Gå til innhold

Twelve prøver med ivf


Gjest Twelve12

Anbefalte innlegg

Det som er værst er igrunn frykten for å miste igjen dersom jeg skulle bli gravid. Det er sånn en ond sirkel, for frykten for å miste stresser, og stress øker sjansene for å miste.

Og det gjelder jo egentlig uansett hvor og når jeg blir gravid. Dersom vi hadde blitt gravide i utlandet hadde jeg jo sittet med samme frykten for å eventuelt miste..

Jeg er så livredd for at jeg skal bli en av de jentene som aldri klarer å bære frem et barn...

Vet jo at det er "normalt" å miste første gangen man blir gravid, men er så redd det ikke skal være den eneste..

Jeg skjønner at du har den frykten du har, og det er trist å høre! Det er nok ikke så mye jeg kan si for å forandre på det heller desverre.. Men jg skulle virkelig ønske jeg var synsk eller noe og kunne fortalt deg at alt kom til å bli helt bra... Men synsk er jeg heller ikke.... akk jeg vet liksom ikke ritkig hva jeg skal si her nå merker jeg :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Twelve12

Jeg skjønner at du har den frykten du har, og det er trist å høre! Det er nok ikke så mye jeg kan si for å forandre på det heller desverre.. Men jg skulle virkelig ønske jeg var synsk eller noe og kunne fortalt deg at alt kom til å bli helt bra... Men synsk er jeg heller ikke.... akk jeg vet liksom ikke ritkig hva jeg skal si her nå merker jeg :idea:

Neida forventer ikke at du skal ha svaret heller =) hehe

Må nok bare stå si prøve tror jeg =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida forventer ikke at du skal ha svaret heller =) hehe

Må nok bare stå si prøve tror jeg =p

Men jeg skulle så inderlig ønske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Hmm.. Hvordan skal jeg få kuttet ut denne røyken da?

Jeg har riktig nok trappet godt ned fra Søndag til nå.. Men føler jo litt på det at jeg fremdeles suger det i meg.

Men jeg eier virkelig ikke motivasjon til det.. Er helt håpløst.

Fikk låne sånn elektronisk røyk av mamma igår, men det funker jo ikke.. Bare humbugg!!

Jeg røyka sånn ca. mellom 12-20 røyk per dag til vanlig.. og totalt på de to siste dagene har jeg røyka 5. Så det er jo en grei reduksjon. Men kan jo selvfølgelig bli bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Noe morsomheter må jo vi IVFere ha også syns jeg.

Priceless moments.

Twelve står på apoteket og skal betale resten av medisinene..

aptekar: "eeehh er du klar over hva det koster?" hehe

12: "ja :D"

apotekar: "phew okei. 10944,-"

Synarela: 2014,90 NOK

Menopur: 7987,- NOK

Ansiktsutrykket til apotekaren: PRICELESS

Endret av Twelve12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Twelve12

Da har jeg dessverre blitt sykemeldt igjen. Jeg har så mange bivirkninger på disse medisinene at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Har gått med konstant hodepine i 2 uker nå, plutt at jeg nå i tillegg etter sprøyte start, sliter med å sove igjen. Er kvalm, dårlig matlyst.. Skulle to jeg allerede var gravid :fnise:

Sjefen var heldigvis forståelsesfull.

For å ikke gå på veggen i sykemeldingsperioden, har jeg bestemt meg for å ha en del små prosjekter. Søke jobber, litt bryllupsforberedelser, planlegge opp-pussing av leiligheten osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt med forsåelsesfull sjef :)

Håper sånn at det går veien for dere nå.

Greit med litt små-prosjekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Godt med forsåelsesfull sjef :)

Håper sånn at det går veien for dere nå.

Greit med litt små-prosjekter.

Ja vi får satse på det. :)

Det viktigste for meg er ihvertfall å ikke bare å gå å dasse i joggebuksa. Det å ta seg en dusj, kanskje sminke seg litt selvom man ikke skal noe, gjør mye med dagsformen. Da blir det også lettere å gå ut av døra for små ærender som å gå på butikken, levere/hente klær på rens osv.

Så har jeg noen gode venninner som har lovet at jeg ikke får sitte hjemme å sture, så da må jeg nok regne med å bli dratt litt ut etter de er ferdig på jobb. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Twelve12

Da er det igang igjen...

Var på kontroll på fredag. Høyre side var klar, men det var ingenting på venstre. Skulle stimulere litt til, og var på ny kontroll igår. Da var de på høyre vokst enda mere, og plutselig var det på noe på venstre også.

Skal inn imorra tidlig for uttak. Krysser fingrer og tær for at de finner noe hos gubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende det blir imorgen da :popcorn:

Jeg krysser alt som kan krysses for at de finner noe hos mannen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Ja da går jeg å ruger på 2 egg. Et som er 5-delt, og et som er 4-delt.

Og ikke nok med det... vi har TRE på frys! :danse:

disse dagene går så utrooooolig tregt. Er på RD 4 og det føles som RugeUKE 4.

Jeg har ingen bra magefølelse på dette. Mye fordi jeg ikke kjenner noen ting som jeg gjorde forrige gang. Som murringer, stikkninger osv.

Mens gubben har for første gang på 3 år med prøving, god magefølelse. Han er overbevist om at jeg er gravid, og med tvillingjenter(?) av alle ting?! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERLIGHET :grine::hjerte:

Så utrolig BRA at dere også fikk på frys??? Da har det jo tydligvis hjelpt med det mannen har gjort også da? Jeg håper så virkelig at dette er eggene :hjerte: De er vell kjempebra delt?

Hos meg så var det et 3 delt og ett 4 delt, og jeg ble jo gravid :nigo: Det er sååå spennende nÅ! Når er testing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Twelve12

HERLIGHET :grine::hjerte:

Så utrolig BRA at dere også fikk på frys??? Da har det jo tydligvis hjelpt med det mannen har gjort også da? Jeg håper så virkelig at dette er eggene :hjerte: De er vell kjempebra delt?

Hos meg så var det et 3 delt og ett 4 delt, og jeg ble jo gravid :nigo: Det er sååå spennende nÅ! Når er testing?

Ja det er kjempe bra. Vi er overvelda meg glede for at medisiner og vitaminer har fungert så bra. Det er også avslappende å vite at vi har egg på frys, dersom jeg ikke skulle bli gravid nå.

Det er testing neste fredag (3. mai) men jeg kommer nok til å teste før det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Har litt lyst å komme men den liten oversikt over hva som egentlig har forandret seg fra første forsøk til nå, ettersom vi fikk så mange befrutede egg.

Første forsøk:

Han sluttet ikke å røyke, vi fulgte KUN rådene fra klinikken og gikk ikke på noe kosttillskudd av noe slag. Høyre testikkel.

1 egg befruktet

Forsøk 2:

Han slet med å slutte å røyke (stresset), ellers KUN rådene fra klinikken, samme som forrige gang. Venstre testikkel..

NULL egg befruktet... Rettelse: De fant INGENTING å prøve å befrukte med en gang.

Forsøk # 3.

Han har røkt som vanlig (for jeg mener stresset med å slutte er verre), han har gått på medisiner for å få opp produksjonen av sædceller, henvist av Dr. Purvis. Pergotime og Pregnyl. I tillegg har han gått på en vitamincoctail i nesten et halvt år bestående av fast regime av sink, selen, bio e og bio c. Høyre testikkel.

FEM egg befruktet, to innsett, tre frys.

Det er tydelig at det han har gått på ha gjort susen. Vi vet ikke om det er medisniene eller vitaminene som er å takke, eller kanskje en kombinasjon. Men uansett så er vi takknemlige for den hjelpen vi har fått fra legene som har anbefalt oss medisninene og vitaminene.

For et år siden, eller bare et halvt år siden, så var alt så mørkt. Vi var inne på å droppe ALT og bare dra til Danmark å bruke donor. Men når viser det seg at det trenger vi aldri å tenke på igjen

Ja jeg blir kanskje ikke gravid med disse to eggene jeg går å ruger på, det kan hende vi må prøve igjen. Men vi har ihvertfall flere sjangser med egg på frys, og mulighetene til å få flere enn 1 befruktet.

Endret av Twelve12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra befruktningsresultat! To inn og tre på frys er jo fantastisk.

Krysser fingrene for at de på frys må vente til søskenforsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Twelve12

Ja det er god med litt medvind for en gangs skyld. Kan godt hende det kommer et par nedturer i nærmeste fremtid, men det er det som er så fint med å være prøver; at de få oppturene gjør enn sterkere til alle de nedturene man møter. Skaper håp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Oooh myyy GOD å treigt tia går...

Er på rugedag 6 (8 dpo) idag og holder ikke ut

Jeg har tatt to tester allerede. På onsdag brukte jeg unnskyldningen at jeg skulle sjekke om sprøyta var ute av kroppen... Idag har jeg rett og slett ingen unnskyldning.

To negative tester og jeg er ikke lei meg. For jeg vet innerst inne at de aldri ville vært positive så tidlig uansett. Blæææ

Tenker å ta neste test lørdg morgen. Er livredd for kjemisk, så kommer nok uansett ikke til å juble før jeg får bekreftet graviditet med høyt hcg nivå vi blodprøve.

Har en del rare "symptomer" da. Kan være lutinusen da. Men har så klart STORE ømme pupper. Det vet jeg er lutinusen så de ignorerer jeg. Men det som er rart er magen. Har jeg for full blære, eller er litt for brå i bevegelsene, så gjør det veldig vondt. Virker som dy er livmora. Dette kan godt være pga uttakt, men kan ikke huske at det var slik forrige gang. Er det lov å håpe at det er livmora som jobber litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh myyy GOD å treigt tia går...

Er på rugedag 6 (8 dpo) idag og holder ikke ut

Jeg har tatt to tester allerede. På onsdag brukte jeg unnskyldningen at jeg skulle sjekke om sprøyta var ute av kroppen... Idag har jeg rett og slett ingen unnskyldning.

To negative tester og jeg er ikke lei meg. For jeg vet innerst inne at de aldri ville vært positive så tidlig uansett. Blæææ

Tenker å ta neste test lørdg morgen. Er livredd for kjemisk, så kommer nok uansett ikke til å juble før jeg får bekreftet graviditet med høyt hcg nivå vi blodprøve.

Har en del rare "symptomer" da. Kan være lutinusen da. Men har så klart STORE ømme pupper. Det vet jeg er lutinusen så de ignorerer jeg. Men det som er rart er magen. Har jeg for full blære, eller er litt for brå i bevegelsene, så gjør det veldig vondt. Virker som dy er livmora. Dette kan godt være pga uttakt, men kan ikke huske at det var slik forrige gang. Er det lov å håpe at det er livmora som jobber litt?

Det er veldig lov!!! Åå så spennende ! Krysser alt jeg har for dere nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...