Gå til innhold

Alle gode ting er TRE !!


Pludre

Anbefalte innlegg

Heisann!!

Er bare innom for å takke for den koselig påskehilsenen og ønske deg og guttene dine en skikkelig flott påske!! I dag er jentene endelig feberfrie igjen, men så klåfingra at mamma holder på å gå helt av skaftet her...

Sånn nevling og krafsing og klåing på alt som er i huset, det er til å bli helt :evil: av!

Nå skal vi snart og handle inn til påske, bare gubben får pellet seg hjem fra jobb. Nå er jo ikke han den som rir den dagen han sadler da, men jeg satser på at han er hjemme innen en time, O lykke!

Nå rumler magen her også, så det er vel på tide å handle inn litt, før jeg går amok av sult og handler inn hele butikken :sjarmor:

Nei, tudelu, vi snakkes, Pludre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

Tusen takk for hilsener og støtte alle sammen, det sette jeg stoor pris på :)

Her i gården jobber vi for harde livet for å bli ferdige til

DEN STORE BARNEDÅPEN :ler:

Nå har vi bare " litt " igjen :ler:

* pusse og male vinduskarmer

* male og sette opp lister

* ordne med gardinoppheng og henge opp gardiner

* legge gulv i gangen

* rydde og vaske

* handle inn til dåpen

* rydde ute

* vaske terrassen

* spyle grunnmuren og en annen mur

* vaske bilen

Og sist men ikke minst, legge nytt tak i stua, hvis vi rekker det :o

Håper vi klarer det, for da blir det lekkert her.

Men idag er det torsdag, og nå er det bare fire dager igjen til den store dagen, og da MÅ alt være klart :o

Så antagelig blir det lite " netting " på meg, for jeg har ikke tid til sånt TULL :ler:

Masse påske :klem: fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

:o mye! :o

Jaja, dere klarer nok det! Lykke til med husjobbingen, og lykke til med barnedåp til helgen!! Håper det blir nydelig vær, sånn som i dag!

God-klem :klem: fra Hulderjenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meg en ekspress runde over dagbøkene her inne, og ønsker alle en super Påske og lykke til med "forestående sysler"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann

Måtte lete for å finne dagboka mi igjen, for den hadde " forsvunnet " og havnet på side 2 :o

Jaja, det viktigste er at jeg fant den, og her er dagens lille oppdatering :ler:

Her er hva jeg har gjort idag:

* hengt opp knivlist på kjøkkenet

* hengt opp lysarmatur under det nymonterte kjøkkenskapet

* ryddet kjøkkenet

* pusset vinduskarmene i stua og vasket dem sånn at de kan males

* ryddet litt ellers i huset

* prøvd å skrape vekk tepperester :roll:

Ja, det var vel alt :ler:

Har ikke vært så veldig effektiv idag, men i morra DA skal det skjer masse her, bare vent og se :ler:

Nå skal jeg snart opp og vaske støvet vekk fra stua, er jo ikke så mye heldigvis, for jeg er, i motsetning til mannen min så lur at jeg kobler støvsugeren til pussemaskina :Nikke:

Og da ser det ikke ut som det har snødd, sånn som det gjorde da mannen holdt på.

Jeg fant støv overalt etter ham :sinna:

Og pussestøv er noe drit å få vekk, tror jeg moppa over gulvet 4 ganger før jeg fikk det vekk.

Også måtte jeg vaske opp limrester etter ham, og ikke minst malingsflekker, for han hadde jo slomsa så vanvittig at det var flekker overalt.

Tilogmed på salongbordet som sto MIDT i stua var det maling :hakeslepp:

Jaja, jeg har i alle fall fått det vekk nå, takket være min kjære mikrofiberduk, den tar ALT :wink:

Det er endel arbeid igjen, men jeg ser positivt på det, for da går alt så meget bedre :ler:

Gangen er et kapittel for seg, for der er det masse skumgummirester etter teppet jeg rev vekk, og dette må fjernes før vi kan legge gulv :roll:

Har prøvd med skrape, men det gikk IKKE :roll:

Tror jeg skal leie meg en gulvslipemaskin jeg, for på lørdag har de åpent på Obs-bygg, og da skal jeg ned dit og se om ikke jeg får fatt i en slik. Da er det jo gjort på et øyeblikk å få driten vekk, trenger jo ikke slite meg helt ut og ødelegge armene på å skrape for hånd :wink:

Jaja, jeg får vel fortsette...... :)

Ser dere siden :wink:

:klem: fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

*Klarsynte Hulderjenta bøyer seg over krystallkulen sin*

Og jeg ser... jeg ser Pludre.. og mannen... og de... hm, interessant - Pludre står på alle fire på golvet.. :sjarmor: Pludremannen er bak henne... De puster og peser... og stønner litt innimellom.. Hehehe! Tenkte jeg det ikke! :Hehe:

Nei vent! Hva ser jeg?!? :o Det er visst noe annet de gjør! De jobber rompene av seg for å gjøre klart til barnedåp, pusser og gnikker på golvet!!!

Sukk, jeg som trodde jeg skulle få se noe gøy i krystallkulen min... :roll: Jaja, kanskje en annen gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann - kan tenke meg at dere står på i huset nå.

Dere er så flinke så :)

Takk for koselig hilsen inne hos meg :wink:

Jeg venter og venter...

Masse klemmer fra ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo bare titte innom for å si lykke til med dåpen imorra. Jeg har ei venninne som har bursdag da så det blir lett å huske dåpsdagen til Viljar. (Nesten like lett som å huske Andreas sin...hehe). Håper alt ordner seg sånn som dere vil før dåpen, at dere føler hjemmet ser presentabelt ut. Gjestene syns sikkert det er bra, men det er åssen man føler det selv som er viktigst. Men det blir nok flott. Spent på å høre åssen dåpen gikk...skal jo selv arrangere dåp snart :o

Fortsatt god påske. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Lykke til med dåpen.

Venter full oppdatering nå... :wink:

Håper du fikk sove noe i natt da...

Hjelpe meg for et prosjekt dere har hatt... Phu.

Var glad det ikke var meg som skulle ha dåp nå...

Men flott har det blitt. :tommelsmil:

Samboer fikset internett til meg i kveld han... :hjerte:

Så nå er jeg tilbake på nett... :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Klarsynte Hulderjenta bøyer seg over krystallkulen sin*

Og jeg ser... jeg ser Pludre.. og mannen... og de... hm, interessant - Pludre står på alle fire på golvet.. :sjarmor: Pludremannen er bak henne... De puster og peser... og stønner litt innimellom.. Hehehe! Tenkte jeg det ikke! :Hehe:

Nei vent! Hva ser jeg?!? :o Det er visst noe annet de gjør! De jobber rompene av seg for å gjøre klart til barnedåp, pusser og gnikker på golvet!!!

Sukk, jeg som trodde jeg skulle få se noe gøy i krystallkulen min... :roll: Jaja, kanskje en annen gang?

:hoho::hoho:

Den var festlig!

Håper dåpen gikk bra! :)

Ble dere ferdige med alle prosjektene? Må si jeg gjorde store øyne da jeg leste om alt dere skulle gjøre i huset før den store dagen :o

Men av og til er det greit med slike tidsfrister, for da får man hvertfall gjort ting! Ting går unna i en fei, da..

Har opplevd det selv...

Smurfa (..som er inne her for første gang..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta
 

:hoho:  :hoho:  

Den var festlig!

Takk takk :bukke: Jeg har mine morsomme øyeblikk :ler2:

Har tenkt på deg i dag, Pludre! Håper dagen har vært minneverdig og at alt har gått fint! Tipper du er trøtt og sliten nå når kvelden har kommet. Sov søtt i natt da!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

På tide med et lite referat fra:

DEN STORE BARNEDÅPEN :ler:

Får vel starte med begynnelsen jeg da, og det var dagen FØR den store dagen.

Ennå var mye ugjort og vi jobbet som noen helter for å få ting ferdig. Jeg sto opp klokken 0900 for å få malt siste strøket på vinduskarmene, og var ferdig med det da klokka var nærmere 12. Hadde da ringt til Obs angående gulvslipemaskin, men det viste seg at de hadde ikke inne den vi skulle ha :o og da ble gode råd dyre :roll:

Så vi måtte en tur ut og få fatt i grovt slipepapir til den vesle Black & Deckeren til mannen, en lunefull sak av en båndsliper, som levde helt sitt eget liv * ingen hadde jo fortalt meg at man måtte holde den igjen når man jobbet med den, så den for som en prosjektil bortover golvet og ble stående å stange i veggen på andre siden :ler: *

Men da vi hadde fått fatt i slipepapir og var kommet trygt hjem igjen, ville ikke mannen slipe golvet alikavel :murvegg:

" Vi legger laminaten rett oppå skumgummien " sa han :o

Jaja, helt i orden for meg det, for da slapp jeg å bli dradd rundt på gulvet av den lunefulle saken, og jeg var bare glad til :ler:

Og det gikk fint å legge gulvet oppå, og det ble så flott :Nikke:

Resten av dagen gikk med til å rydde og vaske og på kvelden kom Mayamor bort og hjalp meg med maten* den var forresten kjempegod :Nikke:

Og plutselig var klokka 0200 på natta og da var mannen så trøtt at han ikke orka mer, og vi gikk og la oss, og sovna før hodet traff puta....

