Gå til innhold

Cindi er prøver, and not the cheerful kind.


Cindi

Anbefalte innlegg

Har ikke el-tester, men skal kjøpe på nett i kveld tenkte jeg. Så får jeg bare følge med for å se hvordan syklusen blir denne gangen. Kanskje den blir helt fin igjen. Det er jo lov å håpe.

Blir dere henvist videre? Kan ikke gynekologen hjelpe dere med noe?

Spent på hva jeg egentlig skal hos gynekologen nå merker jeg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 september

Da har jeg kjøpt en ny pakke med eggløsningstester og graviditetstester som er på vei i posten. Kjøpte en kombipakke med billigtester, og en pakke med clearblues eggløsningstester, rett og slett fordi jeg har en eviglang syklus, og billigtestene blir litt vanskelige å tyde etterhvert. Så da dobbeltsjekker jeg med CB sin nå billigtesten ser positiv ut.

En ny prøveperiode er endelig i gang. Ventet i noe som føltes som evigheter på tante rød. Men nå er den her, og jeg kan glede meg over å ta fatt på en ny prøveperiode.

Så, nå skal jeg liksom prøve å være positivt innstilt en hel periode. Jeg skal tro på at det skal funke, og visualisere det. Etter min venninnes anbefalinger. Hun er litt mere happy go go enn meg, så det ligger ikke like naturlig for meg som henne. Men vi gjør et forsøk.

Så: I cheerfulhetens navn: dette er mnd jeg skal få det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 september

I dag har jeg brukt dagen på å rydde i klærne mine. Hvis denne "the secret"-holdningen skal funke, så må jeg jo også gjøre deretter. Så derfor har jeg ryddet i boden, og i klærne mine. Tanken var at "nå når jeg skal bli gravid" så er det bedre at jeg rydder i boden nå, enn når jeg er gravid og har mer enn nok med andre ting. Så jeg har lagt ut ting jeg ikke trenger på finn.no "gis bort" og pakket ned en haug med klær som skal gis bort til blåkors. Planen er at boden skal være fullstendig strippet når jeg er ferdig, slik at jeg ikke trenger å rydde igjennom alt når vi får ny leilighet og skal flytte herfra, som jo kommer til å skje i løpet av vinteren, og med en høygravid mage. (alt etter the-secret prinsippene som jeg har sverget å leve etter i en hel mnd til min overoptimistiske venninne)

Jeg ble forøvrig hardt overrasket over å innse hvor mye drit jeg hadde i boden. Har vel aldri gjennomført en ryddeaksjon uten å kaste en hel haug med ting, så jeg lurer på hvor alle tingene egentlig kommer fra. Også så jeg jo at halvparten av eskene i boden var halvfulle, så plassen var ikke akkurat optimalt brukt. Dette ser lovende ut for all driten vi kommer til å anskaffe oss med en baby i hus. :P

Nå skal jeg strikke litt og slappe av. Er på dag 3 i syklusen nå, så er enda en god stund igjen før jeg skal begynne å teste eller noe. Men 1 uke igjen i dag til jeg skal på gu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tøft å prøve når det ikkje klaffer, er tøft å miste, og er tøft å prøve å vere positiv etter ein har mista og skal prøve igjen. Det stinker.

Min plan nå er å ta eit fag som etterutdanning, for å ha noko anna å tenke på. Pluss det kan jo bli nyttig ein gang i tida. Leker litt med tanken med å finne meg eit dansekurs eller noko også. Både fysisk fostring, noko å fylle tida med, også tenker eg at det sikkert blir artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tøft å prøve når det ikkje klaffer, er tøft å miste, og er tøft å prøve å vere positiv etter ein har mista og skal prøve igjen. Det stinker.

Min plan nå er å ta eit fag som etterutdanning, for å ha noko anna å tenke på. Pluss det kan jo bli nyttig ein gang i tida. Leker litt med tanken med å finne meg eit dansekurs eller noko også. Både fysisk fostring, noko å fylle tida med, også tenker eg at det sikkert blir artig.

Det hørtes jo veldig deilig ut. Har tenkt på etterutdanning selv, men må vente ett år til, pga krav om praksis etter endt utdanning før man kan begynne på mastergrad. Så til neste år tenker jeg å begynne på deltid master :) Blir virkelig deilig med positiv input! Føler meg alltid bedre når jeg studerer, fordi jeg hele tiden er under utvikling.

Dansekurs hørtes jo også deilig ut. Hva slags kurs tenkte du på?

Jeg har dessverre ikke mulighet til å dra på fast dansekurs da jeg jobber turnus :/ Så måtte finne meg en annen hobby. Ble strikking her, men dansing hørtes klart morsommere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på swingkurs. Det finnes helgekurs også. Får dessverre ikkje mannen med, men eg kan vel kose meg med å danse sjølv om han ikkje gidder :)

Strikking er fin hobby, men viss du, som eg, strikker babyklær så er fokuset på baby, gravid, prøving likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg strikker faktisk en genser til meg selv. happy.png

Skal ikke strikke noe til babyen før jeg vet kjønn. Har strikket noen lapper, til et lappeteppe, men bare i noenlunde kjønnsnøytrale farger, også ble det så kjedelig at jeg dreit i hele greia. Så nå strikker jeg genser. Og da tenker jeg bare på hvor kult det blir med en genser jeg selv har strikka.

Er det ikke noen type dans mannen din også kan like da? Salsa feks, det kan du jo argumentere med at er litt erotisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke at både mannen og jeg skulle vært hos gynekologen igår, for å bli henvist videre.. så nå har vi ny time i oktober.. bah.. jeg ba om å få ta blodprøve på dag 23 i syklusen, så nå skal jeg hvertfall det.. for å konstantere eggløsning.. tror jo jeg har det fordi jeg har testet selv, men er ikke sikker..

Det er ikke så mye mer ho kan hjelpe oss med sier ho.. siden jeg har eggløsning... ho var litt bekymret for min korte lutealfase, så å henvise til IVF var det ho anbefalte.. jaja...

dagen igår var tung.. mange tanker, og jeg orker ikke tanken på å måtte få hjelp til å få barn.. vil klare dette selv... Igår kjøpte mannen inn en haug av vitaminer og rare produkter.. skader jo ikke prøve litt selv imens vi blir henvist... tenke kanskje prøve meg på akupunktur også... men jeg vet ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke at både mannen og jeg skulle vært hos gynekologen igår, for å bli henvist videre.. så nå har vi ny time i oktober.. bah.. jeg ba om å få ta blodprøve på dag 23 i syklusen, så nå skal jeg hvertfall det.. for å konstantere eggløsning.. tror jo jeg har det fordi jeg har testet selv, men er ikke sikker..

Det er ikke så mye mer ho kan hjelpe oss med sier ho.. siden jeg har eggløsning... ho var litt bekymret for min korte lutealfase, så å henvise til IVF var det ho anbefalte.. jaja...

dagen igår var tung.. mange tanker, og jeg orker ikke tanken på å måtte få hjelp til å få barn.. vil klare dette selv... Igår kjøpte mannen inn en haug av vitaminer og rare produkter.. skader jo ikke prøve litt selv imens vi blir henvist... tenke kanskje prøve meg på akupunktur også... men jeg vet ikke...

Uff... Det hørtes ut som en tung dag. Kjipt å ikke få beskjed om at dere begge skulle være der, og så måtte vente så lenge på neste time. Hva skulle egentlig mannen din gjøre der, som gjorde at hun ikke kunne henvise dere videre så lenge du var der? Var det for sædprøve?

Skjønner godt frustrasjonen, og ønsket om å klare dette på egen hånd. Jeg støtter helt tanken om å prøve forskjellige ting. Gå til akupunktur, spis vitaminer, så lenge dere holder motet oppe. For hvis akupunktur er det som skal til for å få det til å fungere, så hvorfor ikke? Har du tenkt på yoga? Jeg har faktisk vurdert det selv, fordi ingenting er så sjelerensende som en yogatime og timene etterpå, jeg slapper heeelt av etterpå. Så jeg tenker at sex etter en yogatime må være ganske forløsende ;)

Lutealfasen din er på 8-10 dager? Eller husker jeg feil? Nevnte de progesteron som et alternativ for å forlenge lutealfasen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst noen spørsmål som han måtte svare på selv. Jeg skulle klart å svare på de, men det måtte nå være sånn at han skulle være med.. jaja.. Får smøre oss med tålmodighet:) Nei, sædprøve har han tatt, og den var fin :)

Ikke forsøkt yoga, ikke sikker på om jeg vil få noe utnytte av det, men man må vel kanskje gi det en sjangse over en periode for å lære det. Gjør du det fast eller?

Tror lutealfasen er enda kortere til tider også.. får som regel positiv el-test rundt dag 17, og forrige måned kom mensen på dag 23.. så kort :/ Gynekologen syns det var litt kort ja, og jeg spurte om å få crinone-krem til å bruke i lutealfasen.. men det trodde ho ikke så mye på.. hva sier man da da. Så får heller bare bli henvist til utredning, og så kanskje de der da gir noe for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fast til Yoga i ett år, gjør det ikke nå mer, da jeg flyttet fra byen jeg bodde i, og ikke har funnet et nytt yogasted her jeg bor nå (ikke fordi det ikke finnes... hehe). Men for at det skal ha en effekt er det viktig at det er en ordentlig yogalærer, og ikke en yogatime på treningssenter. Det er helt meningsløst å gjennomføre yoga på et treningssenter hvis målet er å få ro i kropp og sjel. Jeg klarer hvertfall ikke konsentrere meg om mitt indre i andres svettlukt og med stønning og roping rundt meg :P Der jeg gikk var det dempet belysning, luktelys og rolig musikk. Veldig deilig. Skal definitivt rekke å finne noe slikt i løpet av de nærmeste månedene.

Hvis du er åpen for det, så begynn med ètt kurs. Da kjenner du fort om det er noe for deg eller ikke. Allerede etter tredje gangen kjente jeg at dette var helt utrolig deilig, og ikke minst nyttig.

Det var en vilt kort lutealfase ja... Jeg har jo lest at man får progesteron i pilleformat også, så mulig man får sterkere dose enn bare krem. Men det får du nok vite når du har blitt henvist videre.

Jeg leser jo om ting man kan spise og smøre seg med som skal forlenge lutealfasen, og det skader jo ikke å prøve i alle fall. Du får kjøpt progesteronkrem som du skal smøre 2 ganger daglig etter EL frem mot mens, som kan ha litt effekt, samt noen sier at kostholdet kan ha noe effekt. Enkelte ting man spiser eller slikt. Hvis omså det bare øker lutealfasen med 1-2 dager så er det jo i alle fall noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi får se hvordan ting utvikler seg for oss begge denne måneden.. nå er det bare å gå å vente på el :) Når venter du? Jeg håper det jeg har kjøpt kommer fort så jeg får startet opp så fort som mulig :)

Imorgen er det time hos akupunkturen for å se om ho tror ho kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter el om ca en uke. Men er ikke helt sikker på den, med tanke på at forrige syklus var så rotete. Jeg tenkte å begynne testingen i morgen for sikkerhets skyld. Har kjøpt 21 el-tester :P Er på dag 9 i syklusen i dag. El skal være den 17.09. Enn din?

Hva har du kjøpt? Spennende med time hos akupunktør da! Fortell gjerne hvordan det gikk. :)

Har time hos gu i morgen. Vet ikke helt om jeg er spent eller apatisk enda. Hun kan sikkert ikke gjøre noe, men hun kan hvertfall sjekke om jeg har opphopning av egg igjen. Eller noe slikt... Jaja, får se.

Kjenner jeg bare går og venter nå, og er nok ikke like aktiv i hjernespinninga som vanlig, og det er egentlig litt deilig. Jeg vet liksom at det ikke er noen vits å tenke på det nå, og at det ikke er noen vits å stresse med sex. Så nå går jeg bare rundt og vaser, med strikketøyet mitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos akupunktur.. ho mente nå ho skulle klare å stabilisere syklusen min, og åpne vinduet, slik at jeg fikk lenger lutealfase.. vi får se om det fungerer :) Ho satte noen nåler i ryggen, på et område som var veldig stivt hos meg.. og det var bra det var stivt for da kunne problemet ligge der.. Om man mistet endel hår og lav sexlyst kunne dette også skyldes dette punktet.. og det stemmer her, så nå ser jeg frem til tiden fremover;) satte også to nåler foran nederst på magen ved egglederne..

Nå etter timen er det masse lyd og bobler der nede.. nesten litt ubehagelig mye.. ikke vet jeg hva som skjer..!

Etter planen forventer jeg vel el 18.09...!

Har kjøpt vitex, wild yam og B12, ikke fått det enda!

Lykke til hos gu imorgen, gleder meg til å høre noe positivt forhåpentligvis.. imens får vi begge kose oss med strikketøyene våres.. jeg strikker babyklær.. haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på å høre om det har noen effekt på syklusen. Kanskje det er noe for meg også. Du har ikke begynt å blø etter akupunkturen da?

