Pyntestøv Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter #1701 Del Skrevet 7. oktober 2015 (Eller snacks da, siden det ikke inneholder potet så langt jeg vet ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yabbadoo Skrevet 7. oktober 2015 #1702 Del Skrevet 7. oktober 2015 Haha. Jeg hadde veldig cravings på det forrige helg. Undervurdert potetgull Mellom de to postene dine om ostepop har det vært kakemann jeg har hatt på hjernen. Jeg hadde tenkt å KUN spise sunt under svangerskapet, men spiren har bare lyst på junk!! (alltid greit å ha noen å skylde på ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter #1703 Del Skrevet 7. oktober 2015 Mellom de to postene dine om ostepop har det vært kakemann jeg har hatt på hjernen. Jeg hadde tenkt å KUN spise sunt under svangerskapet, men spiren har bare lyst på junk!! (alltid greit å ha noen å skylde på ) Her er det fox det går i. Kjøpte pose forrige helg med alle smakene og det holder kvalmen litt på avstand. Hvor langt på vei er du igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yabbadoo Skrevet 7. oktober 2015 #1704 Del Skrevet 7. oktober 2015 Her er det fox det går i. Kjøpte pose forrige helg med alle smakene og det holder kvalmen litt på avstand. Hvor langt på vei er du igjen? jeg har lett meg i hjel etter sitrondrops, men finner det INGEN steder! Det skal jo liksom hjelpe med sure ting... Jeg er 7+2 i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter #1705 Del Skrevet 7. oktober 2015 jeg har lett meg i hjel etter sitrondrops, men finner det INGEN steder! Det skal jo liksom hjelpe med sure ting... Jeg er 7+2 i dag Åhh, sitrondrops. Si i fra om du finner. Jeg elsker alt med sitron. Har drukket en del (usunn) sitronlemonade i det siste. Er så godt mot kvalme. Venninne ble tipset om fløteis av jordmor (det var forsåvidt i forbindelse med fødsel da hun spydde hele tiden med førstemann). Hør på dette - fløteis med sitronsmak!!! Det hadde vært drømmen nå. Jeg spyr heldigvis ikke, er bare konstant uggen. 6+3, så er redd det kan bli verre. Var ikke kvalm med førstemann så dette er ukjent territorium. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yabbadoo Skrevet 7. oktober 2015 #1706 Del Skrevet 7. oktober 2015 Åhh, sitrondrops. Si i fra om du finner. Jeg elsker alt med sitron. Har drukket en del (usunn) sitronlemonade i det siste. Er så godt mot kvalme. Venninne ble tipset om fløteis av jordmor (det var forsåvidt i forbindelse med fødsel da hun spydde hele tiden med førstemann). Hør på dette - fløteis med sitronsmak!!! Det hadde vært drømmen nå. Jeg spyr heldigvis ikke, er bare konstant uggen. 6+3, så er redd det kan bli verre. Var ikke kvalm med førstemann så dette er ukjent territorium. Hadde egentlig tenkt å kjøpe sitronsorbe på butikken i sted.. Men heldigvis glemte jeg å se etter det. Ble så kvalm av at de holdt på å pusse opp der. heheh! Det er helt anerledes enn jeg trodde dette her. Følerj eg blir sjøsyk av for mye impulser. Helt merkelig. Ser for meg at fløteis er lurt hvis man spyr mye, for det er vel mykt og lett å spy opp. Men jeg spyr heller ikke. Jeg ble uggen omtrent på slaget uke 6+0 men det toppet seg etter en lang biltur på mandag. Vet ikke om den bare ødela hele ballansesystemet mitt eller hva.. Nesten så jeg skulle ønske jeg kastet opp sånn at det ble litt mer synlig hvor dårlig jeg FAKTISK føler meg. Har planer om å stikke innom kinoen for å se om de har sitrondrops der, men må blir i form til det først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 7. oktober 2015 #1707 Del Skrevet 7. oktober 2015 fløteis med sitronsmak Jeg ble faktisk kvalm av tanken på å spy opp is jeg nå da.... Så vet ikke om det hadde hjulpet hvis jeg allerede var kvalm Så fint å se hjerteslag på lille ostepop... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 8. oktober 2015 #1708 Del Skrevet 8. oktober 2015 Grattis med lille ostepop! Får håpe at det kun blir med "uggenheten", da. Jeg var også skikkelig uggen, men ikke uggen nok til å spy. Her var det så salt og sterk lakris som mulig som funket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter #1709 Del Skrevet 8. oktober 2015 Hadde egentlig tenkt å kjøpe sitronsorbe på butikken i sted.. Men heldigvis glemte jeg å se etter det. Ble så kvalm av at de holdt på å pusse opp der. heheh! Det er helt anerledes enn jeg trodde dette her. Følerj eg blir sjøsyk av for mye impulser. Helt merkelig. Ser for meg at fløteis er lurt hvis man spyr mye, for det er vel mykt og lett å spy opp. Men jeg spyr heller ikke. Jeg ble uggen omtrent på slaget uke 6+0 men det toppet seg etter en lang biltur på mandag. Vet ikke om den bare ødela hele ballansesystemet mitt eller hva.. Nesten så jeg skulle ønske jeg kastet opp sånn at det ble litt mer synlig hvor dårlig jeg FAKTISK føler meg. Har planer om å stikke innom kinoen for å se om de har sitrondrops der, men må blir i form til det først Ble du i god nok form? Hvis ikke syns jeg det høres ut som et oppdrag for den kommende barnefaren. Han slipper jo billig unna kroppsmessig, så skal bare mangle han bidro til skattejakten (mens du ligger foran tven, selvsagt). fløteis med sitronsmak Jeg ble faktisk kvalm av tanken på å spy opp is jeg nå da.... Så vet ikke om det hadde hjulpet hvis jeg allerede var kvalm Så fint å se hjerteslag på lille ostepop... For mange år siden jobbet jeg en sommer i kiosk og i iskuledisken så hadde vi sitronis. Jeg har begynt å sende den iskremen noen kjærlige tanker. Mission for helga er å finne fløteis med sitron om jeg så må kjøpe meg ismaskin og lage den selv Alt for babyen selvsagt Jeg spyr jo ikke, så mest for å dempe uggenheten/kvalmen.Grattis med lille ostepop! Får håpe at det kun blir med "uggenheten", da. Jeg var også skikkelig uggen, men ikke uggen nok til å spy. Her var det så salt og sterk lakris som mulig som funket! Godt å høre at det faktisk ikke trenger å utvikle seg fra dette stadiet. I dag våknet jeg uggen. Pleier å være fin når jeg ligger, men ikke i dag. Ingenting hjelper. Føler meg ok når jeg spiser, men er uggen igjen mellom hver matbit. Så er altså kun fin når jeg tygger. Skal prøve trikset ditt. Noe merke du kan anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 8. oktober 2015 #1710 Del Skrevet 8. oktober 2015 Ostepop er såå godt! Jeg har hatt noen runder med inhalering av ostepop i bilen på vei hjem fra jobb. Jeg var uggen frem til uke 7 pluss et par, og så begynte jeg å kaste opp, noe jeg fortsatte med til uke 14+ noe. Nå er jeg bare uggen igjen, hehe. Men det er jo ingen automatikk i at det går den ene eller den andre veien! Vann med sitronskive i mugge står fremme omtrent døgnet rundt, det er fantastisk! Sitrondrops har ikke jeg funnet heller, men de rosa kjempeklumpene er veldig sure og hjelper litt altså. Og sure epler! Før har jeg alltid spist lakris når jeg har vært kvalm, denne gangen hjalp ikke det såå mye. Det eneste er type tyrkisk pepper, pulverpadder, kjempeklumper som ikke er rosa - det har funket. Og lakrissnører! Jeg må også spise mer eller mindre konstant, og da har plommer, gulrøtter, epler, appelsin/klementin og lignende vært gull! Friskt, og trigger ikke kvalmen hos meg i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toneeee_ Skrevet 8. oktober 2015 #1711 Del Skrevet 8. oktober 2015 https://www.diplom-is.no/produkter/dream-greek-style-med-sitron-0-8l Veldig veldig god! Dream er den eneste isen basert på yogurt som jeg klarer å spise i allefall, smaker ikke yogurt med faktisk ordentlig is. Og ja, følger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yabbadoo Skrevet 8. oktober 2015 #1712 Del Skrevet 8. oktober 2015 jeg syns det er vanskelig å spørre kjæresten om ting jeg. Håper liksom at han skal forstå ting selv. Men hvordan jeg innbiller meg at han skal forstå at jeg har lyst til at han skal kjøpe sitrondrops til meg, det er uvvist. hahaha! JEg er så redd for at han skal syns at jeg er verdens mest sytete og klagete mennenske. I tillegg til at jeg nå bare ligger på sofaen hele tiden og ikke gjør en DØYT i løpet av dagen. Kanskje ulempen med å få barn når man ikke har vært sammen SÅ lenge. Jeg er også helt bra når jeg våkner, så jeg blir liggende i sengen så lenge som mulig. Problemet nå er at jeg kjenner at jeg må ha noe mat snart.. I dag skal kjæresten ut å spise med noen gamle studievenner, og jeg kjenner at i dag skal jeg faktisk bestille sushi på døren, kjøpe ostepop og kanskje is og kanskej brownie! haha! i allefall ostepopp. Eller kanskje det blir kebab fra gatekjøkkenet borte i veien. Har ikke smakt maten der enda.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 11. oktober 2015 Forfatter #1713 Del Skrevet 11. oktober 2015 Ostepop er såå godt! Jeg har hatt noen runder med inhalering av ostepop i bilen på vei hjem fra jobb. Jeg var uggen frem til uke 7 pluss et par, og så begynte jeg å kaste opp, noe jeg fortsatte med til uke 14+ noe. Nå er jeg bare uggen igjen, hehe. Men det er jo ingen automatikk i at det går den ene eller den andre veien! Vann med sitronskive i mugge står fremme omtrent døgnet rundt, det er fantastisk! Sitrondrops har ikke jeg funnet heller, men de rosa kjempeklumpene er veldig sure og hjelper litt altså. Og sure epler! Før har jeg alltid spist lakris når jeg har vært kvalm, denne gangen hjalp ikke det såå mye. Det eneste er type tyrkisk pepper, pulverpadder, kjempeklumper som ikke er rosa - det har funket. Og lakrissnører! Jeg må også spise mer eller mindre konstant, og da har plommer, gulrøtter, epler, appelsin/klementin og lignende vært gull! Friskt, og trigger ikke kvalmen hos meg i alle fall. https://www.diplom-is.no/produkter/dream-greek-style-med-sitron-0-8l Veldig veldig god! Dream er den eneste isen basert på yogurt som jeg klarer å spise i allefall, smaker ikke yogurt med faktisk ordentlig is. Og ja, følger jeg syns det er vanskelig å spørre kjæresten om ting jeg. Håper liksom at han skal forstå ting selv. Men hvordan jeg innbiller meg at han skal forstå at jeg har lyst til at han skal kjøpe sitrondrops til meg, det er uvvist. hahaha! JEg er så redd for at han skal syns at jeg er verdens mest sytete og klagete mennenske. I tillegg til at jeg nå bare ligger på sofaen hele tiden og ikke gjør en DØYT i løpet av dagen. Kanskje ulempen med å få barn når man ikke har vært sammen SÅ lenge. Jeg er også helt bra når jeg våkner, så jeg blir liggende i sengen så lenge som mulig. Problemet nå er at jeg kjenner at jeg må ha noe mat snart.. I dag skal kjæresten ut å spise med noen gamle studievenner, og jeg kjenner at i dag skal jeg faktisk bestille sushi på døren, kjøpe ostepop og kanskje is og kanskej brownie! haha! i allefall ostepopp. Eller kanskje det blir kebab fra gatekjøkkenet borte i veien. Har ikke smakt maten der enda.. Jeg svarer dere i plenium siden det er flaut lenge siden jeg har vært inne i min egen dagbok. Beklager. Har vært veldig mye denne uka da jeg hadde siste uka i gamlejobben og vært alene med Kasper fra onsdag til nå. Heldigvis kom søsteren min på fredagskvelden og det har vært til stor hjelp, men hjelpes - jeg har nesten ikke energi til å leke med Kasper. Føler jeg går rundt i en døs. Får vondt av å løpe rundt og herje i tillegg (ømme bryster), så blir mye avslappet lek. Og for de som har fått et innblikk i Kasper - han flyr jo på veggen av for mye stillesitting stakkars. Så, da var det godt å ha en ung tante på besøk som orket å løpe rundt med han i timesvis. 7 uker er jeg i dag. Embroyet er nå 1 cm og vokser i en rasende fart. Kanskje derfor jeg har ulvehunger? Er sulten hver andre time og da blir jeg gørrsulten også. Kvalmen kommer og går i bølger, og ser jeg hadde det på samme måte med Kasper. Har en type kvalme som kan beskrives som en liten klump i svelget, som er direkte ubehagelig. I går var jeg veldig plaget og var så og si konstant uggen, i dag har jeg kun vært uggen på formiddagen, men er fin nå. Har hatt lite ligamentsmerter denne uka, men i dag har det vært mye igjen. Så ja, jeg begynner å venne meg litt mer til at det veksler nå. Jeg har jo hele tiden noen form for symptomer, så jeg regner med alt er fint jeg da Men, over til den store nyheten - i går fikk jeg tak i sitronis . Riktignok endte jeg med å kjøpe meg kuleis i beger på en kiosk, men det skal jeg sannelig ha neste lørdag også. Og neste der igjen. Og lørdagen etter der igjen. Håper alle har fått en fin, ikke-kvalmende helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 11. oktober 2015 #1714 Del Skrevet 11. oktober 2015 Hipp hurra for 7 uker også så deilig med symptomer da! Dog sikkert ikke godt med den kvalmen, krysser for at det ikke blir verre Forstår godt at det kan være travle perioder. Det har vel alle av og til Så bra at du fant en plass som har den isen Det hørtes veldig godt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 11. oktober 2015 #1715 Del Skrevet 11. oktober 2015 Hurra for 7 uker syns just du ble gravid jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 11. oktober 2015 #1716 Del Skrevet 11. oktober 2015 Der fant jeg deg ja Sitroniiis... Ostepop. Åååh nå ble jeg godtesyk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 12. oktober 2015 #1717 Del Skrevet 12. oktober 2015 Syv uker!! :hoppendeglad:Grøss, det var da kvalmen virkelig slo til for meg. Det er grusomt, du har min fulle sympati! Sitronis hørtes veldig godt ut ... *slurp* Håper denne uken blir litt mindre krevende enn den forrige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 15. oktober 2015 Forfatter #1718 Del Skrevet 15. oktober 2015 Svarer litt samlet igjen. Da er jeg midtveis i uke 7 (7+4). Kvalmen har ikke tatt seg opp og det gjorde den ikke sist gang heller så er ikke overrasket (eller, jeg klarte knapt å spise noe i uke 17-19, som tilfeldigvis var midt i jula. Urettfeeerdig). Den varierer i styrke og er noen dager plagsom, og andre dager kjenner jeg det nesten ikke. Har slitt mye med søvnproblemer i det siste, det gjorde jeg også sist gang på denne tiden. Har ømme bryster som kommer og går i styrke, generelt mye sliten og har en ekstremt kort lunte. Og jo - fryser mye og vondt i ligamentbåndene ved bevegelse (kom tilbake etter å ha vært nærmest fraværende i uke 6). Det var dagens oppsummering. Første natta jeg ikke våknet og måtte på do i natt (og faktisk har sovet en natt uten å slite med å sovne etter dobesøket). Tror jeg er dehydrert. Så i dag - nok vann:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sille4 Skrevet 16. oktober 2015 #1719 Del Skrevet 16. oktober 2015 Hurra for 7 uker - snart 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 18. oktober 2015 #1720 Del Skrevet 18. oktober 2015 Det er som om du beskriver min graviditet med lillegutt! Da får vi håpe at kvalmen ikke utvikler seg til noe mer enn en klump i halsen. Lakris, ja. Jo sterkere, jo bedre. Padder finnes jo ikke lenger :snufs: men det er jo Tyrkisk Peber, IFA, vepsebol, Fisherman og IKKE MINST - Dundersalt Grattis med 8 uker allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå