Gå til innhold

Alle gode ting er TRE !!


Pludre

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor

Blir sikkert litt travelt denne uken.

Men neste uke - da er det sikkert litt bedre...

Det er iallefall lov å håpe... :wink:

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

På tide å skrive litt igjen, ser det er lenge siden sist :oops:

Må jo holde mobberne unna............. :ler:

Har ikke hatt så mye ork til å skrive noe denne uken, er litt deppa for tiden, for mannen min er så umulig.

Vi krangler støtt og det er i det hele tatt en veldig utrivelig stemning her hjemme, vi glefser til hverandre for den minste ting :roll:

Og ikke har vi penger heller :grine:

Tror det er noe sant i at når krybben er tom, bites hestene !! :Nikke:

Det var verst på onsdag, for da skulle mannen på møte, og var sur og grinete fordi ting gikk for tregt. Jeg og ungene skulle opp til mamma en tur, og vi ble som vanlig litt forsinka, og da ble gubben enda surere, og kalte meg for drittkjerring og det som verre er :grine:

Jeg sa til ham, at hvis ikke han skjerper seg med å rydde opp driten etter seg, så tar jeg ungene og flytter :o

Og da slengte han i meg, at det blir jo ikke noe stort tap !!! :sjokkert:

Jaja, det går bedre idag, for jeg tror han skjønte et og annet da jeg kjefta på ham.

Det er i alle fall lov å håpe..... :Nikke:

Idag er jo dagen jeg har ventet så lenge på, vi skal og prøvekjøre biler :hoppe:

Vi skal prøve denne :

http://www.finn.no/finn/car/object?id=4295...88&pos=26&rub=2

og denne:

http://www.finn.no/finn/car/object?id=4137...3&pos=1&rub=202

og kanskje et par til.

Vi får se hvor mye vi rekker på, og alt avhenger av NÅR mannen har tenkt å rote seg hjem fra jobben, han er ferdig klokken 12, og jeg håper han klarer å være her til 1330.

Det tar så himla lang tid for ham å komme seg hjem, skulle tro han ikke fant vegen :roll:

Men han holder seg vel bevisst unna, for å slippe ansvar, for ansvar, ja, det er et sjeldent dyr i Afrika for ham :roll:

Er så drittlei av å ha ansvar for alt og alle her, alt fra bilhold til økonomi, og ikke minst alt praktisk, og ting som gjelder barna.

Mannen bare sover og spiser her føles det som :roll:

Ja, for ikke å glemme bowlingen da :evil: Tror faktisk han :hjerte: den bowlingkula mer enn meg :grine:

Nei, dette får være nok syt for idag, trenger jo ikke lesse ting over på dere :oops:

Gir en lyd når vi har prøvd bilene, det skal bli artig :)

Hilsen en småfrustrert Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste:

Må ikke gi opp!! Alle har opp og ned perioder og han mente HELT sikkert ikke det han sa.. I såfall var den Pludre jeg møtte på treff en stand-in, for hun var kjempekoselig :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hei Pludrius!

Dumt at du og mannen er på krangleren for tiden :( Men sånn er det bare, det svinger opp :hjerte: og ned :frustrert: og opp :hjerte: igjen. Håper det går oppover igjen nå da! :D Det er jo en grunn til at dere er sammen og har laget dere en familie - lett å glemme den grunnen av og til.. En :trøste: til deg i alle fall!

Så på billinkene, og jeg sier bare: ikke kjøp Micra... Vi har Micraer som leasingbiler på jobben, og før vi fikk nyeste modell i fjor, så hadde vi den gamle modellen (sånn som er avbildet i linken). Og de er ikke særlig holdbare... En gang ble ene bilen skubbet av en for å hjelpe bilen/sjåføren å komme løs fra glatten - og det ble BULK bakpå bilen der han holdt hendene... :roll: Men den nyeste modellen virker som den tåler litt mer. Den er lettkjørt og grei. Men jeg hadde aldri kjøpt en sånn selv... :riste:

Blir nå spennende å se hva du synes om bilene du skal prøvekjøre da! Gøy med bil! :D

Ønsker deg en så god helg som mulig! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Opp og ned - derfor er det så mange av oss... :Hehe:

Han har nå sine gode sider også.

Skriv dem ned - og kikk på listen når du er nedfor... :wink:

Må bare klippe inn en liten melding jeg fikk en gang:

Guttas regler

Her er våre regler:

Merk - alle er merket nr. 1 - med vilje!

1. Toalettsetet kan beveges! Du er stor jente nå; er det oppe, legg det ned!

Jeg trenger det oppe, du trenger det nede. Klager jeg når du lar det ligge nede?

1. Kom med et problem kun hvis du vil ha hjelp til å løse det.

Det er hva vi gjør. Sympati har du venninner til.

1. En hodepine som varer 17 måneder er et problem. Gå til legen!

1. Alt vi sa for 6 måneder siden er utilgjengelig i en krangel.

Faktisk blir alle våre kommentarer annullert og ugyldige etter 7 dager!

1. Hvis du ikke vil kle deg som en undertøysmodell, ikke forvent at jeg skal oppføre meg som en såpeoperastjerne!

1. Shopping er IKKE en sport. Og NEI - vi vil ALDRI se det som en sport.

1. Gråting er utpressing!

1. Spør om det du vil ha. La meg være helt klar på dette:

Subtile hint virker ikke! Tydelige hint virker ikke! Innlysende hint virker ikke! Si hva du vil!

1. Ja og Nei er helt akseptable svar på nesten alle spørsmål.

1. Hvis noe jeg sa kan tolkes på to måter, og den ene måten gjør deg lei deg eller sint, mente jeg det på den andre måten.

1. Du kan enten be meg gjøre noe, eller fortelle meg hvordan du vil ha det gjort. Ikke begge deler! Hvis du allerede vet best hvordan det skal gjøres - gjør det selv!

1. Columbus spurte ikke om veien, og det gjør ikke jeg heller!

1. ALLE menn ser i 16 farger, som Windows standardoppsett.

Fersken, for eksempel, er en frukt - ikke en farge.

Gresskar er også en frukt. Jeg aner ikke hva oker er.....!

1. Hvis det klør, vil det bli klødd. Vi gjør sånt.

1. Hvis jeg spør hva som er galt, og du sier "ingenting", vil jeg oppføre meg som om ingenting er galt. Jeg vet du lyver, men det er bare ikke verdt bryet....

1. Hvis du spør et spørsmål du ikke vil ha svar på, forvent et svar du ikke vil høre!

1. Skal vi noe sted, er absolutt hva som helst du har på deg fint. Seriøst!

1. Ikke spør hva jeg tenker på med mindre du er forberedt på diskutere tema som breakdown, soneforsvar eller pupper!

1. Du har nok klær.

1. Takk for at du leste dette. Jada, jeg vet - jeg må sove på sofaen i kveld...

Men visste du at menn ikke syns det er noe problem? Det er som en campingtur...

Til ettertanke kanskje...? :ler:

Vi er to forskjellige arter enkelte ganger... :wink:

Det ordner seg skal du se... :kline:

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, det er ikke noe ålreit når ting stokker seg på den fronten..

Har ingen gode råd, ville bare gi deg en :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann

Jeg vet at det er midt på natta men jeg får ikke sove, og jeg fant ut at det var bedre å sitte her enn å ligge å vri seg i senga :roll:

Lagde god middag ikveld, bakt potet med biffsnadder, og vi koste oss masse. Fikk også sett filmen på tv 2, tror jeg det var :klø:

Artig film i alle fall, tror den het Pink....et eller annet :ler:

Og da den var slutt skulle vi legge oss, for vi var stuptrøtte begge to. Men hva skjer da tror dere ??

Joda, Emil våknet selvsagt og var pling opplagt, og det viste seg å være umulig å få ham til å sove igjen. Jeg ble så irritert at jeg tok dyna og puten til mannen og lempa inn i stuen, og gikk og la meg på soverommet vårt alene, sammen med Viljar som sover på vårt rom.

Så låste jeg døra og la meg :)

Men sove det fikk jeg altså ikke, muligens var det at kroppen er vant med å ha mannen ved siden av seg, og tilslutt kapitulerte jeg og gikk inn i stua for å hente mannen.

På dette tidspunktet var det stille på Emil sitt rom, og jeg tenkte da at " endelig sover han " !! :wink:

Men neida, 5 min etter at vi la oss kom han dinglende inn til oss og krøp opp i senga vår.

Da fikk jeg nok og gikk ned hit. Håper bare at jeg blir så trøtt nå at jeg får sove :roll:

Tenkte å ta et skikkelig raid her inne på dagbøkene i morra, får se hva jeg rekker på, fikk jo ikke tatt huset til helga idag, og det er PLENTYå gjøre :roll:

Er ikke så motivert for tiden og ting går trått, men håper at humøret skal stige litt til uka.

Det tar på å gå og irritere seg over mannen, og han ser jo ikke hvordan jeg har det.

Skulle ønske jeg hadde en mann som kunne si at han var glad i meg og gi meg et kyss uten at jeg må be om det. En mann som kan ta signaler, og som er oppmerksom mot meg og ser mer enn sine egne behov.

En mann som er romantisk og som husker bursdager og andre dager, og som sier at at han elsker meg :roll:

Jeg ønsker meg en mann som kan ligge tett inntil meg, uten å begynne å tafse på meg, og som forstår at jeg ikke orker å ha sex når jeg er trøtt og sliten etter lange dager med ungene.

Men sånn er han dessverre IKKE :grine:

Det er av og til så ille at jeg lurer på HVORFOR jeg gifta meg med ham :roll:

Han er så tiltaksløs og kviafull og lite effektiv. Er negativ til det meste som jeg foreslår, og gidder ikke gjøre ting med mindre det gavner ham selv :roll:

Men men, jeg har selv valgt dette livet.........

Jeg har i alle fall ikke mista helt motet, og er som regel en veldig positiv jente som takler det meste, men av og til kan det bli for mye selv for meg :Nikke:

Jeg får trøste meg med mottoet mitt, at med god vilje går alt !!

Håper på forbedring til uka.

Nattlige klemmer fra Pludre som virrer rundt i mørket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Innom med en rask klem. :klem:

Fra i dag skal vi overnatte i huset.

Langt fra ferdig, men tar det etterhvert...

Klem fra naboMaya...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Stakkars deg, det høres ikke ut som om du har det så kult om dagen. Mamma sa en gang til meg at det vil komme dager da man har mest lyst til å gi faen i alt, og kvitte seg med hele mannen. Men når man kjemper seg igjennom slike faser blir forholdet enda litt bedre enn det var da dere hadde det som best. Og det er jo en grunn til at du valgte ham i første omgang, eller hur? (Mammaen min har nå vært gift i 30 år, så hun er jo som ekspert å regne.)

Jeg synes ikke det er slik at du skal bite det i deg. Men kanskje du må legge opp en handlingsplan? En slags masterplan hvor du jobber med å få han til å forstå? For det er ikke rett at han skal behandle deg dårlig, ikke ta ansvar og si stygge ting. Men han må kanskje oppdras litt? (De fleste menn er liksom ikke ferdig oppdratt når de gifter seg...)

Nei, ikke vet jeg. Småbarnstiden sies jo å være den tøffeste tiden for forholdet. Kommer man seg gjennom den tiden med ekteskapet i behold vil man være så takknemlig senere. Så stå på, ikke gi deg! Det er visst meningen at ting skal gå opp og ned her i livet!

*Motivasjons- og støtteklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Tusen takk for oppmuntring og motivasjon alle sammen, det varmer :kysse:

Dagen idag er en bedre dag enn på lenge og min positive innstilling er på veg tilbake igjen.

Men det har jo sin grunn da, og det er at vi har bestemt oss for hvilken bil vi skal kjøpe :tommelsmil:

Noen som har lyst til å se ? :Hehe:

http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthr...ad.php?t=134414

Jeg falt helt for denne vesle sjarmøren av en bil, klarte liksom ikke gå fra den :ler:

Også er den kjempegod å kjøre og man får ikke følelsen av å sitte inni en pitteliten bil, for den er stor innvendig :Nikke:

På mandag skal jeg hente den og ha den med meg på kontroll, for å være sikker på at det ikke er noe galt med Lille Rød :wink:

Og hvis alt er bra så overtar vi den i midten av neste uke :hoppe:

Skal bli så deilig å slippe å være avhengig av at mannen er hjemme for å komme meg rundt, for sånn som det er nå er jo jeg og ungene isolert langt pokker inni skauen :ler: * men ikke så langt inni skauen som Mayamor :ler:

Er jo heller ikke lenge til jeg begynner i jobb igjen etter permisjonen, men jeg vet ikke helt om jeg har så lyst, samtidig som jeg higer etter å kjøre buss igjen :ler:da er ikke vegen trygg lenger :sjarmor:

Landeveiens skrekk det er meg det :lol:

Jaja, jeg har ikke tid til å skrive mer nå, kommer sterkere tilbake senere.

Hilsen Pludre som er glad idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Kjempekul bil! :D Det er en sånn som du har lyst å ta med opp i sengen når du legger deg :ler2: Slit 'an!!!

Godt å se deg legge igjen noen smil i dagboken din - tolker det som at ting går bedre :klem:

Ha en fin dag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Pludre! Hvor er du?

Er du bare ute og råner nå? :sjarmor: Du er savnet her, skjønner du! Håper alt står bare bra til med deg! Men du må gi lyd fra deg igjen snart! Krystallkulen min virker nemlig ikke, så jeg kan ikke se hva du foretar deg :ler2: :ler2:

:klem: fra Hulderjenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for igår Pludre. Var kjempekoselig at du stakk innom, og ikke minst viste fram den skjønne mini versjonen av minibilen din :P Hehe...du vet hva jeg syns om de bilene...man kan faktisk foreslske seg i en sånn en. Jeg har jo min egen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann

Ja, vet det er lenge siden jeg har skrevet noe her, men jeg har rett og slett ikke hatt så mye tid, og dessuten har jeg vært litt nedfor :roll:

Vi var nemlig på kontroll med Viljar til en sånn hudspesialist for å ta prikktester. Lille gullet mitt har atopisk eksem, og jeg har hele tiden ment at det er melken som har gjort at eksemet er der.

Men legen testa ham for :

* melk

* egg

* hvete

* nøtter

* katt

Men den slo ikke ut på melk i det hele tatt, og jeg har lagt ut tusenvis av kroner i Nutramigen de siste 5 mnd, og sånn som det ser ut nå, så får jeg ikke dekket noe av Trygdekontoret fordi legen ville ikke skrive godkjenning til meg om at gutten må ha Nutramigen for at eksemet skal være bra.

Jeg begriper ingenting av den testen, gutten min har jo alle symptomer på at han reagerer på melka, han blir løs i magen, gulper masse, er tett i nesa konstant, noe jeg ikke tenkte over før ei anna sa det til meg, også er det eksemet da :roll:

Etter at vi begynte å gi Nutramigen, ble gutten min MYE bedre, og det ble omtrent slutt på gulpinga, og jeg var så glad. Det var bare ett skår i gleden og det er at Nutramigen koster skjorta, den koster nemlig 240 kr for en boks med 425 gram :grine:

Og det blir fort penger av når en boks ikke varer en uke engang :roll:

Så vi fikk råd av legen om å begynne å gi Nan igjen, og jeg har gjort det, men allerede etter to dager gulper gutten mer enn han noensinne har gjort, og eksemet er også blitt verre. Legen sa vi skulle prøve å se, han mente at gutten hadde vokst fra seg reaksjonen på melk, siden prikktesten ikke var positiv :roll:

Men det var en ting gutten min fikk reaksjon på, og det var EGG :o Og en liten reaksjon på katt :o

Hva gjør jeg da med katten vår !? Skal Balle Klorin måtte omplasseres ??

Vi fikk jo denne katten gjennom Dyrebeskyttelsen, men det var før vi fikk Viljar, og da kunne jeg jo ikke vite om fremtidige barn kom til å reagere på katt :roll:

Jeg får ta en telefon til dem på mandag, for jeg vil jo helst ikke trigge frem enda mer reaksjon hos Viljar.

