Gå til innhold

Twelve prøver med ivf


Gjest Twelve12

Anbefalte innlegg

Bra at legen var på deres side ja :) Selv om jeg skjønner at du ikke orker å være altfor forhåpningsfull ifht. om dere får fortsette med behandlinger i det offentlige... Håper det løser seg! :klemmer: Kjekt å ha noe å se frem til i det minste ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror vi har hatt samme lege jeg... Han virker veldig ålreit, men er tydelig frustrert over mange av rutinene der. Han kommer fra en privat klinikk i oslo og er sikkert vant til noe annet ja. Men det er jo veldig bra at han er på deres side! Han er dyktig og vet hva han gjør. Om han mener dere har en sjanse, så har dere det! Håper og krysser fingrene for at han får dere igjennom dette :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at legen er på deres side ja! Jeg håper kjempemasse for at han får til å snakke med sjefene, sånn at dere kan prøve igjen i april :hjerte:

Det er jo helt latterlig at noen skal bestemme sånt, utifra å lese journaler, å ikke engang snakke med legen til pasientene!! :frustrert:

Nei, det er bare å krysse fingrene å håpe på det beste :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Takk for god støtte jenter. Nå er det bare å gå å vente på et nytt dommedagsbrev som skal dukke opp i postkassen.. Uff hater slike ventetider. Dette tror jeg nesten er værre enn å gå å vente på å ta test i rugeperioden.

Men men vi har jo også ting å se frem til. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Twelve12

Nååå er det lenge siden jeg har skrevet nå! Uff 13 dager.. altfor lenge. :bond:

Er ikke så mye som har skjedd. Vi går fremdeles å venter på det brevet fra klinikken som "liksom" skulle vært her for 1 uke siden. Jeg må ringe å høre med dem hva som skjer..

begge røyker som en skortsteinspipe for tiden.. Etter den nedtuen av et brev, sprakk vi begge. Og nyter det litt :sjenert:

Men vi er begge innstillt på å slutte igjen så fort vi får kom igang igjen med ting. Vi venter kun på det brevet som viser oss hva som skjer.. for sånn som ting er når.. har jeg ikke PEILING på hvordan fremtiden min ser ut.

Jeg får ikke engang nyti det å planlegge bryllupet som skal være sommeren 2014, fordi jeg vet rett og slett ikke om vi har råd hvis vi må ty til privat.

Det var liksom den siste fattige trøsten, det å kunne gifte meg som jeg vil.. slik at jeg kanskje får noe av "det som alle andre får". Barn ser jo ut som å være ut av bilde, sånn som situasjonen er nå...

Ellers så har vi de siste to ukene prøvd å nyti livet litt. Jeg er tilbake i 100 % jobb fra og med i går. I helga var vi i oslo på Brad Paisley/the band perry konsert.

Kjempe gøy og til fredag er det nytt show i oslo med Gabriel Iglesias.

Overall så er humøret og motet litt bedre enn det har vært på lenge.

Jeg har også kjøpt vitaminer for 2000,- som jeg skal sette gubben på når vi får begynt igjen. Det er ebn vitamin coctail jeg har fått anbefalt av en lege jeg har kontakt med via en støttegruppe på facebook. Den skal forbedre både antall og svømmedyktighet av spermier. Så vi krysser fingra. og i tillegg så skal vi til den beryktede Dr. Purvis om to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Da har vi endelig fått svar fra klinikken...

VI FÅR ET NYTT FORSØK!!! :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad::bolledeig::danse:

Åhhh så ufattelig deilig. Nå er vi så glade. Nå kan vi slappe av litt. Jeg ser hvordan det neste halve året vil se ut, både økonomisk og generelt. Jeg som er sånn en ordensperson holdt på å gå på veggen når jeg ikke hadde en plan.

