Gå til innhold

Twelve prøver med ivf


Gjest Twelve12

Anbefalte innlegg

Huff da! :kose: Skjønner at dette var et realt spark i magen! :klemmer: Men hvis dette er det offentlige så må det vel være mulig å klage på avgjørelsen? Hvis jeg var deg ville jeg ringt i morgen og hørt litt nærmere, og gjerne sendt inn en klage hvor du poengterer det du skrev her inne. Håper det løser seg! Hvis det offentlige står på sitt og nekter å gi dere flere forsøk så kan dere jo vurdere muligheten for å gå privat? Det er selvfølgelig tøft økonomisk, men tror jeg ville gjort det i såfall... :klemmer: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Twelve12

Vi skal inn på samtale med klinikken neste mandag.

Jeg har valgt å ikke ringe dem for jeg vet at jeg bare får prata med inkompetente sykepleiere, og her er det legene og lederne jeg trenger å få prata med. Så vi har derfor bestemt at vi tar timen vi er ført opp på, og så skal vi grille dem.

Samtlige jeg har pratet med, både hjemme, her på KG og i andre forum jeg er på som også kjenner til det å være prøver, er også uenig med avgjørelsen. Det er fremdeles ikke en person som har sagt at dette høres riktig ut. Så jeg satser på at her er det gjort en feil.

Vi nekter å gi oss på dette!

Ellers er det da første dag tilbake i jobb. Helt forjævelig. Jeg har selvfølgelig ikke sovet i natt.. typisk! Fortsetter det slik må jeg til lege å få noe for å sove. Etter medisinrunden 1. forsøk, så har jeg gått fra et soveglad dovendyr til insomnia. Hater det. Det tar så på. Så eier jeg ikke matlyst.

Sjefen sa også idag at jeg ikke skulle stresse meg, men ta ting med ro. Dersom jeg trengte lenger sykemelding, så skulle jeg ikke føle noe på det.

Men jeg vil ikke det med det første, jeg må se om jeg klarer å ta knekken på insomnian og depresjonen i jobb, før jeg prøver uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så grusomt å få et sånt brev i posten :klem: Og spesielt når det virkelig ikke høres riktig ut i det hele tatt!

Det er nok riktig å vente til dere har hatt samtalen og se hva de sier der før dere gjør noe annet. De kan ha sett noe feil, gjort noe feil. Det skjedde med oss :sjenert: Fikk beskjed om at vi ikke fikk fryseforsøket når vi skulle en fredags ettermiddag, så 15 min senere etter jeg hadde grått og grått så ringte de og sa at de beklagde men det var feil. De gjør dessverre en del feil... Kom også opp i media nettopp om et par som klagde på klinikken de fikk avslag på og de fikk medhold av fylkesmannen så klinikken måtte hjelpe dem likevel, så jeg ville ha klagd om de fortsetter å mene det.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Nei så grusomt å få et sånt brev i posten :klem: Og spesielt når det virkelig ikke høres riktig ut i det hele tatt!

Det er nok riktig å vente til dere har hatt samtalen og se hva de sier der før dere gjør noe annet. De kan ha sett noe feil, gjort noe feil. Det skjedde med oss :sjenert: Fikk beskjed om at vi ikke fikk fryseforsøket når vi skulle en fredags ettermiddag, så 15 min senere etter jeg hadde grått og grått så ringte de og sa at de beklagde men det var feil. De gjør dessverre en del feil... Kom også opp i media nettopp om et par som klagde på klinikken de fikk avslag på og de fikk medhold av fylkesmannen så klinikken måtte hjelpe dem likevel, så jeg ville ha klagd om de fortsetter å mene det.

:klem:

Ja jeg håper det bare har skjedd en feil. Evnt. om de ikke har fått med seg i journalen at jeg ble gravid 1. gang.

Dersom de ikke har fått med seg det, så kan jeg skjønner hvorfor vi fikk et slikt brev.

det er liksom ikke første gang jeg har opplevd at det norske helsevesenet ikke leser journalet godt nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres absolutt ikke riktig ut for meg heller! Du har jo som du sier blitt gravid en gang, de kan da ikke bare feie dere bort på den måten. Nei stå på kravene!

Håper du få deg litt søvn, ikke godt når en ikke får sove heller midt opp i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg at du vil vente til neste mandag ja! :klemmer: Får håpe det kommer noe bra ut av det møtet, hvis ikke får dere klage med en gang! Men jeg håper at det er en misforståelse, og at det løser seg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Twelve12

Ikke noe godt med søvnproblemer forresten, håper du får sove igjen snart :)

Jo takk, jeg fikk heldigvis sove i natt. var nok skikkelig utslitt tenker jeg =)

Våkna kun en gang av gubben som snorka, men fikk dytta litt til han... :sjenert: så gikk det bra hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Da har jeg satt i gang operasjon "twelve-skal-ha-ny-jobb-snart"

Men syns det er veldig lite jobber ute å går..

