Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2013


Fru Edderkopp

Anbefalte innlegg

Gjest Tekola

Ingen av oss eller våre søsken var ørebarn, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for lue eller ikke til vesla...

Ooh, hvilken Obs? Lade eller City Syd?

Skal spørre om solkrem på helsestasjonen i dag :jepp:

(om jeg husker det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg kjøpte på City Syd. Var det forrige veke, tru? :klo: Men det kan jo godt henda dei fremdeles har. Det sto at det var tilbud (150 kr), men om det faktisk er billig, får andre vurdera. Eg anar ikkje kva slikt kostar til vanlig. Eg er rimelig lettlurt - så snart det står "tilbud", er eg overbevist om at det er eit fornuftig kjøp. Sjølv om den faste prisen kanskje er lågare på andre butikkar. :klaske:

Jordmora som hadde "utskrivingssamtalen" min på barsel, anbefalte å ha hue på babyen heile det første året pga fare for trekk. Men det er jo forskjell på om dei ligg nedi ein lun vognbag eller sit oppe, så eg skjønar godt dei som tar av hua nedi vognbagen på varme dagar. Men ei lett sommarhue er nok ikkje det mest ufornuftige kjøpet ein gjer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Tror det er rimelig grei pris. Hvor stort er det?

Bedre å være føre var tror jeg. Har et par bomullsluer og en i ull og silke fra Nøstebarn som brukes her i huset.

Åh, jeg er så spent på alder og mennesketyper i barselgruppa! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://lekmer.no/leker/vannlek-og-uv-beskyttelse/uv-telt-og-uv-beskyttelse/happy-summer-strandtelt-uv50#.UahTV6M8yTk

Ja, ser man det. Det var visst ikkje så billig læll. Og eg er lettlurt. :ler: Men, det var jo heller ikkje dyrt, og heller ikkje nokon omveg (anna enn kanskje 5 m vekk frå lastebilen eg akkurat hadde funne til pjokken ;) ).

Eg trur iallfall det var det teltet. Men eg harsom ssagt ikkje fått prøvd det på min Vil Ikkje Ligga For Meg Sjølv-gut, så eg vil verken anbefala eller fraråda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Tror jeg hadde håpet på at det fantes noen som er noe mindre. Men de er vel heller laget for folk med hager (eller stort bagasjerom). Jaja :fnise:

Traff barselgruppa mi i dag, tror det kan bli hyggelig! Vi er åtte stykker, tre på samme alder som bor i samme studentby og har fått første barn og resten var noen år eldre, noen med barn to eller tre. Virket som en trivelig gjeng, skal treffe dem igjen på helsestasjonen neste fredag og så er vi på egenhånd etter det. Skal bli spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du tror barselgruppa di kan funke, Tekola! Husker fra da Susain var baby, det var hyggelig (og nyttig!) å ha noen å trille og skravle med, og dele problemer og råd. Denne gangen er det en fysiosamling med babyene som danner utgangspunkt for barselgruppe, men da er vi på ferie. Helsesøster spurte om hun skulle få meg med likevel, men var ikke forundret over at jeg takket nei. Det kunne jo vært hyggelig, for all del, men vi har så mye på planen på kvelder og helger at jeg synes det er greit å ha helt fri på dagtid, uten avtaler. Forelsket i blank kalender, jeg :ler:

Er det forresten noen andre som er nesten unormalt energiske om dagen?

Gubben mener jeg er på grensen til manisk. Eller "høy på baby" som han sier :fnise: Som i dag- Smule var våken etter siste amming klokka seks, og før klokka var halv åtte hadde jeg satt to brød og to til heving, gått tur med bikkja, satt på oppvasken og var i full gang med å rote fram utstyr til vindusvasking- det var jo over to timer igjen til eldstemann skal møte på cup... Og sånn går no dagan, og jeg la meg ikke før tolv i går kveld. Men så lenge Smule og jeg får tatt oss en liten dupp på formiddagen på hverdagene, så er jeg forferdelig mye mer energisk enn vanlig. Så kanskje han har rett? Eller kanskje han bare har dårlig samvittighet over at han purker og sover mens jeg tar baby, unger og hus, haha. Men jeg synes det er pussig selv, det er en merkbar forskjell i tiltakslyst og utholdenhet som nesten ikke lar seg forklare uten å dra inn "høy på baby"-argumentet. Andre som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje så mykje ekstra energi å spora hos meg, dessverre. :sukk: Men sånn i forhold til i graviditeten, får eg gjort ein del meir. Men ja, det går nokon timar med sovande gut på ammeputa dei fleste dagane. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ting er i gang nå, for i går rundt kl.16 gikk deler av slimproppen og nå ca kl.10:30 kom det også litt. Ikke noe blod eller gørr, bare litt cremefarget, så det er jo litt kjedelig (bør det ikke være litt blod/lyserosa for at det er nærstående fødsel?) :vetikke:

