Gå til innhold

Nautika prøver igjen


Nautika

Anbefalte innlegg

Det meste av husarbeidet er unnagjort, vaskemaskin og oppvaskmaskin står og durer. Badet er skrubbet, stua, gangen og kjøkkenet er støvsugd og moppet. Venter bare på at M skal rydde på sin side av senga på soverommet så blir hybelkaninene borte der også, skal bli godt med nytt sengetøy :)

Tenkte oss en tur ut i solskinnet temmelig snart, kanskje det blir en liten tur innover marka hvis det ikke er altfor glatt. Lenge siden vi har gått tur innover der nå...

Snakket akkurat med mamma på tlf, mest sannsynlig skal jeg passe hunden rundt påske, så da blir det påske hjemme og på hytta til foreldrene mine. Krysser fingrene for fint påskevær!

For å veie opp for at vi ikke drar til svigers i påsken tenkte vi å ta oss en tur dit i vinterferien. Jeg har faktisk bare vært på hytta til foreldrene til M, så det blir jo bra å få se hvordan det er hjemme hos dem også. Tror det er noen besteforeldre som er spente på å møte meg (endelig) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, så flink du har vært! :duskedame:

Og så koselig med hund! *drømme seg vekk* Hva slags hund er det dere skal passe? :)

Hehe, blir artig å treffe besteforeldrene, da! Det tar jo gjerne litt tid før man får truffet alle når man bor så langt unna... :) Vi pleier også å ta oss en skikkelig rundtur i feriene. Først hos meg, og så hos samboerns foreldre, som er skilt og har hver sin nye familie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en retriever (du kan sende PM hvis du vil ha eksakt rase, en av de som er litt sjeldne) En hund med stor personlighet ihvertfall ;)

Har snakket med besteforeldre på skype, så helt ukjente er de nå ikke ;)

Lunsj her nå, driver med bytting av lesesalsplass i dag, så sitter på et grupperom i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svømt 1000 nye meter i går. Heldigvis var ikke sklia på, så det gikk faktisk an å svømme i den enden av bassenget også! Klarte selvfølgelig å strekke en muskel i skulderen ved første svømmetak, men det gikk greit å svømme allikevel. Kjenner det godt nå...

Fikk en bra mail fra veilederen min i går, hun hadde visst tatt kontakt med et firma for å høre om de var interessert i masteroppgaven min, og med noen små endringer av noen detaljer i oppgaveteksten får jeg nå 15.000 kr utbetalt ved levering av masteroppgaven :hoppe: Det kommer godt med altså ;)

Var veldig deilig å komme hjem til ferdig middag etter treningen i går, stekt ris er jammen godt! :sikle: Resten av kvelden ble tilbragt foran TV og PC, avbrutt av litt netflix ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt du er i gang med svømminga, da! :) Det er skikkelig bra!

Åååh, så kult at de er interessert i mastern din! 15 000 kr er jo mye penger! Skulle ønske jeg også kunne få det for mastern min... ;) Meeen sånn er det å holde på med grunnforskning!

Følger du med på noen spesielle serien på Netflix? :) Jeg synes i hvert fall at utvalget begynner å bli skikkelig bra! Jeg vurderer å se hele Firefly på nytt (sikkert tredje eller fjerde gangen jeg ser serien :sjenert: ), og vi har runda Arrested Development... Og i går oppdaga jeg serien The 4400, og den er skikkelig spennende, altså! Jeg har rett og slett blitt en liten TV-slave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har til nå sett Mad Men og Life Unexpected. Blir nok mer fremover ja ;) Har invitert noen venninner på kanelboller og serie-titting til helga ;)

Nå lader jeg opp til Bedpres. Det blir god og billig mat i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, Mad Men er bra :) Jeg vet ikke helt hvor realistisk det er, men jeg syns det er så bra at karakterene er så menneskelige! Det er ingen som er helt good guy eller bad guy, de har bra og dårlige sider alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slang likeså godt inn en åpen søknad hos bedriften som hadde bedpres i går jeg ;) Får ikke jobb før man søker ihvertfall ;)

Dagen i dag har gått med til lesing av ting til masteren, ispedd en del nyheter ;) Burde vel begynne å skrive noen notater fra det jeg har lest, det blir nok det i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagt inn en søknad på trainee-aktige greier i dag, pluss at jeg sendte mail til bedriften som jeg hadde sendt inn åpen søknad til. Jeg var tydeligvis interessant, for avdelingslederen sendte meg mail der han ville at jeg skulle ta meg en tur nedover for intervju/samtale. Venter på svar om det passer i tilknytning til neste helg ;)

I kveld får vi besøk av ei venninne av M til ost, kjeks og vin. Blir nok veldig koselig. I morgen er det duket for filmkveld med venninnegjengen min hos oss, og på søndag er det planer om middag hos ei venninne. Blir en sosialt slitsom helg. Det er absolutt koselig, men jeg klarer ikke helt å lade batteriene når det skjer så mye så mye sosialt.. :sjenert:

Fikk høre at pappa var innlagt på sykehus i dag, han hadde fått en infeksjon etter et lite inngrep på onsdagen, så nå får han antibiotika rett i blodåra. Han var ute for det samme i fjor, så på grunn av det så er jeg ikke så altfor bekymret. Han kvikner vel til etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennende! Hvor i landet er det du søker jobb hen? :) Håper det går din vei!

Det blir sosialt her også, men ikke like mye som hos deg. Noen venninner kommer bort til meg i morgen kveld :) Men kanskje du får slappet av litt i kveld i stedet? :)

Håper pappan din blir frisk fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne jobben er i Oslo.

Er besøk her i kveld også, Har lovet å bake kanelboller, så da får man snart sette igang med det. Hun kommer kl 19 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var helga over for denne gang. Det har vært en særdeles sosial helg, og jeg kjenner ikke har fått ladet batteriene før den nye uka. Har vært veldig koselig da, med ost, kjeks og vin på fredag, kanelboller og film på lørdag og pizza og brettspill i går. ;)

På lørdag fikk jeg pakke fra iHerb med masse forskjellig te og kaffe, pluss litt kremer og slikt for å komme oppunder 200 kr-grensa.

Har siklet på en leilighet i Oslo i helga også. Denne her.. Syns planløsningen virker veldig bra, lyst og åpent :) *vilha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en knallbra helg, minus manglende opplading! :) Du får slappe av masse i kveld da. :)

Hva slags te kjøpte du fra iHerb? Jeg pleide å kjøpe en del Yogi-te derfra, men jeg gikk litt lei etter å ha drukket så mye av den... Men kjenner jeg er klar for noen nye tips ;)

Oooh, for en fin leilighet! *nekter å se på prisen* Den var rålekker! For et kjøkken! :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte to forskjellige fra Celestial (Cherry og Mango Acai), og en pakke med 9 forskjellige smaker fra Stash. Bestilte også 2 pakker med pulverkaffe, en med vaniljesmak og en med hasselnøttsmak. Har bare smakt på den siste, og den er veldig god ;)

Leiligheten er nok i øvre prissjikt for oss. Kan kanskje strekke oss så langt, men det er kanskje litt risikabelt når jeg tror at boligboblen kommer til å sprekke snart. Tror nok det er lurt å ikke gå så mye over 3 mill ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*notere* Kanskje det blir en liten iHerbpakke på meg snart igjen? Har også veldig lyst på lønnesirup derfra til å ha på pannekaker osv, for det har jeg aldri smakt :)

Vi har heller ikke tenkt å ta helt av når vi skal kjøpe, dvs. så snart V har fått seg jobb :) Vi skal flytte litt utenfor byen siden jeg har fått jobb der og det er mye mer hus for pengene, og tenker rundt 2,5 mill... Det må da være safe selv om boligboblen skulle sprekke... Og det er jo ikke krise så lenge man ikke må flytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det der, selv om det kan bli litt heftig med mye lån dersom/når renta går opp også ;) Egentlig har jeg mest lyst til å flytte laaangt utenfor byen i en enebolig, men jeg vet ikke helt om jeg orker å basere meg på noen timers pendling hver dag. Mest sannsynlig så får jeg jo jobb i Oslo-gryta :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en spontantur på kino i går. Les Miserables. Veldig bra film, og var flere enn meg som måtte tørke noen(les: mange) tårer. Sitter og hører på musikken nå, veldig deilig!

Driver og forbereder meg til første studass-time i morgen. Føler meg ikke heeelt sikker på øvingen, og foreleseren har ikke laget løsningsforslag.. Krysser fingrene for at det ikke er noen fæle spørsmål :ler:

Blir ihvertfall svømming etter skolen i dag, da har jeg fått unna ukas trening! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert helt fint! :) Og hvis de lurer på noe som du ikke kan svare på, kan du jo alltids si at du kan komme tilbake til det senere ;)

Det blir trening etter skolen på meg også, men har ikke helt bestemt meg for hva ennå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...