Gå til innhold

Sigrid-saken


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Poenget er jo at kjøp av store mengder vaskemidler er en mistenkelig handling, spesielt for en som er siktet for et mord, dette ettersom at slikt kan brukes til å skjule spor.

Ifølge dem saken der virker det rart. Det står at "de registrerte hans bil passerte bomstasjon i nærheten. DERFOR ble han han interessant."...osv.

Det må jo være noe mer som gjør at de har gått han så nøye etter i sømmene.

Anonym poster: ffd9eb21395d809f197de81706ce25b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ifølge dem saken der virker det rart. Det står at "de registrerte hans bil passerte bomstasjon i nærheten. DERFOR ble han han interessant."...osv.

Det må jo være noe mer som gjør at de har gått han så nøye etter i sømmene.

Anonym poster: ffd9eb21395d809f197de81706ce25b8

Ja selvfølgelig, det er bare det at media ikke får vite om det, så de må lage stor oppstandelse av de bittesmå hintene de får av politiet.

Endret av -Alva-
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det slått dere at alle disse små ledetrådende om 37-åringen faktisk ledet til at politiet fant Sigrid?

Det er ikke akkurat helt tilfedlig dette her.

Det må jo være gode grunner til at den siktede nettopp er siktet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å nevne at det å vaske hender og å kaste søppel er en mistenkelig handling. For ikke å nevne at det å ha sex kan være en mistenkelig handling da det å ta livet av noen, å forårsake noens død, kan virke som et afrodisiakum på enkelte. Hvilken dialekt snakker han? Snakker han en mistenksom dialekt?

Å surfe på nettet kan også være en mistenksom handling da man kan lese på nett om hvordan man skjuler spor.

Kjenner du noen som har surfet på nettet den siste tiden? Eller hatt sex? Da kanskje du burde melde fra til politiet, det kan jo være gjerningsmannen!

Anonym poster: 0a43c997c20346d26a51d7540103575f

Herregud... Sammenfallet siktet for drapet og kjøp av store mengder vaskemidler kort tid etter forsvinningen av offeret er jo ikke mistenkelig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyh...?artid=10060896

Å hælle måne... jeg har også kjøpt en hel masse vaskeutstyr i det tidsrommet hun var savnet :overrasket: :overrasket:

Men har du tilknytning til saken? Politiet må sjekke ut alle slike detaljer fordi de kan vise seg å være relevante.

Det er patetisk å sitte der og prøve å latterliggjøre dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er patetisk å sitte der og prøve å latterliggjøre dette.

En ting var at tullingene gjorde billige poenger av politiet mens Sigrid var borte, men at de fortsetter nå når de faktisk fant henne, og har siktet to personer beviser bare hvor lite de har å komme med.

Sigrid forsvant i løse luften, og det er utrolig bra at de i det hele tatt fant henne, så saken muligens kan oppklares og de pårørende kan få visshet. Når dere sitter her og kritiserer enkeltdetaljer, videreformidlet og delvis diktet opp av media, når politiet foreløpig har lagt lokk på saken av etterforskningsmessige hensyn viser dere bare hvor latterlige dere selv er.

Anonym poster: 0eae78b9972e4bdea3bcefb5a02c17c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men har du tilknytning til saken? Politiet må sjekke ut alle slike detaljer fordi de kan vise seg å være relevante.

Det er patetisk å sitte der og prøve å latterliggjøre dette.

Det var jo ingen som forsto poenget. Les videre før du slenger med leppa?

JA, det er klart det er et viktig poeng, men det blir så spesielt når det kommer fra media... De får vite så lite i forhold til hva politiet egentlig har funnet ut av, og må derfor lage stor ståhei av detaljer som får det til å virke som om politiet ikke har en dritt av spor annet enn at han har kjøpt vaskemiddel, og at 64'åringen på et eller annet tidspunkt sa han trodde Sigrid var død. Forstår du?

Anonym poster: 30d24c1c321214f9eea6e4066962de60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke noen døpe om denne tråden, eller starte en ny, som f.eks. kan hete Sigrid-saken? Nå er jo grunnlaget for diskusjonen en annen, og å måtte gå inn på "mulig likfunn i skogsområde" føles litt grotesk, synes jeg. Saken er grotesk, ja - men saken handler om ei ung jente, ikke om er "lik i skogen".

Anonym poster: 977141390f455e72f79772ba65f14cd3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke noen døpe om denne tråden, eller starte en ny, som f.eks. kan hete Sigrid-saken? Nå er jo grunnlaget for diskusjonen en annen, og å måtte gå inn på "mulig likfunn i skogsområde" føles litt grotesk, synes jeg. Saken er grotesk, ja - men saken handler om ei ung jente, ikke om er "lik i skogen".

Anonym poster: 977141390f455e72f79772ba65f14cd3

Enig!!!!! Da er det vel TS eller moderatorer som må gjøre det isåfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble plutselig veldig stille i denne saken nå.......

Anonym poster: f857ddbef386db9dab449624282037d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Man ser jo at media skriver mindre om den også nå. Det er jo naturlig da man avventer at det er mer å melde, men likevel trist når man ser at etterhvert vil se at saken vil bli litt glemt fra allmenheten. Eller - glemt vil den nok aldri bli da denne saken er spesielt tragisk, men likevel...

Tankene mine går hele tiden til Sigrids familie, da spesielt foreldrene og søsteren, tenk hvor forferdelig de må ha det... Det er jo nesten for vondt (og grovt urettferdig) til at det kan være sant...

Jeg tror litt på den teorien at 37-åringen kanskje grisekjørte (muligens i fylla) og kjørte henne ned, ble deretter redd for å miste lappen (har jo lest at han er ekstremt bilinteressert og opptatt av fart) og bli fengslet, derfor gjemme liket, sa til 64-åringen at han var i en knipe og overtalte ham til å hjelpe seg. Eventuelt: han så Sigrid i veien, trykket på gasspedalen og kjørte henne ned med vilje. Det er jo en voldelig kar med psykiske problemer... Ufattelig trist. Hun kan jo også ha blitt kidnappet, og ikke påkjørt men senere drept. Det synes jeg bedre forklarer sokken, skoene og mobilen som ble funnet..

Men dette blir jo bare spekulasjoner. Får vente og se hva som kommer frem etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble overrasket (og selvfølgelig lettet) da jeg leste at det ikke var tegn til seksuelt misbruk, for hva var motivet for drapet da liksom? :klo:

Anonym poster: 3760b64e148c1385ae97cab17ee61c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble overrasket (og selvfølgelig lettet) da jeg leste at det ikke var tegn til seksuelt misbruk, for hva var motivet for drapet da liksom? :klo:

Anonym poster: 3760b64e148c1385ae97cab17ee61c21

Enig! At noen i det hele tatt kan ha et motiv for å drepe en uskyldig 16-årig jente er så uforståelig at.... finner ikke ord for hvor sykt det er. Det er en syk syk verden vi lever i. Tenk at mord på uskyldige foregår hver eneste dag, i så mange forskjellige land..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble overrasket (og selvfølgelig lettet) da jeg leste at det ikke var tegn til seksuelt misbruk, for hva var motivet for drapet da liksom? :klo:

Anonym poster: 3760b64e148c1385ae97cab17ee61c21

Det finnes vel andre motiver. Alt behøver ikke å være relatert til det seksuelle.

Anonym poster: 23cc9681085f7c0bca9272f9d93c845a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den grønne Citroenen til den 37-årige drapssiktede, passerte bomstasjonen ved Abildsø klokken 00:04 den natta Sigrid forsvant.

Jeg har testet hvor lang tid det tar å kjøre fra denne bomstasjonen og frem til barnehagen der Sigrids eiendeler ble funnet.

Jeg ble overrasket over hvor kort tid det tok.

Fra bomstasjonen og til barnehagen tok det drøye 4 minutter, og da er et kort stopp ved rødt lys inkludert.

Dette betyr at den siktedes bil kan ha vært i området der Sigrid var ca. kl. 00:08-09.

Et annet moment som er lite belyst:

Fra barnehagen til varelageret på Bryn hvor siktede bodde, er det like kort vei. Det går en snarvei dit - gjennom boligfeltet. Det tok meg kun 5 minutter å kjøre dit.

Dette kan forklare hvorfor politiet ikke har registrert den grønne Citroenen via overvåkingsbilder fra bensinstasjonen.

Normalt er dette den mest naturlige veien for å komme ut av boligområdet på og ut på Oslo ringvei.

Men for den siktede, ville det gått raskere å kjøre snarveien gjennom boligfeltet.

Der kan man også kjøre ubemerket, ingen overvåkingskamera og lite folk.

Mye taler for at Sigrid ble fraktet den veien, og tatt med til varelageret på Bryn.

Jeg blir ikke overrasket om det er det politiet kommer frem til, etter at de har fått gjennomsøkt det store, gamle bygget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én ting er i hvertfall sikkert; Hvis det viser seg at 64-åringen ikke har noe med denne saken å gjøre, har Politiet nok en gang gjort en ufattelig tabbe. Men jeg krysser bare fingrene for at de har de rette mennene. Omdømmet til Oslo-politiet bør ikke få seg nok en knekk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den grønne Citroenen til den 37-årige drapssiktede, passerte bomstasjonen ved Abildsø klokken 00:04 den natta Sigrid forsvant.

Jeg har testet hvor lang tid det tar å kjøre fra denne bomstasjonen og frem til barnehagen der Sigrids eiendeler ble funnet.

Jeg ble overrasket over hvor kort tid det tok.

Fra bomstasjonen og til barnehagen tok det drøye 4 minutter, og da er et kort stopp ved rødt lys inkludert.

Dette betyr at den siktedes bil kan ha vært i området der Sigrid var ca. kl. 00:08-09.

Et annet moment som er lite belyst:

Fra barnehagen til varelageret på Bryn hvor siktede bodde, er det like kort vei. Det går en snarvei dit - gjennom boligfeltet. Det tok meg kun 5 minutter å kjøre dit.

Dette kan forklare hvorfor politiet ikke har registrert den grønne Citroenen via overvåkingsbilder fra bensinstasjonen.

Normalt er dette den mest naturlige veien for å komme ut av boligområdet på og ut på Oslo ringvei.

Men for den siktede, ville det gått raskere å kjøre snarveien gjennom boligfeltet.

Der kan man også kjøre ubemerket, ingen overvåkingskamera og lite folk.

Mye taler for at Sigrid ble fraktet den veien, og tatt med til varelageret på Bryn.

Jeg blir ikke overrasket om det er det politiet kommer frem til, etter at de har fått gjennomsøkt det store, gamle bygget.

I følge vg så var det ikke bomstasjonen på abildsø bilen ble registrert, men på alna.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10068626<br /><br /> Anonym poster: 389248e5798177c3301aa2c4a8520bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge vg så var det ikke bomstasjonen på abildsø bilen ble registrert, men på alna.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10068626<br /><br /> Anonym poster: 389248e5798177c3301aa2c4a8520bdf

Jeg likte forresten ikke den artikkelen her, jeg synes den får det til å virke litt mindre sannsynlig at det var han.. Hvor mange et det ikke som kjører gjennom den bomringen da? Er det ikke alle som kommer østfra på E6? Og er det ikke en bom han uansett da må igjennom hvis an skulle "hjem" til bryn?<br /><br /> Anonym poster: 389248e5798177c3301aa2c4a8520bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte forresten ikke den artikkelen her, jeg synes den får det til å virke litt mindre sannsynlig at det var han.. Hvor mange et det ikke som kjører gjennom den bomringen da? Er det ikke alle som kommer østfra på E6? Og er det ikke en bom han uansett da må igjennom hvis an skulle "hjem" til bryn?<br /><br /> Anonym poster: 389248e5798177c3301aa2c4a8520bdf

Du må ikke glemme at de fant Sigrid like ved der han ble pågrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge vg så var det ikke bomstasjonen på abildsø bilen ble registrert, men på alna.

http://www.vg.no/nyh...tid=10068626<br /><br /> Anonym poster: 389248e5798177c3301aa2c4a8520bdf

Ja, jeg så det nå.

Dette er nye opplysninger som har kommet idag.

Frem til nå har media opplyst om at det var bomstasjonen ved Abildsø bilen passerte.

Muligens er Alna det rette, slik de altså har kommet med idag.

Uansett forandrer det ikke så mye på saken. Det betyr at bilen kan ha brukt ca. 5 minutter lenger tid, og var i området ved Sigrid rundt kl. 00:13-0:14.

Og klokka 00:15 kom altså den siste SMSn som mange betviler at Sigrid har skrevet.

Bompasseringen viser iallfall et påfallende sammentreff med Sigrids bevegelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...