Gå til innhold

Twelve prøver med ivf


Gjest Twelve12

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Twelve12

Dårlig kommunikasjon er en uting!

Helt enig. Har ei venninne som er sykepleier og hun sier at det er vanlig at sykepleiere på poliklinikker og legevakter tar avgjørelser som ikke alltid passer seg. De er for vant med å jobbe i hektiske miljøer og derfor hopper de over noen ledd for å få pasienten ut døra.. er syns men er jo ikke overraskende med det norske helsevesenet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Merker at formen og energien begynner å bli bedre. Har totalt snudd døgnet da..så det skal jeg prøve å få bukt med i morgen. Vet at jeg ikke kommer til å klare å sove til normal tid i natt.. men skal prøve å stå opp litt tidlig imorgen.

Var hos ei venninne idag og har kaffeavtaler med to andre venninner imorra. Så føler at agorafobien er på vei over. Tvinger meg selv litt.. for jeg vet at det ikke er lett å bo med meg når jeg er sånn som dette. så tenker litt på han jeg bor med.

Når han sier han er stolt av meg fordi jeg skulle til venninna mi idag.. så begynner man å se hvor ille det er :fnise:

har begynt på antibiotika igjen. Har litt igjen fra forrige gang for jeg er så utrolig plaga med kviser. Og det blir jo ikke noe bedre med alle de hormonene vi putter i oss i løpet av et forsøk...

føler meg alltid skikkelig stygg når kvisene er på det værste.

Jeg vet at jeg egentlig kan være en pen jente, men pga kvisene så er det vanskelig å føle seg pen. Så føler jeg at jeg har et par kilo for mye på magen.. og i kombinasjon med slitt hår og ettervekst så er ikke selvtilitten på topp.

lurer på om jeg skal bestille meg en frisør time snart. Man pleier jo å føle seg litt bedre dersom ihvertfall en ting er på stell

en ting som er positivt er at neglene har blitt fine og lange den tiden jeg har vært sykemeldt =P hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Nå gleder jeg meg til november :)

10. skal vi på Brad Paisley & The Band Perry konsert i oslo

16. skal vi på Gabriel Iglesias :hjerte:

Rundt 20. er jo Thanksgiving (min nye favoritthøytid)

Hihi

søsteren min er gift med en amerikaner og har derfor innført litt amerikansk stil i heimen. Så vi blir invitert på en feast hvert år..og jeg skjønner hvorfor amerikanerne er så glad i denne dagen. Fyyy f for god mat!

og etter det er det jo snart jul. Og i mellomtiden så går jo og starter jo de fleste tv.serier i usa!

elsker denne tiden på året.

oppdatering fra søvnklinikk for mannen:

Han skal forsøke en søvnapnea maske i ca en uke for å teste om han slutter å puste om natten. Det vil kanskje hjelpe på snorking men ikke søvnløsheten. For det mente han var psykisk. så får vi ta det først.. så se hva legen sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

ÅÅhhh jeg blir så forbanna. Det er så fuckings urettferdig... :kjempesinna:

idag fikk jeg vite at ei venninne av meg er gravid IGJEN. Ny unge med ny mann. Og tror du det var planlagt? Neeeeida..

Obs de glemte ei pille... EI fuckings pille

ikke har a jobb eller noen ting. Går bare hjemme å snylter på NAV og for å toppe det hele... så er a like langt på vei som jeg egentlig skulle vært nå!!

Har bare lyst å grine

Hvorfor skal ting være så fuckings urettferdig?? :murvegg:

:cry3:

Endret av Twelve12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det er helt grusomt når sånt skjer midt oppi prosessen :klem: Verden er så ufattelig urettferdig! Tenk om bare vi alle kunne hatt det så enkelt at vi bare så på hverandre så fikk man barn. Men en ting, tenk også hvor heldig ønskebarnet deres er når det endelig kommer etter så lang prøving. Det blir et utrolig etterlengtet barn :hjerte: For dette skal dere få til!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Twelve12

Huff det er helt grusomt når sånt skjer midt oppi prosessen :klem: Verden er så ufattelig urettferdig! Tenk om bare vi alle kunne hatt det så enkelt at vi bare så på hverandre så fikk man barn. Men en ting, tenk også hvor heldig ønskebarnet deres er når det endelig kommer etter så lang prøving. Det blir et utrolig etterlengtet barn :hjerte: For dette skal dere få til!!

Takk :)

Ble ordentlig rørt av det du skrev. Det trengte jeg virkelig å høre :klem:

Det er så godt å ha denne dagboken til alle utblåsninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit å ha mye å se fram til. Da går tiden somregel fort, når det er masse som skjer :nigo:

Jeg vet alt om at alle andre blir gravide. Å gjerne med "uhell".. Å ikke bare det at folk jeg vet hvem er/kjenner blir gravide, men føler overalt jeg ser, er det masse gravide!! :sjokkert:

Jeg gleder meg bare til vi som sliter sånn, endelig får det til. Det blir stas det! :nigo: Å forhåpentligvis skjer det oss snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Ny dag... Ny fuckings dritt dag.

Har vært med venner nå to dager på rad.. og føler da at humøret blir bare værre av det. Eneste som hjalp litt var å være med søss igår.

Jeg føler meg 23.. going on 40

Så angrer jeg på at vi har vært så åpne med prøvingen. Skulle aldri delt det med noen..

for sent nå.. må nesten bare leve med konsekvensene av det.

Har lyst å flytte.. starte et nytt liv egentlig..

så gruer jeg meg til å gå tilbake til jobb..

1. fordi jeg ikke trives noe særlig

2. klarer så vidt å smile å late som jeg har det bra til familie og venner... åssen i helvette skal jeg klare det med kunder?

3. har igrunn bare lyst å grave meg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at du har det så dritt om dagene! :kose: Jeg angrer også på en måte på at vi har vært så åpne, men samtidig er det deilig og... Å slippe spørsmålene om når vi skal få etc...

Jeg synes også det er urettferdig av og til med hvem som blir gravid og ikke... Tror alle UFB-ere tenker sånn i blant... Men som Lollipop sier, vi får bare smøre oss med tålmodighet og tenke på hvilke etterlengtede barn vi vil få :hjerte: Er ikke så lett alltid, men vi har jo ikke så mye valg...

Når det gjelder det andre, så vet jeg ikke helt hva jeg skal si... Hvis du mener at du vil starte på nytt et annet sted, har dere mulighet til det? I såfall kan dere jo gjøre det :) Selv om det er jo ikke noen garanti at alt blir problemfritt et nytt sted heller ;) Alle har vel noen drittdager i blant hvor de føler det meste går de imot, men hvis det ikke går over snart synes jeg du skal snakke seriøst med samboeren din om det i det minste :)

God :klemmer: til deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Så kjipt at du har det så dritt om dagene! :kose: Jeg angrer også på en måte på at vi har vært så åpne, men samtidig er det deilig og... Å slippe spørsmålene om når vi skal få etc...

Jeg synes også det er urettferdig av og til med hvem som blir gravid og ikke... Tror alle UFB-ere tenker sånn i blant... Men som Lollipop sier, vi får bare smøre oss med tålmodighet og tenke på hvilke etterlengtede barn vi vil få :hjerte: Er ikke så lett alltid, men vi har jo ikke så mye valg...

Når det gjelder det andre, så vet jeg ikke helt hva jeg skal si... Hvis du mener at du vil starte på nytt et annet sted, har dere mulighet til det? I såfall kan dere jo gjøre det :) Selv om det er jo ikke noen garanti at alt blir problemfritt et nytt sted heller ;) Alle har vel noen drittdager i blant hvor de føler det meste går de imot, men hvis det ikke går over snart synes jeg du skal snakke seriøst med samboeren din om det i det minste :)

God :klemmer: til deg! :)

Nei det er akkurat det det ikke er. Er problemer overalt tror jeg. Hehe.

Ble bare så oppgitt istad fordi her jeg bor er det sånn at alle kjenner alle og det hviskes og tiskes seg i mellom om alt.

Så jeg fikk høre fra ei venninne at ei felles bekjent har fått vite at vi har problemer med å få barn. Og begynte da å spørre venninna mi ut om det... og sånt syns jeg er ubehagelig. Det er greit vi har vært åpne med familie og nærme venner.. men når nære venner viser seg å ikke være så nære ved å snakke om mitt privatliv til andre.. så blir jeg så skuffa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

2 tusen kroner senere.. og her sitter jeg med nytt hår. Deilig med en forandring. Har klipt vekk 30 cm :hakeslepp:

Med en gang følte jeg meg litt bedre. Fikk litt energi. Rart det der hva selvfølelsen gjør med en selv..

Har begynt å putle litt med småting hjemme igjen. Lager planer og er klar for å møte verden igjen imorra.. =)

Burde gjøre det her oftere... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å hjelpe litt på humøret å ta litt selvpleie :Nikke:

Dårlig av venninnen din å si det videre slik, det bør være en sak man selv snakker om hvis man ønsker det. Det er ikke sånt man sier videre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så deiligt å være hos frisøren, å få nytt hår :nigo:

Dårlig av nære venner å fortelle sånn ting videre da :bond: Vi har også fortelt det til noen, men ikke så mangen..

Håper du får en fin dag, å helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er dårlig gjort å fortelle sånt videre! :kose: Bra at humøret steg litt etter å ha vært hos frisøren :) Håper du har hatt en fin helg også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Herregud å hjelpesløs man blir uten ordentlig PC. Har nå vært uten pc siden torsdag og endelig idag fikk jeg pc igjen.

Kjøpte en ny pc for noen uker siden som ikke dugde og måtte derfor levere den tilbake. Fikk refundert pengene idag og kjøpte meg ny pc. Det endte med et helt annet merke til en helt annen pris :sjenert:

Men nå er jeg endelig oppe å gå igjen =)

Humøret er mye bedre for tiden. Er klar for å gå tilbake til jobb neste uke også. Gleder meg ikke akkurat.. men er klar for det. Men tror kanskje jeg skal se meg etter noe annet i denne pause perioden for jeg kan ikke si at jeg trives så veldig. Men er greit enn så lenge da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: Godt å ha deg tilbake igjen, å at humøret er mye bedre for tiden :nigo::tommel:

Om du har lyst å bytte jobb, begynn å se på finn, hørr litt rundt med venner/familie, om noen vet om noe, innen det du kunne tenket deg å jobbe med :) At du begynner litt mykt, så lenge du ikke har hast med å komme deg ut av jobben du har nå. Plutselig kommer du over "the one" :nigo:

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

FØlger deg her jeg :)

Så koselig med flere lesere =)

Er veldig lite nytt på prøver fronten i det siste i og med at vi har en pause, så jeg får heller underholde dere med hverdagslige ting istede =P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Denne dagen har vært den verste jeg/vi har opplevd på lenge. Et ordentlig spark i magen

Starter med at jeg ikke fikk inn lønn (fordi jobben IGJEN ikke har tatt hensyn at lønningsdag falt på en lørdag. så den kom ikke på fredag og vil derfor komme på mandag) Idioti...

drar til byn for å kjøpe meg ei veske, og aner fred og ingen fare. Dumme meg henter posten når jeg kommer hjem, og der starta helvette.

I postkassen ligger det et brev fra klinikken.

Vi har fått avslag på ytterligere behandlinger grunnet at de mener at sjangsene for å lykkes er svært små. WTF?

ja det er greit, de advarte at dette kan skje dersom det ikke er håp.. men det ER håp!!

Jeg har jo allerede blitt gravid en gang!!

at jeg mistet, er urelevant til forsøket

Testbiopsien i våres, høyre testikkel - positiv med levedyktige celler

Forsøk 1 i sommer, høyre testikkel, 1 egg befruketet - BLE GRAVID

forsøk 2 i oktober, VENSTRE testikkel - null sædceller

hvordan kan dette begrunne et avslag?

Hadde de igjen gått inn i høyre og der var det ikke håp, så hadde jeg godtatt det brevet vi idag fikk.

I tillegg så innrømte legen at dette forsøket var for kort tid siden forrige, og at visst vi ventet minimum 6 mnd så hadde han god tro på at det ville være i orden.

de ba oss da vente til nyåret, ringe for ny samtale for nytt forsøk, og regnet med nytt forsøk til sent vår/tidlig sommer.

Også får vi det magasparket i posten i dag?

Hva er det som skjer?

Jeg føler hele verden raser rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...