Gå til innhold

Twelve prøver med ivf


Gjest Twelve12

Anbefalte innlegg

Godt du føler deg bedre :hoppe:

Horny var et fantastisk navn, hvor bor nesehornet du er fadder til da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Twelve12

Jeg skal ordne tilgang nå jeg :) Føler det er greit når jeg kan lese litt i dagboken din også, da føler jeg liksom jeg vet litt "hvem du er" hvis du skjønner :)

Jeg var på kort regime sist, så var nok noen av sprøytene jeg reagerte på, men den jeg tok når jeg begynte å få bivirkningene (Orgalutran) slipper jeg å ta på langt regime, så håper ting blir bedre nå :) Har tenkt å være flinkere å trene og sånt også denne gangen enn jeg var sist :)

Så koselig =) da skal jeg inn å lese vettu =)

Jeg har kun gått på synarel og menopur. Tok pregnyl EL sprøyta 1. gang, men den var ikke å oppdrive denne gangen så fikk en annen en fra Tyskland som het noe på B..

Trening ja.. nå er det lenge siden sist.. pga sykemelding og alt mulig så nærmer det seg vel en mnd. Men tror jeg vil prøve å få til et par økter til uka..

Og det med sunt kosthold har vært ikke eksisterende nå etter avbrutt forsøk.. Jeg tror jeg er litt trøstespiser :sjenert: hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du føler deg bedre :hoppe:

Horny var et fantastisk navn, hvor bor nesehornet du er fadder til da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Godt du føler deg bedre :hoppe:

Horny var et fantastisk navn, hvor bor nesehornet du er fadder til da?

Takk :biggrin: det syns jeg også. lol

Er nok mer generell nesehornfadder enn et spesielt tilfelle. Støtter WWF og deres arbeid. Er så mange nesehorn som jaktes ulovlig, hornene blir kuttet av og resten av dyret blir liggende igjen for å dø :kjempesinna:

Men er sikkert et navnløs neshorn i uganda som vi kan kalle Horny :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig =) da skal jeg inn å lese vettu =)

Jeg har kun gått på synarel og menopur. Tok pregnyl EL sprøyta 1. gang, men den var ikke å oppdrive denne gangen så fikk en annen en fra Tyskland som het noe på B..

Trening ja.. nå er det lenge siden sist.. pga sykemelding og alt mulig så nærmer det seg vel en mnd. Men tror jeg vil prøve å få til et par økter til uka..

Og det med sunt kosthold har vært ikke eksisterende nå etter avbrutt forsøk.. Jeg tror jeg er litt trøstespiser :sjenert: hihi

Det får du gjøre ;) OK :) Er Synarela og Puregon jeg skal ta nå (men tror Puregon og Pregnyl er det samme egentlig?). Har hørt veldig varierte historier om hvor mye bivirkninger man får av sprayen, så får håpe jeg er blant de heldige denne gangen ;) Men gruer meg litt, skal innrømme det :sjenert:

Kjenner meg veldig igjen i dette med trening og kosthold og ;) Men nå MÅ jeg være flink frem til jeg begynner på sprøytene i allefall, sånn at jeg i det minste ikke trenger å ha så dårlig samvittighet hvis det sklir littegranne ut da :sjenert: Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Det får du gjøre ;) OK :) Er Synarela og Puregon jeg skal ta nå (men tror Puregon og Pregnyl er det samme egentlig?). Har hørt veldig varierte historier om hvor mye bivirkninger man får av sprayen, så får håpe jeg er blant de heldige denne gangen ;) Men gruer meg litt, skal innrømme det :sjenert:

Kjenner meg veldig igjen i dette med trening og kosthold og ;) Men nå MÅ jeg være flink frem til jeg begynner på sprøytene i allefall, sånn at jeg i det minste ikke trenger å ha så dårlig samvittighet hvis det sklir littegranne ut da :sjenert: Hehe...

Skjønner godt hva du mener. Hvis man (bank i bordet) ender opp som barnløs. og om 20 år ser tilbake på denne tiden. Så er det godt å vite at man gjorde alt man kunne gjøre. Er litt kjedelig å tenke da: Hadde jeg bare gjort det og det.. eller sånn og sånn..

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er kort å lang regime? :sjenert: Hva er det jeg skal ha? :fnise:

Apropo trening. Hva er det? :skratte:

Jeg danser når jeg er ute på byn, jeg føler det er nok trening for meg :hoho::lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener. Hvis man (bank i bordet) ender opp som barnløs. og om 20 år ser tilbake på denne tiden. Så er det godt å vite at man gjorde alt man kunne gjøre. Er litt kjedelig å tenke da: Hadde jeg bare gjort det og det.. eller sånn og sånn..

=)

For meg er det bare ikke aktuelt å leve uten barn... Så hvis ikke vi får det til blir det nok adopsjon eller donor (kjære er foreløpig ikke særlig positivt innstilt til donor, og det er jo såklart ikke noen drømmesituasjon for meg heller, men jeg mener vi må kunne vurdere det seriøst som et alternativ i det minste). Men ja, skjønner hva du mener jeg også, greit å kunne slippe å se seg tilbake og tenke hva om, men, hvis... :)

Hva er kort å lang regime? :sjenert: Hva er det jeg skal ha? :fnise:

Apropo trening. Hva er det? :skratte:

Jeg danser når jeg er ute på byn, jeg føler det er nok trening for meg :hoho::lur:

Kort regime er at man begynner rett på sprøytene. Dette har overtatt mer og mer for langt regime, ettersom mange leger mener det er gammeldags og unødvendig (slik jeg har forstått det). Men sånn som for min del, så hadde jeg mange egg (17), men i veldig forskjellige størrelser sist. Derfor vil de sette meg på langt regime nå. I og med at jeg blir nedregulert først så starter alle eggene å modne samtidig, og derfor vil de ha mer kontroll på modningsprosessen :) Det er i allefall sånn jeg har forstått det. Sjansen for overstimulering er også såvidt jeg har skjønt mindre ved langt regime, fordi det som oftest er færre egg som blir modnet da... Men hvis de da har bedre/jevnere kvalitet så er jo det bra :)

Er i allefall sånn jeg har skjønt det :)

:ler: Jeg kan være litt sånn jeg også, men periodevis er jeg flink sånn utenom dansing på byn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort regime er at man begynner rett på sprøytene. Dette har overtatt mer og mer for langt regime, ettersom mange leger mener det er gammeldags og unødvendig (slik jeg har forstått det). Men sånn som for min del, så hadde jeg mange egg (17), men i veldig forskjellige størrelser sist. Derfor vil de sette meg på langt regime nå. I og med at jeg blir nedregulert først så starter alle eggene å modne samtidig, og derfor vil de ha mer kontroll på modningsprosessen :) Det er i allefall sånn jeg har forstått det. Sjansen for overstimulering er også såvidt jeg har skjønt mindre ved langt regime, fordi det som oftest er færre egg som blir modnet da... Men hvis de da har bedre/jevnere kvalitet så er jo det bra :)

Er i allefall sånn jeg har skjønt det :)

:ler: Jeg kan være litt sånn jeg også, men periodevis er jeg flink sånn utenom dansing på byn ;)

Okei. Hvor lenge går dem på sprøyter da? Hvorfor skal jeg bare gå på den en uke? Å spray i 2-3 uker? Jeg forstår ikke helt dette her jeg. Ikke kom jeg på å spør heller :fnise:

Sånn som jeg skal gå. Vil det få mangen egg klar til uttak, eller? Hvorfor blir jeg sotten på lang regime, når alt ser ut til å være i orden med meg?

Ikke bare bare å komme inn i dette :hoho:

Off. Jeg liker ikke trene jeg. Eller, jeg liker å gå tur. Så lenge det er vær for det ( ikke regn ). Så jeg gleder meg til det klaffer, å vi får en baby, jeg kan gå masse tur meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Jeg danser når jeg er ute på byn, jeg føler det er nok trening for meg :hoho::lur:

Haha nå lo jeg godt. Dansing på byn har SUUUUPEr effekt. Bare se på meg.

Før jeg møtte gubben trente jeg aldri, dansa bare rævva av meg på byn

møtte gubben...slutta å dra på byn

nå henger rompa og magen disser

woop woop =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nå lo jeg godt. Dansing på byn har SUUUUPEr effekt. Bare se på meg.

Før jeg møtte gubben trente jeg aldri, dansa bare rævva av meg på byn

møtte gubben...slutta å dra på byn

nå henger rompa og magen disser

woop woop =P

Jeg føler det er nok trening for meg :hoho:

Men da vet du heldigvis hva du kan gjøre i denne pauseperioden ;) Danse ræva av deg på byn å ta moves du ikke engang visste fantes ;) Iiiihaa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Hvor lenge går dem på sprøyter da? Hvorfor skal jeg bare gå på den en uke? Å spray i 2-3 uker? Jeg forstår ikke helt dette her jeg. Ikke kom jeg på å spør heller :fnise:

Sånn som jeg skal gå. Vil det få mangen egg klar til uttak, eller? Hvorfor blir jeg sotten på lang regime, når alt ser ut til å være i orden med meg?

Ikke bare bare å komme inn i dette :hoho:

Off. Jeg liker ikke trene jeg. Eller, jeg liker å gå tur. Så lenge det er vær for det ( ikke regn ). Så jeg gleder meg til det klaffer, å vi får en baby, jeg kan gå masse tur meg ;)

Både dose og antall dager er vel basert på en individuell vurdering :) Generelt er det vel sånn at unge får lavere dose siden vi har flere egg, og dermed trenger mindre stimulering. Med langt regime ble jeg forespeilet at det var sannsynlig med 6-8 egg, men da forhåpentligvis at alle er brukandes, i motsetning til sist hvor bare 4 av 17 var modne.

Hvorfor du ble satt på langt regime får du nesten spørre legen om ;) De har sikkert en fornuftig tanke bak det, får vi håpe :fnise: Men ja, har vel bare lest på nettet at det blir mer og mer vanlig med kort regime, men her inne virker det som de fleste får langt, så ikke vet jeg... Men de har i allefall mer kontroll på eggmodningen med langt regime da, så kan jo være det som er årsaken (det er jo tilsynelatende ikke noe galt med meg heller).

Jeg liker også å gå tur, gleder meg til å trille tur jeg også :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nå lo jeg godt. Dansing på byn har SUUUUPEr effekt. Bare se på meg.

Før jeg møtte gubben trente jeg aldri, dansa bare rævva av meg på byn

møtte gubben...slutta å dra på byn

nå henger rompa og magen disser

woop woop =P

:ler: Haha, sånn er det litt med meg også! :) Men kjærestekilo er vel et ganske kjent fenomen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Twelve12

:ler: Haha, sånn er det litt med meg også! :) Men kjærestekilo er vel et ganske kjent fenomen ;)

Jeg kaller det lykkefett. Også sier jeg til gubben at jeg er lykkelig nok og at jeg ikke trenger å bli mer lykkelig..:vekt::fnise:

Nei men har tenkt å bruke pauseperioden på å bli litt mindre lykkelig altså. Har gått opp 10 kilo siden jeg møtte min utkårede... =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefett/kjærestekilo kjenner jeg til (evt p-pillekilo) Før vi begynte med prøverøring var jeg ti kilo tyngre enn da jeg møtte min kjære... Og nå, enda noen kg ekstra med rent lykkefett :) (jeg skal virkelig begynne å kalle det som er ekstra for lykkefett ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sier alltid på magen at jeg har den sixpacken, men jeg har så tykt skinn rundt magen, at den ikke synes :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hører også til Porsgrunn og opplevd noe av det samme som deg. Lite eller ikke riktig informasjon fra sykepleierne, mens bare gode leger. Sist gang vi var der så spurte legen om jeg hadde full blære (ved innsett) og jeg sa at det hadde jeg ikke fått beskjed om og da ble legen sur på sykepleierne og sa det rett ut til oss :sjenert:

Dumt at det er de som da skal sitte og ta telefonen og spørsmålene fra oss. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Vi hører også til Porsgrunn og opplevd noe av det samme som deg. Lite eller ikke riktig informasjon fra sykepleierne, mens bare gode leger. Sist gang vi var der så spurte legen om jeg hadde full blære (ved innsett) og jeg sa at det hadde jeg ikke fått beskjed om og da ble legen sur på sykepleierne og sa det rett ut til oss :sjenert:

Dumt at det er de som da skal sitte og ta telefonen og spørsmålene fra oss. :klem:

Ja det er det inntrykket jeg sitter igjen med også. At legene er kjempe flinke og sykepleiere feilinformerer.

Dette tror jeg gjelder sykepleiere generelt da.

For en liten stund siden, rett før jeg begynte på medisiner fikk jeg skikkelig vondt i siden. Trodde kanskje det var blindtarmen så endte på legevakta. Mens sykepleieren tar tester jamrer hun om at det er nyrestein jadi jadi jada.. muuuligens blindtarmen

en annen sykepleier kommer innom å snakker om det samma

når endelig legen kommer sier hun at det IKKE er nyrestein for den sitter et annet sted og at hun regna med det enten var graviditet utenfor livmoren eller noe annet jeg ikke husker hun sa... så skulle hun ta en hcg test å komme innom igjen.

i mellomtiden kommer sykepleier # 2 inn med en sprøyte. Og tyter om og om igjen om den hersens nyresteinen.. Jeg sier "legen sa jo at det ikke var nyrestein"

hun sier: "åh?" "har ikke prata med legen jeg"

What? :hakeslepp:? så skal du gi meg en sprøyte?! ikke faen!

viste seg at hcg testen var neg.. (noe som jeg ble litt skuffa over.. hadde håpa at vi hadde klart det på egenhånd selvom det ville vært dødsdømt..men men)

Endte med at jeg ikke gadd å vente på legen ble så forbanna på de sykepleierene at jeg bare gikk hjem å poppa paracet.. varte et par dager så var det over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...