Gå til innhold

Alle gode ting er TRE !!


Pludre

Anbefalte innlegg

DAG 3

Heisann

*jeg blør, jeg blør, tiddelibom, det er deeet jeg gjør, tiddelibom, nå blør jeg mye mer enn før, tiddelibom og huttemegtu :roll:

Guuud som jeg hater å ha mensen :sinna::sinna:

Det er det verste som skjer meg, blir jo immari begrensa i hva jeg kan gjøre, for jeg flyr jo på do i ett kjør for å sjekke at jeg ikke blør igjennom :roll:

Etter siste fødsel har virkelig mensen tatt seg opp, både med uvanlig sterk blødning, og sinnsyke smerter :cry:

Også jeg som er anemisk fra før, blir jo ikke akkurat bedre av å blø så mye ved mens da :roll:

Og ikke tåler jeg jerntabletterheller, da kan jeg likegodt bosette meg på do :ler:

Jaja, ble mye skitprat dette, får finne noe mer hyggelig å prate om :wink:

Er så glad idag, for jeg har meg ny nabo :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Skal bli så kjekt når Mayamor er kommet i orden i det nye huset sitt, for da skal vi trille turer sammen :)

Gleder meg vilt og uhemmet :)

Ellers så ble jeg ferdig med første strøk med sprarkel i går, sto og sparkla vegger mens ungene lå på gulvet og kranglet om legoklosser og andre leker :ler:

Nytter jo ikke å få gjort noen store prosjekter når jeg har barna rundt beina, og den udugelige mannen min ALDRIer hjemme når jeg vil ha ham her.

Men ENpositiv ting er det da, og det er at mamma og pappa kanskje kan ha Emil noen dager, sånn at vi har en sjangs til å bli ferdig med stuen. Tiden løper fra oss nemlig, og det går fryktelig tregt når jeg ikke har hendene frie til å jobbe.

Gleder meg til å begynne å male og tapetsere, det skal bli moro

Ellers så har allergien min virkelig blomstra opp i det siste, har nok med at jeg har revet vekk teppet i gangen oppe, og det var fullt av drit og støv, skikkelig årgangsdrit fra -72 :ler:

Men det ble da mye bedre uten det grusomme teppet som var der, sikkert populært på 70 tallet, men jeg kan ikke si at jeg er så veldig begeistret for brunt og oransj :kvalm:

Nå gjenstår bare ETTproblem, det at det meste av skumgummien som var under teppet henger igjen på gulvet :ler: Og hvordan i huleste skal jeg få den vekk :klø:

De hadde jo limt teppet rett på sponplatene, så det er jo ikke rart at det henger godt fast :ler:

Mannen har i alle fall fått fatt i Sitrusspray til meg, så nå skal jeg i alle fall få vekk limrestene i trappen :Nikke:

Og i går kom BREVETsom jeg har ventet på !! Vi har fått innkalling til sykehuset med minsten. Han har en defekt på penis som heter Hypospadi, dvs at urinrøret munner ikke ut der det skal men under penishodet, og det er dette vi skal til kontroll med på mandag. Og jeg gruer meg sånn :cry:

På kontrollen skal de vel finne ut hva de skal gjøre videre, han skal jo opereres med tiden, og jeg håper at jeg skal få litt mer info på mandag.

Ellers så gleder jeg meg over at det spirer og gror i bedene mine, og her så minipåskeliljene i full blomst inntil husveggen, de er så fine :)

Og tulipanene og påskeliljene jeg sådde i høst har begynt å spire, og det vokser og gror alle steder.

Tenkte meg ut en tur etterpå når barna er våkne og nyte det fine været. Må jo rydde terrassen etter at mannen skifta kledningsbord, for alt ligger jo og slenger etter ham. Han skjønner jo ikke at det hadde blitt mindre rot hvis alle ryddet opp etter seg, og at det er 1000 ganger enklere å ta det etterhvert, ikke ta et skippertak en gang i året !!! Mannfolk !!! :murvegg:

Jaja, det ble masse dette her, men så hadde jeg masse på hjertet også :ler:

God :klem: fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Er innom aller raskest for å ønske

deg og dine en riktig ... :klem:

Vi sees vel i løpet av påsken, tenker jeg... :wink:

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Takk for koselig hilsen inne hos meg :wink:

Ønsker deg en strålende fin påske. Håper du får slappet litt av innimellom alt som skal gjøres.

Og; lykke til på mandag!

Masse klemmer fra ny dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Lykke til i morgen, vennen. :klem:

Skal tenke på dere.

Trenger du pass til Emil - vet du hvor jeg er... :wink:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hei Pludre! Hatt en fin helg? Det håper jeg du har! Ville bare innom og ønske lykke til med undersøkelsen til småen i morgen, det kommer til å gå bra, ingenting å grue seg for :tommelsmil: Jeg tipper både undersøkelsen og alt rundt er verre for deg enn for ham.. Good luck, i alle fall!

:klem: fra Hulderjenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har ikke skrevet så mye de siste dagene, for jeg har tenkt så masse på denne undersøkelsen lillegutten min skal gjennom idag :roll:

Idag er dagen, vi skal på sykehuset til undersøkelse av gutten min, og jeg gruer meg noe sinnsykt :roll:

Gutten min har som jeg har fortalt tidligere HYPOSPADI, det er en fødselsdefekt som enkelte guttebarn har. Her har jeg funnet litt info:

HYPOSPADI

Hypospadi är en missbildning hos pojkar som innebär att urinrörsmynningen är lokaliserad på penis undersida.

