Cindi Skrevet 21. september 2012 Forfatter #61 Del Skrevet 21. september 2012 Nei, jeg glemte det helt. I dag fikk jeg superpositiv test. Det var ingen tvil! :happy: Tok en CB i tillegg og fikk smilefjes. Så: Hurra!!! Der kom den! Siden dette er min overoptimistiske måned så betyr dette seeeeelvsagt at jeg kommer til å bli gravid innen noen dager da. :gjeiper: Er faktisk råfornøyd her, fordi helt uten at jeg forventet at el skulle komme så "øvde" vi i går, så jeg er helt sikker på at vi har timet riktig og ikke missa denne mnd slik jeg var redd for denne mnd. Så nå er det bare :tog: !! Hihi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronica W Skrevet 21. september 2012 #62 Del Skrevet 21. september 2012 Hihi, så bra.... nå må vi bare smøre oss med tålmodighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 22. september 2012 Forfatter #63 Del Skrevet 22. september 2012 Ja, og det er jammen ikke lett. Hadde positiv test i dag også på CB. Billigtesten var svakere enn i går. Så da regner jeg med el er i morgen? Da må jeg vel regne IKM 14 dager fra i morgen da? Blir jo eeeevigheter å vente. Men den som venter på noe godt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 22. september 2012 #64 Del Skrevet 22. september 2012 det er betre å vere for tidleg ute, enn for seint ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 22. september 2012 Forfatter #65 Del Skrevet 22. september 2012 Hehe! Denne gangen har vi virkelig hatt flaks. El kom jo ikke til forventet tidspunkt, men flaks for oss så kom vi den i forkjøpet. Så vi har definitivt ikke mistet luka denne gangen. Hadde oss dagen før jeg testet positivt, i går da jeg testet positivt, og testet positivt i dag igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 22. september 2012 #66 Del Skrevet 22. september 2012 Så bra Da har dere ein god sjanse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 23. september 2012 Forfatter #67 Del Skrevet 23. september 2012 Der kom negativ test, så da var eggløsningen over for denne gang. Nå er det bare å vente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronica W Skrevet 23. september 2012 #68 Del Skrevet 23. september 2012 Og den lange ventetiden begynner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 24. september 2012 Forfatter #69 Del Skrevet 24. september 2012 Ja. Denne gangen tror jeg det blir som å vente i et år. For nå VET jeg at vi har hatt sex innenfor riktig tidsrom. Sist mnd var jeg usikker, fordi han var bortreist da jeg fikk positiv test. Men nå er jeg bombesikker. 5 dager på rad Og da var eggløsning på den 4 dagen (positivt el-test både den 3 og 4 dagen, negativ den 5). Skal nok få han til sengs i løpet av kvelden i dag også, før jeg reiser bort noen dager og "får fred". Hehe! Flaks at eggløsningen kom FØR jeg skulle på jobbtur. Så da kan jeg reise med god samvittighet. Blir uutholdelig å vente denne gangen. Spesielt siden jeg har to festlige anledninger innenfor den neste uken der alle rundt meg kommer til å drikke, utenom meg. Blant annet bursdagen min der jeg får en del venner på besøk. Syklusen ble jo forskjøvet sist mnd, så egentlig hadde jeg lagt bursdagsfesten til en "trygg" periode å drikke alkohol, eller at jeg definitivt ville visst om jeg var gravid. Men kan jo ikke endre det i siste liten, så får bare drikke farris eller munkholm. Håper ikke jeg får 10 flasker vin i bursdagsgave. Kjenner en veldig lettelse for at vi "rakk det" denne mnd, og samtidig en kjempespenning til å få resultatet om to uker. Er egentlig deilig at det er over, for dagene rundt el synes jeg er litt slit. Tisser jo mer på pinne enn i doen. Så nå blir det.... Hvertfall 10 dager uten å tisse på pinne. Hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronica W Skrevet 24. september 2012 #70 Del Skrevet 24. september 2012 Jeg er spent på om lutealfasen min er noe lenger denne gangen.... Krysser fingrene for det! Tror jeg hadde eggløsning på fredagen.. men lørdag fikk jeg litt el-slim da også, så da ble jeg plutselig usikker..! Jeg har sluttet å bekymre meg for drikkingen... bør ikke drikke kjempemasse, men litt syns jeg er greit.. gidder ikke ha flere slike måneder heller.. man har ikke felles blodomløp før flere uker uti svangerskapet uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 24. september 2012 Forfatter #71 Del Skrevet 24. september 2012 Håper den er det, siden du nå har tatt noen nye grep. Blir spennende å se. Jeg aaaaaner ikke hvor lang lutealfase jeg egentlig skal ha nå. Men hvis jeg regner en syklus på 30 dager så skal jeg jo ha en lutealfase på 11 dager. Vi får se, Får jo mer og mer oversikt over syklusen jo lengre man venter, så det er jo noe Skjønner godt du har sluttet å bekymre deg for drikkingen, hadde nok blitt sånn for meg også om jeg hadde prøvd i ett år allerede. Man blir jo ekstra skuffa når man har levd som en nonne uten grunn også. Jeg kjenner allerede suget etter brie, og det er under en