Gå til innhold

Eskil Pedersen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I rettferdighetens navn må det sies at den eneste som har vært ute i media og kritisert på denne måten, er Bjørn Ihler. Og det flere ganger. Ihler har ikke tatt kontakt med AUF i det hele tatt, heller ikke støttegruppen. At han fremstiller seg som "medlem av AUF" og "snakker på vegne av flere" er direkte feil. Han har ikke bodd de i Norge de siste årene, og er ikke aktiv i AUF. Han får mene det han vil, det er helt greit, men det er IKKE greit at han påberoper seg å snakke for flere når han faktisk ikke gjør det.

Hilsen AUFer

Anonym poster: e77420970bb79193005f38ca235f6c20

Nå får jeg e mistanke om at du er et troll som bare er ute etter å sette AUF i et dårlig lys..!

Om det stemmer så sy.nes jeg du skal droppe det så man får hatt en ærlig debatt her inne!<br /><br /> Anonym poster: e12b2868e378dc0b510160b127182105

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rettferdighetens navn må det sies at den eneste som har vært ute i media og kritisert på denne måten, er Bjørn Ihler. Og det flere ganger. Ihler har ikke tatt kontakt med AUF i det hele tatt, heller ikke støttegruppen. At han fremstiller seg som "medlem av AUF" og "snakker på vegne av flere" er direkte feil. Han har ikke bodd de i Norge de siste årene, og er ikke aktiv i AUF. Han får mene det han vil, det er helt greit, men det er IKKE greit at han påberoper seg å snakke for flere når han faktisk ikke gjør det.

Hilsen AUFer

Anonym poster: e77420970bb79193005f38ca235f6c20

I følge bistandsadvokat Meling er det flere av hans klienter som mener at det er vanskelig å ta opp disse temaene. Andre bistandsadvokater bekrefter at flere av deres klienter opplever det samme.

"Brynjar Meling sier til tv2.no at hans klienter mener det må være legitimt å kunne diskutere AUF-lederens valg og innsats på Utøya da 69 mennesker mistet livet under massakren for litt over et år siden.

– De opplever at utspill og debatt rundt hans rolle som leder er vanskelig å nå opp med internt i partiet. Det kan virke som om AUF-ledelsen har en oppfatning av partiet som ganske unisont i dette spørsmålet, noe som kan tyde på at det er mange som vegrer seg for å stå frem og si hva de mener, sier Meling.

Han hevder å ha fått flere tilbakemeldinger i løpet av tirsdagen - også fra andre bistandsadvokater i terrorsaken - som bekrefter at det sitter mange AUFere og etterlatte som opplever disse temaene som vanskelige å ta opp.

– Flere tør ikke engang forsøke å reise spørsmålene, fordi de ser hvordan andre som gjør det blir møtt av partiledelsen, sier Meling."

http://www.tv2.no/ny...kt-3873941.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg e mistanke om at du er et troll som bare er ute etter å sette AUF i et dårlig lys..!

Om det stemmer så sy.nes jeg du skal droppe det så man får hatt en ærlig debatt her inne!<br /><br /> Anonym poster: e12b2868e378dc0b510160b127182105

Vel, da tar du feil. Er ikke ute etter å sette AUF i et dårlig lys, men etter å få frem hva som er realiteten. Bildet blir ganske skjevt om man utelukkende tar utgangspunkt i VG og tror at alle som sier noe annet er troll.

I følge bistandsadvokat Meling er det flere av hans klienter som mener at det er vanskelig å ta opp disse temaene. Andre bistandsadvokater bekrefter at flere av deres klienter opplever det samme.

"Brynjar Meling sier til tv2.no at hans klienter mener det må være legitimt å kunne diskutere AUF-lederens valg og innsats på Utøya da 69 mennesker mistet livet under massakren for litt over et år siden.

– De opplever at utspill og debatt rundt hans rolle som leder er vanskelig å nå opp med internt i partiet. Det kan virke som om AUF-ledelsen har en oppfatning av partiet som ganske unisont i dette spørsmålet, noe som kan tyde på at det er mange som vegrer seg for å stå frem og si hva de mener, sier Meling.

