Miraaa Skrevet 12. februar 2013 Forfatter #201 Del Skrevet 12. februar 2013 Greit å sjekke det, heller en gang for mye enn for lite! Håper alt er i orden. Når det gjelder uvi så hadde en venninne av meg det gjennom nesten hele svangerskapet sitt. Hun tok flere antibiotikakurer som ikke hjalp, til slutt bare ga de opp å behandle henne siden hun egentlig ikke plagdes av det. Og det ble aldri noe problem i forhold til babyen. Ja, de sier at de antibiotika kurene ikke skal påvirke fosteret på noe som helst måte, men det er bare frustrerende å ha det sånn. Var på føden igår, tok en urin prøve, temp. og blodtrykk i tillegg til en undersøkelse på 30 min der jeg la meg på ryggen med 2 belter rundt magen. Den ene målte hjertet til babyen og den andre sammentrekninger. også fikk måtte jeg trykke på en knapp hver gang jeg kjente spark. Og alt var bra:) JM sa det at man skal komme innen 24 timer når man har fallt så kraftig men at hun ville ha meg inn for sikkerhets skyld. Så det var beroligende. Veldig søt personale der, følte meg virkelig ivaretatt. Nå er denne antibiotika kuren ferdig. Skal til legen på mandag og gi ny urinprøve, håper jeg er kvitt det denne gangen. Har hatt hodepine siden igår kveld. Vondt i panna, var borte et par timer da jeg stod opp idag men kom sakte men sikkert tilbake. Får se det an litt, går det ikke over kan jeg nevne det for legen på mandag. Masse herlige bevegelser fra engelen min nå! Hun sparker i vei. Begynner å bli veldig utålmodig, vil bli kjent med jenta mi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 13. februar 2013 #202 Del Skrevet 13. februar 2013 Så bra at alt var fint med jenten din jeg er også såå klar for å bli kjent med lille skatten min! Men det nærmer seg nå Mira plutselig sitter vi med de små i armene våre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 19. februar 2013 Forfatter #203 Del Skrevet 19. februar 2013 Så bra at alt var fint med jenten din jeg er også såå klar for å bli kjent med lille skatten min! Men det nærmer seg nå Mira plutselig sitter vi med de små i armene våre. Takk! Nå synes jeg tiden har begynt å gå litt saktere igjen, siden jeg er så utålmodig! Må bli sånn som jeg var i 2. trimester, og ikke tenke så mye på det Er idag 30 uker! 10 uker igjen til termin. Og imorgen lover jeg at det blir magebilde, klarer bare ikke å laste det opp nå pga. dårlig nett. Var og hentet pakker fra vitus apotek og apotek1 idag. Må si apotek1 sin var mye bedre med masse nyttig info og fine tester. Man blir jo helt forvirra, hva trenger man egentlig av salver og kremer til babyen? Baby olje, sink salve, krem/salve til navlen, krem for såre bryst og ammeinnlegg er det eneste jeg kommer på. Og bleier til babyen og store bind til meg selv da Er helt på bærtur, jeg Igår var jeg og leverte enda en urinprøve for å sjekke om siste kur tok knekken på infeksjonen men merker at den ikke gjorde det. Urinen lukter vondt enda (unnskyld detaljer!). Drikker masse vann, tar tranebærkapsler og C-vitamin brusetablett. Får bare håpe alt det hjelper litt i hvert fall. Ellers går alt greit, masse bevegelser fra engelen min hver dag og formen er fin. Har kynnere til tider men det er ikke så ille. Sliter bare med å snu meg i senga, for en jobb det har blitt nå Også har vi bestemt oss for navn!! Det blir Isabelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 19. februar 2013 #204 Del Skrevet 19. februar 2013 (endret) Hoppendeglad: for 30 uker!! Ikke enkelt å vite hva man trenger av forskjellig, ikke tror jeg det trengs så mye fra starten heller, men man lærer vel fort etter at disse små kommer til verden tenker jeg Hihi, ikke bare bare å rulle og slenge seg rundt i senga lenger nei Nydelig navn Endret 19. februar 2013 av -Mala- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 21. februar 2013 #205 Del Skrevet 21. februar 2013 Isabelle... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 24. februar 2013 #206 Del Skrevet 24. februar 2013 For et nydelig navn Hvor blir det av magebildet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 25. februar 2013 Forfatter #207 Del Skrevet 25. februar 2013 Hoppendeglad: for 30 uker!! Ikke enkelt å vite hva man trenger av forskjellig, ikke tror jeg det trengs så mye fra starten heller, men man lærer vel fort etter at disse små kommer til verden tenker jeg Hihi, ikke bare bare å rulle og slenge seg rundt i senga lenger nei Nydelig navn Takk Vi skal dra å handle det viktigste neste uke, må bare fullføre alt til vognen (mangler fortsatt stelleveske etc.), kjøpe seng, stellematte osv. Bare så vi har ting vi trenger med en gang klart, så får vi heller ta rommet hennes og vippestol etc. senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 25. februar 2013 Forfatter #208 Del Skrevet 25. februar 2013 Isabelle... :rodmer: :rodmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 25. februar 2013 Forfatter #209 Del Skrevet 25. februar 2013 For et nydelig navn Hvor blir det av magebildet?? Takk Kakaoen:) Jeg har problemer med å laste opp bildet på denne pcen. Macen min er ødelagt, men forhåpentligvis så får jeg den til uke og da lover jeg at det kommer. Jeg har ikke fått noe svar fra legen ang. urinprøven jeg ga mandag forrige uke. Har heller ingen symptomer så kanskje UVI`en er borte denne gangen. Krysser fingrene for det, skal for sikkerhets skyld ringe og spørre imorgen. Ellers går graviditeten helt greit. Er mye kvalm og trøtt/sliten i det siste. Føler meg liksom ikke vel. Babyen ser ut til å ha det bra, hun beveger seg masse og det er herlig! Men føler meg generelt dårlig. Har ikke lyst på noe mat så det blir egentlig bare småspising av alt fra godteri til frukt, yoghurt og nøtter. Siste jeg veide meg hadde jeg lagt på meg totalt 12 kg. Synes det er mye og begynner å bekymre meg for hvordan jeg kommer til å se ut etter fødsel. Har så lyst til å amme og spise sunt så jeg går ned i vekt men synes det er slitsomt å tenke på hva jeg skal spise når jeg er så giddaløs. Uff, har en litt dårlig dag idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 26. februar 2013 #210 Del Skrevet 26. februar 2013 Gratulerer med 31 uker idag Klem til deg, Miraaa! Vet du, jeg gikk opp 28 kg. Hadde en startvekt på 55kg. Nå har jeg 14 kg igjen, altså halvparten, som skal bort. Det er mye vann som kommer de siste ukene, men tro meg - de blir borte i en fei. Det er såvidt at jeg har merker etter sokkene mine, men før fødsel, så gikk lår og knær omtrent i ett! Jeg ammer mye, og merker at kiloene glir av, sakte men sikkert. Trilleturer og gode matvaner er en god kombo. Spise sunt er jo like viktig dersom du skal full-amme. Spis variert, og drikk mye vann. En god vane er å drikke et glass vann før hvert måltid. Ofte er kroppen mer tørst enn den er sulten. Håper dagen idag er bedre, og at sola skinner like herlig hos deg som den gjør her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 26. februar 2013 #211 Del Skrevet 26. februar 2013 Jippi for 31 uker Jeg gikk ned 14 kg rett etter fødselen. Veide meg en uke etter ca. Og forventa at vekta skulle vise 4-5 kg mindre, så jeg fikk sjokk Ikke ta sorgen på forskudd, du kommer igang med sunnheten etterhvert. Den første tia orker du ikke tenke på det en gang Les denne http://mammanett.no/graviditet/livsstil/vektoekning_i_svangerskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 27. februar 2013 Forfatter #212 Del Skrevet 27. februar 2013 Gratulerer med 31 uker idag Klem til deg, Miraaa! Vet du, jeg gikk opp 28 kg. Hadde en startvekt på 55kg. Nå har jeg 14 kg igjen, altså halvparten, som skal bort. Det er mye vann som kommer de siste ukene, men tro meg - de blir borte i en fei. Det er såvidt at jeg har merker etter sokkene mine, men før fødsel, så gikk lår og knær omtrent i ett! Jeg ammer mye, og merker at kiloene glir av, sakte men sikkert. Trilleturer og gode matvaner er en god kombo. Spise sunt er jo like viktig dersom du skal full-amme. Spis variert, og drikk mye vann. En god vane er å drikke et glass vann før hvert måltid. Ofte er kroppen mer tørst enn den er sulten. Håper dagen idag er bedre, og at sola skinner like herlig hos deg som den gjør her Takk 9 uker igjen bare! Det med vekten er vanskelig. Men skal skjerpe meg og spise ordentlig og egentlig bare forberede meg til ammeperioden, det er som du sier, man skal spise sunt mens man ammer. Håper jeg mister alle kiloene jeg har lagt på meg gjennom svangerskapet (og kanskje mer ) etter fødsel. Vi har også planer om å kjøpe tredemølle hjem. Er veldig glad i å løpe så og ha det hjemme hadde vært supert. Hvor lang tid må det gå etter fødsel før man kan trene som før? Jippi for 31 uker Jeg gikk ned 14 kg rett etter fødselen. Veide meg en uke etter ca. Og forventa at vekta skulle vise 4-5 kg mindre, så jeg fikk sjokk Ikke ta sorgen på forskudd, du kommer igang med sunnheten etterhvert. Den første tia orker du ikke tenke på det en gang Les denne http://mammanett.no/...i_svangerskapet Så flink du var kakaoen! Hvor mye la du på deg totalt gjennom sv.skapet? Tenk om jeg kunne fått samme type sjokk som deg og vært så mye lettere! Hvordan er kostholdet nå? hva spiste du gjennom sv.skapet? Ble litt mye med spm nå, men synes du har vært så flink :hug: Føler meg så mye bedre idag enn det jeg har gjort. Vurderte nesten å dra til legen for å ta masse blodprøver siden jeg var så slapp men idag har jeg følt meg veldig bra. Så deilig å ha energi! Har fortsatt ikke ringt legen min ang. urinprøven, skal gjøre det imorgen men tror den siste kuren tok knekken på infeksjonen gitt! Ellers hadde hun vel ringt? Jaja, nyter alenetid hjemme på sofaen med kose pleddet mitt. Vasket litt klær, vasket ovnen, tok oppvask og skal snart støvsuge litt. Deilig med sånne dager altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 27. februar 2013 #213 Del Skrevet 27. februar 2013 Så godt å høre at du føler deg litt bedre. Det hjelper med en rolig dag der man kan pusle litt rundt i rolig tempo. Satser på at uvi'en er over også! Så flott navn dere har valgt til tulla deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 28. februar 2013 #214 Del Skrevet 28. februar 2013 Gikk opp 4 kg jeg. Et sinnsykt mirakel Men fikk jo diabetes påvist i uke 28, så da var det slutt på godis av alle slag, frukt og sukkerholdig ferdigmat. Måtte lage det fra bunnen av og spiste mandler som trøst Nå prøver jeg å la være godiset siden jeg er i faresonen til å utvikle diabetes. Desverre var jeg så sinnsykt dum å hive meg over godis dagen etter lillegutt ble født. Trengte engeri Jeg var jo nesten kvitt søtsuget, og så ødela jeg alt Det er vanskelig dette rett og slett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 28. februar 2013 #215 Del Skrevet 28. februar 2013 De anbefaler å ikke trene de første 6 ukene etter fødsel. Men det stopper jo ikke fra å trille turer og denslags Dersom man er i form, selvfølgelig. Dersom bekkenet mitt vil, så blir det sit-ups og enkle styrke-øvelser fra neste uke av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 12. mars 2013 Forfatter #216 Del Skrevet 12. mars 2013 Gikk opp 4 kg jeg. Et sinnsykt mirakel Men fikk jo diabetes påvist i uke 28, så da var det slutt på godis av alle slag, frukt og sukkerholdig ferdigmat. Måtte lage det fra bunnen av og spiste mandler som trøst Nå prøver jeg å la være godiset siden jeg er i faresonen til å utvikle diabetes. Desverre var jeg så sinnsykt dum å hive meg over godis dagen etter lillegutt ble født. Trengte engeri Jeg var jo nesten kvitt søtsuget, og så ødela jeg alt Det er vanskelig dette rett og slett.. Jeg tok også den sukkerbelastningen men alt var fint, heldigvis. Husker også at legen min sa at de som får det under svangerskap må også være forsiktig etter svangerskapet for da er man mer disponert for det. Skal ikke være lett nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 12. mars 2013 Forfatter #217 Del Skrevet 12. mars 2013 De anbefaler å ikke trene de første 6 ukene etter fødsel. Men det stopper jo ikke fra å trille turer og denslags Dersom man er i form, selvfølgelig. Dersom bekkenet mitt vil, så blir det sit-ups og enkle styrke-øvelser fra neste uke av. Gleder meg til trilleturer men engelen min og den nye vogna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 12. mars 2013 Forfatter #218 Del Skrevet 12. mars 2013 Er idag i uke 33! Tiden flyr! Lenge siden jeg har skrevet her men har rett og slett glemt KG i det siste pga så mye å gjøre. Ellers er alt i skjønneste orden. Var hos JM forrige uke, har fortsatt urinveisinfeksjon så fikk 4. kur. Må nok bare gå på kur inntil fødsel. Det er noe i svangerskapet som disponerer for UVI. Kan ikke hsuke at jeg hadde det før, kanskje 1 eller 2 ganger i løpet av livet men da har det gått over av seg selv. Alt planlegges nå men merker jeg får litt panikk. Har fortsatt ikke vugga jeg skal ha, må jo ha dyne, pute, sengetøy, madrass osv til den. mangler også badebalje og stellematte og bleier ogsånt. Pluss at jeg må smått begynne å gjøre klart sykehus bagen. Man vet jo aldri Når jeg får disse tingene i hus har jeg alt jeg trenger til lille kommer. Etter hvert trenger jeg nok en vippestol og babygym men skal ønske meg det av venner til baby shower neste uke! Gleder meg. Og en babysele fra baby bjørn/care (husker ikke akkurat nå hva den het) men den kjøper jeg selv, men håper på gavekort fra vennene mine. Denne vuggen skal jeg. Har så lyst på akkurat den siden det er hjul på den. http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnerom/vugge/monica-vugge-hvit.html Inntil hun vokser fra vuggen gjør jeg klart rommet hennes med en seng, nytt teppe og lys, ellers er alt på plass. Huff, merker jeg "tenker høyt" nå. Haha. Blir en god huskeliste det her i tilfelle jeg glemmer noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 12. mars 2013 #219 Del Skrevet 12. mars 2013 Kjempesøt vugge Så gøy med baby shower. Du kommer nok til å kose deg masse og få masse fint vil jeg tro. Og bæresele? Har du vurdert andre før du bestemmer deg for baby bjørn?? Er venninne sa at den ho hadde var helt grusom å gå med. Pluss at de er ikke veldig bra for ungen å sitte i om du har tenkt til å bruke den mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 13. mars 2013 Forfatter #220 Del Skrevet 13. mars 2013 Kjempesøt vugge Så gøy med baby shower. Du kommer nok til å kose deg masse og få masse fint vil jeg tro. Og bæresele? Har du vurdert andre før du bestemmer deg for baby bjørn?? Er venninne sa at den ho hadde var helt grusom å gå med. Pluss at de er ikke veldig bra for ungen å sitte i om du har tenkt til å bruke den mye Har egentlig ikke sett på så mange andre, har liksom bare innbilt meg at baby bjørn er den beste Har en venninne som vet om en butikk som selger masse forskjellig av babyseler, skal jo selvfølgelig spørre litt rundt før jeg kjøper for det er ikke billig, det der! Det er fint du deler det med meg Kakaoen Den må jo være god å sitte i for jeg kommer nok til å bruke den en del siden det er en vår baby. Og jeg kommer til å være mye alene hjemme når kjære begynner på jobb igjen etter fødsel, synes det er greit å ha noe sånt i tilfelle ungen liker selskap når hu blir litt større Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå