Gå til innhold

Twelve prøver med ivf


Gjest Twelve12

Anbefalte innlegg

Så bra at dere føler dere oppløftet etter å ha vært hos Purvis! :) Pergo hjalp dessverre ikke for mannen, men jeg håper det hjelper for dere :hoppe: Han er morsom ja, veldig direkte stil :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Twelve12

Så bra at dere føler dere oppløftet etter å ha vært hos Purvis! :) Pergo hjalp dessverre ikke for mannen, men jeg håper det hjelper for dere :hoppe: Han er morsom ja, veldig direkte stil :fnise:

Hehe ja han snakker rett fra levra. Noe som jeg syns er veldig behagelig med mennesker, for da vet jeg hvor jeg har dem.

Hva er pergo? Er det for blokkeringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Hei. Da er det 100% sikkert at vi får nytt forsøk, for jeg har endelig fått den skriftlige bekreftelsen fra klinikken i posten som jeg krevde. Her skal jeg har det svart på hvitt :P Hehe Har også fått resepten for medisinene, samt henvisning til nye blodprøver vi må ta.

Har forstått det slik at de må tas hvert år. Vi er jo monogame, men det finnes jo selvsagt andre måter å bli smittet av f.eks hiv og hepatitt på. hvis man f.eks jobber som sykepleier o.l. Men Jeg tror nok vi er safe der. Hepatitt vet jeg ihvertfall at jeg ikke har, for de kommenterte at jeg var vaksinert mot det sist de fikk blodprøveresultatene. Så syns igrunn det er litt rart at jeg må teste igjen nå, men men. Det er jo for å være på den sikre siden.

Jeg hadde et skikkelig mareritt i natt. Bare at mareritte var ikke mens jeg sov, men det begynte når jeg våkna. Jeg drømte at jeg ble gravid og vi var så lykkelige. Så våknet jeg og innså at det bare var en drøm, og at vi fortsatt er barnløse og langt unna en baby.. Hater sånne drømmer...

Så har jeg så lyst å bli tante igjen. Det er liksom det nærmeste jeg kommer noe mitt eget, men jeg tror ikke det vil skje igjen på en stund.

Vi ble tante og onkel til to nydelige gutter i fjor sommer. Min søster fikk en hærlig liten tas, og gubbens søster fikk en to uker senere. Jeg var med på fødeslen til søsteren min. Men jeg tror det er siste tante/onkelbarn vi får.

Hans eldste bror har en på 15 og en på 10, og madammen i huset har "tied her tubes"..

Søsteren til gubben mener de er ferdig fordi di har en av hver nå

Hans yngste sØSter er bare 14, så jeg håper ikke noe skjer der på en 10 års tid :P hehe

Så er det min søster da. Hun har en gutt på snart 9, og den lille hærlige Tassen på snart 1,5

Jeg vet hun har lyst på flere, men tvilsomt at det skjer. Vi har visst det en stund, men nå er det 100% sikkert at den lille solstrålen min har CP. Han har heldigvis ikke en stor grad, men en hånd og en ankel som ikke fungerer ordentlig. Men han har endelig klart å reise seg opp etter bordet, og idag hadde han tatt 4 skritt (SÅ STOLT TANTE). Men jeg ser det sliter på søsteren min at hun ikke har en heeelt frisk unge. Det er så mye tilrettelegging i både hverdag, barnehage og alt egentlig.

Tror heller ikke foreldrene mine har det så lett for tiden. De har ei datter som har det tungt fordi hun har fåt en gutt med CP, og ei annen datter som ikke klarer å få barn. Det er så synd at dette her ikke bare påvirker oss selv, men alle rundt oss.

OI denne ble lang i dag :P hehe

Var kanskje i et tankefullt humør...

Endret av Twelve12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med bekreftelse på forsøk i posten og god time hos Pruvis :tommel:

Herlig helg i Oslo også :)

Det med barnløsheten tærer på på langt fler en de det gjelder ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Jeg har ei venninne som har vært igjennom dette helvete noen ganger. Med fersk og fryseforsøk, har hun vel prøvd bortimot 7 ganger. Uten å være i nærheten.

