Gå til innhold

Nautika prøver igjen


Nautika

Anbefalte innlegg

Åh, Nidar! :wow: Det er kjempegøy med omvisning der! Jeg var der med klassen på vgs en gang, og det var vel en av de få gangene klassen var fulltallige, hehe! Tar gjerne en tur dit igjen ;)

Nå må du kjenne litt ekstra godt på hvordan det er å være 25, for det kommer aldri igjen! :) Så kan du fortelle oss hvordan det føles å være 26 i morgen?

Ble cupcakene gode og røde? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble god og kvalm av alle smaksprøvene på Nidar, men lysten på sjokolade kom tilbake senere på dagen :fnise: Skal litt til for at jeg blir lei av sjokolade altså, og det kan vel vekta på badet skrive under på :sikle:

Cupcakesene ble røde de, men jeg syns de var bedre sist gang av en eller annen grunn. De ble nå spist ihvertfall ;)

Jeg kan ikke akkurat si at det er så veldig forskjellig å være 26 enn 25, men så ble jeg ikke født før på kvelden ;) Jeg er spent på om M har planlagt noe i dag. Han var litt treg med å gratulere meg i morges, men stakkaren var stuptrøtt fordi han sov dårlig :Gjesp: Jeg har egentlig bedt om å få gaven min utsatt til vi flytter, sånn at jeg kunne få akvarium i gave :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg en tur sørpå igjen. I helga var det utdrikningslag for ei venninne i Oslo. Veldig hyggelig med aktiviteter og god drikke ;)

På torsdag er det overtakelse av hus, så derfor skal jeg ha noen dager med masterskriving hos foreldrene mine. Jeg har ihvertfall slått meg ned på et skrivebord, så får vi se om jeg får vært litt effektiv.

Driver og følger med på hvitevare-tilbudene denne uka. Ser ut til at Lefdal har tilbud på en Miele vaskemaskin, også har Elkjøp tilbud på Miele innbyggingsovn+platetopp og Miele oppvaskmaskin.. Da er det bare kombiskap (eventuelt kjøleskap+fryser) som gjenstår. Miele er jo kvalitet, så at det er på tilbud er veldig bra ;) Ovn og platetopp blir det dyreste, 16000 for pakken, så da får vi håpe at pyrolyse, induksjon, boost-funksjon og alt det andre fancy er verdt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiih, på torsdag allerede? :bolledeig: Gleder du deg?

16 000?! :sjokkert: Jammen godt man får lønn snart! Men det høres ut som en knallbra ovn, da! Med en sånn en trenger man ikke vannkoker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg veldig til å overta! :hoppe: Mye som skal fikses på torsdag da, må huske å bestille strømabonnement, kjøpe og henge opp postkasse, fikse med søppelbøtter(tror ihvertfall det ikke er der enda), dra på hvitevareshopping (og kanskje noe annet), måle opp diverse steder så vi vet hvor stor sofa vi kan kjøpe osv. Egentlig dumt at alt er stengt på fredag :fnise:

Jeg vurderer å ta meg en kjøretur for å se på hvitevarer i løpet av kvelden. Litt for å komme meg ut av huset og litt for å sondere terrenget ang hva som finnes. Jeg er så usikker på om det blir blandet mellom hvite og stål-fargede hvitevarer eller om jeg skal betale litt mer så alt er i stål-farge. Kjøkkenfrontene er hvite, så jeg ville bryte opp litt med stål. Kanskje det kan se litt rotete ut med alt i stål også? :klo: Nå kunne jeg trengt å vært interiørdesigner eller no :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg fått beskjed av banken om at lånet er utbetalt! De har trukket EK fra kontoen, så nå er alt av penger underveis til megler ;) Nå er vi et skritt nærmere å bli huseiere (og gjeldsslaver)

Ellers går det sakte men sikkert fremover med oppgaven. Jeg aner ikke hvordan jeg skal bli ferdig til 24. juni, men på ett eller annet vis må det nå gå :sjenert: Jeg har ikke fortalt veileder eller venninner om kreften til en av foreldrene mine, så selv om det har tatt mye av tankevirksomheten min kan jeg ikke forklare det til andre enn samboeren. Det er såpass trist at jeg frykter at jeg kommer til å bryte sammen hvis jeg forteller om det, så derfor har jeg latt være :sjenert: Det er påvist spredning av en aggressiv krefttype, så stråling skal iverksettes snart :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Huff, det høres ikke noe særlig ut! Jeg skjønner godt at du har mye å tenke på! Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er om noen i nærmeste familie får kreft... Og jeg håper virkelig det går bra. Men kanskje det er greit å fortelle det til venninnene dine? Da skjønner de kanskje mer hvorfor du har det som du har det, og det er nok mye støtte å hente hos dem :)

Og masteren blir nok ferdig i tide, skal du se. Det går alltid, på en eller annen måte. Så siv.ing. skal du bli!

Og hurra for å bli gjeldsslave? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med overtakelsen, Nautika? :)

Og har du hatt en fin 17. mai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtakelsen gikk bra ja :) Vi har fått bestilt alt av hvitevarer (dyrt ja!), og i dag har jeg fått ordnet med strøm og renovasjon.

17 mai var koselig. Vi dro til sentrum for å se på barnetoget, før det var lammelår til middag og pavlova til dessert. Sistnevnte stod jeg for :sikle: Brukte lang tid, så det var jammen bra den var god ;)

På lørdag var vi en tur på tusenfryd, vi kjøpte sesongkort fordi vi ikke bor så langt unna ;)

Søndag kjørte vi oppover til Trondheim med defekt aircondition, en temmelig heit og svett tur :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg klart å være litt mer effektiv enn vanlig. Jeg er fryktelig flink til å prokrastinere da, så hvis jeg hadde fått frem i masteroppgaven alle timene jeg hadde brukt på det, hadde jeg glatt fått en A :fnise: Sitter på lesesalen nå, kom i 11-tiden, og siden det har jeg klart å skrive én setning :sukk:

I morgen er det 4 uker til innleveringsfristen :hoppe: Jeg gleder meg så sykt til sommerferien, og jeg kunne glatt hatt eksamen i de verste mattefagene fremfor å skrive masteroppgave :ler: Jeg fikk endelig svar på søknaden min om utsettelse tidligere i uka. Det tok sin tid kan man si :rolleyes: Hun dama som har ansvar sa jo når jeg var innom der for 4-5 uker siden at jeg skulle få skriftlig svar "over helga", så da hun sa på tirsdag at jeg skulle få svar denne uka trodde jeg ikke helt på henne. Jaja, nå er det ihvertfall en ting mindre å bekymre seg for :)

Mamma har fått tatt i mot hvitevarene i huset også, så når vi flytter sørover er det bare å sage hull til platetoppen og borre et hull til vannslangen til oppvaskmaskinen som gjenstår. Vi tenker vi skal omhengsle kombiskapet også, sånn at det åpner den "riktige" veien :) Virket som om det var ganske enkelt i følge bruksanvisningen. I den samme bruksanvisningen stod dette. :ler: Vi har tydeligvis en katt som liker å drikke vin og spise kjeks i kjøleskapet vårt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillesiren

I dag har jeg fått beskjed av banken om at lånet er utbetalt! De har trukket EK fra kontoen, så nå er alt av penger underveis til megler ;) Nå er vi et skritt nærmere å bli huseiere (og gjeldsslaver)

Ellers går det sakte men sikkert fremover med oppgaven. Jeg aner ikke hvordan jeg skal bli ferdig til 24. juni, men på ett eller annet vis må det nå gå :sjenert: Jeg har ikke fortalt veileder eller venninner om kreften til en av foreldrene mine, så selv om det har tatt mye av tankevirksomheten min kan jeg ikke forklare det til andre enn samboeren. Det er såpass trist at jeg frykter at jeg kommer til å bryte sammen hvis jeg forteller om det, så derfor har jeg latt være :sjenert: Det er påvist spredning av en aggressiv krefttype, så stråling skal iverksettes snart :sukk:

Å, så leit å høre om ene forelderen din! Vet liksom ikke helt hva en skal si i slike situasjoner.. håper hvertfall du har folk rundt deg til trøst og oppmuntring :hug:

Angående masteroppgave: Hvis det er noen trøst har jeg ikke gjort noe siden tirsdag(gjort bittelitt i dag da..), uff, er så drittlei, vil bare være ferdig!! Skal sende utkast til den eksterne veilederen min innen onsdag, og burde jo være omtrent ferdig innen da, noe jeg ser jeg ikke rekker...uff, jaja, snart ferdig uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mail av veileder i går, skal ha møte i dag. Gruer meg... :sjenert:

I dag har jeg fått skrevet litt over en halv side :hoppe: Så effektiv har jeg ikke vært på lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I den samme bruksanvisningen stod dette. :ler:

:skratte:

Jeg fikk mail av veileder i går, skal ha møte i dag. Gruer meg... :sjenert:

I dag har jeg fått skrevet litt over en halv side :hoppe: Så effektiv har jeg ikke vært på lenge...

Flinka! En halv side allerede? Jeg aner at dette kommer til å være en "økedag" for masteren ;)

Møtet går sikkert fint! :) Du får sikkert en haug med nyttige tips og triks pluss litt konstruktiv kritikk, og det er jo sånt man trenger på oppløpssiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtet gikk fint ja :nigo: Litt ros og litt som kan gjøres bedre. Var egentlig mest bekymret for om hun komme til å ta opp sykdommen i familien, da jeg nevnte det i sist mail. Vet at jeg hadde brutt sammen hvis bi hadde snakket om det. Jeg som geiner av den minste ting. Sykt irriterende egentlig, når man får tårer i øynene av at en ukjent gutt som deler isen sin med søstera osv. :grine:

I dag blir det salat til middag :hoppe: Vi er egentlig ikke så flinke til å spise grønnsaker, så det trengs litt salat innimellom. Er vel egentlig M som ikke ser vitsen med å gidde å stelle i stand grønnsaker, 50/50 proteiner og karbohydrater er jo en fullverdig middag det!

Edit: sorry for skrivefeil, litt vanskelig på mobilen

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en litt sløv morgen. M har bursdag i dag, og jeg begynte med kaka i 21-tiden i går :sjenert: Det ble nå ihvertfall kake, og jeg våknet ikke opp til kjøleskapet fullt av fromasj. Formen som jeg brukte begynte nemlig å lekke da jeg helte over fromasjblandingen, så da måtte det tettes igjen før jeg turte å sette den fra meg i kjøleskapet over natta. Man tar hva man har, så sømmen på formen ble "sparklet" med mellomleggspapir :fnise:

Gleder meg til lunsj på skolen i dag! Blir rester av salaten fra i går, det skal bli godt å ha noe annet enn brødskiver ;) I det siste har jeg hatt nugatti på brødskivene, men allikevel er det temmelig kjipt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra møtet gikk fint!

Gratulerer med dagen til M! :blomst: Og nam nam, kake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yet another day at uni.. :sukk: Fått produsert en side i dag, så sånn sett har jo dagen gått relativt greit. ;)

Det skal være visning i leiligheten i kveld, så da blir det rydding og vasking når jeg kommer hjem. Det blir ikke like plettfritt som ved sist visning, men de kan vel ikke forvente det når man får vite om det dagen før og det er midt i innspurt på min masteroppgave og M har mye jobb for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble avlyst, de som skulle komme på visning hadde ikke anledning allikevel. Da ble det en rolig kveld uten rydding og vasking :fnise:

Sitter på lesesalen som vanlig, dagens arbeid har ikke begynt enda. Enn så lenge følger jeg med på pressekonferansen til Reinertsen. Har jo hatt fag om styrkeberegninger og slikt, så jeg er nok mer interessert enn de fleste :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...