Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2013


Fru Edderkopp

Anbefalte innlegg

Nei, har ikke fått surret meg til det enda! Endte med å gi klærne i 50 og 56 til ei jeg kjenner som trengte det, og så venter jeg med klærne i 62 til jeg allikevel skal begynne å pakke det bort. Tror ikke det er så lenge igjen :fnise:

Vi storkoser oss om dagen. Det går bedre med meg, og vi har litt ting vi fikser hver dag. Sånn som denne uka, hvor det er pass som skal fikses. Fikk til et passe greit passbilde hos Japan Photo (til 199! :daane: ), så politistasjonen BØR godkjenne det i morgen! Gruer meg til køståing/sitting.... :fnise:

Firemånederskontroll neste uke, gleder meg til å se hvor mye hun har vokst! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Dåp vel overstått, sofaen testet fallhøyde på (det gjorde vondt i mammahjertet, men hun ble nok mest skremt selv) og det rulles og dyttes for full maskin for tiden! :ler:

Hun har plutselig veldig mye mer kontroll over armer og bein, snur på ting så hun lettere får dyttet dem i munnen og strekker og ruller seg mot ting hun vil ha tak i. Og ikke minst, sier høyt og tydelig i fra når hun synes det må urettferdig mye jobbing til for å nå målet! :fnise:

Og så er hun for det meste så utrolig blid og fornøyd. Man blir jammen litt tussete av å være mamma, altså :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krabaten er nå passert 5 mnd :daane: , men han er ikkje akkurat den største babyen i barselgruppa. :tunge1: Forrige veke blei han målt til 63,5 cm (har vel arva lengden - eller "korten" - til mor si, stakkar) og 6,9 kg. Me bruker mest ullklær, frå str 60 til str 70. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, min var 64 cm på 3mndskontrollen :) men faren er ganske lang.

Hun er 3,5 mnd nå.

Endret av Bobla2013
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kasper var 7.8 kg på 3-mndskontrollen. Skikkelig bolle han her, men ligger i familien på begge sider. Svære bollebabyer som blir slanke når de begynner å bevege seg :)

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg høyrte nylig om ein nyfødd med dei vitale mål 5,6 kg, 58 cm og 40 cm i HO. Nesten nøyaktig dei same måla som krabaten på 3-mnd-kontroll. Han var berre knappe 100 g tyngre. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, regner med den babyen ble forløst med keisersnitt?

Det var visst ikkje det heller. :overrasket: Nå skal det seiast at dette er frå ein bekjent av ei i barselgruppa til ei venninne av meg, så akkurat kor mange ekstra gram og cm som har komme til sidan starten av historien, veit eg ikkje. :tunge1:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Nå er snuppa tre måneder og 59 cm og 6,5 kg. Hun bruker str. 62 og 68.

Når det gjelder store barn. Ei bekjent av meg har født tre barn (vaginalt) hvor alle har vært over 55 cm og over 5 kg. At det går an :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! En jeg kjenner var 5,5 kg ved fødsel. Men jeg har hørt at det merkelig nok kan virke som det er de minste barna som folk har harde fødsler med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ser det ut som at krabaten har forstått seg på denne rullinga. Det har vore litt rulling begge vegar tidligare, så eg har venta (og venta og venta) på at han for alvor skulle begynna. Og denne veka har han sett i gong for alvor. Nå rekk eg knapt å legga han frå meg før han har rulla over på magen. :pasha: Spent på når han kjem seg tilbake på ryggen og ikkje berre ligg på magen og sprellar og sutrar. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vesla har nå et par ganger plutselig endt opp under stuebordet. Rett og slett rullet fra rygg til mage og så over på ryggen igjen. Det ble plutselig veldig stille, og så ser jeg at hun har fått tak i en mobillader og er på vei til å spise på den! :ler:

Hun ble særdeles furten over å bli fratatt nyanskaffelsen OG flyttet tilbake på leketeppet :fnise:

Så i kveld skal stuegulvet virkelig babysikres... :P

Skal på femmånederskontroll neste uke, for å få den og vaksine før vi reiser til østlandet og så Spania. Hun var 7,2 kg og 63,5 cm på firemåneders, spent på hva hun er nå! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg må innrømme at jeg ikke har helt oversikten over Smule. På tremånederskontrollen var hun 64 cm og 6,5 kilo (tror jeg). Lang og slank, i alle fall. Men det er jo lenge siden. Nå skal vi på femmånederskontroll om to uker, så da får vi se. Jeg mistenker at hun har lagt på seg en del, lårene er tykke og gode nå og hun har fått antydning til bulldog-kjaker :fnise:

Som flere andre her er hun også blitt skummelt mobil. Jeg legger henne ned et sted, og så plutselig dukker hun opp et annet sted :ler: Og i går, på selveste fem-månedersdagen hennes, så lo hun en skikkelig hikstelatter for første gang. Dypt nede fra magen. Mor blir jo så rørt at det er flaut... :sjenert:

Ellers, er det flere som er over på mat eller smaksporsjoner?

Smule får litt grøt til frokost og kvelds, og en middagsporsjon. Grøten og maten sklir da ned, men desserten er best, hehe. Bruker sånn fruktmos, og den er jo nesten bare å slurpe i seg.

Men ellers er hun en skikkelig puppeguri, så jeg regner ikke med å bli kvitt henne fra puppen på en stund. Mistenker at hun med vilje våkner flere ganger om natta bare fordi det er kos med en slurk eller to, den luringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har holdt på med grøt og litt frukt i en måneds tid nå, veldig stas! :jepp:

Bør vel få litt rutine på det, for nå går det litt på når det passer... :sjenert:

Femmånederskontroll med vaksine i går, litt fremskyndt siden vi skulle reise. 64,5 cm og 7,7 kilo :jepp:

Og hun rullet fra mage til rygg og tilbake for helsesøster, bare for å vise seg! :ler:

Men flyturen gikk som en drøm! Veldig herlig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igang med vanlig mat her i heimen òg. Han har smakt på mykje av grønnsaker og frukt, for målet er at han ikkje skal bli så kresen som storebroren. Han vil ikkje smaka noko han ikkje trur han liker - og han trur det meste smakar æsj. ;) Me har også begynt så smått med graut på kvelden. Snart oppe i ein smaksporsjon, så det er ikkje akkurat som om det blir tomt i eska med det første. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg må forresten snart bli flinkare med faste måltider. Nå er det berre kveldsgrauten og stort sett litt middag som er fast. (Ikkje alltid like mykje mat i middagen, då. I går var det to stenger agurk han kunne få gnaga på.) Det er jo sååå mykje enklare å slenga fram puppen. :sjenert:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Her er hun jo bare tre og en halv måned, men det blir nok ikke noe annet enn pupp på henne før til jul :) Fullamming til seks måneder om vekta hennes er enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...