Det ble dessverre slutt mellom dem en god stund siden.

Men tydeligvis har de ikke sluttet med sengeaktiviteten, for idag fikk jeg vite at hun har blitt gravid på den naturlige måten. Hvor flott er ikke det? Det viser bare hvor mye tankene våre og psyken ødelegger sjangsene. For nå er det snart 9 mnd siden de gjorde det slutt, og da selvfølgelig gikk ikke hun lenger i "skal-bli-gravid modus" og BAM der satt den.

Hun er ikke langt på vei, så får håpe den lille spiren holder seg der inne. Hun har også konisert limorthalstappen slik som jeg, så da er jo sjangsene ekstra store for å miste. Men den lille spiren SKAL klamre seg fast! Det har jeg bestemt =P

Dette fortjener hun virkelig. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Det var jo bare sykt. Så bra at hun endelig ble gravid da :nigo:

Kommer de til og prøve å bli sammen igjen da, eller? Det kommer vell an på hvordan det ble slutt. Men virker jo som om de har en fin tone fortsatt, i og med at de fortsatt har litt sengekos så lenge etterpå :fnise:

Det ER håp for deg. Det vet jeg. Å jeg har bestemt at til våren når dere får forsøk igjen. Så er det virkelig din tur. Det fortjener du virkelig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Twelve12

Oi. Det var jo bare sykt. Så bra at hun endelig ble gravid da :nigo:

Kommer de til og prøve å bli sammen igjen da, eller? Det kommer vell an på hvordan det ble slutt. Men virker jo som om de har en fin tone fortsatt, i og med at de fortsatt har litt sengekos så lenge etterpå :fnise:

Det ER håp for deg. Det vet jeg. Å jeg har bestemt at til våren når dere får forsøk igjen. Så er det virkelig din tur. Det fortjener du virkelig :hjerte:

Hehe så søt du er :hug:

Ja vi satser på det. =)

Jeg har ikke fått pratet med henne ordentlig, har bare snakker sammen via FB. Men vi skal på julebord sammen neste uke så da får jeg nok mer ut av henne. :)

Er mulig de finner tilbake til hverandre, for årsaken til at det ble slutt var fordi hun ikke ville ødelegge sjangsene for at han skulle blir far. I og med at problemene lå hos hun. Jeg vet han aldri var enig i bruddet, så tror ikke han blir vondt å be når det gjelder å komme tilbake =P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe så søt du er :hug:

Ja vi satser på det. =)

Jeg har ikke fått pratet med henne ordentlig, har bare snakker sammen via FB. Men vi skal på julebord sammen neste uke så da får jeg nok mer ut av henne. :)

Er mulig de finner tilbake til hverandre, for årsaken til at det ble slutt var fordi hun ikke ville ødelegge sjangsene for at han skulle blir far. I og med at problemene lå hos hun. Jeg vet han aldri var enig i bruddet, så tror ikke han blir vondt å be når det gjelder å komme tilbake =P hehe

Ååh. Da håper jeg de finner tilbake til hverandre igjen, siden hun har blitt gravid nå :hjerte:

Du må oppdatere hvordan det går med de da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Ååh. Da håper jeg de finner tilbake til hverandre igjen, siden hun har blitt gravid nå :hjerte:

Du må oppdatere hvordan det går med de da ;)

Ja det skal jeg gjøre :)

Så fantastisk! Et sant mirakel :hjerte:

Ja er det ikke vel? Tror psyken er skikkelig ødeleggende noen ganger. Det er så synd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk for venninnen din :strix:

Jeg har ei venninne som ikke kom så langt som til ivf behandlingen før det skar seg mellom henne og forloveden.. De flytter fra hverandre, hun har sagt opp jobben og flytter langt bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Så fantastisk for venninnen din :strix:

Jeg har ei venninne som ikke kom så langt som til ivf behandlingen før det skar seg mellom henne og forloveden.. De flytter fra hverandre, hun har sagt opp jobben og flytter langt bort.

Jeg kan kun prate med mitt eget forhold som erfaring, men jeg forstår virkelig ikke hvordan noen kan la denne driten ødelegge forholdet. Det gjør oss bare sterkere, og faktisk har vi det så bra som vi aldri ha hatt det før. Med eller uten barn i fremtiden. Hvis man ikke klarer å stå sammen i denne motgangen, er man jo egentlig dødsdømt da. For da vil man aldri klare å holde sammen over bagateller heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Vi har fått svar på blodprøvene og sædprøven fra Purvis.

De viser at han har lavt testosteron nivå, og høyt nivå av FSH & LH. Noe som tyder på testikkelskade. Han skal gå på på sprøyter og tabletter som forhåpentligvis skal åpne opp blokkeringene. Vi krysser alt vi har.

Jeg lo litt, for han skal gå på Tarivid tabletter.. og wait for it:

Pregnyl sprøyter. Hihi det er jo eggeløsninssprøyta mi. Hehe :fnise:

Så vi satser på at dette er gangen det går- For når prøver vi også alternative metoder. Ikke bare hørt på legnee på klinikken, men faktisk oppsøkt spesialist som har kommet til bunns i problemet, og vitamintilskudd i tillegg. *kryssekryssekrysse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SÅ bra dere har kommet litt lenger på veien Twelve12, Du skal se at den sitter til våren :) !! Lykke til videre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Takk for god støtte jenter :)

I dag så begynte gubben på medisinene han fikk av Purvis og har allerede begynt på vitaminkuren. Så nå er vi mentalt igang igjen.

kryssekryssekrysse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Twelve12

Da har gubben begynt på medisinene.

Han skal ta 3 sprøyter med Pregnyl 3 ganger i uken. Hver sprøyte skal ha 0,3 ml med væske, og i går så klarte jo han selvfølgelig å miste kanylen i baken så den knuste, og vi mistet litt av væsken.

Men vi tenkte som så at konsentrasjonen blir jo det samme, for pulveret var jo intakt. Så da ble det litt mindre i hver sprøyte.

Han går også på Tarivid tabletter og fy flate for en liste med bivirkninger. Vi tenkte ikke over det, før han i dag morres var skikkelig pemenstruel =p hehe

Igår var jeg å hamstra julepynt, så nå er julen kommet til oss også.

Vi har uekte juletre, så jeg vurderer faktisk å pynte det ganske tidlig i år. For jeg er så glad i julen, at jeg syns det er så synd at det fine treet med all den nye julepynten skal kun stå oppe ei uke i året.

Søsteren min er gift med en Amerikaner, og de pynter juletre rett etter Thanksgiving, og jeg syns det er så fin tradisjon.

Jeg har jo ikke unger enda akkurat, så jeg trenger jo ikke å tenke på at det skal være noe små å hjelpe med juletrepyntingen. Men de kommer vel håper jeg :sjenert:

Gleder meg skikkelig til jul nå kjenner jeg... :nisselue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å se om han klarer og holde seg unna de fleste bivirkningene :) Åsså krysser jeg jo alt for at dette hjelper :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper han slipper unna de verste bivirkningene. Husker jeg ble helt på tuppa når jeg leste en eviglang liste med bivirkninger av progynova (som jeg brukte pga fryseforsøk), men fikk faktisk ingen bivirkninger! Så det er mulig å ikke få alt iallfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Håper han slipper unna de verste bivirkningene. Husker jeg ble helt på tuppa når jeg leste en eviglang liste med bivirkninger av progynova (som jeg brukte pga fryseforsøk), men fikk faktisk ingen bivirkninger! Så det er mulig å ikke få alt iallfall! :)

Ja det varierer veldig fra person til person hvordan man reagerer på medisiner. Han har kasta opp både igår og idag, og igår måtte han ta tablettene på nytt for han spydde opp alt sammen. Får håpe at det bare er noe midlertidig og at han ikke skal ha det sånn i tre uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...