SÅ: Planen er nå følgende. Vi tar dette forsøket i offentlig. Krysser alt vi har av fingrer og tær. Dersom det ikke skulle gå, kommer vi til å ta en pause til etter bryllupet. Som er sommeren 2014. Mannen min sa at jeg fortjente drømmebryllupet, så vi skal ikke beskymre oss for dyre private regninger før etter bryllupet er betalt. Nå kan jeg gå tilbake å spare til DET formålet, istede for baby på en stund.

Nå skal vi til Purvis om en uke, så kom vitaminene til gubben i posten idag. Må bestille mer da, for jeg har bare for 3 mnd, og det er jo mer enn det til forsøket.

Skal også høre med legen jeg har kontakt med om det er noe jeg kan ta for eggkvalitet og antall.

Så er det å stumpe røyken igjen. Null problem for meg... men værre med min kjære. Men uansett så er deadlinen 1. januar, om vi ikke gjør det før.

Har begynt å trene for fullt igjen da.. Meg og min venninne har gått sammen og trener 3 ganger i uke på treningssenter. Er så støl i låra... uff

ellers ikke noe mer nytt..

JEG ER SÅ GLAAAAD :D:D:D:D

ps: skal prøve å være her litt oftere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, nå ble jeg glad :hoppendeglad:

Jeg håper sååå at det går denne gang :hjerte:

Ting begynner endelig å gå deres vei! :nigo:

Så er det sikkert kjekkere å planlegge det perfekte bryllupet :hoppe::rodmer:

:klemmer:

Endret av CathrineMic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Har funnet ut at jeg kanskje burde forsøke å holde ut i jobben, ihvertfal frem til forsøket er over. Så heller søke når vi skal ha et år fri. Da slepper jeg styret med fravær og prøvetid osv. De i den nåværende jobben er jo klar over situasjonen nå, og jeg trenger derfor ikke å stresse.

Uansett hvor mye jeg misstrives, så får jeg heller bare bite tennene sammen og tenke på målet. Det er jo tross alt en godt betalt jobb, så får håpe at jeg kan motivere meg selv med lønningsdatoen =P

Dessuten, hvis jeg bytter jobb nå, så blir det nytt styr med ferieavvikling osv. Har jo så klart rett på 5 ukers ferie neste år, man da blir jeg jo trekt i lønn og jada jada mas.. tror vi kommer bedre ut av det totalt hvis jeg bare klarer å holde ut..

Kanskje det er skolegang i fremtiden også?! men det blir i såfall etter bryllupet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Da har vi kommet hjem fra en fantastisk helg i Oslo,

Vi bodde på Plaza og fy flate det er et fint hotell. Holdt på å stjele putene :sjenert;

Showet var hysterisk morsomt. Etterpå fikk jeg møte og tatt bilde med Martin Moreno. Møtte også han ifjord når de var her sist. Han huska meg ikke igjen da, go figure :P

Vi var en vennegjeng på 8 personer, og stor koste oss. Tror jeg vil bo på Plaza neste gang jeg er i Oslo også! :D

Ellers ikke noe nytt.. Har gått ned 1.5 kg på ei uke med KUN litt trening og det å spise regelmessig. Rart hvor lite som skal til. Da er det bare 9.5 kg igjen til målet. =) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også budd på plaza engang, å det var niiice :nigo:

Da jeg kom, sa de at rommet mitt ikke var klart. Så de lurte på om det gjorde noe at de oppgraderte rommet mitt, til the ladys floor. Eeeeh, tuller du!?!? Såklart går det fint :fnise:

Høres ut som dere har hatt det suuupert, det fortjener du :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Jeg har også budd på plaza engang, å det var niiice :nigo:

Da jeg kom, sa de at rommet mitt ikke var klart. Så de lurte på om det gjorde noe at de oppgraderte rommet mitt, til the ladys floor. Eeeeh, tuller du!?!? Såklart går det fint :fnise:

Høres ut som dere har hatt det suuupert, det fortjener du :hjerte:

Wow hvem klager vel på sånn? :P

Det er et fantastisk hotell =)

Ja vi har virkelig slått ut håret de siste to helgene, for det er lene siden sist, og vi vet det blir lenge til neste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow hvem klager vel på sånn? :P

Det er et fantastisk hotell =)

Ja vi har virkelig slått ut håret de siste to helgene, for det er lene siden sist, og vi vet det blir lenge til neste gang...