Forrige gang kom den ca 2.5 uke før jeg fødte, så det irriterer meg at jeg liksom føler at ting er i gang når jeg vet at dette ikke behøver å bety at fødselen kommer snart). Masse mensenmurringer i magen og ryggen i går, men kun i magen i dag. Føles ut som jeg skal få mensen anytime egentlig.

40 uker i dag og termin mandag :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i løpet av to ukers tid er hun i alle fall her! :Nikke:

Kanskje før også? Jeg har alltid blitt så forvirret av å gå og vente, tyde tegn, lete etter signaler... og så begynner det alltid rett ut av det blå. "Jøss, skjer det NÅ?" :ler:

Ikkje så mykje ekstra energi å spora hos meg, dessverre. :sukk: Men sånn i forhold til i graviditeten, får eg gjort ein del meir.

Kanskje det ligger noe der :ler:

Det skal ikke så mye til for å merke bedring i forhold til hvordan det var før... både under graviditeten og faktisk før det også. Så kanskje det bare er fraværet av graviditetshormoner og en god, lang periode uten altfor mye stress, som har fått meg tilbake til normalen ;)

Smule har hatt et øyeblikk av pur lykke i dag: på cup, på en av de varmeste dagene hittil, fikk hun ta av seg bleia og ligge i gresset og sprelle under et tre. Trær er spennende saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, i løpet av to uker bør hun ha kommet.

Endel regelmessige kynnere som ikke er vonde, men som plutselig endrer seg til å bli et par, tre min lenger..

Da regnes de vel ikke som regelmessige lenger vel? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To uker er vel maks ja. Sånn ca? De setter vel igang 11 dager over, om babyen ikke har kommet da :)

Jeg ruger enda jeg. Ingen tegn på baby, men får håpe jeg er en av de som ikke har så mange forvarsler og plutselig ligger der og føder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sykehuset jeg skal føde er det senest 12 dager etter termin, så det blir 15. for min del. Men jeg håper virkelig jeg slipper det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

*sender gode fødevibber til alle trengende*

Tenk at vesla snart er fire uker! :bond:

Må bestille meg legetime. Bør jo begynne med prevensjon igjen snart! Men hva slags? Håper på å slippe piller i hvert fall. Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tekola

Neivel nei, ikke ledig time å få hos legen før i september, med mindre det haster... Men jeg kan alltids stikke innom og sitte å vente og få fem minutter med henne. Yay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, for ein service av legekontoret, Tekola. :ironi: Hadde dei ikkje andre legar du kunne få time hos heller?

Eg har legetime om ei veke. Så var det spørsmålet om prevensjon. Sist gjekk eg på minipilla, og det er for så vidt greit. Men eg vurderer også hormonspiral. Eg har fryktelig lite oversikt over kva som finst av andre ting. Kva planar har de andre?

(Sånn egentlig er prevensjon noko eg tenker lite på for tida. Det er ingen prevensjon som er sikrare enn ein baby som krever kroppskontakt 24/7. Og som har ein propell av ein (vaken) storebror dei ytterst få gongene han faktisk søv litt for seg sjølv i vogna. :tunge1: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Ikke sant? Her trosser man telefonskrekk og så er det "takken"! Nei, det er ikje vanlig der, så da blir det heller en "akuttime". :sukk:

Nærhetsbaby er prevensjon her og, men håper jo på å trenge noe annet etter hvert :ler: Men hva aner jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så tullete når man må kalle alt fra prevensjon til allergitimer "akutt", men sånn blir det jo når de vanlige timene er umulig å oppdrive... så legen kan takke seg selv ;) Innen september er det forhåpentligvis ikke nok med klengebabyprevensjon lenger, så greit å få det unna.

Jeg hadde vanlig spiral sist og det var utrolig greit, tenker jeg satser på det igjen. Når jeg bare får somlet meg til legen, men her er det ikke han det står på :ler:

Endret av Mafalda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...