Både mannen og jeg er allergiske, jeg reagerer på katt, hund, hest, støv, gress, pollen osv osv...... :murvegg:

Og mannen har noenlunde det samme...... :roll:

Kan ikke akkurat si vi gleder oss til pollensesongen setter inn for fullt :cry:

Også er jeg lei meg for en annen ting også, og det er at jeg spurte mannen om vi skulle satse på en baby TIL i juli, vi har jo to fra før i juli, og da sa han at " jeg skal ikke ha flere jeg ! " :hakeslepp:

Snakk om å sette støkk i stakkars meg da :o

Nei, han ville ikke bli brukt KUN til avl, og nå var han lei av det, så han skulle ikke ha flere barn !!

Tror mest han sier det fordi jeg har mista totalt lysta etter at jeg fikk barn, men det er jo ikke så rart når han er som han er.

Han ser jo bare sine egne behov, og han er jo feilfri i egne øyne. Jeg skal bare finne meg i at han vil, og sånn er det.

Ifølge mannen skal jeg bare gjøre som han vil, og vaske hus og hjem uten å kny, også skal jeg stå til disposisjon for sex når HAN har lyst :sinnatagg:

Makan til egoist da !! Jeg orker ikke det, jeg vil ikke ha sex bare for å glede ham :sinna:

Håper vi snart kommer til hos Familiekontoret, sånn at vi kan få orden på ting før det går rett vest her :roll:

Jaja, det får være nok syt for idag. Er jo dumt å lesse alt over på dere :oops:

Hilsen Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

:trøste:

Måtte begynne med en trøsteklem, for det var så mye kjipt på en gang! Dakkar minsten... Hadde jeg vært tryllekunstner, så hadde jeg gjort ham frisk! :kyss:

Frustrerende når du ønsker deg en liten til, mens han ikke gjør det. Han ombestemmer seg gjerne etter hvert..? Sånn som du beskriver ham her og nå, så har han nesten ikke fortjent å bli brukt til avl en gang - slemme Pludremannen! :frustrert:

Men fra spøk til alvor - ut fra det du skriver, så skjønner jeg at dere sliter med forholdet, og jeg vet du er sint/frustrert/skuffet og det du skriver her og det du forteller om blir jo farget av det. Håper inderlig dere finner ut av ting, enten det blir på egen hånd eller med litt hjelp. Familierådgivere kan være til god hjelp de! Da får dere hjelp til å klare opp i en del ting, til å tenke sammen og ikke minst snakke sammen... Ikke at jeg er noen ekspert (for jeg har jo ingen barn), men småbarnstiden kan være en prøvelse for forholdet. I tillegg har dere hatt enormt stress og press og arbeid med huset! Men kommer man seg igjennom slike slitsomme perioder, så styrker forholdet seg - husk på det! :wink:

Lykke til, Pludrius - du fortjener at det ordner seg :kyss: Og det er helt i orden å blåse ut litt her - det er din dagbok, ditt eget sted og vi her er dine "usynlige" men gode venner, og her inne blåser vi ut alle mann(kvinne...), og får trøst alle mann! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, Pludrius - du fortjener at det ordner seg :kyss: Og det er helt i orden å blåse ut litt her - det er din dagbok, ditt eget sted og vi her er dine "usynlige" men gode venner, og her inne blåser vi ut alle mann(kvinne...), og får trøst alle mann! :klem:

:klem: Så enig, så enig! :klem:

Håper du har en rolig lørdagskveld og at du kan ta en dag hvor du KUN tenker på deg selv. Om så lås deg inne på badet og ta "hjemme-spa". Pleier å hjelpe på humøret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann vennen! :klem2:

Dette hørtes slitsomt, trått og kjedelig ut.

Det er slitsomt å ha en mann som ikke gjør ting du ber omm, eller gjør ting i det hele tatt.

Synd også det han sa om barn.

Men jeg lurer på en ting: Siden dere sliter så med forholdet, hvorfor vil du da ha flere barn med han?

(Ikke bli sinna på meg)

Men jeg tror ikke jeg ville satt flere barn til verden med mannen min hvis vi bare krangler og har tanker om å ville gå fra han. Synes ikke det er rettferdig overfor barna.

Jeg håper selvfølgelig at det vil løse seg for dere og at dere får hjelp snart.

Både for deg, mannen din og ikke minst barna sin del.

Grattis med ny bil forresten. Har dere fått hentet den?

:trøste: Håper det løser seg fort for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...