Ikke noe jeg klager på hvertfall :fnise:

Det er godt å slå ut håret, når en vet det kan bli en stund til neste gang :Nikke:

Godt dere koser dere, for jeg har trua på at det SKAL gå for dere når dere skal igang med forsøket igjen :nigo:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Twelve12

For tiden kan vi si vi har det bra, til tross for alt egentlig. Ting ser ut som det går vår vei for en gang skyld. I dag var en bra dag. Veldig informativ :)

Vi har idag vært hos Dr. Purvis i Oslo og fått så mye svar på ting som vi har lurt så mye på. Vi har jo aldri visst hvorfor gubben er steril, og hvorfor ting er som de er. Men i dag fikk vi svar.

På UL viste det tydelig tegn på en infeksjon som har vært. Eventuelt fortsatt ligger og ulmer. Han så tydelig forklalkninger rundt prostata, blære og testikkler. Så mye at han så tydelige blokkeringer i sædlederene. Hvorfor vet vi jo ikke konkret, men kan være alt fra en chlamydia infeksjon som han ikke har visst om, til en veldig kraftig urinveisinnfeksjon.

Det ble tatt masse blodprøver og han skal sende inn en sædprøve. Dette for å se om det er sædceller som får passert (uvesentlig om de er døde eller ikke) eller om det bare er sædvæske. Så vil han nok bli satt på medisiner som forhåpentligvis vil løse opp forklalkningene og utblokkere slik at (krysse fingrene) vi faktisk kan klare å bli gravid på egenhånd. I det minste kan det nok øke sædproduksjon til neste forsøk.

Vi er veldig glade, og er så takknemelige for å endelig ha møtt på en lege som virker som han kan sakene sine, utrolig dyktig, og ikke minst engasjert og brenner for det han driver med. Jo mer han fikk vite, jo mer interessert ble han i å komme i bunns til problemet. OG for en utrolig morsom kar. Hehe.

Vi prøver selvsagt å ikke få for store forhåpninger med det å klare det selv, men med tanke på at vi allerede har blitt gravide med det utgangspunktet vi har, kan jo ikke ting bli værre akkurat.

Fikk også bekreftet av legen at mine lave AMH verdier er ubetydelige med tanke på alderen min, og ikke minst det at jeg har fått ut både 10 og 13 egg ved vært forsøk. Dvs, at vi har eliminert et "problem" i babylagingen, for nå er det ikke oss begge, men bare en av oss.

Jeg vet ikke om jeg skal tro at vi kan klare det på egenhånd, men jeg vet vi kan klare det med hjelp.Så jeg er BESTEMT på å bli mor til et barn som er biologisk mitt og mannen min sitt.

En dag skal det ikke være en tom krybbe på bildet mitt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en utrolig dyktig og god lege dere har gått til. Det må være en lettelse å få forklaringer på problemene og også utelukke at det er mer enn det, og til og med få behandling som kan gjøre problemet bedre! :) Det var veldig gode nyheter. Fortsetter å håpe at dere får drømmen oppfylt om ikke altfor lenge :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Det hørtes ut som en utrolig dyktig og god lege dere har gått til. Det må være en lettelse å få forklaringer på problemene og også utelukke at det er mer enn det, og til og med få behandling som kan gjøre problemet bedre! :) Det var veldig gode nyheter. Fortsetter å håpe at dere får drømmen oppfylt om ikke altfor lenge :klem:

Ja det var deilig. Vi vet jo ikke enda om han kan fikse det, men vi krysser alt vi har. Han er ihvertfall veldig dyktig.

Han er engelsk og har to doktorgrader, en fra norge og en fra england. I tillegg er han biokjemiker og har skrevet og gitt ut 4 bøker tror jeg.

Tror vi er i gode hender =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...