Han hevder å ha fått flere tilbakemeldinger i løpet av tirsdagen - også fra andre bistandsadvokater i terrorsaken - som bekrefter at det sitter mange AUFere og etterlatte som opplever disse temaene som vanskelige å ta opp.

– Flere tør ikke engang forsøke å reise spørsmålene, fordi de ser hvordan andre som gjør det blir møtt av partiledelsen, sier Meling."

http://www.tv2.no/ny...kt-3873941.html

Meling er PR-kåt og har aldri tidligere latt et medieoppslag gå fra seg. Ingen andre har sagt noe, hverken advokater eller medlemmer i organisasjonen. Det er to (2) stykker som har gått ut i media og gått til (irrasjonelle mener jeg) frontalangrep mot Eskil, det er Ihler og Aamodt.

Det er lov å kritisere planene for nye-Utøya, det er lov å være uenig, men det er faktisk ikke greit (mener jeg) å utelukkende ta opp ting i media, og ikke engang snakke med AUF eller støttegruppen. Ihler har ikke på noe tidspunkt hatt verv i AUF, og som sagt har han bodd i utlandet de siste årene. Han snakker på vegne av seg selv, ikke AUF. Det er viktig å få frem. Selvfølgelig er det lov å være uenig, også innad i AUF. Det er stor takhøyde! Men de færreste føler som Ihler, og man skal ikke se bort ifra at det er derfor han føler seg alene i denne saken, eller "frosset ut" som han skriver. Som sagt, de færreste er enige, og han har egentlig ingen sterk tilknytning til organisasjonen heller (bor u utlandet, har ingen verv, vært medlem en kort stund ++). Da blir man jo stående på utsiden, det blir feil å skylde på AUF for det.

Anonym poster: e77420970bb79193005f38ca235f6c20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at AUFere går amok på twitter understreker jo bare poenget til Meling (som uttaler seg på vegne av sine klienter) og Ihler (og forsåvidt også Aamodt).

Skjønner godt at kritikerne ikke tør stå frem eller ikke orker å ta belastningen når takhøyden beviselig er såpass lav som det er.

Anonym poster: 0392058a80460c72be965e8681980fac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Din flaue, selvgode faen, hva er meninga med å svare på spørsmål stilt til andre som om de er stilt til deg? Hvis du ikke greier å holde kontroll på innleggene oppi all spammingen din, burde du kanskje ta det litt med ro? Det gir forholdsvis lite mening når du utdyper innlegg skrevet av Apis, for eksempel.

Ét av utsagnene dine skal jeg kommentere, og det blir det eneste jeg har å si deg i denne tråden. Du skriver:

"Jeg fungerer som en motvekt til de umenneskelige drittsekkene som hetser ofre for et terrorangrep. Jeg legger grunnlaget for at disse onde menneskene ikke setter dagsorden neste gang det skjer noe."

Så, altså..hvem er det egentlig du tror du er? DU er en motvekt? DU legger grunnlaget? Sier "grandiose vrangforestillinger" deg noe"? Du har ingen, absolutt INGEN funksjon som motvekt, og du legger ikke grunnlaget for noe som helst. Der Vampen og Mann42, Guybrush og tilogmed jeg skriver innlegg hvor vi gjør rede for våre egne meninger og oppfatninger (hvor vi er uenige), har du altså fått en overordnet rolle som premissleverandør? OMG. I am the defender against great evil-lissom? Får du ikke selv en flau smak i kjeften når du opphøyer deg selv sånn?

Du ER ikke så god til å argumentere som du gjerne tror, hvis du hadde vært det hadde du ikke hatt behov for å skrive så JÆVLIG mange innlegg - der du tilogmed svarer på spørsmål hvor andre har blitt bedt om å utdype sine personlige synspunkter. Eff, finn deg en hobby.

Etter at denne brukeren traff spikeren på hodet til de grader så tviler jeg på at han våger seg tilbake i tråden her :)

Innlegg redigert for slettet innhold

Sophie-Ann, mod

Anonym poster: e12b2868e378dc0b510160b127182105

Endret av Sophie-Ann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er vi tilbake ved punktet om hvorfor AUFere og pårørende etc ikke orker belastningen ved å kritisere enten Eskil Pedersen eller AUF og når vi ser hvordan enkelte går i fistel av den grunn...det ironiske er at de ved sin atferd ødelegger MER for EP/ AUF, enn de "reparerer" og dette legger folk merke til.

Innlegg redigert for slettet innhold

Sophie-Ann, mod

Anonym poster: 0392058a80460c72be965e8681980fac

Endret av Sophie-Ann
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meling er PR-kåt og har aldri tidligere latt et medieoppslag gå fra seg. Ingen andre har sagt noe, hverken advokater eller medlemmer i organisasjonen. Det er to (2) stykker som har gått ut i media og gått til (irrasjonelle mener jeg) frontalangrep mot Eskil, det er Ihler og Aamodt.

Det er lov å kritisere planene for nye-Utøya, det er lov å være uenig, men det er faktisk ikke greit (mener jeg) å utelukkende ta opp ting i media, og ikke engang snakke med AUF eller støttegruppen. Ihler har ikke på noe tidspunkt hatt verv i AUF, og som sagt har han bodd i utlandet de siste årene. Han snakker på vegne av seg selv, ikke AUF. Det er viktig å få frem. Selvfølgelig er det lov å være uenig, også innad i AUF. Det er stor takhøyde! Men de færreste føler som Ihler, og man skal ikke se bort ifra at det er derfor han føler seg alene i denne saken, eller "frosset ut" som han skriver. Som sagt, de færreste er enige, og han har egentlig ingen sterk tilknytning til organisasjonen heller (bor u utlandet, har ingen verv, vært medlem en kort stund ++). Da blir man jo stående på utsiden, det blir feil å skylde på AUF for det.

Anonym poster: e77420970bb79193005f38ca235f6c20

Meling sier at flere av både hans klienter og andre bistandsadvokaters klienter, mener det må være legitimt å kunne diskutere AUF-lederens valg og innsats på Utøya da 69 mennesker mistet livet. Verken Ihler eller Aamodt er Melings klienter. Da må det vel være flere som mener det samme? Eller mener du at Meling lyver?

Synes du det er rart at folk vegrer seg for å ta opp disse problemstillingene når du ser hvordan det blir tatt imot av AUF?

Mener du virkelig at det er stor takhøyde i AUF? Les det du selv skriver om Ihler. Hvorfor må du fokusere på at han ikke har nok AUF-erfaring istedetfor å lytte til det han sier? Hvordan vet du at han utelukkende har tatt opp dette i media? Det kan vel hende at han har prøvd å ta det opp med noen i AUF uten å nå frem? Må man ha verv i AUF for å uttale seg? Han var tross alt på Utøya 22. juli og han er AUF-medlem. Er ikke det nok?

Mener du at AUF-politikernes verbale angrep på bistandsadvokat Brynjar Meling viser stor takhøyde for andres meninger? http://www.tv2.no/ny...kt-3873941.html

Det er godt ment når jeg sier at dere bør virkelig prøve å løse disse interne konfliktene på en god måte. Jeg mener dette temaet bør stå øverst på lista. For det er ikke bare viktig for de som er hardt rammet etter terrorangrepet, det er også svært viktig for AUFs fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Interresant! Her bekrefter jo bar AUF og AP at Brynjar Meling har helt rett!

Hva skjedde med åpenheten, samholdet og fellesskapet egentlig?

Kanskje dette er det ytringsansvaret EP ropte så høy om?

Ærlig talt, elger man å dive med politikk på høyt nivå så får man tåle kritikk på godt og vondt, og vondere! Sånn er det! Man driver ikke politikk for sin egen skyld, men for samfunnets!

Arrogante politikere!

http://www.tv2.no/nyheter/politisk/appolitikere-amok-paa-twitter-etter-kritikk-av-eskils-utoeyaflukt-3873941.html

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8319738

<br /><br /> Anonym poster: e12b2868e378dc0b510160b127182105

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Interresant! Her bekrefter jo bar AUF og AP at Brynjar Meling har helt rett!

Hva skjedde med åpenheten, samholdet og fellesskapet egentlig?

Kanskje dette er det ytringsansvaret EP ropte så høy om?

Ærlig talt, elger man å dive med politikk på høyt nivå så får man tåle kritikk på godt og vondt, og vondere! Sånn er det! Man driver ikke politikk for sin egen skyld, men for samfunnets!

Arrogante politikere!

http://www.tv2.no/ny...kt-3873941.html

http://www.nrk.no/ny...norge/1.8319738

<br /><br /> Anonym poster: e12b2868e378dc0b510160b127182105

Har du lest overskriften. Parantesen? Der det står at han er feig?

Du er akkurat så modig her at du krysser av for Anonym bruker.

Hadde det vært greit for deg å bli hengt ut i hele landet som feig?

At et menneske er poltiker betyr ikke at han skal ha , eller tåler slik massiv nedvurdering som går direkte på person.

Husk at han stilte seg til disposisjon som politiker, ikke som politimann eller soldat. Han har aldri ønsket å være en leder i antiterroraksjon. Han har aldri påtatt seg noe verv der kravet var fysisk mot.

Han har allerede fått kritikk på vondt og vondere. Det er han som har fått hele skiten. Jeg synes det er grovt, og urettferdig. Og skadende. Hvorfor kritiserer vi ikke de som faktisk hadde ansvar for at situasjonen kunne oppstå? For at politiet ikke var satt opp til å takle slike hendelser? For at kritikken etter Nokasranet ikke ble tatt på stort nok alvor? For at for dårlig jobb ble akseptert i forbindelse med nødnettet?

Ingen vinner på å knekke Eskil. Det kommer ikke noe godt ut av det. La oss heller snakke om hvordan vi skal forsterke de kulturelle og strukturelle svakhetene i samfunnet som delvis ble avdekket, og som delvis hemmeligholdes.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest overskriften. Parantesen? Der det står at han er feig?

Du er akkurat så modig her at du krysser av for Anonym bruker.

Hadde det vært greit for deg å bli hengt ut i hele landet som feig?

At et menneske er poltiker betyr ikke at han skal ha , eller tåler slik massiv nedvurdering som går direkte på person.

Husk at han stilte seg til disposisjon som politiker, ikke som politimann eller soldat. Han har aldri ønsket å være en leder i antiterroraksjon. Han har aldri påtatt seg noe verv der kravet var fysisk mot.

Han har allerede fått kritikk på vondt og vondere. Det er han som har fått hele skiten. Jeg synes det er grovt, og urettferdig. Og skadende. Hvorfor kritiserer vi ikke de som faktisk hadde ansvar for at situasjonen kunne oppstå? For at politiet ikke var satt opp til å takle slike hendelser? For at kritikken etter Nokasranet ikke ble tatt på stort nok alvor? For at for dårlig jobb ble akseptert i forbindelse med nødnettet?

Ingen vinner på å knekke Eskil. Det kommer ikke noe godt ut av det. La oss heller snakke om hvordan vi skal forsterke de kulturelle og strukturelle svakhetene i samfunnet som delvis ble avdekket, og som delvis hemmeligholdes.

Dette er i likhet med ditt forrige innlegg fullstendig skivebom. Det er forskjell på "å knekke Eskil Pedsersen" og å være åpen om at han kunne handlet annerledes (og det ingen i denne tråden som mener han burde opptrådt som antiterrorpoliti så det er stråmannsargumentasjon fra din side), det man etterlyser er en åpenhet om at Eskil Pedersen ikke har den autoritet etter måten han stakk av med øyas eneste ferge at han nå kan trumfe igjennom en "ta tilbake Utøya"-strategi uten at det blir bråk med en del etterlatte.

Det er det denne tråden handler om, det er andre tråder som handler om Eskil Pedersen egner seg som politisk leder, men i denne tråden har det kommet til syne en svært usunn vilje til å forsvare Eskil Pedersens handlinger utover all rimelighet, og hvis dette også preger klimaet som omgir ham forstår jeg jo at han han kan bli preget av det, det kan forklare hvorfor han i denne situasjonen ikke er klok nok til å stikke fingeren i jorden og ta høyde for at han ikke har den autoritet han kunne hatt, og derfor burde vise annen ydmykhet og åpenhet i debatten om Utøyas fremtid.

Eskil Pedersen har ikke den autoritet som skal til for å få gjennom denne "ta tilbake Utøya"-strategien uten bråk, og det burde han vært bevisst og tatt hensyn til. Det er det denne tråden handler om.

Endret av Cuckold
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du lest overskriften. Parantesen? Der det står at han er feig?

Du er akkurat så modig her at du krysser av for Anonym bruker.

Hadde det vært greit for deg å bli hengt ut i hele landet som feig?

At et menneske er poltiker betyr ikke at han skal ha , eller tåler slik massiv nedvurdering som går direkte på person.

Husk at han stilte seg til disposisjon som politiker, ikke som politimann eller soldat. Han har aldri ønsket å være en leder i antiterroraksjon. Han har aldri påtatt seg noe verv der kravet var fysisk mot.

Han har allerede fått kritikk på vondt og vondere. Det er han som har fått hele skiten. Jeg synes det er grovt, og urettferdig. Og skadende. Hvorfor kritiserer vi ikke de som faktisk hadde ansvar for at situasjonen kunne oppstå? For at politiet ikke var satt opp til å takle slike hendelser? For at kritikken etter Nokasranet ikke ble tatt på stort nok alvor? For at for dårlig jobb ble akseptert i forbindelse med nødnettet?

Ingen vinner på å knekke Espen. Det kommer ikke noe godt ut av det. La oss heller snakke om hvordan vi skal forsterke de kulturelle og strukturelle svakhetene i samfunnet som delvis ble avdekket, og som delvis hemmeligholdes.

Oh, come on!? Ikke synk så lavt at du dra AB-kortet da!! I såfall får du stå frem. Ed navn først selv! Du er ikke mer eller mindre anonym enn andre her inne!

Jeg har aldri påstått at Eskil(ikke Espen) er feig, det er ikke jeg som har startet tråden! Greit å ha innlegg som omhandler det samme i samme tråd, selv om overskriften er dårlig! Vi er ikke unisone tvillingsjeler alle vi som er kritiske til eskils handlinger 22. juli og tiden etter!

Og for min del så er det tiden etter som er det som virkelig gjør meg kritisk. Han viser null tegn til ydmykhet! Hadde ha i det minste vist tegn til kritisk refleksjon over egne handlinger den dagen hadde han nok møtt større grad av forståelse fra kritikerne, uten tvil!

Og spørre om penger fra ungdom for å bygge opp igjen Utøya før likene var ferdig identifisert var bare morbid og horribelt! Der datt jeg av lasset hvertfall!

Og alt fratet om ytringsansvar da... Hva i alle dager var det for noe? Vil han virkelig kvele ytringsfriheten samfunnet bygger på?? Sjokkerende!

Og all denne åpenheten da... Åpenhet hvis man er snill og søt og kun nikker og bukker og er enige med alt AUF og ap mener... Ellers skal man rammes av ytringsansvaret!

Og så ber de om penger til å restaurere Utøya pga blod, kulehull, utskiftning av bygg som har vært arena for blodbad! Fullt forståelig, bidro selv med penger....men så kommer planene da, og det kommer da ganske tydelig frem at pengene brukes til en full oppussing av hele øya..,sikkert en vel etterlengtet en! Det synes jeg er utnytting av folk sin empati og bidrag!

Og så er det hans ignorering av de pårørendes ønsker da... Til og med krisepsykologet sier det kan forverre til sørgende pårørende å restaurere hele øya allerede nå! De blir fullstendig ignorert! Jeg føler så inderlig med de, og følelsen av sorg og avmakt de føler i forbindelse med dette!

Det er forskjell på å være privatperson på hyttetur og å være en toppolitisk leder!<br /><br /> Anonym poster: e12b2868e378dc0b510160b127182105

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som er TS, og jeg tar sterk selvkritikk på at jeg tok med "feig" (riktignok i parentes) , jeg var usikker og i tvil om at jeg skulle ta med det ordet, som ble brukt av en etterlatt. Derfor er ordet satt i parentes. Så det tar jeg mer enn gjerne selvkritikk på.

Men utover det, forholder jeg fortsatt meg til min rett til å være kritisk overfor politiske og dermed offentlige ledere.

Jeg har sjelden blitt møtt med så mye usaklighet som fra de som "forsvarer" Eskil Pedersen og til en viss grad AUF også, noe jeg synes er ganske forstemmende.

Eskil Pedersen må både finne seg i og tåle at folk diskuterer hans lederstil, hans kvaliteter som leder og hvordan folk oppfatter ham som leder, men i steden blir man møtt med en mur av taushet, hersketeknikk, stygge personkarakteristikker og angrep på ens personlighet, og er blitt ytterligere tydeliggjort i de siste dagers debatt, der det har hanglet på mot Bjørn Ihler, Brynjar Meling (denne saken viser ganske tydelig at "mot-kritikerne ikke har forstått at Brynjar Meling kun representerer sine klienter og ikke uttaler på egne vegne eller hans personlige mening, når de angriper ham) og Trine Aamodt. Og da tenker jeg ikke her på KG, men også på Twitter der AUF'ere går amok.

Takhøyden i AUF er ikke stor, tydeligvis. Og jeg skjønner bedre og bedre dem som er kritiske, men som velger å ikek stå frem eller stå frem via sin advokat.

Anonym poster: 0392058a80460c72be965e8681980fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skriver her er saklig og fornuftig men det er uheldig at det kommer kritikk av Eskil i en tråd der ordet "feig" står i overskriften.

Jeg sliter forresten med å forstå hvem som skriver hva fordi det er flere forskjellige anonyme brukere.

Det skulle vært mulig å lage et "anonymBruker_navn" pr tråd, slik som med gjestene..

De 2-3 siste sifrene i koden gir en god pekepinn:)

Enig i at det ikke var heldig med feil i tråden, men nå har TS forklart hvorfor da... Ville vært dumt å lage en helt ny tråd om samme emne kun for å si meningen sin synes jeg..<br /><br /> Anonym poster: e12b2868e378dc0b510160b127182105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har nå redigert overskriften. Håper dette er med på å få debatten over på et mer saklig nivå. Husk at dere diskuterer et menneske som ikke er med i diskusjonen selv og ikke kan forsvare seg selv.

Sophie-Ann, mod

Endret av Sophie-Ann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til syvende og sist handler det om en leders karakter. Kriser har en tendens til å fungere som katalysatorer når det gjelder å avsløre hva man er "bygd av".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå redigert overskriften. Håper dette er med på å få debatten over på et mer saklig nivå. Husk at dere diskuterer et menneske som ikke er med i diskusjonen selv og ikke kan forsvare seg selv.

Sophie-Ann, mod

Takk for at du aksepterte forespørselen min.

Og vil benytte meg av sjansen til å igjen understreke, som jeg har gjort gjennom tråden, det er lederen Eskil Pedersen vil diskuterer og ikke mennesket Eskil Pedersen.

Mvh,

Trådstarter.

Anonym poster: 921a09881795182494872fbcf444e98a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til syvende og sist handler det om en leders karakter. Kriser har en tendens til å fungere som katalysatorer når det gjelder å avsløre hva man er "bygd av".

Enig i det, godt poeng.

Anonym poster: 921a09881795182494872fbcf444e98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...