DEN STORE DAGEN:

Vekkerklokka ringte ubønnhørlig klokka 07, og da var det bare å få på seg fillene og sette igang, for det var jo ennå MASSE å gjøre, måtte blant annet finne frem klær, stryke dem, ordne dåpskjolen, og rydde og vaske litt til + å vaske vinduer :roll:

Og klokka gikk..........tikk.........takk..........tikk...........takk........................og plutselig var den 0900, og da var det bare 45 min til vi skulle gå, for vi skulle hente min bror i Bergen, og måtte da beregne god tid.

Enda hadde vi ikke fått dusja, og dåpsbarnet hadde ikke fått badet :roll:

Da jeg hadde fått unna det meste var klokka blitt 0930, og da sa jeg til mannen at han måtte ringe min bror og gi beskjed om at han måtte ta bussen til kirka i stedet, for ellers kom alt til å gå skeis :o

Det var heldigvis greit for min bror, og da fikk vi LITT bedre tid. Men enda var vi ikke ferdige, og jeg gikk i dusjen da klokka var kvart på ti.

Og etter det skulle mannen spyle seg, og vi var rimelig sent ute, og da vi dro ut døra var klokka 1035 !! Og vi skulle være i kirka 1045 :o

Jeg sa da til mannen at vi fikk bare si at bilen streika, for den hadde jo fuska litt i det siste..... :roll:

Mannen gikk ned for å hente bilen, mens jeg fikk med meg alt vi skulle ha med oss, men da han kom opp og fortalte at " bilen starter ikke " !! da trodde jeg han tulla. Men det viste seg å være langt fra tull :hakeslepp:

Nå var vi virkelig ille ute og vi heiv oss over telefonen for å få gitt beskjed, og det gikk heldigvis greit.

Sa så til mannen at jeg ville prøve å få start på bilen, og jeg gikk ned dit for å prøve..................og etter å ha kjinnna ei stund starta den, HELDIGVIS :tommelsmil:

Da var klokka blitt 1045, og vi kjørte avgårde det remmer og tøy kunne holde, uten at lappen røk om vi skulle bli stoppet :ler:

Vi ankom kirka 1115, og snek oss inn for å få kledd dåpskjolen på Viljar, og presten så at vi kom, så han kom ut og fulgte oss inn.

Endelig var vi på plass !!

Og da gikk ting som de skulle og dåpsgudstjenesten var bare så flott !!

presten var helt fantastisk, og for å dra ut tiden før vi kom, hadde han stemt i med noen ekstra salmer :ler:

Etterpå ble det fotografering, og vi fikk masse gratulasjoner og lykkeønskninger.

Viljar var ikke den eneste som var døpt, det var to andre gutter der, den ene på bare 7 uker.

Trenger jo ikke si at Viljar ble kjempediger i forhold :ler:

Så gikk ferden videre hjem til oss der vi hadde middag, og kaker, og alle var kjempefornøyde med maten * takk igjen, Mayamor :) *

Og Viljar fikk masse flotte presanger, og han smilte stort sett HELE dagen :tommelsmil:

Da alle var gått, satt jeg igjen med en god følelse, for dagen ble veldig vellykket til tross for den starten den fikk.

Kan vel beskrive følelsene som; sliten, men lykkelig :ler:

Takk for oppmerksomheten :bukke:

Hilsen Pludre som er sliten etter dåpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nesten helt sliten på dine vegne her jeg.. Hjelpe meg så slitsomt.. Og så syns jeg at jeg ser deg henge på slep etter Black and Deckern :ler:

Gratulerer med vel overstått dåp! :)

Klem fra Meta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Oioioi! :ler2: Utrolig morsom historie! :ler2: Likte spesielt godt at det ble ekstra salmesang mens presten og menigheten ventet på dere! :ler2: Bra det gikk bra til slutt, og at Viljar ble døpt. :D Det ble en minnerik dag i alle fall!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Det var kjekt å høre at det gikk bra til slutt.

Du så vel oss inn i dalen i kveld?

Så iallefall Pludremannen utenfor...

Jeg er trøtt og solbrent...

Ble lenge på go-kart banen i dag.

Kommer gjerne innom en tur i morgen dersom du er hjemme...

Vi snakkes... :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Dere har virkelig stått på i påska!

Jeg er kjempeimponert!

Ble dere helt ferdig med oppussingen? I såfall helt utrolig... :hakeslepp:

Slitsomt, men verdt det... :Nikke:

Håper du kan få slappet av litt denne uka :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...