Gå til innhold

Alle gode ting er TRE !!


Pludre

Anbefalte innlegg

Heisann :Hehe:

Tusen takk for støtte og oppmuntring, jeg blir så glad av å lese sånne tilbakemeldinger :bukke:

Idag er en ordentlig positiv dag, for idag har vi skrevet under kontrakten på Lille Rød.

for dem som hadde glemt åssen han ser ut :ler: *

http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthr...282#post1193282

Og jeg er så glad :hoppe:

Dagen begynte med at vi henta bilen hos forhandleren, og derfra gikk ferden til Vw verkstedet her i byen, og der ble Lille Rød levert inn til fullsjekk, altså en tilstandsrapport. Jeg ville ikke kjøpe noen bil før jeg VISSTE om den var bra, og jeg har kvidd meg for denne dagen ganske lenge, men det gikk over ALL forventning.

Det eneste som er galt med Lille Rød er at den må ha nye vindusviskere !!

Er jo helt utrolig !! :hoppe:

Hadde jo forventet NOE på kontrollen da, for bilen er jo ikke ny, det er en 99 modell, og den har jo tross ikke vært inne til kontroll siden EU-kontrollen i desember 2002 :tommelsmil:

Så da bilen var ferdig der, gikk ferden opp igjen til selger, og vi skrev kontrakt og ordna det som måtte ordnes, og på torsdag er bilenVÅR!! :hoppe:

Skal bli så deilig å ha to biler, sånn at jeg har mulighet til å komme meg litt rundt, ikke bare sitte å sture langt inni skogen :sinna:

Ellers så venter jeg mensen en av dagene nå, regner med den kommer innen onsdag, og jeg VET at den kommer for vi har jo ikke prøvd å lage baby engang :roll:

Men jeg har tatt opp med mannen den uttalelsen han kom med om at han skulle i alle fall ikke ha flere barn, og han har unnskyldt seg. Han trodde jeg tok det som spøk...... :murvegg:

Jaja, blir jo ingen barn når man ikke har sex, og sex er det jeg har minst lyst på av ALT for tiden, kunne klart meg fint uten jeg :Nikke:

Men det kan jo ikke mannen, for han er så kåt nå at jeg tror neppe han er tilregnelig. Jeg tør i alle fall ikke ligge med ryggen til ham lenger :ler:

Ene dagen er humøret på topp, andre dager er alt helsvart, men jeg prøver å holde hodet over vannet, og folk som kjenner meg tror meg ikke når jeg sier hvordan vi har det her hjemme. For utad virker jeg som en knallblid jente som tuller og fleiper med det meste. Men inni meg er jeg et lite sårbart barn.... :cry:

Burde vel egentlig gått til psykolog eller noe, men jeg har jo aldri anledning, for jeg må jo ta meg av barna stort sett hele tiden. Håper det blir bedre når jeg begynner igjen i jobb i slutten av mai, får jo litt mere frihet da :Nikke:

Men jeg akter i alle fall IKKE å gi opp forholdet, for jeg vil ikke at barna skal ende opp som skillsmissebarn, og jeg er jo tross alt glad i mannen jeg er gift med, i alle fall sier jeg det til meg selv.....

Selvtilliten burde vel fått seg en real oppsving, kanskje det hadde hjulpet, for den har fått seg så mange knekker de siste årene at det er i det hele tatt rart jeg holder ut.....men sånn er jeg, jeg gir ikke opp !!!

Jaja, dette ble langt, får skrive mer i morra :oops:

Hilsen Pludre som ligner mest på en jojo om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DAG 1

Hei

Joda, mensen kom som planlagt idag, og humøret er lik :sinna: Jeg tåler ingenting, og glefser til både barn og mann. Håper det blir bedre i morra, men idag er en drittdag :sinna:

Det er ingenting som er verre enn å få mensen, i alle fall når man har mer enn nok med andre ting, og på toppen av dette får jeg usannsynlige bekkensmerter når mensen er her :grine: Det gjør så vondt at jeg har mest lyst til å legge meg ned og bare sove, men jeg kan jo ikke det når jeg har ansvaret for to små barn :roll:

Hva man VIL og hva man KAN er visst to vidt forskjellige ting :sjenert:

Jaja, en positiv ting har det jo skjedd idag da, og det er at vi har flytta forsikringene våre, og sparer på det over 5000 kr pr år :tommelsmil:

Det må vel være bra vel ?

