LilleMy1989 Skrevet 10. mars 2016 #2101 Del Skrevet 10. mars 2016 Den Tuesday, March 08, 2016 at 20.43, Sjela skrev: I dag leste jeg at det skulle bli rekordvarme i sommer Alle andre somre har jeg håpet på det, men som høygravid kan det bare være mildt ute altså Det er min frykt også.... Husker for to år siden når det var så varmt, de som fikk da måtte la baby ligge bare i bleie og likevel så var det varmt... Jeg vil sitte på altanen min, drikke iste og spise grillmat! Ikke renne vekk og ese ut Med det sagt så vil jeg ha skikkelig sommervær bare ikke rekordvarme!!!! Pssssf, jeg synes du skal gå for bjelle uansett 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 10. mars 2016 #2102 Del Skrevet 10. mars 2016 Den Monday, March 07, 2016 at 21.27, Pyntestøv skrev: Åhhh, det finnes lite bedre enn å se Kasper leke for seg selv. Gjerne på fem meters avstand med en kaffekopp i hånda Er kjempeheldig med de 10 ukene, så det blir en lett overgang for meg egentlig. Dessverre så gjør det nok at jeg lett lemper K over på faren da for å kunne ta meg av baby. Må være litt obs på det så jeg faktisk er litt tilstede for han også. Han trenger jo mammaen sin og oppmerksomhet fra meg. Jeg håper sommeren blir god og varm, men ikke i nærheten hva sommeren var med K. Husker du den sommeren? Det var så varmt at jeg måtte hold meg hjemme på dagtid siden det var så gruelig varmt ute for et spedbarn. Digg med så lang permisjon da. Her går jeg trolig tilbake til jobb i april. Sukk. Har en ivrig far som helst skulle ha delt foreldrepermisjonen 50/50, men der setter jeg foten ned altså Det er joe egentlig veldig kjekt at han vil det da Meeeen så er det noe med at kvinnekroppen skal komme seg etter graviditet og barnet skal ha mat (hvis man ammer). Jeg skal ha ett år permisjon og far tar 10 uker (inkl felles ferie) + noen uker til innkjøring i barnehage Dermed blir det lang permisjon på meg og i tillegg så er jeg jo sykemeldt nå og regner egentlig ikke med at jeg kommer til å jobbe mer enn jeg gjør nå. Var det sommeren for 2 år siden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 10. mars 2016 #2103 Del Skrevet 10. mars 2016 55 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Det er min frykt også.... Husker for to år siden når det var så varmt, de som fikk da måtte la baby ligge bare i bleie og likevel så var det varmt... Jeg vil sitte på altanen min, drikke iste og spise grillmat! Ikke renne vekk og ese ut Med det sagt så vil jeg ha skikkelig sommervær bare ikke rekordvarme!!!! Pssssf, jeg synes du skal gå for bjelle uansett Uff, den sommeren husker jeg veldig godt! Vi brukte sparepengene våre på ferietur til syden og endte opp med lavere temperaturer der enn hjemme i Norge Følte oss skikkelig lurt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 10. mars 2016 #2104 Del Skrevet 10. mars 2016 Haha off Det er det jeg og har tenkt angående sydentur på sommern men i fjor så reiste vi til Hellas og det var faktisk bedre enn forventet Nå hadde jeg ganske lave forventninger i og med at det var min 3 sydentur ever! Men likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #2105 Del Skrevet 10. mars 2016 55 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Det er joe egentlig veldig kjekt at han vil det da Meeeen så er det noe med at kvinnekroppen skal komme seg etter graviditet og barnet skal ha mat (hvis man ammer). Jeg skal ha ett år permisjon og far tar 10 uker (inkl felles ferie) + noen uker til innkjøring i barnehage Dermed blir det lang permisjon på meg og i tillegg så er jeg jo sykemeldt nå og regner egentlig ikke med at jeg kommer til å jobbe mer enn jeg gjør nå. Var det sommeren for 2 år siden? Sommeren for snart 3 år siden faktisk. sommeren for to år siden var også veldig varm, men da var Kasper 1 år og tålte mer. Da dro han og faren hver dag til et vann i Oslo, hvor han sendte meg masse snaps og jeg satt på kontoret og gråt innvendig 5 minutter siden, Sjela skrev: Uff, den sommeren husker jeg veldig godt! Vi brukte sparepengene våre på ferietur til syden og endte opp med lavere temperaturer der enn hjemme i Norge Følte oss skikkelig lurt! Da hadde jeg også følt meg lurt og artig nok - det skjer alltid meg også. Hver gang jeg drar på en lengre utenlandsferie så er det knallvær i Norge og været går ofte over til drittsommer så fort vi setter føttene på norsk jord igjen. De værgudene altså - de er ikke på min side Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #2106 Del Skrevet 10. mars 2016 19 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Haha off Det er det jeg og har tenkt angående sydentur på sommern men i fjor så reiste vi til Hellas og det var faktisk bedre enn forventet Nå hadde jeg ganske lave forventninger i og med at det var min 3 sydentur ever! Men likevel Hellas har jeg hørt mye fint om, men aldri vært der selv. Kanskje det er på tide å støtte Hellas økonomi og legge neste ferietur dit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 10. mars 2016 #2107 Del Skrevet 10. mars 2016 Min erfaring er da å unngå typiske lavpris-turisthotell-plasser Da er det bedre å koste på seg skikkelig hotell og sørge for at man er i nærheten av en by eller at det finnes aktiviteter i området Det følte jeg ikke det gjorde for oss... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 10. mars 2016 #2108 Del Skrevet 10. mars 2016 Hellas er fantastisk! De siste årene har vi vært på flere steder i Spania, men jeg har også vært en del i Hellas tidligere og vil gjerne tilbake. Å reise på øyhopping i Kykladene er mitt beste ferieminne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 10. mars 2016 #2109 Del Skrevet 10. mars 2016 Det er veldig fint ja Eneste minuset er doen.... Kan hende det bare er Kreta, men det var ikke lov å spyle ned dopapir Det STINKET! Det var rett og slett uaktuelt å hive det i søpla... Den øyhoppinga hørtes virkelig deilig ut Sjela I dag har jeg virkelig lyst på sydenferie Det blir nok ikke før evnt neste år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 10. mars 2016 #2110 Del Skrevet 10. mars 2016 Jeg derimot syntes sommeren for 3 år siden var helt fantastisk! Det var rundt 25 grader hver dag, pjokken koste seg i bare bleie eller body i vognbagen, og jeg trillet lange turer i by, skog og mark. Nå var pjokken riktignok blitt 3 mnd da, så jeg var jo kommet forbi de første månedene hvor alt er nytt og man er usikker på det meste. Håper på deilig varme til sommeren også, så jeg kan flagre rundt i maxikjoler, Chanel-solbriller og småsko, med en nydelig sovende baby i vogna (tror bestemt at det er slik det blir ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #2111 Del Skrevet 10. mars 2016 46 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Min erfaring er da å unngå typiske lavpris-turisthotell-plasser Da er det bedre å koste på seg skikkelig hotell og sørge for at man er i nærheten av en by eller at det finnes aktiviteter i området Det følte jeg ikke det gjorde for oss... Jeg elsker å av og til kunne være et luksusdyr og kose meg på ordentlige hoteller 38 minutter siden, Sjela skrev: Hellas er fantastisk! De siste årene har vi vært på flere steder i Spania, men jeg har også vært en del i Hellas tidligere og vil gjerne tilbake. Å reise på øyhopping i Kykladene er mitt beste ferieminne Jeg ser for meg at det er genialt når barna er større (tenker sånn 8-12 år, før de blir vrange tenåringer). Da orker man å faktisk øyhoppe uten å høre hver andre minutt: "er vi der snart??" (flashback fra egen barndom ) Eventuelt dra på romantisk øyhopping for tur og parkere barna hos besteforeldre. "Vet dere hva dere skal i sommer??? Dere skal til BESTEMOR og BESTEFAR....helt ALENE!!!!" (putt inn vill jubel her). 22 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Det er veldig fint ja Eneste minuset er doen.... Kan hende det bare er Kreta, men det var ikke lov å spyle ned dopapir Det STINKET! Det var rett og slett uaktuelt å hive det i søpla... Den øyhoppinga hørtes virkelig deilig ut Sjela I dag har jeg virkelig lyst på sydenferie Det blir nok ikke før evnt neste år Vi drømmer om Thailand og bamseklubb for øyeblikket 21 minutter siden, Frøken Vims skrev: Jeg derimot syntes sommeren for 3 år siden var helt fantastisk! Det var rundt 25 grader hver dag, pjokken koste seg i bare bleie eller body i vognbagen, og jeg trillet lange turer i by, skog og mark. Nå var pjokken riktignok blitt 3 mnd da, så jeg var jo kommet forbi de første månedene hvor alt er nytt og man er usikker på det meste. Håper på deilig varme til sommeren også, så jeg kan flagre rundt i maxikjoler, Chanel-solbriller og småsko, med en nydelig sovende baby i vogna (tror bestemt at det er slik det blir ) Kasper fikk masse varmeutslett, så holdt han inne i skyggen frem til det ble kveld. Da gikk vi ut. Heldigvis var det kun 2-3 uker som var riktig ille, resten av sommeren var vi mye ute i park/stranda/trilleturer. Sånne flagrende gevanter tendenserer til å se ut som telt på meg med de svære ammepuppene mine Heier dog på en sovende baby i vogna, har bestilt sovebaby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 10. mars 2016 #2112 Del Skrevet 10. mars 2016 1 time siden, Frøken Vims skrev: Jeg derimot syntes sommeren for 3 år siden var helt fantastisk! Det var rundt 25 grader hver dag, pjokken koste seg i bare bleie eller body i vognbagen, og jeg trillet lange turer i by, skog og mark. Nå var pjokken riktignok blitt 3 mnd da, så jeg var jo kommet forbi de første månedene hvor alt er nytt og man er usikker på det meste. Håper på deilig varme til sommeren også, så jeg kan flagre rundt i maxikjoler, Chanel-solbriller og småsko, med en nydelig sovende baby i vogna (tror bestemt at det er slik det blir ) Slik blir det GARANTERT! Høres veldig digg ut den sommern du hadde 1 time siden, Pyntestøv skrev: Jeg elsker å av og til kunne være et luksusdyr og kose meg på ordentlige hoteller Jeg ser for meg at det er genialt når barna er større (tenker sånn 8-12 år, før de blir vrange tenåringer). Da orker man å faktisk øyhoppe uten å høre hver andre minutt: "er vi der snart??" (flashback fra egen barndom ) Eventuelt dra på romantisk øyhopping for tur og parkere barna hos besteforeldre. "Vet dere hva dere skal i sommer??? Dere skal til BESTEMOR og BESTEFAR....helt ALENE!!!!" (putt inn vill jubel her). Vi drømmer om Thailand og bamseklubb for øyeblikket Kasper fikk masse varmeutslett, så holdt han inne i skyggen frem til det ble kveld. Da gikk vi ut. Heldigvis var det kun 2-3 uker som var riktig ille, resten av sommeren var vi mye ute i park/stranda/trilleturer. Sånne flagrende gevanter tendenserer til å se ut som telt på meg med de svære ammepuppene mine Heier dog på en sovende baby i vogna, har bestilt sovebaby Jeg er mer som deg. Bare å invitere til overnatting inni kjolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 10. mars 2016 #2113 Del Skrevet 10. mars 2016 5 timer siden, Pyntestøv skrev: Vi drømmer om Thailand og bamseklubb for øyeblikket Sånne flagrende gevanter tendenserer til å se ut som telt på meg med de svære ammepuppene mine Heier dog på en sovende baby i vogna, har bestilt sovebaby Vi (ok da, jeg) drømmer om Italia og bamseklubb. Vet ikke om den kombinasjonen faktisk finnes, men jeg lever i håpet. Ideen bak drømmen kommer selvsagt av komboen ferie, varme og IKKE MINST god vin ifht slike flagrende gevanter har en tendens til å til å se litt sånn teltete ut på meg også, og ikke sånn glamorøst og bohemaktig som jeg ser for meg at det skal se ut på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 11. mars 2016 Forfatter #2114 Del Skrevet 11. mars 2016 16 timer siden, LilleMy1989 skrev: Slik blir det GARANTERT! Høres veldig digg ut den sommern du hadde Jeg er mer som deg. Bare å invitere til overnatting inni kjolen Ja, det er helt håpløst. Var så fornøyd når jeg var ferdig med å amme. Hadde endelig fått den størrelsen på brystene jeg ønsket meg (men, noe løs hud da så har intensjoner om brystløft på sikt) i forhold til min kropp og så er de tilbake til pamelastørrelse og jeg har enda ikke startet AmmeFabrikken AS 12 timer siden, Frøken Vims skrev: Vi (ok da, jeg) drømmer om Italia og bamseklubb. Vet ikke om den kombinasjonen faktisk finnes, men jeg lever i håpet. Ideen bak drømmen kommer selvsagt av komboen ferie, varme og IKKE MINST god vin ifht slike flagrende gevanter har en tendens til å til å se litt sånn teltete ut på meg også, og ikke sånn glamorøst og bohemaktig som jeg ser for meg at det skal se ut på forhånd Italia, viiiin.... Hvis jeg virkelig skal drømme meg bort så er det å dra til California og Napa Valley..... vin altså Vi var i Adelaide i forrige permisjon og fikk faktisk tatt oss to vinsmakingsturer, også et område som kom anbefales. Var lite bamseklubb, men mye andre aktiviteter for småbarnsfamilier i nærområdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 11. mars 2016 #2115 Del Skrevet 11. mars 2016 23 minutter siden, Pyntestøv skrev: Ja, det er helt håpløst. Var så fornøyd når jeg var ferdig med å amme. Hadde endelig fått den størrelsen på brystene jeg ønsket meg (men, noe løs hud da så har intensjoner om brystløft på sikt) i forhold til min kropp og så er de tilbake til pamelastørrelse og jeg har enda ikke startet AmmeFabrikken AS Italia, viiiin.... Hvis jeg virkelig skal drømme meg bort så er det å dra til California og Napa Valley..... vin altså Vi var i Adelaide i forrige permisjon og fikk faktisk tatt oss to vinsmakingsturer, også et område som kom anbefales. Var lite bamseklubb, men mye andre aktiviteter for småbarnsfamilier i nærområdet. Man trenger jo ikke bamseklubb akkurat, bare det er barnebasseng og eks. lekeplasser i nærheten, er mye gjort. Iallefall når man har med seg småttiser som er store nok til at de trenger å brenne av litt energi. Tipper det blir noe så enkelt som Mallorca eller noe i den duren på oss i år. Vi tenker å kanskje ta en tur til varmere strøk i september/oktober, og et av kriteriene da er at det er ekstremt barnevennlig og tilrettelagt, samt relativt kort flytid. Der kan man også få ganske fine hoteller til en rimelig penge, og ryktet sier at øya har fått en real makeover de siste årene, slik at det slitte charterpreget som har kjennetegnet deler av øya tidligere er borte. Og selv om Spania ikke akkurat har rykte på seg for å produsere de flotteste vinene, så får man jo tak i brukbare greier der også Alternativt har jo Hellas noen flotte steder også. Men aller først så får vi se an hva slags baby vi får. Hvis det kommer en liten skrikerunge er det jo ikke sikkert vi ønsker å dra noe som helst sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 11. mars 2016 #2116 Del Skrevet 11. mars 2016 Vi var i Mallorca for et par år siden og syntes det var veldig fint! Utrolig å ta det gamle retrotoget inn til Solér også og suse forbi appelsin, sitron og oliventrær Vi var også på Solkysten (Malaga og Torremolinos (kjapp togtur fra Malaga)) året etter, og jeg må si at det var koseligere og ikke fult så mye mas på strendene fra folk som skal selge deg alt mulig rart. Men Spania er virkelig fantastisk, og jeg tar gjerne turen tilbake også dit Paella og Sangria hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 13. mars 2016 Forfatter #2117 Del Skrevet 13. mars 2016 Den 11.3.2016 at 10.13, Frøken Vims skrev: Man trenger jo ikke bamseklubb akkurat, bare det er barnebasseng og eks. lekeplasser i nærheten, er mye gjort. Iallefall når man har med seg småttiser som er store nok til at de trenger å brenne av litt energi. Tipper det blir noe så enkelt som Mallorca eller noe i den duren på oss i år. Vi tenker å kanskje ta en tur til varmere strøk i september/oktober, og et av kriteriene da er at det er ekstremt barnevennlig og tilrettelagt, samt relativt kort flytid. Der kan man også få ganske fine hoteller til en rimelig penge, og ryktet sier at øya har fått en real makeover de siste årene, slik at det slitte charterpreget som har kjennetegnet deler av øya tidligere er borte. Og selv om Spania ikke akkurat har rykte på seg for å produsere de flotteste vinene, så får man jo tak i brukbare greier der også Alternativt har jo Hellas noen flotte steder også. Men aller først så får vi se an hva slags baby vi får. Hvis det kommer en liten skrikerunge er det jo ikke sikkert vi ønsker å dra noe som helst sted Jeg leste et sted at Mallorca har blitt skikkelig in igjen, og at det skiftet øya har gått igjennom har fjernet dem lagt fra Aiya Napa, slik du sier. Jeg kunne reist dit.... om de fortsatt har bamseklubb vel og merke. Bamseklubb er et must om man skal ta med en 3-åring, som ofte setter inn ekstragiret når mamma er på sitt mest slitne Den 11.3.2016 at 10.46, Sjela skrev: Vi var i Mallorca for et par år siden og syntes det var veldig fint! Utrolig å ta det gamle retrotoget inn til Solér også og suse forbi appelsin, sitron og oliventrær Vi var også på Solkysten (Malaga og Torremolinos (kjapp togtur fra Malaga)) året etter, og jeg må si at det var koseligere og ikke fult så mye mas på strendene fra folk som skal selge deg alt mulig rart. Men Spania er virkelig fantastisk, og jeg tar gjerne turen tilbake også dit Paella og Sangria hver dag Det hørtes utrolig flott ut, det toget. Kunne sikkert fått K med på det, han elsker tog og snakker stadig vekk om å få lov til å kjøre tog. Tar også tipset om Malaga i betrakning. Vi prøver også å finne et reisemål i februar/mars, som ikke er for kaldt eller for charterpreget. Edit: sjekket begge stedene nå på yr. Alt for kaldt i mars.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 13. mars 2016 #2118 Del Skrevet 13. mars 2016 Vi tenker oss til Hellas i høstferien Kan heller ikke bestille enda, da vi jo ikke vet om han lille i magen er fan av å reise og være borte, men er litt redd for at de beste reisemålene blir utsolgt pga tidspunktet. Vi ønsker oss til Chios, veldig lite turister og fin temperatur i slutten av september. Det eneste jeg har litt betenkeligheter med er at flyktningestrømmen fra Tyrkia har vært veldig stor dit. Jeg kunne gjerne reist dit for å hjelpe, men tror ikke det er riktig tidspunkt når man er på sin første ferie med baby 4 mnd gammel?... Er det feil å tenke slik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 14. mars 2016 Forfatter #2119 Del Skrevet 14. mars 2016 18 timer siden, toneeee_ skrev: Vi tenker oss til Hellas i høstferien Kan heller ikke bestille enda, da vi jo ikke vet om han lille i magen er fan av å reise og være borte, men er litt redd for at de beste reisemålene blir utsolgt pga tidspunktet. Vi ønsker oss til Chios, veldig lite turister og fin temperatur i slutten av september. Det eneste jeg har litt betenkeligheter med er at flyktningestrømmen fra Tyrkia har vært veldig stor dit. Jeg kunne gjerne reist dit for å hjelpe, men tror ikke det er riktig tidspunkt når man er på sin første ferie med baby 4 mnd gammel?... Er det feil å tenke slik? Vel, jeg aner ikke hvor synlig det er, men det er jo en utrolig trist situasjon som kanskje ikke akkurat får en i godt humør. Ville heller ha reist for å hjelpe enn å feriere ja. Ikke så mye for babyen sin skyld, den merker jo lite (så fremst du ikke tar den med inn i leirene, da er smittefaren høy), men for deres egen skyld og mentale helse. Spesielt du. Det er ikke til å komme utenom at man er veldig følsom når man har fått barn, spesielt i starten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 14. mars 2016 Forfatter #2120 Del Skrevet 14. mars 2016 Var på fødselsforberedende samtale på sykehuset på fredag. Utrolig godt å gå igjennom fødselen min steg for steg (de hadde fått alle papirene fra Ullevål) og snakket om den på god og konstruktiv måte. Legen på Lillehammer kunne fortelle at baby hadde ligget for høyt, selv om jeg hadde full åpning, derfor hadde jeg ikke fått pressrier. Da det hadde gått noen timer og baby kun hadde flyttet seg litt så bestemte de seg for å sette meg på riefremkallende drypp for å få fortgang (de har et vindu på tre timer fra full åpning til baby skal være ute, visstnok). Riefremkallende drypp har den bieffekt at det stresser baby, og det var derfor hjertelyden hadde falt så mye og det hastet med å få han ut. Dermed hadde legen kommet inn og besluttet sugekopp. Hun sa at fire drag med sugekopp betydde at baby var under spina og altså ikke satt fast, så det trengte jeg ikke å bekymre meg for denne gangen. Heldigvis. Hun sa videre at jeg kun er regnet som åtte timer i aktiv fødsel og at det egentlig er en normal førstegangsfødsel. Jeg åpnet meg raskt når jeg nådde fem cm og hun tror derfor at denne fødselen ikke vil bli så lang (men, heller ikke noe styrtfødsel). Hun kunne ikke love det, men basert på hennes erfaring så kunne jeg nok regne med en kortere og enklere fødsel denne gangen. Da skal jeg fokusere på det og heller ta ting som de kommer. Trolig ville jeg slippe unna epidural også, siden den første fasen frem til 4-5 cm er lengst, og vondest, hos førstegangsfødende. (Beklager alle dere som er førstegangs og leser dette, jeg kan trøste med at tiden faktisk flyr under en fødsel). Fikk også en titt på baby som ligger helt på normalkurven og er estimert til å være 3.6 til termin. En ordentlig gjennomsnittsbaby. Kasper var beregnet til 3.8 og var 3850 når han kom 8 dager på overtid, så det stemte bra (de legger knapt på seg om de går over termin). Hun er også noe mindre rundt hodet er gjennomsnittskurven så etter all sannsynlighet så slipper jeg unna 37 cm i hodeomkrets De sa det også var normalt når det var jente, de er ofte mindre enn gutta. Fint med fostervann. Alle organer så tipp-topp ut. Hun så lenge på hjertet og var veldig fornøyd med det hun så. Baby ligger ned med hodet og det har hun gjort den siste uka slik jeg kan bedømme det på sparkene. Kasper snudde seg også i disse tidene og ble liggende ned, så satser på hun følger i brorens fotspor. Har hatt noe nedpress i det siste så de sjekket også livmormunnen for sikkerthetsskyld. Den var lang og lukket, så nedpressen har ingen modningseffekt. Heldigvis!! (Sier jeg nå, vi får se hva jeg sier i uke 39 ). Ellers feiret jeg jubileumet for min 29-årsdag i helga med å dra til Oslo og bo på hotell. Vi dro ut og spiste på Illegal burger (skuffa, den var ikke særlig spenstig den på Olaf Ryes plass), besøkte et vennepar og dro på luksuskino (den nye i Vika). Mannen turte ikke å ta meg med på teater eller annet show da jeg ble så dårlig på denne tiden i graviditeten sist. Det er helt håpløst å sitte over lang tid i dårlige stoler, blir kvalm og uvel. Vi så Sauls sønn. Grusom film, men god. Vant Oscar for beste utenlandske i år. Deretter dro vi tilbake på hotellet, kjøpte en takeway pizza og så på Vinyl (HBO Nordic, anbefales). Jeg sovna selvsagt og det var min gravidbursdag. Jeg hadde ønsket meg hvile og hotellfrokost, og fikk begge deler, så strålende fornøyd! Ellers er formen så der. Er blitt mer sliten igjen og har et punkt på høyre siden av magen som verker og er ordentlig ubehagelig med mye bevegelse. Lå stort sett langflat på sofaen etter jeg prøvde å gå en tur med hunden i går ettermiddag. Er fortsatt vondt, men føden mener det ikke er noe uvanlig eller farlig. Går det ikke over bestiller jeg en legetime. Var forøvrig i en biluluykke på fredag. Ikke en veldig farlig en, var i 30-sonen og bilen jeg kræsjet med overholdt ikke høyreregel. Tror neppe hun så seg for, hun bare kjørte ut i veien veldig fort og jeg klarte ikke bremse nok til å forhindre kollisjon (var glatt i tillegg). Gikk veldig bra med meg altså, men er en ekkel følelse i det det skjer. Nå i etterkant suger det med alt papirarbeid og få den på verksted, hvor den sikkert blir i flere uker. Har heldigvis dekt leiebil, men får sikkert manuelt gir og jeg har ikke kjørt manuelt på tja, 10 år? Noen flere her med manuelt-gir-angst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå