her og koser meg med klem Jul på radioen - julestemning i huset. Var så godt å få radioen tilbake fra reparasjon - kos med litt bakgrunnsmusikk!

Tror jeg skal bake i helga, men har ikke bestemt meg for hva jeg skal bake. Lurer på å droppe pepperkaker i år, heller kjøpe en boks med ferdige.... Men kan kjøpe sånn ferdig pepperkakehus og pynte da. Kjøpte et sånt lite i fjor, og det ble så søtt med pynt i pastellfarger.  Tror jeg skal ut og kjøpe meg siste Bake-bladet også, kanskje noe inspirasjon der.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg igjen, Skål og Amen!

Drikker vin og koser meg - bare alene hjemme. Mann er på julebord, datter på overnattingsbursdag og sønn på kamp. Masse tente lys, vin og snacks. Har funnet en film, så nå skal jeg kose meg.

Skal bare høre ferdig musikk på MTV - Placebo, tror bare jeg har hørt en sang med dem før (Running up that hill), men ante ikke at de hadde så mye fin musikk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Den 4.12.2015 at 20.07, Lunalu skrev:

Helg igjen, Skål og Amen!

Drikker vin og koser meg - bare alene hjemme. Mann er på julebord, datter på overnattingsbursdag og sønn på kamp. Masse tente lys, vin og snacks. Har funnet en film, så nå skal jeg kose meg.

Skal bare høre ferdig musikk på MTV - Placebo, tror bare jeg har hørt en sang med dem før (Running up that hill), men ante ikke at de hadde så mye fin musikk.

 

Holder du på enda? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.1.2016 at 12.35, MarianneE skrev:

Holder du på enda? :fnise: 

Holder på med hva da?... Drikke vin?? :klo: I så fall er svaret Ja! Frædda vettu - skål!:vin::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...