Og nå er det bare to dager til vi skal hente Lille Rød, jeg gleder meg som en unge. Dere skulle sett reaksjonen til folk i trafikken, folk snudde seg etter meg * eller var det bilen :klø: * Og det er jeg jo ikke vant med, tenk tilogmed en lekker fyr i en enda lekrere Audi holdt på å vri av seg hodet i den ene rundkjøringa :ler:

Moro er det, det skal være sikkert :Nikke: .

Ellers så går livet sin skjeve gang, og humøret er slett ikke på topp, men jeg har da i alle fall ikke gitt helt opp, og det mener jeg er bra.

Mannen kunne trengt en måned i militæret, kanskje de hadde klart å få litt kustus på ham, for jeg klarer det IKKE :sinna:

Han er akkurat som en furten guttunge når han ikke får viljen sin, og gjør AKKURAT som HAN vil, jeg har gitt opp å gjøre avtaler, for han spolerer dem fortere enn jeg klarer å avtale dem, og da blir det hele jo veldig kjipt :roll:

På en måte gleder jeg meg til å begynne igjen i jobb, for da skal mannen stelle hjemme i 4 uker, og ha ansvar for både hus og barn :ler:

Han har lovet meg middag hver dag, og det skal blir spennende å se om han klarer å holde det han har lovet. Det blir akkurat som i X-files, jeg tror det ikke før jeg ser det :ler:

Og da skal han jaggu få jobbe, han skal ikke slippe lett unna da nei, bare vent, da vanker det juling hvis han ikke gjør som jeg ber ham om :wink:

Da skal det vaskes, strykes, støvsuges, lages mat, skiftes bleier, vaskes klær, brette klær, vaske bil, osv....... :sjarmor:

For dette er IKKE noe hvilehjem............ :ler:

Også skal jeg mase om sex HVER eneste kveld når mannen er helt skutt etter dagens strabaser. Skal bli moro og se om pipa får en annen lyd da :hoho:

Det er ikke bare bare å være husmor nemlig :ler2:

Hilsen Pludre som er i fantehumør i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta
Og da skal han jaggu få jobbe, han skal ikke slippe lett unna da nei, bare vent

Da skal det vaskes, strykes, støvsuges, lages mat, skiftes bleier, vaskes klær, brette klær, vaske bil, osv.......  :sjarmor:  

Også skal jeg mase om sex HVER eneste kveld når mannen er helt skutt etter dagens strabaser. Skal bli moro og se om pipa får en annen lyd da  :hoho:  

:hoho::ler2: :ler2: :hoho::ler2: :ler2:

Høres ut som en god plan :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hilsen!

Stakkars deg, høres ut som om du har litt å stri med. Men du, bekkensmerter ved mensen, er det noe som kommer når man har født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAG 2

jeg blør, jeg blør, tiddelibom, det er deeet jeg gjør, tiddelibom, nå blør jeg MYE mer enn før, tiddelibom og huttemegtu :roll:

Denne dagen har vært om mulig enda verre enn den i går :sinnatagg:

Humøret er totalt overskyet og tålmodigheten lik null :kjempesinna:

Guud som jeg hater å ha mensen, og hvorfor skal JEG lide hver eneste måned og ikke HAN !?? :evil:

Smertene er ikke like ille idag, men idag virker ikke høyrefoten skikkelig, er nummen og rar fra hofta og ned til kneet, men det er vel hormonene som gjør vil jeg tro................

Eller kanskje bekkenet som spiller meg et puss :klø:

Jaja, får vel bare leve med det, for jeg kan jo ikke gjøre noe til eller fra. Får trøste meg med at det er over om 5 dager...... :sjenert:

Har lurt på om jeg skal tempe denne syklusen for å finne ut når EL er, har jo alltid hatt EL på dag 13, men nå er jeg jammen ikke sikker lenger :o

Egentlig bør jeg jo ikke tenke på å få flere barn før vi har fått orden på forholdet, men jeg savner så å gå gravid.... :oops:

Håper i alle fall vi kommer til hos familiekontoret FØR ferien, for sånn som dette går det jo ikke AN å ha det !!! Jeg tørner snart galen !!!!

Men som jeg sa igår, det er ETT lyspunkt denne uka, og det er at vi skal hente bilen i morra, og jeg kan nesten ikke vente :hoppe:

Gleder meg å se reaksjonen til pappa, for han har ikke sett bilde av den, jeg har bare fortalt i korte trekk åssen den ser ut. Og i morra skal den testes ut med to barneseter med tilhørende barn oppi.

Er jo en 4 seter, så dette blir spennende.

Jeg har jo alltid ønsket meg en knallrød bil, og nå går ønsket mitt i oppfyllelse.

* hadde jeg bare vunnet noen millioner i Lotto i samme slengen :P *

Nå skal jeg snart lage meg en bakt potet, det er bare så digg, jeg er helt hekta på bakte poteter for tiden, skulle nesten tro jeg var gravid hvis jeg ikke visste bedre :ler:

Må innrømme at jeg trøster meg litt med mat nå som mensen herjer som verst, men det syns jeg at jeg har lov til, eller hva mener dere ?

Stratosen er god å ha på sånne dager :sikle:

Jaja, mer fra meg får dere i morra.

Nattaklem fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Pludre.

Etter å ha lest de siste sidene av boken din nøye, så mener jeg ikke å være frekk når jeg synes at dette er det mest fornuftige du har skrevet... :roll:

Egentlig bør jeg jo ikke tenke på å få flere barn før vi har fått orden på forholdet, men jeg savner så å gå gravid.... :oops:  

Håper i alle fall vi kommer til hos familiekontoret FØR ferien, for sånn som dette går det jo ikke AN å ha det !!! Jeg tørner snart galen !!!!

Ikke bli sint på meg nå, men jeg lurer på hvorfor i alle dager du TENKER på å bli gravid igjen, når forholdet skranter så mye som du sier det gjør....

Vær så snill - for deg selv, mannen og barna sin skyld - ikke tenk på flere barn nå. Samme hvor mye du liker å gå gravid.

Det å ønske å bli gravid i en slik situasjon som du beskriver synes jeg er veldig egoistisk. (Ikke egoistisk i sterkeste mening, men jeg tror du da tenker mest på deg selv og din følelse når du går gravid, i stedet for å tenke på det forholdet og de nydelige barna du allerede har)

Jeg tror nemlig ikke det at du blir gravid igjen vil være med på å hjelpe forholdet "på rett kjøl" igjen.

Jeg vil bare at du tenker deg nøye om en gang til, og finner ut av hva som er viktigst; å gå gravid, eller redde forholdet. Når familien fra før er i en "krise", så vil det jo mest sannsynlig ikke hjelpe å få enda et familiemedlem.

Jeg synes det er flott at dere skal inn til familierådgivning.

Om alle bare hadde PRØVD det før familien havnet i "kriser" også, så hadde jo det vært supert.

Men som de sier - det er bedre sent enn aldri :wink:

Håper igjen at du ikke blir sint på meg nå, Pludre, men jeg "måtte" bare formidle hva jeg mener om saken :roll: (Klarer som regel ikke å holde munn når det er noe slikt jeg - de tre årene som førskolelærerstudent har gjort meg veldig "følelsesladd" rundt slike problemstillinger som angår barn) :wink:

Lykke til ved familiekontoret. Håper dere får time ganske raskt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

DAG 3

Ble vekket FØR klokken 7 idag av en 2,5 åring full av energi. Han sto og hoppet i sengen vår og sa " mamma opp !! mamma opp !! Og da er det jo ingen bønn, selv og jeg kunne tenkt meg et par timer til.

Men nå er jeg jo opppe, så da går det jo greit.

Hadde vel egentlig ikke klart å sove så mye lenger for idag er dagen, vi skal hente Lille Rød :hoppe:

Bare 3 timer igjen nå !!! :hoppe:

Og i natt har jeg tenkt meg litt om, og fått tygget litt på dette:

Pludre skrev:

Egentlig bør jeg jo ikke tenke på å få flere barn før vi har fått orden på forholdet, men jeg savner så å gå gravid....

Håper i alle fall vi kommer til hos familiekontoret FØR ferien, for sånn som dette går det jo ikke AN å ha det !!! Jeg tørner snart galen !!!!

Jeg i grunnen ganske så enig. Flere barn får vente til vi får orden på ting. Og dessuten er eldstemann ganske så trassig og vanskelig for tiden, så han krever mer enn vanlig.

Får kose meg med de jeg har, de vokser jo så utrolig fort at jeg vil ikke gå glipp av noe heller :)

Er litt rart å tenke på at for 9 mnd siden lå jeg på klinikken med rier, vanskelig å forestille seg egentlig, for det virker så lenge siden, men samtidig syns jeg ikke det er så lenge siden minsten var en liten baby.

Skriver meg senere idag når vi har hentet bilen, akkurat nå er det barn som krever oppmerksomhet her :ler:

:klem: fra Pludre og gutta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Tenker du er spent nå. Bilen er jo snart i gården deres.

Grabba med ny bil da :kul:

Jeg er enig med at du burde ikke tenke på flere barn nå.

Bruk tiden nå til å kose deg med Viljer og Emil, og til å få forholdet på rett kjøl igjen.

Purr på familiekontoret også. Si at hvis de ikke flytter dere oppover på ventelista, så får de en skilsmisse på samvittigheten. (Det er jo lov å prøve seg)

Det skal nok bli litt deilig å komme i jobb igjen tenker jeg. Få litt fri fra husarbeid og en mann som ikke gjør noe. Nå får han jo ikke noe valg. (Får bare håpe at han ikke lar rotet være igjen til du kommer hjem fra jobben)

Det er bare å ringe hvis du vil prate. Du vet hvor du finner meg.

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAG 4

Heisann

* ja, nå går det på ræva, ja, nå går det på ræva, ja, nå går det til helvete med alt :ler:

Joda, dagen i går er vel bare å sette en strek over, for den var FÆL :sinnatagg: Alt som kunne gå på tverke gikk på tverke og humøret var deretter.

Dagen begynte ofseleg tidlig, var oppe klokka 7 med Emil og utover dagen kom trøttheten sigende over meg som tjukk skodde :roll:

Vi skulle hente bilen, og det gikk forsovidt greit, og etterpå skulle jeg få fatt i bunad til Emil og handle litt, men det ble jo mer stress enn kos, for mannen tok nye bilen og stakk for å kjøpe nye vindusviskere, og dessuten " måtte " han jo klippe seg :roll:

Og der ble jeg stående med to trøtte og sure barn, og det i seg selv er jo en prøvelse når humøret fra før er temmelig dårlig og stressfaktoren høy.

Prøvde å få gjort unna noen ærender, men det var ikke lett, for Emil var sur og ville ikke gå der JEG ville og la seg ned på gulvet flere steder og bare hylte.

* trassige unger skal man ikke spøke med *

:sinnatagg:

Etterhvert kom mannen tilbake og det viste seg at frisøren hadde ikke tid til ham, og ergo ble det ingen klipp, og han ser fremdeles ut som en slaur på håret :ler:

Jeg overlot ungene til ham, og stakk opp på Lindex for å forhøre meg om en utedress til Emil som glidelåsen hadde tatt kvelden på, og det etter kun EN vask, og da hadde jeg ikke engang gjort noe galt :evil:

Men hu i butikken sa bare, at sånne har vi ikke lenger, du må snakke med dem der du har kjøpt den.

Ergo ble det ikke gjort noe mer med den saken, for jeg hadde ikke tid i går. Tenker jeg skal ringe ut der først, og høre. Gidder ikke å dra land og strand rundt for å få samme svaret en gang til.

Kommer jeg ingen veg, tar jeg kontakt direkte med Lindex Norge :sinnatagg:

Ellers var kvelden i går en prøvelse for både liten og stor, og mamma ( les meg) brølte både for det ene og andre, og stemningen var rett og slett muggen :roll:

Etter at ungene var lagt satt jeg igjen med verdens dårligste samvittighet, og angret at jeg var så sinna, men gjort er gjort og spist er spist.

Er nødt til å skjerpe meg, men igår var humøret i utgangspunktet på bristepunktet og da takla jeg ikke maset fra Emil, det ble rett og slett for mye :cry:

Bedre ble det ikke når jeg gikk og la meg i halv tolv tida, for da våkna Emil OG Viljar og Emil sto oppetter kommoden sin og hylte. Jeg kunne ikke ta i ham engang, men fikk etterhvert roa ham ned og gitt ham smokken, og da sovna han..................TRODDE jeg....... :roll:

Neida, han kom tassende inn i senga mi, og la seg ned og begynte å sparke på meg, og skulle på død og liv ha på lyset, mens Viljar lå og roterte nedi senga si som en turbin, og ingen av oss fikk sove.

Sånn lå vi en hel stund, til mannen kom ramlende inn døra og lagde så mye bråk at Emil som da holdt på å sovne, spratt opp av senga med et gledestrålende " PAPPA !!!! " :roll:

Da var jeg så dritt lei at jeg lempa dyna og puta til mannen inn i stua og gikk og la meg, og låste døra, bare for å få fred.