Fant en jeg syns var interessant, og den søkte jeg på. Det var butikksjef. Vet ikke om jeg kan få en sånn jobb, har ikke erfaring som det, men håper at mine gode attester og referanser vil hjelpe meg på veien.

Min tidligere sjef sa ja til å stille som referanse, og da vet jeg at jeg blir skrytt opp i skyene.. :nigo:

Jeg trives ikke i jobben jeg er i nå, og det gjør ikke hverdagen min enklere når jeg har masse jeg sliter med.

Og i tillegg, hvis vi må over på privat fordi offentlig svikter, så vil det koste skjorta. Da vil jo en butikksjeflønn komme godt med, dersom jeg skulle få det.

Har jo lang erfaring innen handel og kundeservice, så håper det vil hjelpe litt..

akkurat som ting er nå så er utdannelse uoppnåelig..

vi vurderer til og med å avlyse bryllupet vi skal ha om to år, dersom vi må til privat klinikk. Eller.. vi er feil å si.. jeg har nevnt på det. Han er ikke enig...

Uff.. har så mye å tenke på...

Endret av Twelve12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Dette avbrutte forsøket vi akkurat var igjennom har ikke vært snill med meg. Først nedturen med at de ikke fant noe sædceller, så beskjed om at vi ikke får flere forsøk, for så å få brev fra Helfo at vi ikke får refundert for eggeløsningssprøyta.

På tidspunktet var det vanskelig å få tak i Pregnyl, som er vanlig å få. Det var også den jeg hadde sist. Jeg fikk derfor resept på Brevactid. Dette er ikke et medikament som er "godkjent" eller hva jeg skal si i Norge, og var derfor spesial bestilt fra Tyskland.

Vi fikk ingen informasjon at dette ville være et medikament som vi ikke ville få refundert for.

Fikk derfor avhandlinga fra Helfo i posten i går der det blandt annet står at vi har fått avslag på denne. Det dreier seg greit nok om bare rundt 1000,- men alikevel.

Syns det er idioti at vi får beskjed om at "alt over 15315,- av medikamenter får man refundert" når dette aldeles ikke er tilfellet.

Så sitter jeg jo igjen med litt over 3 pakker lutinus som jeg heller ikke har bruk for. Ettersom vi ikke får flere forsøk, så får jeg sikkert aldri bruk for dem heller. Det er jo snakk om en god del lapper.

Det er jo ikke akkurat lov å legge ut Finn annonse på det heller.

Kan det være at apoteket er villig til å ta det i retur hvis jeg hører med dem?

ÆSJ og æsj og dobbelt æsj!

Egentlig har jeg bare lyst å droppe alt som har med barn å gjøre NÅ, istede for å gjøre det om 10 år fordi vi må...og bare begynne å leve livet mitt...

Endret av Twelve12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte også ha brevactid fordi pregnyl ikke var å finne noe plass. Nå har ikke vi havnet over 15315-grensen, men det er opptil flere som har fått den refundert hvis de får et spesielt skriv fra klinikken om at de måtte ha akkurat den til det forsøket. Prøv deg på det :Nikke:

Og så lenge lutinuseskene ikke er åpnet så tar de aller fleste apoteker de tilbake igjen. Eventuelt klinikken.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Jeg måtte også ha brevactid fordi pregnyl ikke var å finne noe plass. Nå har ikke vi havnet over 15315-grensen, men det er opptil flere som har fått den refundert hvis de får et spesielt skriv fra klinikken om at de måtte ha akkurat den til det forsøket. Prøv deg på det :Nikke:

Og så lenge lutinuseskene ikke er åpnet så tar de aller fleste apoteker de tilbake igjen. Eventuelt klinikken.

:klem:

Åh så bra. Da skal jeg høre med klinikken og apoteket. Det skader jo ikke å høre.

Bare føler at alt går i mot meg for tiden.. hva er neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk refundert bevactide fra HELFO :Nikke: , måtte ha med et skriv fra klinikken på det. Spør etter det på samtalen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Twelve12

Jeg spurte lollipop "hva blir det neste"

Og like etterpå fikk jeg svaret.

Fikk en muntlig advarsel av sjefen.. er det jobben som ryker nå da?

Jeg er visst ikke "sprudlende" for tiden... <-- Sjefens ord

Nei sier du det? :sarkasme:

På mandag var jeg tilbake i jobb etter 3 mnd lang sykemelding.

Jeg orker ikke å gå i detaljer om hva sjefen sa, men det gikk mest på humøret mitt.

Jeg ble jo helt sjokkert, fordi jeg vet jo at jeg har vært hyggelig med kundene. For der tar jeg meg i nakkeskinnet, for kundene skal ikke merke at jeg ikke har det bra.

Men det var visst ingen kunder som hadde klaget på meg da.. så jeg skjønner ingenting.

Det ble også sagt at jeg er stille, lite for meg og tar ikke iniativ.

Jeg er rutinemenneske av natur, og ordentlig ordensmenneske. Jeg har derfor lister på alt jeg gjør og skal gjøres. Dette har jeg gjort HELT likt nå som før sykemeldingen, men i følge sjefen så sitter jeg for mye(?!)

Men sjefen var jo fornøyd med meg før sykemeldingen, men plutselig ikke nå. Jeg har ikke gjort noe annerledes.

Sjefen mente at jeg burde kanskje sykemelde meg lenger slik at jeg kom tilbake og var helt klar. Jeg er vel delvis enig, men jeg vet ikke hvor bra det er at jeg sitter hjemme og glor i veggen?!

Jeg fungerer jo "tydeligvis" ikke på jobb.. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg akkurat nå...

Endret av Twelve12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djeses, er det mulig?!!? Det skal da være takhøyde på enhver arbeidsplass for at man ikke alltid er seg selv, noen er stille og rolig av natur og andre er jøglere. Jeg mener i allefall at etter en tre måneders sykemelding burde kolleger/sjef ha så pass bra antenner og forståelse for at man trenger tid på å mestre både arbeidsoppgavene og det å skulle forholde seg 100% til både kolleger og kunder. Man er reduset den første tiden etter sykemelding uansett hva man har vært borte pga.

Og det å få høre det etter 3-4 dager tilbake på jobb, det hjelper ikke på når man selv kjenner så godt på kroppen at man er nedfor.

Det må i allefall være et menneske som ikke eier antenner som har henvendt seg til sjefen din. Hadde jeg vært det skal du være sikker på at jeg hadde sagt noen sannhetens ord! En positiv ting med den lange, humpete ferden jeg har hatt mot ønskebarnet, jeg har blitt mye flinkere å gi beskjed.

Stor klem til deg 12 :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Twelve12

Oi jeg ser jeg har skrevet feil. Jeg var ikke sykemeldt i 3 mnd, men 3 uker. :klaske: Men håper ikke det gjør uttalen til sjefen ok for det.. Hehe

Setter utrolig står pris på det dere skriver.

Idag har jeg vært hos legen og legen ville sykemelde meg gradert 50%. På den måten får jeg kommet meg ut av huset og får hatt en rutine på dagen, Jeg har også bedt om å få henvendelse til psykolog. Jeg tror jeg trenger noen å prate med slik at jeg får sortert tanker og alle nedturene vi går igjennom. Jeg har hatt en del depresjoner tidligere, og jeg begynner å bli redd for at alt dette helvette skal trigge fram gamle følelser. Jeg har kjent tendensen allerede.

Vi har ellers satt oss ned og skrevet en liste over alt vi vil ta opp på samtalen med klinikken på mandag. Jeg er villig til å kjempe alt vi kan. Dersom de setter seg på bakbeina og ikke vil revurdere saken, kommer vi til å kontakte pasientklagenemda, og de instansene vi kan.

Ellers så har vi vært inne på det med donor. Mannen min er ikke imot ideen, men har jo selvfølgelig mest lyst på et biologisk barn. Dersom alt håp er ute og sjansen for at han får et bio barn er lik null, har han faktisk lyst å spørre broren sin. Da blir det så nært han som mulig. Men selvfølgelig ta forbehold om at broren kan si nei, og det med full forståelse.

Det andre alternativet er da Danmark...

Jeg har også tenkt litt på det i siste om vi skal bruke kanskje de nærmeste 4-5 årene på ivf forsøk som ikke lykkes, for å så endre opp med donor i Danrmak, eller bare gå til det steget med en gang. Så da om 5 år har vi heller en 4 åring..

Legen spurte meg idag om hvordan meg og mannen min har det sånn oss imellom. Jeg har faktisk ikke tenkt på det før hun sa det, men vi har det faktisk ganske bra. Vi er triste og lei oss, og føler at hele verden går imot oss, men vi er fortsatt som vi var før alt dette startet. Vi tuller og tøyser og får hverandre fortsatt til å le. Jeg kan faktisk ikke huske sist vi kranglet sånn ordentlig, det er deilig.

Vi har de alvorlige samtalene om situasjonen, og så legger vi det litt på hylla og pleier forholdet. Men hele IVF greia hadde jo ikke vært verdt det hvis forholdet gikk til helvette. Det er jo HAN jeg vil ha barn med, og om dette hadde ført til at vi ikke klarte å være sammen lenger, hadde det jo vært poengløst.

Så jeg håper at når vi kommer oss helskinnet igjennom dette og kanskje slår oss til ro med barnløstilværelsen, eller med et nurk i armene, så sitter vi uansett sterkere igjen på andre siden. Og da kan vi stå sammen om alt vi har i møte <3

Det var dagens oppdatering :)

Gubben er på guttefyll med en som skal bli pappa snart.. siste innspurt.. hehe

og jeg er hjemme og pleier musikksammlinga mi. :danse: Den har blitt litt neglisjert i det siste.

Men i dag går Black Rebel Motorcycle club - Devil's Waitin på repeat <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres fornuftig ut å få noen til å hjelpe med alle tankene rundt dette når dere får så uendelig mye imot dere :klem: Det burde egentlig vært et tilbud i forbindelse med barnløshet. De aller fleste får mange reaksjoner og vanskelige tanker og følelser, og man takler det på så mange forskjellige måter.

Godt at dere klarer å se videre om dette ikke skulle gå. På oss hjalp det veldig å se på hva vi skulle gå til om ikke vi klarte det på egenhånd.

Det høres ut som dere to har god kommunikasjon dere i mellom og har snakket veldig fornuftig om de forskjellige alternativene. Veldig godt å lese :klem:

Håper klinikken velger å vurdere det på nytt. Det er jo helt galt av dem å nekte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Idag har vi vært på samtale med klinikken. Det gikk så som så.

Brevet vi har fått, har jo blitt sendt fra en seksjonsleder og ikke legen som har behandlet oss. Men på samtalen idag var det legen vi fikk pratet med, men det tror jeg var bra.

Legen mente at vi burde få flere forsøk, og er dermed ikke enig i avgjørelsen. Han skulle prøve å snakke med sjefene og håpte han hadde nok innflytelse til at vi skulle få iallefall et forsøk til.

Men han kunne jo ikke garantere noenting, noe som gjør at jeg sitter her uten noen form for forhåpninger.

Jeg er egentlig forberedt på å måtte klare veien videre alene uten offentlig støtte. Men dersom vi får et bekreftet avslag, kommer jeg til å kontakte pasient- og brukerombudet.

Vi skal ihvertfall vente på et brev som kommer om en uke eller to på den endelige avgjørelsen. Men dersom vi får det som vi (og legen) vil, så blir det et nytt forsøk i April..

Jeg syns det er meget spesielt at en person som ikke behandler pasienter kan ta utgangspunkt til kun info som står i journalen våres og bestemme at "de får det aldri til" og dermed avgjøre om vi får ytterligere forsøk i offentlig regi. Og det UTEN å høre med legen som har behandlet disse pasientene. Det er det norske helsevesenet på sitt beste.

Vi får håpe at legen prater godt for seg på vegne av oss og at han får snudd dem. Vi nekter å la dette avgjøre fremtiden våres.

Legen sa det at han hadde kun vært der siden januar, og siden da prøvd å endre rutinene til klinikken. Som er at det skal gå minimum 3 mnd mellom vært inngrep i testikkelene. Han mener at det må gå minimum 6 mnd. Dette fordi kroppen trenger å komme seg innen forrige inngrep som tar omtrent 3 mnd, for så ytterligere 3 mnd ca for å produsere nye spermier.

Men er tydelig at effektiviteten som vi først trodde Porgrunn hadde, kommer av hastverk og samlebåndbehandling av pasientene, for så å avvise på første mulighet. Jeg er ikke fornøyd.

I ventetiden så skal vi oppsøke den beryktete Dr. Purvis i Oslo. Og sette gubben på en vitaminkur vi har fått anbefalt.

Vi må innrømme at røykeslutten har sprekket til de grader etter alle disse nedturene, noe som ikke er gunstig. Men vi skal ta oss i nakkeskinnet. Men inntill jeg får brevet vi venter på, skal vi leve som om vi aldri har vært igjennom dette.

Lørdag 10. er det også en Brad Paisley konsert vi gleder oss til, og 16 nov er det Gabriel Iglesias show. Så vi har noe å se frem til i ventetiden ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at legen var på deres side :Nikke: Håper som dere at han snakker godt for seg og at dere får et forsøk til.

Koselig med konserter og show i sikte, alltid godt å ha noe å se frem til (det har vi også hatt i form av reiser) mellom slagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...