Gå til innhold

Sigrid-saken


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det jeg synes er interessant et at de først arresterte de siktede, SÅ fant de kroppen til S... Så det er åpenbart at det er mer enn liket som gjør at de er siktet!! Ellers er det litt av en tilfeldighet får man si...<br /><br /> Anonym poster: 665e11ac3798a0c71863d758be724587

En av de siktede skal ha hatt en relasjon til Sigrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politiet sier at funnet og siktelsen er utledet av taktisk etterforskning. Mener de da at de har vært på sporet av disse folka lenge? Lurer på hva det er som har fått dem på det sporet.

Anonym poster: ffd9eb21395d809f197de81706ce25b8

En uke. Det står i avisa at det var et konkret tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de siktede skal ha hatt en relasjon til Sigrid.

Forstår ikke helt hvordan det er relevant i forhold til innlegget mitt?

Det er da veldig mange som har en relasjon til Sigrid uten at de blir arrestert av den grunn...?<br /><br /> Anonym poster: 665e11ac3798a0c71863d758be724587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt hvordan det er relevant i forhold til innlegget mitt?

Det er da veldig mange som har en relasjon til Sigrid uten at de blir arrestert av den grunn...?<br /><br /> Anonym poster: 665e11ac3798a0c71863d758be724587

Han var en moduskandidat. Han har tidligere blitt dømt for vold mot en ung kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor forsvarer du lovbrytere? Fordi du begår lovbrudd selv? Hvis du har så lite respekt for loven, hvor trygt er det da å ha deg gående ute i samfunnet?

Å kjøre for fort er ikke "en liten forseelse". Det er å med viten og vilje utsette andre for fare. Man tror man har kontroll på bilen helt til det skjer noe. Men da er det for sent. Husk på at å øke hastigheten fra 30 til 60 er ikke en dobling av energi, det er en firedobling. Så både bremsedistanse og den energi som treffer et menneske ved et uhell som vannplaning er fire ganger så stor.

Det er å med viten og vilje utsette sine medmennesker for en stor fare. Har noen så lite respekt for sine medmennesker så fortjener de vel å sitte i mange lange år bak murene? Tenk på alle de liv som blir spart! Tenk på at det kan være du som havner der med nettopp de samme argumentene...

Anonym poster: 0a43c997c20346d26a51d7540103575f

Det er jo håpløst å diskutere noe som helst med deg når du presterer å påstå at jeg forsvarer lovbrytere, insinuerer at jeg begår lovbrudd selv og at det ikke er trygt å ha meg i gående i samfunnet ute - alt fordi jeg bemerket at det er en relativ forskjell på trafikkforseelse og å regelrett knuse skallen på noen, helt uprovosert, med en jernstang.

Men for å oppføre meg så skal jeg svare. Jeg forsvarer ikke lovbrytere, qoute meg neste gang du påstår noe slikt. Jeg begår ikke lovbrudd selv. Jeg er trygg å ha gående i samfunnet, enda. Da jeg nevnte en trafikkforseelse inkluderte jeg også parkeringsbot (ditt eksempel) - hvordan skal du argumentere for at en parkeringsbot burde gi vedkommende årelang straff til i tilfelle h*n skulle komme til å drepe?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke tull. I USA er det mange miljøer hvor det å sitte inne sees på som normalen. Folk ser ikke på det å sitte inne som noe skamfullt, som noe galt. Der av at drive-by-shootings og mord er en dagligdags foreteelse.

Ikke "fengsel med psykatrisk tilbud", lukket avdeling. Fengsel har ikke psykiatrisk tilbud. Fengsel er bare ment å sperre folk inne. Ingenting annet. Hvis folk klarer å rømme fra lukket avdeling så må man lære og forbedre rutinene.

Anonym poster: 0a43c997c20346d26a51d7540103575f

Nå beveger du deg inn på et område der knallharde kriminelle herjer og det er snakk om status. Det er jo ikke tilfelle her. Du kan ikke bare plukke ut små fragmenter av en ukultur og presentere det som en sannhet. Det er ikke på grunn av strenge straffer og mange i fengsel som sørger for at mennesker fortsetter å begå lovbrudd. For å skape en større forståelse er man nødt til å se hele bildet.

Samfunnet i dag beviser jo gang på gang at man trenger psykiatriske fengsler. Dagens ordning fungerer ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de siktede skal ha hatt en relasjon til Sigrid.

Nå mener politiet at Sigrid var et tilfeldig offer.

Politiet i Oslo fikk et tips fra politiet i Ålesund om denne personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet sa utrolig lite i pressekonferansen. De spør etter flere tips, det kan tyde på at de sliter med å få nok til en varetektsfengsling.

Selv hadde jeg ikke tatt sjansen på å tipse politiet, da er det fort gjort å bli siktet for falsk forklaring.

Anonym poster: 33213c2c2df186298842536a558bef95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politiet sa utrolig lite i pressekonferansen. De spør etter flere tips, det kan tyde på at de sliter med å få nok til en varetektsfengsling.

Selv hadde jeg ikke tatt sjansen på å tipse politiet, da er det fort gjort å bli siktet for falsk forklaring.

Anonym poster: 33213c2c2df186298842536a558bef95

Fikk du ikke med deg at han faktisk forklarte seg falskt?

Du har vel også fått med deg at han er den eneste av alle vitnene som er siktet for falsk forklaring. Vil ikke kalle det "fort gjort å bli siktet for falsk forklaring" da.

Snakket man sant så unngår man det.

Anonym poster: f857ddbef386db9dab449624282037d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du ikke med deg at han faktisk forklarte seg falskt?

Du har vel også fått med deg at han er den eneste av alle vitnene som er siktet for falsk forklaring. Vil ikke kalle det "fort gjort å bli siktet for falsk forklaring" da.

Snakket man sant så unngår man det.

Anonym poster: f857ddbef386db9dab449624282037d1

Hva løy han om da?

Det jeg har fått med meg er at han fortalte detaljer om hva Sigrid hadde på seg osv som stemte, og som ikke var kjente på tidspunktet han avga forkaring. Men så mente politiet etter en rekonstruksjon at det hadde vært for mørkt til at han kunne ha sett dette.

Så det er vel ikke blitt påvist at noe han har sagt om Sigrid er feil, tvert i mot?

Anonym poster: 33213c2c2df186298842536a558bef95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva løy han om da?

Det jeg har fått med meg er at han fortalte detaljer om hva Sigrid hadde på seg osv som stemte, og som ikke var kjente på tidspunktet han avga forkaring. Men så mente politiet etter en rekonstruksjon at det hadde vært for mørkt til at han kunne ha sett dette.

Så det er vel ikke blitt påvist at noe han har sagt om Sigrid er feil, tvert i mot?

Anonym poster: 33213c2c2df186298842536a558bef95

Han løy også om at han hadde vært i Sverige. Der hadde han ikke vært. Han sa senere at han hadde vært på Tusenfryd.

I tillegg nektet han å bli med i avhør. Hadde jeg vært politi og en tidligere voldtektsmann hadde gjort det, så hadde jeg også reagert.

Anonym poster: f857ddbef386db9dab449624282037d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han løy også om at han hadde vært i Sverige. Der hadde han ikke vært. Han sa senere at han hadde vært på Tusenfryd.

I tillegg nektet han å bli med i avhør. Hadde jeg vært politi og en tidligere voldtektsmann hadde gjort det, så hadde jeg også reagert.

Anonym poster: f857ddbef386db9dab449624282037d1

Det med sverigeturen kom vel først opp etter at han var siktet for falsk forklaring? Og å bli kalt inn til nye avhør etter at du har forsøkt å hjelpe er i seg selv ikke særlig hyggelig.

Nei, best å holde seg unna politiet. Alt tyder på at de bare gjorde en elendig rekonstruksjon i dette tilfellet (kan jo ha vært en lyskilde der den aktuelle natta som ble borte senere; billys, flomlys), og deretter fullstendig mistet hodet.

Ikke at jeg forventer noen innrømmelse i den retningen.

Anonym poster: 33213c2c2df186298842536a558bef95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med sverigeturen kom vel først opp etter at han var siktet for falsk forklaring? Og å bli kalt inn til nye avhør etter at du har forsøkt å hjelpe er i seg selv ikke særlig hyggelig.

Nei, best å holde seg unna politiet. Alt tyder på at de bare gjorde en elendig rekonstruksjon i dette tilfellet (kan jo ha vært en lyskilde der den aktuelle natta som ble borte senere; billys, flomlys), og deretter fullstendig mistet hodet.

Ikke at jeg forventer noen innrømmelse i den retningen.

Anonym poster: 33213c2c2df186298842536a558bef95

Herregud, alle vitnene har vært til flere avhør!

De har også vært med på rekonstruksjoner.

Hvis du på grunn av det ikke vil si fra om viktige ting en en alvorlig sak så sier det mye om deg.

Anonym poster: f857ddbef386db9dab449624282037d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde jeg visst noe tror jeg det hadde vært best for meg å holde kjeft. Anonym tipsing er så godt som umulig i dagens samfunn også.

Anonym poster: 33213c2c2df186298842536a558bef95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde jeg visst noe tror jeg det hadde vært best for meg å holde kjeft. Anonym tipsing er så godt som umulig i dagens samfunn også.

Anonym poster: 33213c2c2df186298842536a558bef95

Så egoistisk du er. Vet man noe så bør man si i fra. Alt kan hjelpe til å løse saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...