Siden vi har el samtidig så er vi jo akkurat likt i ventetiden da. Flere dager med iiiiingenting spennende på gang. Får holde seg til strikketøyet. Jeg strikker ikke babyklær, tør ikke. hehe! Strikker megselvklær. Men blir jo innmari god da, så kanskje jeg klarer å strikke en pen babykjole når jeg blir gravid =)

Gynekologtimen gikk ikke bra. Det var virkelig ikke noen hyggelig opplevelse. Dama var skikkelig utrivelig. Hun var ikke interessert i å lytte til det jeg hadde å si i det hele tatt, jeg følte meg som en sau på et samlebånd, og hun var ordentlig kald og ufølsom. Og til slutt sier hun: "Ja, da får vi bestille time til undersøkelse så vi får se på eggstokkene dine..." Jeg bare: "Seriøst?? Mener du at jeg ikke skal få gu nå heller? Jeg var hos min fastlege for 2 uker siden for å få det, han henviste meg hit, og nå skal du henvise meg videre???" Og da hadde hun bare gått ut i fra at grunnen til at jeg kom var fordi jeg ville ha en utredning for ufrivillig barnløshet. Det var jo IKKE derfor jeg kom. Jeg kom fordi jeg har hatt cyster på eggstokkene, celleforandringer og sluppet mange egg samtidig. Så jeg ville sjekke om jeg hadde cyster eller mange egg liggende, og om jeg hadde celleforandringer. Hun var bare sur hele timen, og stresset og kjip, og hørte ikke på et ord jeg sa.

Til slutt så sa hun at hun kunne jo innkalle meg om et halvt år igjen. Jeg bare: "Øh.. Jeg vil ha en gu, NÅ. Jeg vil vite om jeg har cyster eller ikke." Så da sa hun: "Javell... da får vi bare vente med blodprøvene til en annen gang." Hva da blodprøver?? Jeg har ikke bedt om noen uuuuutredning!! Dumme døve dame!! Aaaargh!!

Og når jeg da endelig fikk undersøkelsen min som jeg hadde bestilt time for, så ser hun jo at jeg har alt for mange gamle egg liggende, så situasjonen er helt lik den var for flere år siden. Og da mente de at jeg kunne ha PCOS. Jeg spurte da: "hva gjør jeg egentlig nå? må jeg ta noen forholdsregler i forhold til pcos? er det noe jeg burde følge med på?" Hun: "Nei. Du kan jo bare følge med på mensen din da. Og så komme tilbake om et år."

Herregud.... For et kvinnemenneske. Jeg har hatt opphopning av egg i alle år, og har hatt uregelmessige menstruasjoner i alle år forutenom mens jeg har vært på p-piller. Og min tidligere gynekolog mente at jeg kunne ha pcos. Hvorfor i alle dager kan hun ikke i det minste gi meg noen tips eller innspill da?? Følte meg virkelig ikke sett eller hørt.

Sjitkjærring.

Så. Konklusjon: Jeg skal ikke tilbake til gynekologen. Venter heller noen mnd og ser an menstruasjonen min, og hvis det ikke skjer noe før jul, så bestiller jeg time hos gynekologen jeg hadde i byen jeg bodde i før, to timer herfra.

Bare så utrolig kjipt å gå her å vite at mest sannsynligvis så har jeg pcos, og jeg VET at jeg har alt for mange gamle egg liggende etter ul i dag... Og eggløsningstestene er sterke hele tiden, så hormonforstyrrelser på et eller annet vis har jeg. Hvordan skal jeg klare å fremdeles være superpositiv til å bli gravid, når det virker som om det skal et mirakel til...?

Vil helst bare glemme denne dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var jeg på dag 14 i syklusen.

Denne prøveperioden har jeg ikke tatt eggløsningstester hver dag siden mensen, jeg orket ikke å forholde meg til det, så jeg har tatt to tester bare, en på dag 10 og en på dag 13 (i går). Den på dag 10 var med to forholdsvis sterke streker, men ikke positiv. Den jeg tok i går var jeg overbevist om at var positiv, men da jeg tok kontrolltest med clearblue sin digitale eggløsningstest så var den negativ. Synes det er tilnærmet umulig å tyde billigtestene, så kommer nok ikke til å kjøpe flere av de.

Nå er det jo ikke meningen at jeg skal ha eggløsning før om enda 3-4 dager, så jeg synes det er merkelig at billigtestene er så sterke. Mannen min så på testen og var helt enig i at den så positiv ut.

Har ikke sovet en sammenhengende time i natt, er så urolig i kroppen.. Gleden var derfor stor da jeg innså at jeg har turnusfri i morgen og kan sove så leeeenge jeg vil.

Brukte halve natten på å tenke på guttenavn hvis det blir en gutt. Har klart jentenavnet, men ikke guttenavnet. Guttenavn er virkelig ikke lett å finne.. Enten blir det for feminint, eller så er det belastet i forhold til mobbing/bøller etc. Kanskje jeg skulle kjøpt en navnebok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker billigtester i frå ebay fram til dei begynner å sjå nokelunne positive ut, og da bytter eg til CB digitale tester. Slepper å tyde, men sparer litt penger også.

Endret av Sola^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det jeg har gjort. Bare kjøpt billigtestene på billigtester.no. Men de er jo nesten alltid positive ser det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...