Hypospadi är en av de vanligaste missbildningarna. En av cirka 300 pojkar föds med hypospadi. Vanligen är det bara ett kosmetiskt problem som lätt korrigeras kirurgiskt. I svåra fall ligger urinrörsmynningen djupt i pungen eller i bäckenbotten. Då måste pojken opereras flera gånger.

Vi har i epidemiologiska studier samt tvillingstudier kunnat påvisa att födelsevikten är av betydelse för utveckling av hypospadi. De pojkar som har låg födelsevikt har en ökad risk. Det finns även starka belägg för en ärftlig bakgrund. Det finns familjer med många fall av hypospadi. Bröder till hypospadipojkar har en ökad risk på cirka 5-10%. Cirka 10% av alla fall har minst en släkting med hypospadi.

Ibland orsakas hypospadi av att androgenreceptorns funktion är nedsatt. Ibland har pojken en bristande funktion i ett enzym som heter 5 alfa-reduktas. Det omvandlar testosteron till dihydrotestosteron vilket behövs för utvecklingen av könsorganen. Vi har haft kontakt med 69 familjer med minst två fall av hypospadi och fått samla in blod för DNA-analyser. Proverna är analyserade i en storskalig så kallad genotypning. Vi har kunnat identifiera fem olika kromosomområden där gener för hypospadi kan vara belägna.

Det vi skal til idag er bare undersøkelse, operasjon kommer senere, og jeg er spent på hva de finner ut idag. Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til dette, for bare tanken på at han skal opereres DER får meg til å grøsse :cry:

Kommer innom senere idag med oppdatering om hvordan det gikk.....

Hilsen Pludre som gruer seg noe vanvittig til timen på sykehuset :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske dere lykke til!!!! Alt går sikkert kjempebra. :)

Vil ønske deg en riktig godt påske også, kjempekoselig at du stakk innom dagboka mi.

En kjempe :klem: fra Kamus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Hvordan gikk det i dag?

Er spent - vet du...

Tusen takk for besøket i huset i går.

Synes det er så koselig å vise huset... :ler:

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan gikk det med Viljar i dag da?

*venter spent*

Ha en fin påske (om jeg ikke har sagt det tidligere)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Ser dere er higne på en liten oppdatering fra meg :wink:

Her kommer den:

Vi hadde time på sykehuset i går ettermiddag, og rakk akkurat opp dit i tide, for det var jo så himla vanskelig å finne ledig parkering :roll:

I alle fall, vi skulle være der 1345, men kom ikke til før 1415 :evil:

Vi ble vist inn på et undersøkelsesrom, og ble bedt om å kle av Viljar, men så viste det seg at lillegutten hadde gjort på seg, og da ble vi bedt om å skifte på ham på toalettet :hakeslepp: Også bar det ut igjen, og vi fikk beskjed om å vente til de hadde tatt seg av en pasient i mellomtiden :o

kunne vi ikke bytta den bleia der inne på benken da, og ikke på et skittent toalett ?? :o

I alle fall, tiden gikk og vi fikk omsider komme inn igjen, og legen undersøkte Viljar, og kom frem til at han hadde den mildeste formen for Hypospadi, og at dette gikk an å korrigere ved operasjon ved 1 års alder. De vil operere så tidlig sånn at gutten min ikke skal få traumatiske problemer knyttet til dette i etterkant, og det er jeg i grunnen glad for. Må jo være verre for en større gutt å operere i tissen :roll:

Så min lille gutt skal inn over ferien, da han har bursdag sent i juli, og da skal jeg være med ham. Operasjonen blir utført i full narkose, og det kvier jeg meg til :cry:

Men altså, sjangsen for at resultatet blir bra er stor :)

Har funnet litt info om hvordan de korrigerer Hypospadi:

Hypospadi

Ved hypospadi forestås ufuldstændig udvikling af urinrøret således, at urinrøret udmunder i varierende afstand fra toppen af penishovedet. Misdannelse ledsages af spaltet forhud og i en del tilfælde af krumning af penis.

Misdannelsen forekommer hos ½ procent af alle drengebørn. De lettere tilfælde med kort afstand til penishovedet udgør 70 procent.

Formålet med operation er, at forlænge urinrøret ud til spidsen af penishovedet, at korrigere en eventuel krumning og skabe et normalt udseende.

Operationen udføres i to-tre års alderen.

Urinrørsforlængelsen konstrueres af hud på penisskaftet eller forhuden. Det nye urinrør vokser således i takt med penis.

Efter operationen afledes urinen med kateter som oftest er indlagt i blæren gennem bugvæggen.

De fleste børn kan udskrives efter et par dage.

Efter syv til ti dage afklemmes kateteret, og hvis barnet har fri vandladning og har fuldstændig blæretømning, kan kateteret fjernes.

Efterkontrol foregår i ambulatoriet efter et par måneder. Til efterkontrollen måler man strålekraft og undersøger blæretømning med ultralyd.

Ved denne undersøgelse kan eventuelle komplikationer også opdages: Det kan være forsnævring af urinrøret eller utætheder (fistler).

Disse komplikationer ses kun i 5-10 procent af tilfældene, og komplikationerne kan behandles operativt under kort indlæggelse eller eventuelt ambulant.

Jeg krysser fingrene for at Viljar kommer seg greit gjennom dette og får en tissemann som fungerer optimalt etterpå :roll:

Hilsen Pludre som kvir seg til etter sommeren :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: Bra at han hadde mildeste form da!!! Sånt liker vi når han først har det! :Nikke: Det går nok bra skal du se!!

:klem: Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...