Gå til innhold

Nautika prøver igjen


Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var mange fæle spørsmål altså.

Fikk ikke så bra førsteinntrykk av bedriften når kontordamene skravlet om at ingeniørene krevde for mye i lønn mens de hadde lunsj. Forøvrig var maksimal lønn de kunne gi meg på 445 000, noe som er minst 50 000 mindre enn de fleste private bedriftene. Da vet jeg ikke om det hjelper å ha en halv time mindre arbeidstid hver dag.

Sendte mail til de jeg var på intervju på i forrige uke for å si at jeg anså de som mest aktuelle. Fikk til svar at de mest sannsynlig kom til å gi meg et tilbud, men de hadde ikke snakket med den ene referansen min... *spent*

Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det med intervjuet i dag, skal sende reiseregning og referanser, men de ville veldig gjerne ha en indikasjon på om jeg var interessert veldig snart. Og det er jeg ikke akkurat :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forfattet en mail til de jeg var på intervju hos i går, men er ikke helt sikker på om jeg skal tørre å si nei til dem når jeg ikke har et ordentlig tilbud på bordet... Skal ikke være enkel denne jobbsøkinga altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nei, dette virker ikke så lett! Du kan jo holde dem litt på gress ved å si at du er interessert og så takke offisielt nei hvis/når du får tilbud fra P? Det er jo ikke noe uredelig ved det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt nei til S, fikk innspill i jobbsøkertråden, og ble vel enig med meg selv at det ikke har lyst til å jobbe i S selv om jeg ikke får tilbud fra P. Det er flere fisk i havet ;)

S klager over at de ikke klarer å rekruttere nok folk, men jeg forstår veldig godt hvorfor.

Speedintervju som blir borte mellom to kontorsteder, søknad som blir borte i systemet, en HR-mann som virket innesluttet og lite imøtekommende for en stakkar som kom på intervju. Hjalp ikke akkurat at jeg ble plassert på enden av et stort bord der intervjuerne hadde plassert seg på andre enden. Brukte mye av tiden på å si at de har så mye bedre ordninger enn alle andre, men kom ikke akkurat med noen veldig spesifikke eksempel annet enn en halvtime mindre på jobb hver dag (dvs 15 min før og etter jobb), mulighet for å trene i arbeidstiden og betalt lunsj (du får årslønn og ikke timeslønn, så så mye har det ikke å si)

De skal selge seg selv på et intervju også, og å rakke ned på andre bedrifter er ikke akkurat den beste måten å gjøre det på..

Heldigvis får jeg tilbakebetalt for reisen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, lesesal, så lei jeg begynner å bli! Føler at fremdriften med masteren har stått på stedet hvil i det siste. Klarer ikke konsentrere meg for tiden. Jobbsøking og kreftdiagnose i nær familie tar på altså.

I dag prøver jeg å få lest litt, har kommet gjennom 30 sider i dag, men jeg burde vel begynne å skrive notater til det jeg har lest. Er det som tar mye tid :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Noen dager er bare slik, og av og til kommer det en del slike på rad... Jeg skjønner deg godt, jeg! Du har mye å tenke på og å lese litteratur er ganske krevende!

Håper du får en fin og rolig ettermiddag da, og får hentet deg inn til i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Så langt i dag syns jeg at det har gått fremover ;) Har begynt å skrive fra det jeg leste i går. Er deilig å kjøre gjennom LaTex-filen og se at det blir mer tekst i pdf-en! :hoppe:

I kveld er det duket for revy fra linjeforeningen. Blir deilig å gjøre noe utenom det vanlige. Revyen pleier å være bra, så jeg gleder meg til å le litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revyen i går var bra som vanlig ;) Den røde tråden gjennom hele forestillingen var basert på eksamen med fasit vedlagt, det skjedde jo med en eksamen nå i høst. Var med gamle og gretne eksamensvakter som ikke kan svare på noe som helst ;) Nesten så man burde tatt seg en tur oppover neste år for å se revyen da også :)

I dag blir det hjemmedag, trenger en liten pause for meg selv. Skal nordover til "svigers" i morgen og bli til onsdag, så skal jeg få slappet av må jeg gjøre det nå :sjenert: Blir nok masse skit på tv i løpet av dagen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lenge siden det har blitt oppdatering her. Var på besøk hos "svigers" fra lørdag til onsdag. Var koselig, fikk hilst på besteforeldrene til M for første gang. Tok oss en tur til nærmeste by for litt shopping og for å besøke et vennepar av M. Jeg fikk kjøpt meg ny vinterjakke som var på tilbud, minus 70% :hoppe: M fikk endelig kjøpt seg et nytt par vintersko, de har vært klare for utskifting hele vinteren ;)

I går var vi ute med et vennepar for middag og kino. Graffi grillfest og Django unchained. Veldig deilig å finne på noe som ikke trenger å involvere alkohol (de er fra gjengen til M, og der er det en del som fremdeles orker å feste flere ganger i uka)

I dag er planen å ta i et tak i leiligheten, skal vaske klær, støvsuge og rydde litt. Merkes godt at jeg har vært borte de siste helgene, M har tydeligvis ikke samme øyet for rot og hybelkaniner som meg :ler: Tenkte jeg skulle være snill husmor mens M er på jobb og retter oppgaver ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du hadde ei fin uke! :)

Åååhhh, Graffi Grillfest! Det er jo supergodt! Ble rent sulten, her jeg sitter! Må innrømme at jeg føler meg litt gammel når jeg har begynt å foretrekke alkoholfri sammenkomster også ;) I en alder av 23...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følte jeg fikk nok av typiske drikkesammenkomster etter russetida jeg :ler:

Lader opp for å dra på trening nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått invitasjon til et seminar i Oslo angående tema for masteroppgaven min. Meldte meg på i dag, så da blir det dagstur til oslo. Føler meg som en businesswoman nå :ler: Heldigvis er jeg kategorisert som ungdom hos sas fremdeles, så jeg slipper unna litt billigere ;)

Familiemedlemmet har blitt kreftoperert nå, får vite neste uke om det er nødvendig med stråling i tillegg. Håper at h*n blir fort frisk og slipper for mye plager etter operasjonen.

I dag skal noen venninner og jeg en tur til pirbadet. Vi har laget en liste med alt vi burde gjøre før vi er ferdige her i Trondheim, og å dra på pirbadet er en av de tingene :)

Back to work her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en reiseaktivitet! :) Når drar du til Oslo igjen?

Pirbadet er veldig deilig, og spesielt på hverdagene når det ikke er stappfullt der! Har vært der en del som barn og et par turer det siste året siden det var så lenge siden sist. Anbefaler velværebassenget på det sterkeste :)

Usj, kreft er noe skikkelig dritt. Heldigvis er legene i dag veldig flinke! Jeg håper familiemedlemmet ditt kommer seg bra etter operasjonen og blir frisk igjen så snart som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar til Oslo på neste torsdag. Skal opp og ned på samme dag, så kan bli litt hektisk ;)

Var veldig deilig med pirbadet i går, vi svømte noen hundre meter før vi gikk over til velværebassenget.

I dag begynner jeg å bli syk. Ikke så veldig fristende å dra på skolen, men det hjelper at det er fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble hjemme fra skolen på fredag, det var deilig med en sløvedag, og sykdommen trengte faktisk bare en dag på å bli borte :hoppe:

I går var vi en kjapp tur på Sirkus shopping, deilig å komme i 10-tiden og slippe unna det verste menneskemylderet. Jeg var innom apoteket for å kjøpe en graviditetstest fordi jeg har vært så sykt trøtt i det siste. Der var det ei dame som tydeligvis ikke kunne forstå at noen tar graviditetstest uten å være gravid eller ha store planer om å bli det, hun prøvde å selge meg urinprøveglass, og når jeg sa at jeg ikke trengte det lurte hun på om jeg hadde begynt med folsyre enda :balltre: Jeg er nå av den oppfatning at graviditeter er temmelig personlig, og jeg trenger absolutt ikke at betjeningen på apoteket gjør noe mer enn å registrere kjøpet på kassa. Jeg liker ikke at alle andre inne på apoteket får meg seg at jeg kjøper meg en graviditetstest liksom. :sjenert: Testen var forsåvidt negativ, så noen masterbaby er ikke på vei ;)

I dag har jeg en temmelig avslappende dag med NRK1 og vintersport på tv, og jeg klarte jo selvfølgelig å sovne i siste halvdel av 5-mila :veslejenta:

M er på jobb for å rette oppgaver, og jeg har nettopp vært en tur ute for å måke snø.

I morgen er det legetime og GU med celleprøve som står på planen. Har gjort det en gang før, men jeg er nå litt nervøs. Er nå ikke hver dag man sprer beina for fremmede, jeg har ihvertfall ikke for vane å gjøre det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celleprøven gikk greit :hoppe: Noen år til neste gang nå ;)

Prøver å komme igang med oppgaven nå. Har veiledning i morgen, så forbereder meg til det nå. Burde ha en litt klarere idé om tema før jeg drar på seminar på torsdag.

Den kreftopererte er i fin form, har allerede tatt seg en gåtur ute på rundt 500 m :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...