Gå til innhold

Hva får kjæresten?


Gjest Bobler

Anbefalte innlegg

Det blir nok noe til samlingen hans, han samler på ww1 og 2 tysker suvenier - alt fra uniformer, hatter og våpen. Godt jeg har kompisen hans til å hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får helt fnatt av å lese denne tråden jeg, alt skal være DYRT. Hva skjedde med å gi en gave, som ikke nødvendigvis kostet tusenvis av kroner, men som betydde noe? Julen er blitt ødelagt av folk som skal overdrive. Det er greit at dere skal gi noe fint til kjæresten, men ærlig talt

Er helt enig i tankegangen! Blir også fysisk uvel av alt gavestyret. Er jo familiekos, mate, julebaksten, luktene, snøen osv som er best! Har alltid mislikt å gi/få ting bare for gavens skyld (med mindre det er hjemmelaget og nyttig osv). Der er sambo helt omvendt, så siden det er siste jul uten barn skal han få noe han virkelig ønsker seg, men ikke forventer å få, som er fullstendig "unyttig"..

Det er også første adventstida vi feirer fra hverandre siden vi møttes, og han elsker jula, så vil lage en koselig kalender til han med yndlingsgodis, te, røkelse, julepynt (vi har nesten ingenting, men har lenge tenkt å kjøpe inn litt før vi får barn), julehefter og alt jeg vet han setter pris på! Vil også bake yndlingsjulekakene hans, bake rundstykker, pynte og gjøre alt som er koselig for å gi han max julestemning i leiligheten vår.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært svært gavmild både til jul og bursdag et par år nå, går jeg tilbake til gaveformen jeg drev på med i starten da vi var sammen - en eske med diverse småtteri som er både litt interne greier og ting ikke alle andre har/som er vanskelig å få tak i i Norge. Innholdet ett år var for eksempel spotify premium for et par måneder, ti stk av en amerikansk sjokolade han elsker, en bandtskjorte av hans relativt ukjente amerikanske favorittband med autografer på, en sneglebamse (veldig interne greier, husker nesten ikke hva det gikk ut på en gang men jeg assosierer fortsatt snegler med starten av forholdet vårt haha) og en usb-stick skjult inni en gammel patron for våpenet han brukte i militæret.

Et annet år da jeg var svæært blakk rundt juletider gav jeg ham en bok på rundt 30 sider der jeg hadde skrevet om både små og store øyeblikk vi har hatt sammen, limte inn bilder, skrev ned lister over sangene "våre" og so on. Veldig personlig gave, veldig billig og veldig koselig å ha å se tilbake på :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solsmil

En allværsjakke, tror jeg. men har ikke bestemt meg :)

Jeg får helt fnatt av å lese denne tråden jeg, alt skal være DYRT. Hva skjedde med å gi en gave, som ikke nødvendigvis kostet tusenvis av kroner, men som betydde noe? Julen er blitt ødelagt av folk som skal overdrive. Det er greit at dere skal gi noe fint til kjæresten, men ærlig talt

Jeg skjønner ikke egentlig problemet. Folk velger da selv hvor mye de vil gi for. For meg er det ikke viktig hvor mye gavene jeg gir koster, de kan være dyre eller billige. Det viktigste er at de er gjennomtenkte og at mottakeren vil bli glad for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kjæreste som egentlig burde være enkel å kjøpe gave til. Han har et par interesser som er lette å kjøpe ting til, og han vil også gjerne ha ting til huset. Problemet er bare at han kjøper alt han ønsker seg selv, før jeg rekker å kjøpe noe! Jeg har vurdert å legge ned shoppingforbud to mnd før jul og bursdag for han :lol: Egentlig kunne jeg tenkt meg å kjøpe mobil til han, men det tror jeg ikke jeg kan ta meg råd til. Jeg har lyst til å gi han noe ordentlig fint, noe han trenger og ønsker seg, for han er verdens beste kjæreste (og han gir alltid overraskende og supre gaver til meg).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære skal få litt forskjellig i år.. PC-veske,klokke,morgenkåpe og dagbok.. Synes det er gøy og gi forskjellige ting,enn en dyr ting :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bestemt meg enda, men han ønsker seg flere ting, bl.a. skjeggtrimmer, nesehårstrimmer (!), kniv til turbruk (samekniv faktisk), jerngryte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Erica

Jeg aner ikke, og julen nærmer seg dag for dag... Min samboer skaffer seg det han har lyst på selv, særlig av teknologiske ting, og det blir jo litt kjedelig med gavekort på kjøpesenteret ment for at han kan handle seg klær år etter år :P Klær er noe han trenger, men som han sjelden gidder å kjøpe...

Nei, ikke godt å vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min har akkurat kjøpt ny leilighet, har alt, ønsker seg ingenting, og er klin umulig å finne gave til. Mannfolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig det blir gavekort på favoritt resturanten i år ! Tidligere har det vært klær , klokke , sko , smykke ,kamera ol , men kommer ikke på noe han trenger eller ønsker seg , så da blir det en kose kveld ute for oss når nyåret kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vurderer å kjøpe samlepakke av James Bond-filmene til min kjære, men jeg må se det litt an. Prisen er litt for avgjørende for meg som er student, men jeg vil gi ham noe han kommer til å like =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spionklokke med videoopptak og lydopptak. :lur: Han har helt dilla på Bond og spionting, bøker og filmer. Så da skal han få noe å kose seg med :nigo:

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir sjelden gaver til voksne med unntak av barn og tantebarn og deres kjærester /samboere.

Er man etablert har man gjerne alt og mer til, og jeg gidder ikke bidra til kjøpefesten.

I et samboerforhold som varte i ti år ga jeg julegave en gang til min daværende og det var noe hobbyrelatert som kostet litt. Vi hadde avtalt at vi ikke gir hverandre gaver.

I år har jeg lyst å gjøre litt av jula og får jeg ånden over meg, baker jeg brød og gir bort til venner (de som ikke baker selv og til evt kjæreste). Kan hende lager jeg også sild, lammerull og annen mat - som en ekstragave til "barna".

Tror gavene i år blir preget av mat og drikke (vin).

Endret av Alvina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...