Gå til innhold

Hvorfor er du singel?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sikkert mange høns som har lyst til å "fikse" deg.

:)

Haha... Det er et slags syndrom det der altså.

Men det er én ting jeg i alle fall har lært; jeg skal aldri, aldri igjen gå inn i et forhold hvor jeg føler at jeg må "fikse" mannen.

Han må være akkurat slik at jeg kan orke å leve med han, uten forbedringer :fnise:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det jeg lurer litt på er hvorfor du ikke lærte etter den første gangen?

Var oppførselen til disse 3 virkelig så ulik hverandre i starten?

Jeg tror det er noe i det Janus skrev, at det faktisk er mange damer (ikke alle, før jeg blir kjefta på her) som har et behov for å "fikse/hjelp" kjæresten sin.

For min del så har det vært en blanding av det her og lav selvfølelse (følelsen av at jeg ikke fortjener bedre) når jeg har bommet totalt på kjærestefronten.

Men NÅ har jeg lært, jeg er rimelig sikker i hvert fall. Kan ikke finne meg i noe tull nå som jeg har ansvaret for et lite barn i tillegg. Har gått mange runder med meg selv og er veldig klar på hva jeg kan godta og ikke, hva jeg ønsker og hva jeg ikke ønsker.

Edit: Jeg er ikke AB som du sikter til, men svarer ut i fra hva jeg tenker :)

Endret av silje_
Skrevet

Jeg tror det er noe i det Janus skrev, at det faktisk er mange damer (ikke alle, før jeg blir kjefta på her) som har et behov for å "fikse/hjelp" kjæresten sin.

For min del så har det vært en blanding av det her og lav selvfølelse (følelsen av at jeg ikke fortjener bedre) når jeg har bommet totalt på kjærestefronten.

Men NÅ har jeg lært, jeg er rimelig sikker i hvert fall. Kan ikke finne meg i noe tull nå som jeg har ansvaret for et lite barn i tillegg. Har gått mange runder med meg selv og er veldig klar på hva jeg kan godta og ikke, hva jeg ønsker og hva jeg ikke ønsker.

Edit: Jeg er ikke AB som du sikter til, men svarer ut i fra hva jeg tenker :)

Ja, det er ikke fornuftig å ta noen med alvorlige feil og problemer.

Den kan jo gå bra, men jeg tror de fleste bare lager ris til egen bak. Det er for stor risiko.

Og skal man først gå inn i et parforhold så bør det være noe å tjene på det for begge parter. Felles glede og nytte. Og ikke bare at man får flere problemer.

Forøvrig kan dette omsorginstinktet finnes i visse mannfolk også.

Skrevet

Ja, det er ikke fornuftig å ta noen med alvorlige feil og problemer.

Den kan jo gå bra, men jeg tror de fleste bare lager ris til egen bak. Det er for stor risiko.

Og skal man først gå inn i et parforhold så bør det være noe å tjene på det for begge parter. Felles glede og nytte. Og ikke bare at man får flere problemer.

Forøvrig kan dette omsorginstinktet finnes i visse mannfolk også.

Det er klart.

Jeg tenker som så at det beste utgangspunktet for et forhold er om begge parter har det godt med seg selv, vil ikke si at alt er perfekt, men at man stort sett er fornøyd med tilværelsen.

Da har man nok mye mer å gi en annen person og så kan man blomstre sammen :)

• Liker 1
Gjest Janus
Skrevet

Jeg tror det er noe i det Janus skrev...

Det er som regel alltid noe i det jeg skriver, selv når det overhodet ikke er noe i det.

Liker bikinien.

• Liker 1
Skrevet

Det er som regel alltid noe i det jeg skriver, selv når det overhodet ikke er noe i det.

Liker bikinien.

Jo takk, men den er nå ikke på langt nær så flott som din! :fnise:

Gjest Janus
Skrevet

Jo takk, men den er nå ikke på langt nær så flott som din! :fnise:

Morsomt. Jeg lo.

Skrevet

Fordi jeg vil være singel.

Har ikke det behovet for å være i ett forhold.

Blir fort lei :P

AnonymBruker
Skrevet

Er du singel fordi du ønsker å være det?

Nei, det er jeg ikke.

Fordi du ikke har truffet den rette?

JA!

Fordi du ikke tørr å involvere deg med noen?

Nope..

Fordi du har det bra alene og ikke ønsker å dele livet med noen?

Jeg har det bra alene, men ønsker noen å dele livet mitt med.

Fordi du har uflaks i kjærlighet?

Det har jeg nok.

Eller noe annet?

Tror ikke det.

Anonym poster: fa54287a15d7467c8661d0c0b1619694

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Er singel da jeg nesten nettopp kom ut av et forhold...

Skrevet (endret)

Hadde vært greit om folk skrev hvor gamle de er.

Er forskjell på noen som er 18 år gamle, og enda går på vgs, enn en kvinne på 29 som velger å være singel for hun har blitt dumpet gang på gang..

Eller en kar på 30 og aldri har vært i forhold pga sosial angst..

Endret av per78
  • Liker 1
Skrevet

Brent barn skyr ilden.........

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 39 og blitt ufrivillig singel etter et særs hompete og kort forhold som jeg til alt overmål vet ikke ville vært bra da han var helt nyskilt når jeg traff han og nå trengte han mer tid. Ganske klassisk men likefull sinnsykt vond magefølelse. Har vært gift og med ett samboerskap etter ekteskap tenker jeg at nå må jeg forskåne barna mine for flere kjærester selv om jeg absolutt vil ha noen å dele tanker og dager med. Vet ikke helt hvordan jeg skal finne roen og meg selv i livet mitt selv om jeg har en brA jobb og godt nettverk rundt meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 20 år og student i hovedstaden. Har ikke hatt noen forhold tidligere.

Jeg ønsker ikke å være singel.

Det stemmer. Har ikke truffet den rette.

Jeg ser ikke poenget med å involvere meg med noen som jeg ikke liker skikkelig godt.

Jeg har det bra alene, men ønsker en å dele livet, hverdagen og alt annet med.

Uflaks på den måten at jeg så langt ikke har funnet en jeg liker skikkelig godt.

Jeg er singel fordi jeg ikke har funnet den rette enda. Jeg ønsker ikke å gå inn i et forhold med en jeg ikke liker skikkelig godt og som jeg kan se for meg en framtid sammen med. Jeg er vel under gjennomsnittet attraktiv utseendemessig, men personligheten min er god, og jeg har flere gode kamerater som har forelsket seg i meg, noe som ikke har vært gjensidig.

Jeg har nå kommet til et punkt der jeg har innfunnet meg med at jeg kan bli lenge alene, og jeg har akseptert det. Type virkelig innfunnet meg med det, ikke bare prøvd. Jeg planlegger livet mitt som singel, og skulle jeg møte en gutt får vi ta det derifra. Jeg orker ikke stresse med det. Det er mye bedre å være singel enn i et forhold som ikke er helt riktig.

Dette var meg for sju år siden. En måned etter jeg fylte tjue traff jeg en fantastisk gutt/mann, falt pladask og vi ble sammen like etterpå. Vi holder fortsatt sammen og har det bedre enn noen sinne.

Anonym poster: 8697b01cc6a729982a23d982bb8d9075

• Liker 1
Skrevet

Jeg er singel fordi jeg ikke har truffet den rette enda. Er i 30-årene, og har aldri hatt det bedre hverken med meg selv eller med livet, så det er kun en mann som mangler. Men gidder ikke stresse, det kommer når det kommer :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er singel, men er usikker på hvor lenge, nå har det begynt å skje saker og ting på den fronten ;)

Det får tiden vise..

Nei, men det var slikt før, hver gang jeg møtte en bra fyr og det begynnte å bli seriøst fikk jeg litt kalde føtter..

Nei, jeg ønsker å dele livet med noen, klarer ikke tanken på å bli gammel alene. Jeg trives i mitt eget selskap også, men vil aller mest ha en ved min side.

Har hatt en del uflaks før, har vel stort sett forelsket meg i opptatte menn eller badboys, men er ikke så ofte jeg har forelsket meg, kan vel bare si at jeg har vært forelsket to ganger i hele mitt liv.

Skrevet

Da jeg var yngre hadde jeg denne tankegangen fordi jeg ikke hadde falt ordentlig for noen og hele denne kjærlighetsgreia virket litt oppskrytt.

Jeg mener jeg per dags dato har truffet den rette. Her er det derimot situasjonen og andre problemer som spiller inn.

Igjen ja - mest da jeg var yngre, men også nå tenker jeg at det er skummelt å sette seg i en så sårbar situasjon som når man innrømmer følelser og bestemmer seg for å gi seg selv hen.

Både ja og nei. Jeg trives alene - har et ganske sterkt enebarnsyndrom som gjør at jeg er vant til å gjøre ting på min måte til min egen tid. Å ta så mye hensyn til et annet menneske som et forhold innebærer vet jeg kommer til å være veldig nytt og uvant for meg. Men ikke nødvendigvis negativt - det gjenstår å se.

Nå har jeg aldri vært "i kjærlighet", so to speak. Uflaks har jeg aldri hatt - av det jeg kommer på i farta har jeg blitt avvist to ganger, og begge gangene var det ikke noe særlig med følelser bak fra min side så det etterlot ikke akkurat noen dype arr. Ellers, selv så innbilsk som det høres ut, har jeg aldri manglet oppmerksomhet. Uhellet mitt ligger vel i at jeg absolutt ikke forelsker meg så lett.

Skrevet

Jeg er singel fordi jeg ikke er glad nok i meg selv enda. Jeg må klare å se min egenverdi og tro på meg selv før jeg i det hele tatt knytter meg til noen. Klare å se hvor bra jeg er selv, ellers tror jeg alle komplement er bullshit.

Jeg har hatt mange sjanser til å få meg kjæreste, men det har aldri føltes helt riktig. I tillegg er jeg redd for å la noen komme så nært.

Skulle gjerne ha hatt noen "special" :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er singel fordi jeg ikke er glad nok i meg selv enda. Jeg må klare å se min egenverdi og tro på meg selv før jeg i det hele tatt knytter meg til noen. Klare å se hvor bra jeg er selv, ellers tror jeg alle komplement er bullshit.

Jeg har det på samme måte. Det er jævlig kjipt :\

Skrevet

Vil du at jeg skal banke litt vett inn i skallen din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...