MissStiles Skrevet 7. november 2012 Forfatter #261 Skrevet 7. november 2012 Lykke til du også! Har nettopp kommet tilbake fra intervjuet, og tror det gikk bra. Akkurat ferdig med mitt intervju. Følte det gikk bra og at jeg ga gode svar på spm. Dette er en jobb jeg har veldig lyst på. Håper jeg blir valgt videre til 2. Runde. 1
Surriball Skrevet 8. november 2012 #262 Skrevet 8. november 2012 Surriball: Jo, jeg burde kanskje gjøre det. Men er litt usikker, for jeg er litt kresen (jeg har en deltidsjobb jeg kan overleve på), også er jeg veeeldig usikker på til hvem og hvordan jeg skal selge meg, siden jeg føler jeg er lite spesialisert gjennom utdanningen min, og fort må forklare hva jeg kan (vet det ikke helt selv heller). Skjønner! Det er ikke alltid så lett å vite hva man er kvalifisert til, og ikke minst hva man har lyst på! Jeg håper du finner noe snart
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #263 Skrevet 8. november 2012 FIkk avslag på jobb, forventa, siden det har tatt tid. De ansatte bare intern søkere til denne stillingen og det har jeg vært ute for før. Så mitt spm er jo egentlig hvordan kom de seg inn i bedriften for å jobbe for å bli internsøker da? Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087
MissStiles Skrevet 8. november 2012 Forfatter #264 Skrevet 8. november 2012 Jeg sendte en søknad for kanskje en halvtime siden og allerede fått en tlf om å sette av en dag for intervju. Wow, det har jeg aldri opplevd før. 2
Gjest mari kontrari Skrevet 8. november 2012 #265 Skrevet 8. november 2012 Jeg sendte en søknad for kanskje en halvtime siden og allerede fått en tlf om å sette av en dag for intervju. Wow, det har jeg aldri opplevd før. Gratulerer! Da er de i hvertfall ikke i tvil om at du er interessant
MissStiles Skrevet 8. november 2012 Forfatter #266 Skrevet 8. november 2012 Gratulerer! Da er de i hvertfall ikke i tvil om at du er interessant Takk! Nå skjedde det samme igjen. Sendte søknad også kom det mail om jeg kunne komme på intervju imorgen. Jeg gjør tydeligvis noe riktig. Klager ikke men jeg skulle gjerne fått tilbud om en jobb snart og.
Gjest Doh Skrevet 8. november 2012 #267 Skrevet 8. november 2012 Takk! Nå skjedde det samme igjen. Sendte søknad også kom det mail om jeg kunne komme på intervju imorgen. Jeg gjør tydeligvis noe riktig. Klager ikke men jeg skulle gjerne fått tilbud om en jobb snart og. Så bra! Tipper du kommer til å ha jobb innen neste uke er omme Krysser fingrene for deg
Kontormus Skrevet 8. november 2012 #268 Skrevet 8. november 2012 FIkk avslag på jobb, forventa, siden det har tatt tid. De ansatte bare intern søkere til denne stillingen og det har jeg vært ute for før. Så mitt spm er jo egentlig hvordan kom de seg inn i bedriften for å jobbe for å bli internsøker da? Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087 Var dette en offentlig/statlig bedrift? Statlige virksomheter er pålagt å utlyse ledige stillinger selv om de på forhånd har bestemt seg for å ansette internt.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #269 Skrevet 8. november 2012 Var dette en offentlig/statlig bedrift? Statlige virksomheter er pålagt å utlyse ledige stillinger selv om de på forhånd har bestemt seg for å ansette internt. Ja men jeg trodde ikke de var pliktige til å kalle inn til intervju? dessuten hvordan kom de andre innenfor dørstokken da? disse intersøkerne, det er det jeg ikke skjønner. Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087
Kontormus Skrevet 8. november 2012 #270 Skrevet 8. november 2012 Ja men jeg trodde ikke de var pliktige til å kalle inn til intervju? dessuten hvordan kom de andre innenfor dørstokken da? disse intersøkerne, det er det jeg ikke skjønner. Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087 Min erfaring er at de får internt opprykk. De får en høyere stillingsbenevnelse, så utlyser de den stillingen og tilbyr en lavere stillingsbenevelse. Dette har med lønn og gjøre. Men husker de utlyste stillinger sånn, uten at de ansatte noen. Men det er lenge siden, så husker ikke om jeg fikk noen skikkelig forklaring på det. Var det stillingen du søkte en konsulent eller 1.konsulent-stilling?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #271 Skrevet 9. november 2012 det var en 1.konsulent stilling jeg var til intervju til. Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087
Gjest wiwiwao Skrevet 9. november 2012 #273 Skrevet 9. november 2012 Er det dårlig jobbmarked eller er det bare meg? Jeg sliter med å finne en jobb som kan passe min bakgrunn og dessuten så krever arb.giver nå masse erfaringer for enkle jobber. Ser lite nyutdannede i søknadsteksten. Kan det være alderen min? Jeg er 28 og ferdig utdannet med master i sommer. Har en god del arbeidserfaringer, bacheloren min er tatt innefor it og jeg har hatt et utenlandsopphold. Jeg er redd det er alderen min som skremmer bort potensielle arb.giver fordi de tenker at jeg er i stifte-familie-alder :-( Burde jeg skrive i søknaden at jeg ikke planlegger familiestifting i nærmeste fremtid g vil bygge karriere? 1
MissStiles Skrevet 9. november 2012 Forfatter #274 Skrevet 9. november 2012 Jeg har fått jobb! Gratulerer!
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #275 Skrevet 9. november 2012 Er det dårlig jobbmarked eller er det bare meg? Jeg sliter med å finne en jobb som kan passe min bakgrunn og dessuten så krever arb.giver nå masse erfaringer for enkle jobber. Ser lite nyutdannede i søknadsteksten. Kan det være alderen min? Jeg er 28 og ferdig utdannet med master i sommer. Har en god del arbeidserfaringer, bacheloren min er tatt innefor it og jeg har hatt et utenlandsopphold. Jeg er redd det er alderen min som skremmer bort potensielle arb.giver fordi de tenker at jeg er i stifte-familie-alder :-( Burde jeg skrive i søknaden at jeg ikke planlegger familiestifting i nærmeste fremtid g vil bygge karriere? Nei! ikke skriv disse personlige tingene i søknadsteksten, det er ikke sikkert akkurat den arb.giveren du søker henger seg opp i det. Vel hvis jeg kan trøste deg jeg har mange års arbeidserfaring + høy utdannelse og jeg får ikke jobb pga. av det! Det slår begge veier. Tror det daler ned på hvem du er og hvordan du er til slutt Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087
Gjest wiwiwao Skrevet 9. november 2012 #276 Skrevet 9. november 2012 Nei! ikke skriv disse personlige tingene i søknadsteksten, det er ikke sikkert akkurat den arb.giveren du søker henger seg opp i det. Vel hvis jeg kan trøste deg jeg har mange års arbeidserfaring + høy utdannelse og jeg får ikke jobb pga. av det! Det slår begge veier. Tror det daler ned på hvem du er og hvordan du er til slutt Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087 Grunnen til at jeg tenker slik er pga en artikkel jeg leste i forrige uke. Jeg finner ikke den jeg leste, men jeg fant en annen versjon: http://www.vl.no/samfunn/unge-kvinner-uten-barn-far-ikke-jobb/ Da tenkte jeg å prøve det i søknaden for å se om gjør noen forskjell. Kanskje kan jeg heller si: jeg nettopp nyutdannet og er veldig ambisiøs og ønsker å bygge karriere de neste årene fremover? Litt mer diskre.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #277 Skrevet 9. november 2012 Grunnen til at jeg tenker slik er pga en artikkel jeg leste i forrige uke. Jeg finner ikke den jeg leste, men jeg fant en annen versjon: http://www.vl.no/sam...-far-ikke-jobb/ Da tenkte jeg å prøve det i søknaden for å se om gjør noen forskjell. Kanskje kan jeg heller si: jeg nettopp nyutdannet og er veldig ambisiøs og ønsker å bygge karriere de neste årene fremover? Litt mer diskre. vel jeg er ferdig med å få barn også, det er ikke diskusjon engang. Ikke ser jeg så ille ut heller av utseende og sosial som person har jeg alltid vært. Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087
Kontormus Skrevet 9. november 2012 #278 Skrevet 9. november 2012 Jeg har fått jobb! Gratulerer! Så bra at det ordnet seg! Har du lyst til å fortelle mer?
MissStiles Skrevet 9. november 2012 Forfatter #279 Skrevet 9. november 2012 Burde jeg skrive i søknaden at jeg ikke planlegger familiestifting i nærmeste fremtid g vil bygge karriere? Jeg fikk spørsmål om det på intervjuet idag. Første gang jeg har blitt spurt om familieliv og når jeg ser for meg å ha barn. Regner med at spørsmålet hadde noe å gjøre med at de gjerne ville ha noen som ikke kommmer til å slutte (eller bli gravid) i løpet av det første året. Spesielt siden personen som de skal erstatte kun har jobbet der i 6 mnd.
Kontormus Skrevet 9. november 2012 #280 Skrevet 9. november 2012 Jeg tenker og lurer, på hvor viktig er utseende? I alle typer jobber egentlig. Er det virkelig slik at en må drive med tannbleking, investere i skallfasetter,stelle negler på salong eller være nyfrisert og ha foliestriper med minst 4 forskellige nyanser for å oppnå suksess i arbeidssøkingen? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå