Gå til innhold

Nautika prøver igjen


Nautika

Anbefalte innlegg

Overtid igjen! Denne gangen tror jeg at jeg setter det opp som overtid i stedet for flex, så får jeg litt ekstra penger også ;):lur: Det kan komme godt med!

Hadde bilen inne på reparasjon denne uka, 9000 som forsvant der. Oppdaget litt senere at batteriet måtte skiftes, så da forsvant enda mer! Nå håper jeg bilen er klar for vinteren, var ihvertfall vinterlig temp med -10 til morgenen i dag :fryse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Iiik, reparasjoner er dyrt! Man tror gjerne at en bil er billig hvis den billig i innkjøp, men så kommer den plutselig i reparasjonsalderen. Det er da det blir dyrt! Vår bil mista plutselig midtstanga på eksosrøret, midt i helga en gang. Vi fikk satt på ny, men hører noen mistenkelige brummelyder nå tre måneder etterpå. Blir vel en runde på verksted her også.

Her har det kommet snø! Hvordan er det sørpå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe snø å skrive hjem om her!

I kveld er M på julebord, og jeg benytter anledningen til å shoppe litt. Nå finne antrekk til 2 julebord! :daane: Jeg burde vel bli ferdig med gavene til adventskalenderen også, blir vel mye unyttig i år også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her var det lenge siden sist!

Snøen har kommet og gått :sno:

Jeg har vært på 2 julebord med jobben og fått handlet alle julegavene. Nå er jeg klar for ferie kjenner jeg!

Tar ferie på fredag, skal ta røntgen kl 16, og rett etter det bærer det oppover Gudbrandsdalen for julefeiring. M og jeg skal feire hver for oss (i år igjen), så det jeg setter han av på Gardermoen på veien oppover.

God jul til dere som måtte stikke nesa innom! :tree::nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Godt nyttår!

Er vel på tide å vekke denne boka til live igjen etter ferie ;)

Jula har vært veldig fin. Vi fikk bestikksett, kaffetrakter, sengetøy og hageredskaper til jul. Ting som absolutt kommer til nytte!

Jeg har feiret hos et av mine søsken, og har vært på hytta på fjellet innimellom. Påsketemperaturer og skigåing :sno:

Vi kom hjem etter nyttårsfeiring på onsdag, og fikk heldigvis en halv dag hjemme før det var tid for å jobbe litt igjen.

I går fikk vi kjøpt oss tørketrommel på salg :hoppe: Den blir levert i neste uke, og var satt ned fra 13000 til 7000. Et røverkjøp syns jeg selv ihvertfall :fnise: Skal jammen bli godt å slippe å måtte henge opp hver eneste lille sokk og truse. Gleder meg til myke håndklær og sengetøy ;)

Nå er det back to work her, sjefen har ikke kommet enda, men jeg bør vel gjøre litt allikevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, tørketrommel! :hoppe: Det står på ønskelista her også! Man får vaska mye mer på én dag når man slipper å ha alt hengende i leiligheten, og slipper å henge opp hver truse ;)

Høres ut som du har hatt en fin jul! Skigåing og alt! Vi har ikke sett så mye som et snøfnugg i jula....

Ah, jobb ja. Det er hardt å stå opp tidlig igjen! Bra det er ei kort uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg faktisk akkurat sendt e-post til oppdretteren som vi ønsker å få valp av! Tenk om de ikke skal ha valper i år!? *spent på svar*

Har hatt en deilig søndag, badeland før Tour de Ski med påfølgende sofasoving. ;) Deilig og sløv dag.

Når jeg dreiv og skiftet etter badet var det en søt baby som lå på gulvet og pludret. Sååå søt! M har hintet litt om at jeg skal droppe p-pillene i det siste, og at han kunne tenke seg barn til neste vår :daane: Jeg vet ikke helt hva jeg ønsker, jeg føler at vi burde ha mer på plass før vi får barn, men samtidig er det jo 9 mnd langt svangerskap der man kan forberede seg. Whæææ, skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpis!! :hoppe: De skal nok ha valper i år :) *krysser fingrene*

Oooh, så spennende! Det er jo virkelig noe å tenke på, da :)

Men har ikke dere det meste på plass da? Hus, fast jobb, stabilt forhold... Det er jo folk som får barn uten å ha noe på plass i det gele tatt! Det viktigste er vel at man er klarfor utfordringen det er? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det blir kanskje aldri alt på plass ;) Jeg vil egentlig ha jobbet en stund før jeg går ut i permisjon, og jeg føler også at det hadde vært fint å hatt litt mer på plass her hjemme også. Har jo mye i hus og hage som skal gjøres, men det skorter litt på pengene, så alt kan ikke fikses på en gang. Vi har jo en liten hageflekk som er en stor jordhaug, et kjøkken som gjerne kunne vært gjort litt mer praktisk, mangler badekar og vedovn :fnise: Livsnødvendigheter for en liten baby det! ;)