Heldigvis sovna Viljar greit igjen, og resten av natta sov i alle fall vi, mens Emil og mannen styra med sitt inni stua.

Så her sitter jeg da, og er rimelig trøtt, men det går seg vel til utover dagen.

Nå er det tid for frokost og etterpå skal jeg ut og handle, må ha gardinstenger til stua, er lei av at det skal se ubebodd ut her :sur:

Skriver mer senere......

Hilsen en trøtt og sliten Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Hei Pludre!

Hvordan går det med deg om dagen? Det er lenge siden du har vært her nå.

Håper du har det fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DAG 10

Heisann

Joda, jeg er her jeg, men jeg har rett og slett ikke hatt tid eller anledning til å skrive så mye, for her har det skjedd så immari mye.

Siden sist har jeg laget meg jorbæråker, eller rettere sagt, MANNEN har gravd den til meg, og jeg skal plante :ler:

Må bare få fatt i litt gjødsel og jord, sånn at de små jorbærplantene får optimale forhold.

For jeg vil jo ha jordbær i ÅR !! :Nikke:

Ellers så reiser vi snart til Sverige for å forsvare Norges ære i bowling, og skal være borte nesten en uke :hoppe:

Gleder meg som en unge, tenk bare meg og mannen, og uten barn og ungemas, DET skal bli deilig det :Nikke:

Emil skal være hos svigers, og lillegutten Viljar skal være hos ei god venninne av meg, og litt hos mamman min. Tør ikke overlate Viljar til svigermor for jeg stoler ikke på henne for hun er så svimete.... :roll:

Eneste skåret i gleden denne uka var at jeg ble stoppa av politiet, og fikk 1000 kroner i bot for mobilbruk :sinnatagg:

Vet jo at det IKKE er lov å bruke håndholdt mobil under kjøring, men jeg tenkte meg ikke om, for vi har jo håndholdt telefon i bussene, og da skjedde altså dette :evil:

Sure penger å betale....... :roll:

Mannen sa jeg burde nekta å godta boten, for de hadde ikke bevis, men gjort er gjort og da er det vel for sent å klage på noe som helst :roll:

Jeg vet jo ikke om jeg ble filma eller hvordan de observerte meg, jeg ble bare stoppa med beskjeden om at " vi fikk melding om at du prata i mobil oppi haugen her " !

Og hva sier man da ?

Klarer ikke lyve jeg :roll:

Jaja, det er ikke noe å gjøre med den saken nå........... :cry:

Tror jeg nærmer meg eggløsning også :sjokk: og da er det vel bare å knipe igjen alt som er om jeg ikke skal bli gravid.....

Blir jo ikke klok på mannen, han vil visst ha flere han nå :klø:

Og jeg har snakka med familiekontoret, og vi står langt oppe på lista nå, og jeg har for purra litt på dem, så får vi se om ikke vi kommer til før ferien.

Uansett så går det ganske bra med oss nå :kline:

Det er jo ikke uten grunn at jeg :bryllup: med mannen min, og jeg er jo tross alt veldig :hjerter: i ham.

Håper og tror at vi skal få dette til å funke, og kanskje Sverigeturen blir vendepunktet for oss ?

Også har jeg styra og ordna noe voldsomt idag, har fått prata med jobben og fått snakket om turnusen min og at jeg får lov til å kjøre i ferien hvis jeg vil :hoppe: fordi jeg får jo omtrent ikke feriepenger :roll:

Så den beskjeden gjorde meg veldig glad :hoppe:

Har jo vært sykmeldt og i permisjon siden nov 02 og er rimelig lei av å gå hjemme, skal bli så artig å komme seg ut på vegen igjen !!!

Gleder meg som en unge til å kjøre buss igjen, kan nesten ikke vente :ler:

Håper denne oppdateringen kompenserer litt for fraværet mitt, lover å bli flinkere å skrive, for siste to ukene har ikke vært bra nok.

Masse :klem: fra Pludre som er :tommelsmil: til det meste nå !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Bare innom på en snarvisitt :wink:

Så godt å høre at du har det bra! Ting har en tendens til å ordne seg, men man tror ikke alltid det når det er som verst.

Ha en fin ettermiddag!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å høre at ting ordner seg!!

Dere får ha en knall tur til sverige og kose dere ene og alene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...