Gå til innhold

Nautika prøver igjen


Nautika

Anbefalte innlegg

Planlagt innlevering i dag ja! :hoppe: Driver og fikser og trikser her og der nå. Var innom veilederen min for å levere en bok nå nettopp, så der fikk jeg selvfølgelig spørsmål om jeg hadde husket å referere til alle figurene i teksten. Har nemlig en del bilder av samme ting, så jeg tror jeg må dobbelsjekke at jeg har referert, gjør vel det samtidig som jeg forsikrer meg om at alle figurene ser greie ut i teksten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei, Nautika! Har vært sniktittet i dagboken din en stund nå og legger nå for første gang igjen et lite spor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompileringen i dag tar så syyykt lang tid! Jeg er redd for at LaTex bare skal bestemme seg for at nok er nok, og derfor kommer med en eller annen feilmelding som er vanskelig å få gjort noe med. Whææ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg levert! :bolledeig::skya:

Skal legge over på CD til instituttet, rydde lesesalsplassen min og gå seiersrunden før det er sommerferie! :sol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takktakk! Jeg lever altså :fnise: Har gått slag i slag her i det siste. Dro jo sørover med første flyttelass på fredag, lørdag var det omhengsling av kombiskap på planen, der vi selvfølgelig fant ut at døra var ødelagt, så nå er en ny en bestilt av Elkjøp.

Søndag fikk vi hjelp av pappa for å sette opp oppvaskmaskinen (les: pappa gjorde alt, vi stod og så på :sjenert: ), mandag fikk vi bestilt spisestue og tatt en snartur til IKEA for småstæsj. Tirsdag bestod av enda en tur til IKEA, garderobeskap ble kjøpt inn og montert frem til langt utpå kvelden. I går monterte vi siste rest på skrogene på garderobeskapene og kjørte oppover hit igjen.. Pjuh... :sukk: Det er jammen slitsomt å flytte!

Ingen tid til å hvile på laubæra her heller, fått hentet masteroppgaven fra trykkeriet og ellers går det i pakking og nedvask om hverandre. Gleder meg til søndag kveld og vi kan legge oss i egen seng i nytt hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så mye stæsj vi har! Jeg har sendt M ut for å kjøpe noen flere flyttekasser, for vi gikk tom. Heldigvis klarer jeg å se lyset i enden av tunnelen nå! Er noen småtterier her og der som må pakkes ned igjen ;)

Vi har kastet søppel til den store gullmedaljen i dag. Søppelkassene hos huseier er fulle, så da er det å snike seg bort til et borettslag for å tømme :sjenert: Der jeg kommer fra er det mulig å bestille ekstrasekker til restavfall dersom man skulle trenge det av og til, men det er det jammen ikke mulighet til her i Trondheim. Jeg visste jo på forhånd at det kom til å bli problemer med søpla, dunkene her blir alltid fulle et par dager før tømming. Nå er huseier på ferie, så jeg hadde håpet at det var litt bedre plass, men neida :sukk: M fungerer som søppeltømmer i dag da, jeg har faktisk ikke vært utenfor døra i dag. Hmm, kanskje jeg skal gå og sjekke posten for å få meg litt frisk luft ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, flytting, altså! Jeg syntes det var slitsomt nok å flytte ut dit vi bor nå, jeg... Er dere ferdige med nedvask og på vei sørover nå, kanskje? :)

Det er utrolig hvor mye stæsj man samler opp i løpet av bare noen få år. Neste gang du flytter er det garantert MYE mer! Og forhåpentligvis veeeldig lenge til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble ferdige med vask i 17-tiden. Kjørte vel fra Trondheim kvart på 6 etter burger på sesam.

Har kommet til Lillehammer nå, så er vel rundt 3 timer igjen. Vurderte å sove på hytta på veien, men da hadde det blitt stress i morgen tidlig. ;) skal bli godt å bli ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første natt i nytt hus unnagjort! Sykt deilig å få en følelse av at her skal man bo, og ikke bare at det er masse stress med hvitevarer og sånn. Hvitevarene er jammen gjenstridige! Kjøleskapsdøra har ikke kommet enda, det er to stikkontakter som forhindrer komfyren å komme inn de siste 2 cm, så de må flyttes av elektriker, og i dag testet jeg vaskemaskinen for første gang. Resultat = vann utover hele gulvet på grunn av at avløpet ikke klarte å ta unna alt vannet. Jeg mistenker at det var en propp i vannlåsen eller noe, så jeg har satt på en vask til etter å ha spylt med brannslangen. Krysser fingrene for at det går greit!

Temmelig rart at man ikke skal bo i Trondheim noe mer. Jeg har sett frem til å flytte sørover, men nå som det er en realitet tror jeg at jeg kommer til å savne å bo i Trondheim. Været blir nok ikke savnet, men det å tusle på Bakklandet, gå i marka og spise kakebuffet på Mormors blir nok savnet ;)

Vi tenkte å ta oss en tur ut i marka her i løpet av dagen, blir deilig å komme seg litt ut i skogen for å slappe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde jo bestilt ny kjøleskapsdør gjennom Elkjøp fordi den vi fikk levert med kjøleskapet var skadet. På mandag ettermiddag kom den, og samtidig fikk vi levert inn den gamle døra. Da vi kom hjem og åpnet opp så vi jo at det manglet både håndtak, "computer" og hyller innvendig. Ganske frustrerte dro vi tilbake til Elkjøp igjen. Der fikk vi bestilt oss et komplett kjøleskap, sånn at vi slapp å bestille alle smådelene på nytt.

I dag var det klart for at kjøleskapet skulle leveres, og jammen var ikke det også skadet :frustrert::kjempesinna: Ny leveringstid på kjøleskap: midten av juli :frustrert:

Edit: De gode nyhetene er: Komfyr, platetopp, oppvaskmaskin og vaskemaskin fungerer normalt og er på sine respektive plasser! Wohoo! :5:

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også nevne at jeg har vært på orkide-shopping i dag. Dro innom det lokale hagesenteret og kjøpte 2 stykker, også fikk jeg jammen med meg enda en ;)

:hjerte: bygda

Hun i kassa på hagesenteret gjorde dagen straks litt bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med første natt i eget hus! :) Det må være en utrolig deilig følelse! En del jobb med flytting er det jo, men det er så deilig å få ting på plass og gjøre det fint rundt seg! :)

Hurra for bygda og ekstra orkide! :)

Ble det en fin tur i skogen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten! Vi har fått hentet spisebord og stoler i dag, så kvelden har blitt brukt til å skru, olje inn stoler og bord og banne over den ene stolen som er ødelagt! :rolleyes: Vi har tydeligvis ikke flaksen på vår side når det gjelder møbler og hvitevarer altså!

I går fikk vi en hyggelig telefon fra Elkjøp. De hadde et kjøleskap på lager på den lokale butikken, så da fikk vi levert det i løpet av kvelden. Vi omhengslet skapet i løpet av 40 min, vi hadde jo tross alt gjort det meste en gang før på det skapet som viste seg å være skadet. Til morgenen i dag (før frokost!) dro vi på storhandel for å fylle opp kjøleskapet. Det er syykt digg å ha noe annet pålegg enn nugatti altså :ler:

Det ble faktisk ikke noen tur i skogen. Vi hadde problemer med å finne stien inn, siden den vanlige stien er stengt pga arbeid. M fant den på en joggetur senere på kvelden da ;) Får vel teste den ut når det blir litt mer overskudd av tid her. Dagene er tettpakket med utpakking, handling av småting og klargjøring til jentegjengen kommer på besøk i morgen :P

I dag har jeg til og med fått bakt kanelboller til foreldre og søsken som kom på besøk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er jo nesten litt komisk hvor mange av møblene deres som det er noe galt med... Men flott at dere endelig fikk kjøleskap! :) Vi var selv uten kjøleskap i hele to dager og rakk å lure på hvordan folk klarte seg uten i tidligere tider :fnise:

Kos deg med jentegjengen i morgen og med alle som kommer innom :) Det er så trivelig med besøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi klarte oss på brødskive med sjokade :ler:

Nå har jeg sendt avgårde gubben på butikken for å kjøpe sandpapir. Bordet var litt bustete, så da får vi ty til litt sandpapir så ingen får flis i fingeren. Jeg håper også at oljen trekker godt inn før middagen i kveld. Bør vel advare folk på forhånd. Et pluss er jo at man blir sykt myk på hendene av å holde på med oljen :fnise:

Er litt vasking og styring før vi får besøk her. Har fått vasket på begge badene, blåst opp luftmadrasser og hengt opp en vask med laken til nevnte madrasser. I seneste laget kanskje, men det er jammen godt det er vind og sol i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er helga med besøk over, hun siste dro i dag. Det var veldig koselig å ha besøk, men det er jammen slitsomt å diske opp mat til 5 personer mer enn vanlig ;) Været har vist seg fra sin beste side med strålende sol og nok varme. Balkongen vår klarer å romme 7 personer på en gang også :ler:

Fremover nå er det forberedelser til vi skal i bryllup i helga, på søndag bærer det nordover på hytta til "svigers". Bilen trenger sårt litt støvsuging og vasking, jeg må lete frem kjolen som jeg skal bruke i bryllupet, og noen klær må vel vaskes også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist nå! Bryllupet var veldig fint og rørende, kom noen tårer under vielse og taler altså :sjenert:

Nå er vi nordpå hos svigers, skal dra sørover gjennom Sverige på lørdag. Stopp i Umeå og Stockholm på veien på hhv 2 og 3 netter. Skal bli bra å stresse litt ned på hotell med bare kjæresten. Her hos svigers klarer jeg ikke helt å slappe av 100%

Ha en fortsatt fin sommer! :sol: (sol er det nok ikke mye av her nordpå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...