Som min "svigermor" sier, vi blir ikke yngre med åra (M er 5 år eldre enn meg, så det er greit å snart begynne med produksjonen). Jeg tror jeg må gå og gruble litt på dette fremover. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke snart helg? :sukk:

I morgen kommer heldigvis tørketrommelen! :hoppe: Det skal jammen bli godt å få unna litt klesvask, jeg har ikke giddet å komme ajour i det siste, så nå er det veldig lite rene håndklær og sengetøy igjen :ler: Sengetøy som ble brukt av besøk i oktober er fremdeles ikke tatt av gjestedynene i påvente av tørketrommel :sjenert:

I går var jeg og hentet 2 pakker med p-piller, så nå er valget utsatt i 6 mnd. Jeg kan selvfølgelig slutte før, og du kan jo være jeg gjør det. I går leste jeg meg opp på barnevogner, så det er mental forberedelse på gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått time til naprapat i morgen. Begynner å få litt problemer med arm og skulder pga jeg sitter mye foran pc. I det siste har jeg skrevet ekstremt mye (holder på å punche), så nå har det blusset opp skikkelig. Heldigvis får jeg tilbakebetalt fra jobben etterpå, pga helseforsikring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helseforsikring er veldig greit! Da kan man dra rett til privat behandling. Akkurat her jeg bor nå synes jeg det tar veeeeldig lang tid i det offentlige systemet, men med helseforsikringen til jobben kan man jo hoppe rett over.

Kjekt med tørketrommel? :)

Greit å utsette valget litt, eller? :) Dere er jo ikke så gamle da, så det er jo ingen hast. Så kan du droppe pillene den dagen du føler deg klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tørketrommelen har ikke kommet enda! :sukk: Utkjørings-folka var tydeligvis sene med å komme til butikken i dag, men vi har fått beskjed om at de skal ringe 30 min på forhånd. Får satse på at det kommer i kveld :)

Var voooondt hos naprapat i dag altså. Kjenner jeg er øm i huden der hun behandlet i dag. Hun mente jeg kom til å trenge 3-5 behandlinger, så jeg har fått ny time neste uke. Blir det mer enn 5 må jeg ha legeerklæring for å få det dekket gjennom helseforsikringen, så får håpe at 5 holder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk tørketrommelen på torsdag kveld, og den har vært brukt nesten konstant! Deilig å slippe å tenke på mangel på tørkeplass når man føler for å vaske litt klær ;)

I dag har vi vært så vågale at vi har bestilt oss sofa! :hoppe: Det ble en U-sofa med 3-seter, hjørne, 2-seter, hjørne og endeavslutning (sjeselong-aktig) Litt mørkere grå enn denne, og det er 3 i stedet for 2 seter på den ene siden, pluss en annen avslutning ved sjeselong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sofaen var det 4-6 ukers leveringstid på, så vi har ikke fått den hjem enda ;) Vi vurderer et bord fra Bolia som det er -40% på nå, tenkte vi skulle dra og se på det i morgen. Enn så lenge har min bedre halvdel streket opp hvor sofaen kommer til å være (med tråd altså), og det ser temmelig bra ut

Nå et jeg temmelig klar for helg. Det er en del å gjøre på jobben for tiden, og mye et uklart så da blir det litt ekstra stress. Var jo syk på mandag, fikk ikke i meg noe mat omtrent, og etter det har magen vært temmelig kranglete.

Ringte og hørte på legekontoret om henvisningen til gastroskopi hadde blitt sendt, har ikke hørt noe etter at jeg var der og fikk den i november. Fikk også vite at celleprøven var normal, det var deilig å høre etter at den forrige viste celleforandringer :hoppe:

God helg (om 6t og 20min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det en bra helg? :)

Og godt å høre at det ikke var celleforandringer! Synes sånt er skummelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen var bra! Fikk besøk av ei venninne til middag på fredag, alltid like koselig.

På lørdag fikk jeg gitt litt sårt tiltrengt pleie til akvariene, vi var også en tur på senteret, men de hadde ikke bordet som vi så på nett utstilt.

På søndag fikk vi endelig hengt opp lampe på gjesterommet. Tok jo bare en liten halvtime, men dette har vi utsatt siden i høst en gang :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en bra helg! :)

Deilig å få gjort unna sånt som man har utsatt i evigheter! Sånne kjipe oppgaver som man bruker meg energi ved å utsette enn om man bare hadde gjort det med én gang!

Her er internett borte på jobb = jeg får ikke gjort noe som helst. Tror det er noen som jobber på spreng i IT-avdelinga! Jaja, får ta en tidlig lunsj, da.

Ha en fin dag, Nautika!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...