Gå til innhold

Nautika prøver igjen


Nautika

Anbefalte innlegg

Gikk greit med studass-timen. Var bare 4 som møtte opp, og nå etter en time har alle dratt :ler: Får sitte her en time til jeg da.. :sjenert:

Fikk telefon fra en bedrift i går, ble innkalt til intervju på mandag om halvannen uke. Skal jo ha et intervju på denne mandagen også. Begge er i Oslo, så det blir mye reising på meg... Regner med jeg får bedre lønn i den første jobben, men den andre er statlig og derfor litt mindre overtid og slikt.. Heller litt mot den private, så får jeg heller bytte jobb når jeg får ørten unger og trenger all tiden jeg kan få utenom jobb.

Driver og forbereder meg litt til intervjuet på mandag. Kommer over så mange fæle spørsmål på nett altså. F.eks "hva legger du i ordet konflikt, og når var du i en sist? Forklar hva du kunne gjort annerledes". Hvordan kan man svare vettugt på det? "Kranglet med kjæresten om hvem som skulle ta oppvasken" :ler: "Jeg kunne tatt den med en gang"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, late studenter! :fnise: Er det ikke kjekt å få betalt for å surfe på nettet?

Oooh, så mange jobbintervju du får! :biggrin: Så herlig! Jeg vet ikke helt hva jeg ville valgt - høy lønn eller 8-16. Fritid og statens pensjonskasse er veldig digg, men samtidig er det også ganske digg med veldig god råd..! Jeg kan godt se for meg at det er lettere å klatre både på karriere- og lønnsstigen i det private, hvis man ønsker det. Hvilke bedrifter er det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om *klippklipp* og *klippklippklipp*. Kan se for meg at det blir mye av de samme arbeidsoppgavene, men når man jobber i *klippklipp* slipper man å høre at det er behov for mer xx :fnise:

Dette blir klipt bort etterhvert, så ikke sitér ;)

Er sushi til middag her i dag, M er på middag med jobben. Selvfølgelig blir det noe han ikke liker til middag da ;)

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, det svaret kommer du vel til å få av ALLE når du forteller hvor du jobber hen! ;)

Siden du uansett skal klippe bort: hvilken linje går du på? :) *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha :) Selv går jeg på *snipp, snipp* :) Får klippe litt om noen minutter jeg også...

Endret av Surriball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært en veldig sløv kveld. Skal jo dra sørover i morgen, så jeg burde pakke litt for turen. Enn så lenge har en bukse og undertøy funnet veien til kofferten. Burde finne ut hva slags klær jeg skal ha på intervjuet på mandag, burde egentlig hatt en svart enkel cardigan, så da blir det kanskje en shoppingtur på lørdag. :sukk:

Vurderer å fylle opp kofferten med ting som jeg ikke har bruk for som skal sørover når vi skal flytte.

Bestilte akkurat flybilletter for andre helga som jeg skal sørover. Heldigvis får jeg ihvertfall denne 1000-lappen dekket. Har ikke helt følt for å ta opp om jeg får igjen penger for denne helga. :sjenert: Er liksom ikke det man burde ta opp når de skal få et godt inntrykk av meg... Januarstipendet forsvinner litt og litt. Heldigvis får jeg jo litt over 2000 i lønn i måneden for studass-lønnen, bare å vente på lønning. Aner ikke hvordan jeg skulle klart meg uten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på plass sørpå. Fikk pizza når jeg kom i går :sikle: Har ikke så store planer for dagen, men mamma skulle visst en tur til byen. Kanskje jeg blir med dit.

Ha en god helg :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig med intervjuet :hoppe:

Gikk relativt greit syns jeg selv, men jeg føler ikke akkurat at jeg svarer så bra på hvilke ambisjoner jeg har. De ville at jeg skulle sende inn prosjektoppgaven min, jeg vil egentlig ikke det. Fikk litt lite tid på slutten,så det ble litt forhastet. :sjenert:

Det bærer oppover til Trondheim i kveld, men først skal jeg spise middag på restaurant med familien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hjemme? :)

Sende inn prosjektoppgaven? :klo: Det var en merkelig forespørsel... Jeg synes egentlig at prosjektoppgaven er litt privat, ettersom det er første gang jeg skriver en SÅ svær rapport med ting som ikke har blitt gjort før. Føler det er litt som å sende inn førsteutkastet på masteren. Men bortsett fra det, virket det som et hyggelig sted å jobbe? :)

Akkurat det med ambisjoner er litt vanskelig, altså. Vi kan jo ikke alle bli toppledere, liksom! Og for tiden er målet mitt "ha en jobb jeg trives i, hvor jeg tjener nok til at jeg ikke trenger å bekymre meg over livets opphold og får nok utfordringer til at jeg får brukt hodet mitt". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hjemme og avgårde på lesesalen.

Han ville ha prosjektoppgaven for å se hvordan jeg var med skriftlig fremstilling, og det er jo ganske forståelig når en stor del av jobben er å skrive rapporter. Miljøet på arbeidsplassen virket bra. De 3 som intervjuet meg dreiv og tullet med hverandre og kommenterte spørsmål som avdelingslederen stilte meg.

"Dette var da et veldig psykologisk spørsmål"

"Ja, jeg lærte det på kurs"

Når de presenterte bedriftsidrettslag så tullet de med at han ene ikke kunne uttale seg, for han hadde de aldri sett på treninga.

Ble hilserunde på avdelingen etterpå, så inntrykket er absolutt positivt. Hadde en veldig hyggelig tone alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle få svar ganske snart. De skulle ringe referanser og se gjennom oppgaven først. Jeg fortalte jeg hadde et intervju neste uke, og at jeg ville bestemme meg etter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt første veiledningsmøte for masteroppgaven. Følte ikke at jeg fikk så mye ut av det, annet enn at jeg må finne ut hvorfor jeg skal designe studiet mitt. Får søke etter informasjon om hvordan man gjør det da...

Fikk mail fra bedriften i staten (s) om at de ikke hadde mottatt den åpne søknaden, og derfor ba meg legge inn søknad slik jeg hadde fått beskjed om. Hadde jo lagt inn søknad, og etter telefonsamtale og videresending av bekreftelsen fant de visst søknaden min allikevel. Bare enda en ting som taler i den private bedriftens(p) fordel. Hadde jo speedintervju med S i høst, informasjonen fra det ble visst borte et sted, så nå må jeg ha et intervju til...

Nesten så jeg har bestemt meg for P før jeg har vært på intervju med S, hvis jeg får tilbud fra begge...

Skal spise middag med P i dag også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høh, så merkelig. Vi får satse på at du får tilbud fra begge plassene! :)

Skal du spise middag i forbindelse med IN? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke i forbindelse med det. Fikk en mail forrige uke der de ba sisteårsstudenter innenfor mitt studie og fordypning på kombinert middag og info-kveld. Vi minglet og spiste middag på deres kontor her i byen. Det gode inntrykket er forsterket altså! ;) Vi var bare 4 studenter, så det var mulig å få stilt mange spørsmål og slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag!

Syns at det har gått trått med oppgaven siste uka. Skal begynne med noe nytt i dag, så forhåpentligvis kommer jeg meg litt videre i dag.

Blir vinkos med kjæresten i kveld. Gleder meg! I morgen skal jeg sørover igjen, klart for nytt intervju på mandag. Selv om jeg kanskje ikke er så gira på jobben blir det ihvertfall god trening på intervju :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woop woop for noe nytt! Og kos deg med vin og kjæreste, og god tur sørover! :)

Helg skal bli digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...