Gå til innhold

Alle gode ting er TRE !!


Pludre

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor

Dette med bil er egentlig litt vanskelig å svare på.

Dersom økonomien var slik at en kunne hatt en bil til ditt og en bil til datt.

Ville nok drømmebilene vært noe ala det Magnhild kommer med... :ler:

Men :tunge1: Slik er ikke vår økonomi... :wink:

Vi "drømmer" om en Iveco vi...

Noe ala slikt:

http://www.finn.no/finn/car/object?id=4223...1&pos=7&rub=202

Pr. i dag er vi 7 stk i familien og da trenger vi en stor bil...

Drømmebil rent praktisk sett...

Men vi trenger ikke så mange seter.

Og ikke den fargen heller.

Hmm - drømmebiolen likevell...?

He-he...

Ha en strålende helg - så snakkes vi snart. :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

:ler: Så du digger speisa biler du? Jeg husker deg skjønner du, fra langt tilbake i tid. Da var det et eller annet om at du skulle gifte deg, og hadde en rosa bil til kirken. Stemmer dette? Utrolig kult!

Tusen takk for hyggelig melding i boken min. Hos meg trenger du ikke være redd for å si noe galt!

Du får ha lykke til med prøve-øvingen, og god bedring med hodepinen. (Du vet om det er migrene når synet blir dårligere, litt sånn tåkesyn og null sidesyn. Og kvalme! Ikke til å ta feil av.)

Ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hei Pludre! Takk for koselig god helg-hilsen. Måtte innom og gi en god helg-hilsen tilbake! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å ønske deg en riktig god helg jeg :danse:

Stor klem fra Capricorn :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for sist.

:wink:

Var kjempekoselig å treffe deg på torsdag. Og å treffe lille Viljar - sååå søt :)

Takk for hilsen inne hos meg.

Håper du har en fin-fin helg :wink:

Masse klemmer fra

ny dag :klem2:

PS: Har sendt deg en PM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann sveisann!! Takk for sist. Middag på Friday`s er alltid en koselig affære :P Jeg syns det er utrolig rart og gøy å se forskjellen på babyer. Fra min mini til Erik og til Viljar. Så ser jeg hva jeg har å se frem til når de blir større og mer aktive. Og tenkt så skal alle bli voksne menn :sjokkert: (heldigvis er det lenge til da)

Gleder meg til neste treff jeg. Og så klarer jeg ikke å dy meg (siden du, Magnhild og Maya allerede har gjort det). Her er Min drømmebil!! Noe annerledes en det dere har lagt ut...men her er det definitivt plass til 4 unger, nok bagasje og alle sitter som konger i setene. Og ikke minst..jeg syns bilen er knallsexy :kul: Eneste (??!!!??) problemet er at den norske stat krever over 700 000 kr for at jeg skal få lov å ta den inn i Norge. :sur: (Pluss noe høyt bensinforbruk osv). Og min bil knuser alle Magnhild sine :tunge1::ler::tunge1::ler:

Du må ha en strålende helg. Og jeg må gå å være sosial med min svigersøster. (og putte de literne jeg nettopp har pumpa ut i fryseren..hehe)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ionaa: Ypper du??

Jeg så noen av de der i usa og tenkte at den der hadde Elling (thinken til mamma) vært redd, eller fått plass i bagasjerommet... :ler: Jeg liker små konebiler jeg... :kul:

Ha en fin helg Pludre!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

På tide med en liten oppdatering, må jo være rimelig kjapp her inne, eller s kommer Magnhild og Mayamor og mobber med for å skrive for lite :ler:

Tusen takk for hilsener, Magnhild, Mayamor,Matahari, Hulderjenta, Capricorn, Ny dag og Ionaa :bukke:

Ja, så var det mandag igjen, og det har vært en flott helg bortsett fra at jeg har blitt syk :cry:

Skikkelig forkjøla og verk i hele kroppen, og rimelig slapp og utilpass :roll:

Men; det hindret ikke meg i å invitere søsteren min på 16 år på middag igår :wink:

Hun var alene hjemme og da tenkte jeg at det kunne være kjekt å komme seg ut litt, og det tror jeg hun satte stor pris på.

En annen ting er at jeg hadde en monsterkylling i kjølen som jeg ikke ante hva jeg skulle gjøre med, og derfor måtte jeg har middagsgjester, for ellers hadde det jo blitt altfor mye mat :o

Så jeg satte igang med masse pågangsmot, fikk mannen til å hjelpe meg litt, og etter 3 timer på kjøkkenet var kyllingen ferdig stekt.

Helstekt kylling i ovn med stuffing og fløtesaus :Nikke:

Og jeg må si at maten ble veldig bra, bedre enn jeg fryktet på forhånd :ler:

Jeg har jo aldri gjort sånt før, og derfor var jeg jo litt engstelig for at det ikke skulle gå bra.

Angående bil har jeg ikke kommet noe lenger, det er så immari vanskelig å bestemme seg :roll:

Jeg har nå noen mnd på meg, begynner jo ikke i jobb etter permisjonen før i slutten av mai.

Og før den tid, så skal vi ha barnedåp :Hehe:

Ja, jeg vet at Viljar er stor, nesten 8 mnd, men det er jo en grunn for at vi har ventet så lenge, han måtte jo vokse inn i dåpskjolen som mamma og jeg sydde til Emil :ler: Og sånt tar tid må vite.

Her er forresten bilde av kjolen, med Emil inni :wink: :

http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthr...%E5psbilde+Emil

Så her skal det planlegges og ordnes, det er masse arbeid å ta av..... :roll:

Jaja, jeg får skrive mer siden, nå skal jeg rydde bomberommet ( les gjesterommet ) :ler:

:vinke:

Hilsen Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Ryktene sier visstnok at vi to er kusiner...

Mer enn hva jeg vet iallefall... :ler:

Ha en strålende dag. :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ny dag, nye muligheter :)

Er litt stolt av meg selv idag, fikk rydda bomberommet i går, og det ble så bra. Det skal med tiden bli barnerom for Viljar, men jeg vil ikke ha ham på eget rom før han er avvent.

Jeg fikk virkelig ånden over meg i går, og ryddet stuen, gangen, skapet i gangen og badet, og vasket alle gulvene. Jeg er blitt skikkelig :husarbeid:

Må si at det ble skikkelig rent og pent her :Hehe:

Har tenkt litt over denne øve-prøvingen vår, og jeg tror vi lever litt farlig :o

Vi bruker jo ikke prevensjon, fordi jeg får utslett bare av tanken på det :ler:

Ikke tåler jeg prevensjon heller:

P-piller: mister lysten, blir premenstruell HELE mnd, legger på meg, gikk faktisk opp nesten 30 kg på 6 år :o

Minipiller: glemmer å ta dem, og blir helt forstyrra i hodet av dem

Kondom: tåler ikke gummi og latex, får utslett og klør og svir

Hormonspiral: tåler ikke hormoner, + de samme tingene som ved p-piller

Kobberspiral: jeg blør nok fra før, om ikke jeg skal få det enda verre :o

Pessar: minner meg om en sånn dings man åpner vasker med, og alt for mye plunder for meg :ler:

P-sprøyte: vil ikke ha den pga hormonene + at jeg vil kunne bli gravid raskt

P-stav: altfor lang virkningstid+ at det er hormoner i den

Ja, det var vel alt, kommer ikke på flere jeg :roll:

Så her går vi for " sikre perioder " og hopp av i fart, men iblant glemmer vi oss :oops:

Sånn som i forgårs, da hadde jeg feber og var rimelig i svima, husker ikke at jeg hadde :kline: med mannen engang :klaske:

Og jeg var dønn sikker på at EL var overstått, men den kom antagelig igår :oops: for igår kveld hadde jeg smerter i venstre eggstokk, og de smertene er borte idag :o

Jaja, vi får ta det som det kommer, kan bli spennende dette her :Nikke:

Skriver mer senere, for nå kobla hjernen ut her :ler:

Hilsen Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å høre fortsettelsen!

Er litt sånn øve-prøvere (kult ord forresten :ler: ) vi også.

Har ikke fått mensen tilbake etter fødsel enda, så akkurat nå vet ikke noe som helst... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Heisann!

Farlig liv for tiden? :Hehe: ...prøvd p-ringen..? Den stod ikke på listen din! Har ikke testet det selv, men den kunne jo kanskje være noe..? Men det er jo litt spennende å leve litt farlig, i alle fall når dere tross alt har bestemt dere for en tredjemann!

Ønsker deg en fin dag videre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DAG 19

Altså jeg er på dag 19 i syklusen, og jeg lever som sagt farlig :ler:

Nå er det bare 9 dager igjen til mensen skal komme, om den kommer da :oops:

Jaja, jeg har i alle fall blitt enig med mannen om at vi går for en til NÅ !!

:hoppe::hoppe::hoppe:

Er en smule gira kan man si, men det går seg vel til skulle jeg tro :Hehe:

Vi satt lenge og diskuterte igår, og kom til enighet om at det var best å blir ferdig mer babylaginga nå, ikke vente i mange år og få to kull :ler:

Jeg vil ikke gjøre som mora mi sier nemlig, hun fikk nemlig to kull med barn, med 10 års mellomrom, og vi er alle helsøsken :)

Jeg vil være ferdig med babyer til jeg er 35, det er målet mitt, og det er bare....øhhhh :klø: 6 år til :o

Har jo alltid sagt at jeg vil ha 4 barn minst, vi får se hva legene sier, siden jeg har vært gjennom 2 snitt allerede :roll:

Føler meg i grunnen litt snytt, har opplevd to fødsler med rier og alt, men har ikke opplevd det store øyeblikket når ungen kommer ut og blir lagt på brystet :cry:

Her hos oss med hele familien splittet etter kort tid, jeg ble sendt på recovery, babyene ble sendt på barsel, og mannen ble husja hjem :sinna:

Det var jo ikke sånn jeg hadde sett det for meg da, men det er mulig jeg svever på en rosa sky og ikke har den fjerneste peiling på virkeligheten :ler:

Ellers er humøret er også på stigende kurs nå og det er bra, for mitt humør er like svingende som en jojo.

Mannen kaller meg bare for uberegnelig :ler: Er jeg det :klø:

Var ute i hagen idag og så etter om det var begynt å spire i bedene mine, og det var det :hoppe: Gleder meg så masse til å se resultatet av min intense jobbing med å sette tulipan og påskeliljeløker i høst :Nikke:

Emil er også grei om dagen, og idag skulle han virkelig vise hvor snill han er med lillebroren, så han ga Viljar likesågodt en OSTEPOP :o

og Viljar koste seg stort han, helt til mamma styrtet til og fikk ostepopen ut av munnen han. Da ble han fryktelig :sinna:

Den var jo god, må vite :ler:

Ellers så har det vel ikke skjedd så mye her, annet enn at jeg har slutta å spise sjokolade og brus.

Syns jeg er flink jeg :Hehe:

Jaja, dette var dagens lille oppdatering fra Pludre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe: litt for prøving!! :hoppe:

Koselig å se at du er flink til å skrive, men ikke glem meg helt da... :cry:

vi må prates snart!!

:klem: Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Pludre, nå har du lokket meg også til å brette ut mitt spennende og innholdsrike liv på nettet :hoho:

Kjempemoro å lese dagboken din, du skriver så fargerikt at jeg sitter og smiler når jeg leser. Er rykende misunnelig på dette bytreffet dere hadde uten meg da, men neste gang er JEG MED! :wink:

Lykke lykke til med babyprøvinga, jeg misunner dere helt ut i tærne, håper det klaffer fortfort! Synes det er lurt av dere å få alle babyene overstått på en gang, da får de jo masse glede av hverandre :)

Gleder meg til å lese videre her, ha en fin dag i morgen!!

Endelig fredag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Har vært her i dag også jeg... :wink:

Nå er det bare 12 dager til vi overtar huset...

Og skal ha bakeverksted hjemme hos hverandre... :klem:

Fredagsklem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...