Gå til innhold

Twelve prøver med ivf


Gjest Twelve12

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Twelve12

Da har vi fått et nytt familiemedlem. Var å henta igår.

Den er en svart stor sak som glinser i metallic. 4 hjul og råååsprek :fnise:

volvo-S60-Rdesign.png

Deilig med bil igjen. :D

Endret av Twelve12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Twelve12

Hærregud dere aner ikke hva som skjedde på fredag. Har hatt den mest ubekveme opplevelsen hittil tror jeg.

Jeg var på julebord med gamle jobben, og endte jo så klart på byn etterpå med noen av kollegaene. Så kommer en mann bort til meg som jeg vet hvem er fra før. Han er gift med en kollega av mamma. Drita full og skikkelig ekkel. Han begynner å legge ann på meg og rett ut av det blå sier han: "Jeg hører du prøver å bli gravid" "Du vet vi kan ordne det for deg vettu"? Jeg visste ikke hva jeg skulle si eller gjøre. Det var bare så utrolig tatt på senga og så utrolig ekkelt. Så sier han også "Jeg kjenner en kar i sverige som ikke tar så mye betalt" WTF?!

Jeg kunne ikke annet enn å bare komme meg bort fra han. Og jeg ble mer og mer forbanna på moren min, for hun eier ikke respekt over mitt privatliv. Jeg vet hun har delt dette med noen, men tydeligvis flere enn jeg hadde trodd. Er det ikke MITT privatliv? Er det ikke opp til meg og mannen min hvem som har rett på å vite det? Moren min er så innmari opptatt av å leve på sympati at hun ikke bryr som om collateral damage.

Dette har også skjedd med søsteren min. Like etter at nevøen min fikk diagnosen CP fikk hele familien klar beskjed om at det ikke skulle prates om. Hun ville ikke at folk skulle se på gutten som gutten med CP og ikke den skjønne gutten han er. Vi respekterte det, og hvis noen spurte så sa vi bare at han hadde en hånd som ikke fungerte som den skulle. Helt til søsteren min møter en random person på butikken, som sier hun har pratet med mamma som har sagt at gutten har CP. Den dama klarer ikke å holde kjeft!

Jeg er så forbanna. Jeg har pratet med både søsteren min og pappa om dette og har igrunn lovet pappa at jeg ikke skal si noe før jeg har roa meg. For mamma er den drama queen og er umulig på å ta imot kritikk. For hu er perfekt skjønner du, hun gjør ikke noe galt. Da blir det drama med hu som legger seg unner dyna og "alle hater meg". Det orker vi bare ikke. Så jeg tror jeg venter til etter jul.

Men jeg syns det er ufattelig syns at hun ødelegger for seg selv. Hun gjør slik at jeg ikke kan være fortrolig med henne. For jeg kan rett og slett ikke stole på henne. Det er liksom visse temaer man skal kunne prate med mammaen og pappaen sin om, men tydeligvis ikke med henne. Jeg hater det å bli voksen å innse det at foreldrene ikke er de "heltene" vi trodde de var når vi var små...

Uff... dette ble mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Så trasig når de nærmeste ikke holder på det de blir betrodd. Jeg unnlot å fortelle mine foreldre om ivf veldig lenge pga at jeg trodde min mor kom til å fortelle det til "Gud og hvermann" , men der tok jeg heldigvis feil.

Stilig bil dere har fått fatt i :Nikke:

Hvordan går det med mannen og medisinene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff ikke noe gøy når sånne ting skjer! Godt du kom deg unna denne fyren... Utrolig irriterende det med moren din, man må liksom klare å ha forståelse for at visse ting blir I familien.. Det er det man har familie til for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

:hug: Så trasig når de nærmeste ikke holder på det de blir betrodd. Jeg unnlot å fortelle mine foreldre om ivf veldig lenge pga at jeg trodde min mor kom til å fortelle det til "Gud og hvermann" , men der tok jeg heldigvis feil.

Stilig bil dere har fått fatt i :Nikke:

Hvordan går det med mannen og medisinene?

Ja jeg syns det er virkelig synd. :(

Faktisk så har han ikke hatt så mye bivirkninger. Bare ei uke igjen nå så er han ferdig heldigvis =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Twelve12

Hei jenter.

Ja jeg har vært rimelig stille på denne fronten i det siste. Har prøvd å latt være å tenke på dette rabalderet. Men nå er vi på'n igjen. Starta med nesespray igår. Regner med UL 12. april så da blir det sikkert uttak den 16. og innsett (hvis det er noe å sette inn) den 18.

Jeg sliter veldig med dette forsøket. Har ikke lyst i det hele tatt, og var igrunn veldig nære forrige uke å avlyse det, men vi fant ut at vi kan ikke gi opp nå. Men jeg tror nok ikke hjerte er med meg denne gangen. Sliter med å kutte ut røyken. Har trappet ned fra ca 15-20 om dagen til 2. Men Skal garantert være røykfri når vi skal inn til klinikken...

Men føler igrunn at dette forsøket bare er bortkastet tid og energi. Har ingen tro what so ever...

Har ingen motivasjon. har kun kjøpt den ene nesesprayen. De forrige forsøkene har alt vært kjøpt inn og stått klart til første dag med medisiner..

Ellers det som har skjedd er at jeg har kommet inn på skole. Da blir det nettstudie på BI til høsten, mens jeg jobber fullt ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Så dumt å høre.. Hvordan gjekk d med de medisinene mannen prøvde? Vet dere om det hjalp eller? Jeg håper så virkelig at det kan gå for dere denne gangen. At dere kan tenke hvor verdt det faktisk var, å at det var bra at dere ikke gidde opp :hjerte: Jeg har tenkt masse på deg, og håper du ellers har det bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Huff... Så dumt å høre.. Hvordan gjekk d med de medisinene mannen prøvde? Vet dere om det hjalp eller? Jeg håper så virkelig at det kan gå for dere denne gangen. At dere kan tenke hvor verdt det faktisk var, å at det var bra at dere ikke gidde opp :hjerte: Jeg har tenkt masse på deg, og håper du ellers har det bra :klemmer:

Medisinene hadde ingen effekt. Men nå har han blitt satt på noen andre opp mot forsøket. Denne gangen for å forsøke å øke produksjonen, så ikke like mye forkus på å få vekk forkalkningen eller blokkeringen.

Men jeg har lite tro..

har så lyst til utlandet (som det vil bli neste gang vi forsøker) Dette blir desidert siste forsøk vi har i norge. Jeg HATER det norske helsesystemet.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Medisinene hadde ingen effekt. Men nå har han blitt satt på noen andre opp mot forsøket. Denne gangen for å forsøke å øke produksjonen, så ikke like mye forkus på å få vekk forkalkningen eller blokkeringen.

Men jeg har lite tro..

har så lyst til utlandet (som det vil bli neste gang vi forsøker) Dette blir desidert siste forsøk vi har i norge. Jeg HATER det norske helsesystemet.!

Synd at det ikke hjalp noe for mannen... Jeg krysser for at disse gir hvertrfall noen svømmere, om det så er en :nigo:

Det forstår jeg virkelig. Er det mer de kan gjøre i utlandet for mannen? Hvor tenker dere isåfall? Danmark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Synd at det ikke hjalp noe for mannen... Jeg krysser for at disse gir hvertrfall noen svømmere, om det så er en :nigo:

Det forstår jeg virkelig. Er det mer de kan gjøre i utlandet for mannen? Hvor tenker dere isåfall? Danmark?

Ja vi har fått anbefalt to i danmark og en i sverige. Men har også hørt at det er gode klinikker i litauen, england og usa

Klinikken i norge har jo aldri vært interessert i å finne årsaken til problemene hans. De har bare sagt at sånn er det og dere må ha icsi med tesa

Det er jo spesialisten vi har oppsøkt på eget iniativ som har funnet ut årsaken til at ting er som det er og medisiner for en forhåpentligvis kur.

Vet at klinikker i utlandet går i dybden på hver pasient og spesialtilpasser hver behandling. I motsettning tilmsamlebånd behandlingen vi får her i landet

Og ikke minst smertelindring. Det er jo ikke eksisterende her. Sist så fikk han jo så vondt med strømninger mot hjerte, besvimte og kasta opp og fikk med seg et par paraset og ble bedt om å puste med magen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har fått anbefalt to i danmark og en i sverige. Men har også hørt at det er gode klinikker i litauen, england og usa

Klinikken i norge har jo aldri vært interessert i å finne årsaken til problemene hans. De har bare sagt at sånn er det og dere må ha icsi med tesa

Det er jo spesialisten vi har oppsøkt på eget iniativ som har funnet ut årsaken til at ting er som det er og medisiner for en forhåpentligvis kur.

Vet at klinikker i utlandet går i dybden på hver pasient og spesialtilpasser hver behandling. I motsettning tilmsamlebånd behandlingen vi får her i landet

Og ikke minst smertelindring. Det er jo ikke eksisterende her. Sist så fikk han jo så vondt med strømninger mot hjerte, besvimte og kasta opp og fikk med seg et par paraset og ble bedt om å puste med magen?!

Det er jo kjempe bra at dere har blitt anbefalt noen. Da er det litt lettere også ;)

Såpass ja. Det er jo ganske på trynet at de ikke prøver å finne ut årsaken til dette! Det burde jo igrunn være en selvfølge ville nå jeg trudd.... Men heldigvis har dere jo fått det til, så det er heldigvis håp for dere :klemmer:

Ja, fy fader. Jeg husker sist når han fikk de smertene. Det var grusomt å lese.. Det skulle rett og slett ikke være mulig at sånne ting skal skje!!! Det er jo til og spy av, rett og slett! Jeg må si det hjelper masse å puste med magen når en har hatt en sånn operasjon, å har så mye smerter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Twelve12

Jeg skal prøve å være litt mer aktiv her fremover. I det siste så har jeg bevisst holdt meg langt unna både kvinneguiden og støttegruppa jeg er medlem i på Facebook. Litt for å koble av.

Som sagt tidligere så er jeg ikke positiv i det hele tatt til dette forsøket. Har lyst å bare få det overstått og så ha noe positivt å tenke på fremover, som bryllupet neste sommer. Så vil jeg også gå til legen å få henvendelse til hudlege for kviseproblemet mitt. Jeg kommer nok til å ha lyst å prøve den satans hestekuren som man må ha negativ graviditetstest for å få resept på. Den tørker visst ut allt av slimhinner, så den er det jo bare å drite i å få nå. Men har ikke lyst å ha kviser når jeg gifter meg.

Jeg nekter å tenke hvis at dersom atte.. jeg orker ikke å tenke på når jeg evnt. vil ha termin hvis dette klaffer.. Det eneste jeg ser i fremtiden som er forsøk relatert er utlandet. Som jeg ihvertfall idag sitter med en god magefølelse over. Eller så gleder jeg meg kun til å få dette over, så jeg kan bli kvitt kvisene, og søke på ny jobb. Hater jobben min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Det er jo kjempe bra at dere har blitt anbefalt noen. Da er det litt lettere også ;)

Såpass ja. Det er jo ganske på trynet at de ikke prøver å finne ut årsaken til dette! Det burde jo igrunn være en selvfølge ville nå jeg trudd.... Men heldigvis har dere jo fått det til, så det er heldigvis håp for dere :klemmer:

Ja, fy fader. Jeg husker sist når han fikk de smertene. Det var grusomt å lese.. Det skulle rett og slett ikke være mulig at sånne ting skal skje!!! Det er jo til og spy av, rett og slett! Jeg må si det hjelper masse å puste med magen når en har hatt en sånn operasjon, å har så mye smerter :)

Ja og har allerede undersøkt priser. Det er ikke en tredjedel av prisene i norge, og i tilegg er det mye høyere statistikk som har lykkes. Så jeg satser på at det blir utlandet som gjør det for oss.

Men funker det ikke denne gangen, så blir det jo nesten halvannet års pause da. For vi skal gifte oss neste sommer, og da vil vi bruke alt vi har til overs på det, og i tillegg ha en lang og god pause. Så får vi heller starte med å samle opp kapital til etter bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt å høre at du ikke har noe tro nå.. Men hvem vet kjære deg, kanskje det er nå det går? Ellers blir det som du sier; utlandet :D dere kommer til å lykkes, dere har bare måtte gå en jævla omvei dit... (Beklager språket )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Vondt å høre at du ikke har noe tro nå.. Men hvem vet kjære deg, kanskje det er nå det går? Ellers blir det som du sier; utlandet :D dere kommer til å lykkes, dere har bare måtte gå en jævla omvei dit... (Beklager språket )

Det som er værst er igrunn frykten for å miste igjen dersom jeg skulle bli gravid. Det er sånn en ond sirkel, for frykten for å miste stresser, og stress øker sjansene for å miste.

Og det gjelder jo egentlig uansett hvor og når jeg blir gravid. Dersom vi hadde blitt gravide i utlandet hadde jeg jo sittet med samme frykten for å eventuelt miste..

Jeg er så livredd for at jeg skal bli en av de jentene som aldri klarer å bære frem et barn...

Vet jo at det er "normalt" å miste første gangen man blir gravid, men er så redd det ikke skal være den eneste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...