Gå til innhold

Nautika prøver igjen


Nautika

Anbefalte innlegg

Wææh, snart halvveis, ja! Tida flyr! Da er det på tide at veilederen din begynner å bli litt mer tilgjengelig, altså.

Hvor mye kjøper dere bil for? :) Kjipt å måtte skifte registerreima med en gang, men den kan jo ikke ha gått så veldig langt, da :) ikke så veldig gammel heller!

God helg og kos deg på toilldag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke masterveilederen som ikke er mulig å få tak i, men studieveileder :)

Vi ser på biler rundt 100 000 kr, denne ligger ute til 110 000. Har gått rundt 100 000 km, og det er vel temmelig normalt for en 7 år gammel bil. Vi får se hva som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal hente bilen vår på onsdag! :hoppe::bolledeig: De aksepterte budet på 98.000, så da er vi (les: M) eiere av en 2006-modell VW Golf :bolledeig: Skal bli så deilig å bli litt mer mobil, slippe å måtte forholde seg til bussbytter osv dersom man skal steder som ikke ligger langs samme busslinje. Kommer nok til å bruke bussen mye fremdeles, men skal bli deilig å kunne ta bilen til trening f.eks (har ihvertfall mindre grunn til å sluntre unna) Hjemmefra tar det jo fort 45 min hver vei til svømmehallen, så det blir fort bortprioritert i en hektisk hverdag.

Trodde jo at jeg skulle få svar fra den private bedriften forrige uke, men på fredag fikk jeg mail om at han ikke hadde hatt tid, og han lovte at jeg skulle få svar på onsdag. Tydeligvis en særdeles opptatt mann det der ;)

Har fått avklart med foreldrene mine hvor mye jeg kan forvente å få i forskudd på arv også. Ser ut til at det blir rundt 700 000. Føler meg så heldig at jeg har foreldre som kan stille opp på den måten. Det er veldig deilig å kunne komme seg inn på boligmarkedet med en gang, slippe å måtte betale dyr leie i oslo-området, og samtidig prøve og spare til egenkapital. Venter på arbeidskontrakten min før vi kan ta en tur i banken for å søke om lån ;)

Har spilt masse SimCity i helga :fnise: M og jeg "krangler" om hvem sin tur det er til å spille :ler: Heldigvis var M en tur på jobb i går, så jeg fikk spille uten forstyrrelser i noen timer ;) Jeg blir vel lei om ikke så altfor lenge, tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som ferske eiere av bil!! :danse: Så utrolig deilig! Men jeg vil også ha bilen min på onsdaaaag.... *sutre*

Det virker som det meste driver og ordner seg for dere - så herlig! Bil, bolig og jobb på dere begge. Her er det bare å glede seg til det blir vår tur :) 700 000 er kjempemasse penger! Hva slags bolig tenker dere å kjøpe da? Leilighet inne i byen eller rekkehus utenfor? ;)

SimCity er gøy! Plutselig har mange timer bare flydd forbi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok rekkehus/enebolig utenfor byen. Jeg skal jo jobbe i oslo, så vi tenker oss at det blir nærme jobben til M (må tenke på fremtidig barnehagehenting) ;)

Vi er nå begge glad i luft og natur, så å bo midt i gryta har aldri vært aktuelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått jobbtilbud! :bolledeig::danse::bolledeig: Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves!

490.000 med 5 uker +1 dag ferie i tillegg til jul og nyttår :danse:

Har fått hentet bilen vår i dag også, enn så lenge er det bare M som har kjørt, men jeg får ta meg en tur i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk!

I dag har jeg tatt meg fri fra lesesalen fordi vi skal reise på påskeferie i kveld. Hadde vært greit at det ikke så helt bomba ut her når vi drar.

