Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2013


Fru Edderkopp

Anbefalte innlegg

Lykke til Dine!

Tøft av deg å være åpen om depresjon, Tekola. Lykke til på time:)

Nå er det 2 dager til termin og jeg begynner å bli klar for å føde. Forrige gang fødte jeg dagen før termin, spørs om jeg går over denne gang? Ingen tegn til noe fødsel, bare masse murringer i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med baby, Dine :) !

Noen som har tips ang. bæresjal? Hvordan putter man småttisene inni den, og når gjør man det? Så de roer seg? Her er ikke nærhet noen særlig trøst for babyen min. Kun pupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Hva mener du med hvordan? Jeg bruker instruksjonsvideoen til Bæreglede, så jeg putter henne inn i magebeltet og krysser så sjalet over, rundt livet igjen og knytter foran. Men hun må være litt rolig. S roer seg da etter noen knebøy eller litt dansing (valsetakt funker best!) og helst smokk.

Men det er jo stor forskjell på babyer. Og det er ikke alle som trives i sjal, dessverre!

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte i går en nydelig prinsesse på 52 cm og 3690 g. Veldig stolt tobarnsmor :nigo:

Gratulerer så mye! Skjønner godt at du er stolt! :)

Ang. bæresjal, så anbefaler jeg denne siden med instruksjoner, masse forskjellige knytinger å kikke på: http://www2.tettinntil.no/pages/instruksjoner_baeresjal.php Jenta mi roer seg stort sett når jeg begynner å gå litt rundt med henne i sjalet, herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Hvordan ser sommerplanene deres ut, jenter? Blir det mye farting land og strand rundt, eller blir det mest kos hjemme?

Vi kjører sørover til Tønsberg neste fredag, og så må Herr Tekola opp igjen og jobbe til han får ferie, imens S og jeg skal nyte sommer sørpå. Sosialisere med venner og familie både der og i Oslo, tenker jeg. Kos! Spent på hvordan den lange bilturen fra Trondheim blir, men det ordner seg nok! Hun roer seg fort i bilstolen og sover for det meste. Og så har vi kjøpt solskjermer til side- og bakvinduene, i tillegg til et bamsespeil som tydeligvis er spennende for henne å kikke på, samtidig som vi begge kan se på henne fra forsetene. Men gode tips for biltur med baby mottas med takk uansett! Har kjøpt flaskevarmer, og så tar vi vel med termos med varmtvann i tillegg tenker jeg.

Veldig usikker på hva jeg skal pakke med av klær til henne, da. Begynte med 56 for litt over en uke siden, bør jeg ta også ta med noe i 62 mon tro? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen tips til bilturer, annet enn at jeg har fått med meg at man bør stoppe ofte... Helt blank ellers. :laugh:

Men det jeg kan tipse om er en bodyforlenger fra ManyMonths! Supert konsept, du bare klipser den på trykknappene i skrittet og vips så varer bodyen mye lenger. Det kan du jo spare litt plass i kofferten på. Men jeg hadde nok tatt med litt i 62 for sikkerhets skyld likevel, f eks bukser. :) Ellers er jo strømpebukser elastiske og greie? Blir spennende med en såpass lang tur, men det er nok definitivt verdt det når dere kommer frem - det høres deilig ut!

Her blir det et par turer for å besøke familie, men en ordentlig ferietur blir det ikke i år. Det vi har planlagt vil sikkert være mer enn nok, og koselig blir det også. Neste år derimot får vi vel hive oss på charterflyet først som sist, og kreve vår plass i småbarnskaoset i Syden. Hoho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Det var lurt!

Fysioterapeuten som var innom barselgruppa siste samlingen på helsestasjonen sa at det bare var å kjøre på som søren (men sikkert, naturligvis :fnise: ) så lenge de sover, og så stoppe når de gir uttrykk for ubehag og la henne ligge flatt for å strekke ut lunger og rygg da. En frisk baby vil alltid si ifra når den har det ubehagelig. Men det skal bli veldig spennende!

Det var lurt med bodyforlengere! Men ja, blir nok pakket noen plagg i 62 også. *setter det opp på lista over ting som skal vaskes før fredag*

...Hvor mye pakker man egentlig med til en baby? :ler:

Godt foreldrene mine har vaskemaskin, sier jeg bare.

Er alle mai/juni-babyene ute nå, eller er det noen som fortsatt trives best inne i magen? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Snuppa vår kom til verden på lørdag! :) Jeg er VELDIG glad for at de tok vannet på sykehuset, for på fem minutter (fra de tok vannet og jeg hadde fem cm åpning) kom hun ut som en rakett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tekola

Varmen er slitsom for oss i Tønsberg, med grinete foreldre og baby. Men nå har jeg kjøpt kladder på apoteket, så nå blir det mye naken baby uten å måtte bekymre oss for tiss over alt!

Kom over boken og appen Wonder weeks, utrolig fascinerende! Og veldig mye passer på S!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tekola

Overlever dere ferie med baby, damer? :)

Alt har gått mye bedre enn forventet med oss, retur til Trondheim på lørdag! Skal bli litt godt å komme hjem og :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kladder? :)

Dagene har så langt gått veldig bra, men i dag har Kasper survet litt mer en vanlig uten synlig grunn (sult, mage eller skitten bleie). Tror det er varmen, selv om vi stort sett holder oss innendørs eller i skyggen. Så, jeg ser frem til temperaturen går litt ned til uka. Lettere å finne på ting da, syns jeg. Det må være første gang jeg har ønsket at det skal være litt kjøligere, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...