Gå til innhold

Cindi er prøver, and not the cheerful kind.


Cindi

Anbefalte innlegg

Hurra for deg! :laugh: Så deilig å få det bekreftet. Ringte du selv da, eller ringte legen deg?

Når forventer du egentlig mensen? I dag?

Ja, jeg syns jeg er ganske flink hvis jeg klarer å ikke teste i morgen tidlig, testoman som man er. Prøver å kjenne etter symptomer her, men kjenner ingenting. Ikke noen tegn til at mensen er på vei, men heller ingen tegn på at det er hormoner i sving. Kjære kroppen: Siiii meg noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sendte bare en mail å spurte gynekolog-kontoret :)

Hvis vi følger gammel syklus, som var 25 dager, så er jeg vel egentlig 3 dager på overtid.. så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal angripe situasjonen akkurat nå! Imorgen er det 11 dpo, vet ikke om det er for tidlig å teste seg da jeg... Vet jo man kan teste fra forventet mens, men hos meg stiller det seg vel litt annerledes..

Kanskje vi bare må teste imorgen tidlig begge to, hihi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir jo litt spesielt for deg, som har hatt en syklus på 25 dager. Vet ikke helt når det er for tidlig. Noen tester jo posititivt allerede 9 dpo, mens andre ikke tester positivt før 14 dpo. Jeg er 11 dpo på onsdag når jeg skal teste, og det kan godt være det er for tidlig, men siden det er dagen før jeg egentlig skulle hatt mensen, så tester jeg likevel, også får jeg bare innstille meg på at det var for tidlig hvis den blir negativ :P

Er jo supert at du er 3 dager senere enn normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er pittelitt kvalm. Pussig hvordan man kan bli i godt humør av å bli kvalm. :fnise:

Jeg er fullt klar over at det ikke trenger å være et symptom, men jeg krysser fingrene.

Hadde vondt i magen tidligere i dag. Kjente ikke igjen smertene, så vet ikke hva det er, men var i "riktig" region. Håper ikke det er mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er positiv som bare det!! :laugh:

Herregud! Det funka jo med første mnd med akupunktur. Effektivt!

Gratulerer så mye! :hug:

En liten heiagjeng må til: :bolledeig::hoppendeglad::5::strix::duskedame:

Det må jo bare føles helt surrealistisk, når det først har satt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er positiv som bare det!! :laugh:

Herregud! Det funka jo med første mnd med akupunktur. Effektivt!

Gratulerer så mye! :hug:

En liten heiagjeng må til: :bolledeig::hoppendeglad::5::strix::duskedame:

Det må jo bare føles helt surrealistisk, når det først har satt seg.

Takk :) Herlighet, det har virkelig ikke gått opp for meg altså! arbeidsdagen idag har vært veldig lite effektiv for å si det sånn! Nå håper jeg bare det går for deg også!!

Ja, tenk at det satt på første måned med litt alternative ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at konsentrasjonsevnen på jobb blir litt preget. :fnise:

Lurer på om det var det du tok som hjalp, eller om det var "placebo-effekten" av at du prøvde noe nytt? Hadde vært spennende å visst hva det var som gjorde at det funka.

Her er jeg på 10 eller 11 dpo. Tok test på konsentrert morgenurin i dag, men den var blendahvit. Ikke antydning til skyggestrek eller noe. Så her har jeg en dårlig dag. Grining og sturing. Godt jeg har fri fra jobb i dag, for jeg vil helst bare ligge i senga. dårligdag.no kan du si. Men skal prøve å montere en genser her, kanskje dagen blir over snart.

Godt å høre om at du får det til sånn plutselig etter så lang tid. Det gir jo håp om at den sitter når man minst venter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ingen tvil lenger, og det begynner synke inn! Kjøpte ny test på apoteket som viste: gravid :)

Jeg har trua på at det var akupunktur eller pillene jeg stappet i meg, men det får jeg vel aldri vite... Uansett, jeg bryr meg ikke.. den satt! ;)

Håper dagen din blir bedre.. vet det ikke er noe noen kan si for at ting skal kjennes bedre, men det er fler som føler det samme som deg. Håper du fikk montert genseren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige du :-) Deilig å få det svart på hvitt og. Hvordan føles det?

Tok en negativ test i dag også. Skal ha mens i morgen. Ikke noe å juble over ennå. Men genseren ble ferdig. Den ble aaaaalt for stor. Så jeg får gå rundt i partytelt i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles uvirkelig... :) Nå har jeg en sånn jobb som gjør at jeg må fortelle det allerede nå, så på mandag er sjefen tilbake fra jobb og jeg må pent fortelle det.. er noen på jobben som vet alt, for måtte forklare for å komme meg unna planlagt arbeid jeg ikke kunne gjøre lenger.. men men! Er allikevel litt redd for at det ikke skal holde, men det vil man vel alltid være... Så det føles veldig bra.. veldig øm i brystene, og trøtt/sliten.. ikke matlyst, men ellers bra=)

Får håpe den kan brukes senere da, mer passende med en mage under den store genseren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder nok =) Så mye forberedelser som du har hatt så er nok kroppen din supersunn og klar for å holde på en liten embryus ;)

Ja, det ville vært en fin gravidgenser. Plent umulig å se at du er gravid under den store genseren da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dpo, og fremdeles blendahvit test på morgenurin. :sukk:

Skulle hatt mens i dag, men den har heller ikke kommet. Så da blir det vel enda en mnd med laaaaaaaaang syklus. Tiden går uendelig tregt når syklusene blir så lange. Skulle ønske jeg klarte å bare glemme det hele.

Status så langt i uken: 2 nye i vennekretsen har blitt gravide. Wo-ho. Hun ene skal ta abort. Kjenner jeg har lyst til å klappe til noen. Ingen av de som har blitt gravide sist mnd har planlagt det. Det har vært sånn "ooops... jeg ble visst gravid." Ooops ja...

Gikk tom for folat i går. Har ikke fått vært på apoteket i dag, så får vel vente til i morgen. Det gikk da opp for meg at jeg har vært prøver i over 100 dager, og at hver av de 100 tablettene har vært helt unødvendige. Det er 100 veldig lange dager.

Den positive mnd er definitivt over.

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*klem*

Takk :sukk:

I dag har jeg ikke tatt test. Orket ikke, og så ikke helt poenget da den var blendahvit i går...

Spent på hvor lang denne syklusen har planer om å dra ut. Vi har holdt på i 5 mnd, men er fremdeles i prøveperiode 3, det er ganske irriterende. Håper ikke syklusen min stabiliserer seg på 45 dager nå... Halvannenmånederssykluser blir for heavy for min tålmodighet kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :sukk:

I dag har jeg ikke tatt test. Orket ikke, og så ikke helt poenget da den var blendahvit i går...

Spent på hvor lang denne syklusen har planer om å dra ut. Vi har holdt på i 5 mnd, men er fremdeles i prøveperiode 3, det er ganske irriterende. Håper ikke syklusen min stabiliserer seg på 45 dager nå... Halvannenmånederssykluser blir for heavy for min tålmodighet kjenner jeg.

ja det hadde vært litt drøyt syns jeg også! Da blir det plutselig veldig lenge å vente hver gang for å håpe på noe positivt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ja det hadde vært litt drøyt syns jeg også! Da blir det plutselig veldig lenge å vente hver gang for å håpe på noe positivt :/

Ja.. Jeg kunne hatt 5 forsøk til nå. Tålmodigheten min blir tynnslitt av dette. Man skulle hatt en "mensen er på vei, du kan slutte å ta graviditetstester-test", slik at man slapp å gå i ytterligere to uker og håpe, når det bare var syklusen som var drøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke: Titter innom her jeg! Kan jo fortelle at jeg testet negativt 12 dpo, og ga egentlig opp håpet. Men 15 dpo fikk jeg positiv test gitt! Så ikke gi opp håpet riktig ennå. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom den. Helt ut av det blå. Eneste forvarselet var en kvise. o_O men, bedre at den kom på dag 33 i syklusen enn på dag 45 som sist.

Da var det offisielt, denne prøveperioden ble uten hell. Får krysse fingrene for et julibarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk noen heftige mensensmerter i dag, så har proppa i meg smertestillende. Egentlig så er jeg lettet, rar følelse. Jeg har vært så innstilt på at denne mnd skulle det gå, også skjønte jeg at det ikke hadde klaffet likevel, og da ble dagene mot IKM laaaange. Så nå er jeg bare lettet over at ventetiden er over, og en ny PP er i gang. Håper på at dette er en positiv trend, at syklusene blir mer normaliserte, og at neste mnd er jeg kanskje tilbake til 30 dagers syklus, slik jeg har hatt før, også blir det sånn. *håpe*

Hadde vært greit om syklusen var HELT stabil, slik at jeg slapp å tempe, ta eggløsningstester etc. Da slipper man bruke så mye energi på å tenke på det heeeele tiden. Vil ikke gå rundt å være "liksom-gravid" i et år heller. Ble så irritert over kroppen min i dag at jeg tok meg en røyk. Føler meg "bad to the bone" her. Hehe! rart med det, at en røyk kan føles like utagerende som om man skulle på rave-party. Noen som sa kjedelig? :gjeiper:

Jeg håper det klaffer nå, for det hadde vært greit om vi fikk en liten en i juli. I august har 70 % av vår omgangskrets bursdag fra før av, så det hadde vært pittelitt greit å slippe å dele bursdag med halve slekta, og samtidig så tar det litt på økonomien å kjøpe 15 bursdagsgaver på en mnd. Men men.. Går det så går det, er ikke sånn at jeg kommer til å hoppe over en mnd hvis det ikke klaffer i forhold til andres bursdag. Hehe!

Og så blir spørsmålet hva man gjør hvis det DA ikke funker. Hvor stor er egentlig risikoen for at vi ikke får barnehageplass dersom barnet får bursdag 15 september? Og når burde barnet da bli født? I januar? Det føles jo helt usaklig å skulle unngå å bli gravid i 4 mnd pga barnehageplass.

Alt man skal tenke på...

Tror jeg tar meg en tur til mamma i morgen. Hadde vært helt greit med mammatid nå kjenner jeg. Også skal jeg prøve å senke skuldrene litt før det er i gang med ny periode med "tisse-mer-i-kopp-enn-i-do".

Jo: vet ikke om jeg fortalte det. Men jeg fikk svar fra legen, og prøvene tilsa at jeg har normal eggløsning. Det var da enda godt :)

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...