Skal i tillegg en tur til banken for å søke om lån kl 11.30, det blir veldig spennende! Er en drømmebolig som skal ha visning i helga, men jeg frykter at prisantydningen er litt høy (4,5 mill) :sjenert: Vi får jo sikkert ikke finansieringsbevis idag heller, så vi er nok ute i seneste laget. Vi får krysse fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiih, 4,5 mill! Dere er gærne! :sjokkert::lol: Jeg krysser fingrene for dere, for er det drømmehuset, så er det dét! :duskedame:

Kos dere masse i påska, håper den blir full av snø, appelsiner, sjokolade og kos! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får mest sannsynlig lov til å låne 4 mill av banken! Da har vi faktisk råd til drømmeboligen :bolledeig: Jeg er i lettere sjokktilstand nå egentlig, hadde trodd vi fikk 3,5-3,7 i lån... Det blir ihvertfall visning på søndag, så får vi krysse fingrene på mandag at vi får telefon fra banken at det går i orden (så kan vi kanskje være med på budrunde også) Iiiiiiik! *skrekkblandet fryd*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*bla igjennom alle bildene på finn.no for n'te gang*

Der røyk de planene om å være effektiv i dag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kjøpt hus! :bolledeig: Visning på søndag, bud la vi inn 10 min etter at vi kom hjem fra visninga :ler: Siden det er nybygg er det fastpris, så da var det først til mølla ;) Veldig surrealistisk at vi har kjøpt allerede, går nok ikke opp for meg før vi flytter inn på ordentlig.

Ellers er vi på fjellet i påsken sammen med foreldrene mine. Har gått to lange (for meg å være) skiturer på til sammen 30 km i nydelig vær. I dag har jeg lagt planer om hviledag, får besøk av tantebarn og foreldrene i kveld, så er greit å være noenlunde uthvilt ;)

Ønsker dere en fortsatt fin påske :sol:

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeee, gratulerer så mye!! :hoppendeglad: Når flytter dere inn? :) Kanskje jeg får se hvilket hus dere har kjøpt på PM også? *nysgjerrig*

Dette må jo være tidenes påske ;) Fint vær, fjellturer, familie og HUS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da befinner jeg meg atter en gang på lesesalen. Det har vært veldig deilig med påskeferie, men samtidig var det veldig godt å komme hjem til leiligheten vår i går. En leilighet som det er under 3 mnd til vi flytter fra, og inn i vårt nye og mer permanente hjem! Har fremdeles ikke gått opp for meg enda dette altså, alt har gått så fort. På under en uke har jeg fått jobb og vi har kjøpt både bil og hus :dane:

Slutten av ferien ble veldig bra, overnattet hos tantebarn i 2 netter, og fikk vært en tur på fjellet og solet oss. Var veldig deilig å sette seg på toget hjemover da, å være med tantebarn har en viss preventiv effekt kan man si :ler: Er ganske slitsomt med unger visstnok ;)

Da vi kom hjem i går fikk vi sett den nye episoden med Game of Thrones før vi la oss, venter utålmodig på neste episode!

Ha en fortsatt fin tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, er helt enig i det med tantebarn :fnise: Vi har også vært med mine to tantebarn i påska og jeg kjenner alltid på at det er jammen godt å ikke ha barn når jeg kommer hjem! Men de er veldig søte, da... Og så blir det nok veldig annerledes når vi får våre egne - om noen år...

Oi, jeg har ikke tenkt gjennom hvor fort det har gått! Dere har jo vært supereffektive! Men det virker som dere har funnet dere en skikkelig fin plass å bo :) Mine svigerforeldre bor i samme kommunen, tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier nå folk at det neste er vel forlovelse og unger ;) Snskket med M om det i går, hva man vil skal komme først av de to tingene. Jeg tror M hadde sett for seg å få unger før man giftet seg, men jeg tenker at det er mer praktisk å gifte seg før man får barn. Slipper å bekymre seg for barna på den store dagen, og man kan gjøre litt mer som man vil med tanke på bryllupsreise og sånn..

Jeg fikk nå ihvertfall sagt hva jeg ville, så nå fikk M noe å tenke på :fnise::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i at den naturlige rekkefølgen er forlovelse først og så barn, selv om det ikke er kriseom det blir omvendt :) Og når dere begynner å komme sånn på plass i livene deres må dere vel snart komme i gang med giftinga hvis dere skal rekke det før det blir tid for å tenke på barn? ;)

Er M typen til å fri, da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje M venter litt med å fri egentlig, og det er nå egentlig greit for min del ;) Jeg tror jeg hadde fått litt hetta hvis han hadde fridd allerede nå, jeg føler at vi burde ha vært lengre sammen før vi forlover oss :sjenert: Men kanskje jeg begynner å bli utålmodig på denne tiden neste år? :fnise:

Hmmm, da blir det lenge til eventuelle barn da... Yngre blir vi ihvertfall ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...