uke siden sist. Haha! Blir spennende å se hva de sier nå om de blodprøvene. Du får vel svar før meg, så da får du bare sladre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 25. september 2012 #72 Del Skrevet 25. september 2012 Har også gitt litt faen i drikkinga, og godt er det etter 2.5 år som prøver. Drikker generelt lite, og eg trur ikkje 1-2 glass vin før eg finner ut av graviditet nødvendigvis er så farlig. Generelt går det godt sjølv om folk har vore på grisefylla før dei visste dei var gravid også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 25. september 2012 Forfatter #73 Del Skrevet 25. september 2012 Ja, etter 2.5 år så tror jeg man ville blitt gal om man skulle levd som en gravid hele tiden. Har vært på butikken nå og kjøpt 6 forskjellige typer alkoholfri øl, så skal prøve de og se hvilken som er best Kanskje jeg finner en favoritt. Juleølen til munkholm er rågod! 1-2 glass vin tror jeg ikke skader mye nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronica W Skrevet 26. september 2012 #74 Del Skrevet 26. september 2012 Da har jeg vært å tatt blodprøve, så nå er det bare å vente på resultatene Og håpe at mensen holder seg unna nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 27. september 2012 Forfatter #75 Del Skrevet 27. september 2012 (endret) Spennende! Jeg fikk ikke tatt blodprøve dessverre Jeg måtte på seminar med jobben, så var borte dag 22 og 23. Nå er jeg på dag 24 og kom hjem etter legekontoret stengte. Regner med at dag 25 er alt for sent? Edit: Leste nå på nett at man kunne ta de på dag 21-25, så da stikker jeg til legen i lunsjpausen min i morgen. Endret 27. september 2012 av Cindi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 29. september 2012 Forfatter #76 Del Skrevet 29. september 2012 Tok blodprøve hos legen på dag 25 i syklusen. Får vel resultatet i neste uke tenker jeg. I dag er jeg 7 eller 8 dpo. Det føltes som om jeg skulle få mensen da jeg våknet i dag... Ikke noe har skjedd da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 30. september 2012 Forfatter #77 Del Skrevet 30. september 2012 Humøret går veldig opp og ned her nå. Apatisk, trist, forventningsfull, glad, deprimert, apatisk etc etc... Er på dag 27 i syklusen. Den "jeg er så jævla overoptimistisk-syklusen". Heldigvis er det ikke mer enn maks en uke til før jeg kan få lov til å være negativ igjen. Jeg hadde enten eggløsning på fredag, lørdag eller søndag forrige uke. Det vil si at jeg er ca 8 dpo i dag. Kjenner ingenting på kroppen. Skulle ønske man kunne få vite det så tidlig. Er døden å vente. I dag presterte søster å si "siden dere har prøvd så lenge...". Seriøst? Vi har prøvd lenge? Jeg slutta på p-pillen i juni! Wtf... Selv om ALLE ANDRE tydeligvis er så fruktbare at de blir gravide bare en mann hoster hardt nok på de, så er jeg jo ikke infertil fordi jeg ikke har blitt gravid i løpet av 3 mnd. Ufint. Tror jeg må slutte å snakke med folk all together, folk eier jo ikke sosiale antenner over hva som er kult å si eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronica W Skrevet 1. oktober 2012 #78 Del Skrevet 1. oktober 2012 Skjønner at humøret svinger.. her er vi hjemme etter en helg i london, og heldigvis ingen mensen enda Er idag på dag 28, dvs 10 dpo :O Jeg er spent..! Ett eller annet har blitt forbedret her hvertfall!! ;)Tenkte ringe høre om de har fått svar på blodprøva idag, så vet man om man har hatt el eller ei =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #79 Del Skrevet 1. oktober 2012 Det er jo supert at du er på 10 dpo uten tegn til mensen! =) Uansett om det er bebis eller ei så er jo det forbedring så det jaller. Hurra for deg! Viser seg jo da at det fungerte bra for deg med akupunktur etc. ^^,) Jeg tok blodprøven først på fredag, så jeg får vel smøre meg med tålmodighet. Får vel ikke høre noe før i slutten av uka tenker jeg, og da skal mensen komme uansett. Har ingen aning om når jeg venter mensen egentlig, siden den ikke har vært "på klokka" siden jeg sluttet på p-piller. Tar jeg utgangspunkt i en 30 dagers syklus skal den komme på torsdag, så da tenkte jeg å ta en test på onsdags morgen, for da har jeg fri fra jobb, og kan bruke litt tid på å "svelge" beskjeden, uansett hvilken vei det går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronica W Skrevet 1. oktober 2012 #80 Del Skrevet 1. oktober 2012 Da fikk jeg svar fra legen.. progesteron-nivået var på 39 på dag 23, og viste at jeg har hatt el Godt å få det bekreftet... tror ikke det tar så lang tid å få svarene, så du kan jo prøve imorgen kanskje?=) Ja, det er en utrolig forbedring, håper bare ikke at jeg selv klusser med syklusen for mye, men at alt bare er positivt! Blir en spennende uke for oss dette. Jeg flyr på do støtt, livredd for at mensen er her.. om den er på vei utsetter jeg den sikkert ved å holde på som jeg gjør også! Spennende at du skal teste onsdag da=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå