Gå til innhold

Tina og Tøffen skal ha baby!

Tina_O

Anbefalte innlegg

Det var bra frøkna satte i gang og sprelle litt ordentlig! :jepp: Jeg syns også det er rart at du ikke kom igjennom til føden, det kan jo være noe som haster som du sier. :klo: De bør jo ha folk som svarer på tlf hele døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var bra frøkna satte i gang og sprelle litt ordentlig! :jepp: Jeg syns også det er rart at du ikke kom igjennom til føden, det kan jo være noe som haster som du sier. :klo: De bør jo ha folk som svarer på tlf hele døgnet.

Ja i går var det skikkelig action i magen, så ingen tvil om at hun er sterk og frisk;-) Ble så mye bevegelser at det til tider ble ganske vondt til mor;-) trodde nesten at det var noe annet som var i gjæring, men var nok bare ømme punkter, blære og nerver som ble truffet i kampens hete;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at du ikke kom igjennom til føden da.

Enn om det faktisk hadde vært krise da?

Dumt å måtte ringe 113 for å få tak i noen dersom det hadde vært noe galt...? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 UKER!!

Nå kommer babyene på rad og rekke :strix:

Hehe, ja får håpe hun ikke venter så lenge nå:-)

Så rart at du ikke kom igjennom til føden da.

Enn om det faktisk hadde vært krise da?

Dumt å måtte ringe 113 for å få tak i noen dersom det hadde vært noe galt...? :vetikke:

Ja, var litt rart. Får satse på at det var en engangshendelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhh.... Grapefruktjuiceissørpe<3 nam!! Det er min nye favoritt. 2dl grapefruktjuice og masse masse isbiter kjøres med stavmikser til ei tjukk issørpe. Spises med skje. Får ikke nok av det;-)

Formen er overraskende bra altså. Hadde middagsselskap i går. Stod og lagde middag før gjestene kom, satt ved spisebordet nesten hele kvelden (vanlgvis helt døden det), spilte kort og biljard til kl 0230. Ble selvfølgelig litt stiv og støl i bekken og rygg, men absolutt til å holde ut. Dette ville vært helt utenkelig for noen uker siden. Skjønner ingenting, jeg;-) ikke gjestene heller, hehe. "skal ikke du liksom føde om en uke?! Da skal du jo ikke være i så god form?!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest asanti

Ahhhh.... Grapefruktjuiceissørpe<3 nam!! Det er min nye favoritt. 2dl grapefruktjuice og masse masse isbiter kjøres med stavmikser til ei tjukk issørpe. Spises med skje. Får ikke nok av det;-)

Formen er overraskende bra altså. Hadde middagsselskap i går. Stod og lagde middag før gjestene kom, satt ved spisebordet nesten hele kvelden (vanlgvis helt døden det), spilte kort og biljard til kl 0230. Ble selvfølgelig litt stiv og støl i bekken og rygg, men absolutt til å holde ut. Dette ville vært helt utenkelig for noen uker siden. Skjønner ingenting, jeg;-) ikke gjestene heller, hehe. "skal ikke du liksom føde om en uke?! Da skal du jo ikke være i så god form?!"

Høres ut som en kjempefin helg du har hatt. :)

Har hun festet hode ja? Selv merker jeg nå store forbedringer i bekkene og rygg etter at at lille festet seg. Rart det der. :)

Må prøve den slushen din kjenner jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kjempefin helg du har hatt. :)

Har hun festet hode ja? Selv merker jeg nå store forbedringer i bekkene og rygg etter at at lille festet seg. Rart det der. :)

Må prøve den slushen din kjenner jeg. ;)

Sist jeg var på kontroll for nesten 2 uker siden var ikke hodet festet. Men det ligger godt nedi bekkenet. Skal til jordmor på tirsdag, så håper å få bekreftet at hodet er festet da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmora var syk i går, så blir tur til jordmor i morra i stedet:-)

Formen fortsatt bra, men litt varierende ift. Ryggen. I går hadde vesla tydeligvis veldig behov for å strekke seg, og jeg våkna kl 02:00 fordi det var så "trangt". Ble ikke mer søvn, så litt tung dag i går. Hun fortsatte å strekke på seg, så ingen stillinger var behagelig, bortsett fra å stå rett opp og ned, og det blir litt tungt til bekkenet etterhvert;-) Slet med ryggen og humøret i går... Men nå har hun krøllet seg sammen igjen:-D sovet greit i natt og sitter i min "normale" 120 graderstilling i sofaen nå, så dette lover veldig godt for denne dagen:-)

Mannen er hjemme denne uka, og det er så luksus! Dvs. han er jo på jobb da, men ikke på reise:-)

Driver og pusler med småting for å ikke kjede meg. Nå har jeg fått ramma om og hengt opp et gammelt bilde mannen kjøpte på auksjon for år og dag siden. Det var så grusom ramme på, marineblå 90-tallsramme som ikke passa bildet i det hele tatt. Nesten litt flaut. Men med ny ramme ble det så fint! Og mannen syns det var stas å ta frem det gamle bildet igjen. Og har laga noen "stoffbilder" på lerret selv, så nå er det ikke så nakent på veggene lenger:-) Har også handla to nydelige bilder til navnefesten til tvillingniesene mine. Hånkolorert av Marianne Aulie. De er levert til innramming, og jeg gleder meg sånn til å gi de:-D

I dag er planen å sy. Skal ta meg en tur å handle sytråd i riktige farger, så skal vesla få seg en morgenkåpe:-) Og i kveld skal jeg og mannen på humorshow. Viktig å ha planer, livredd for å få ventesyka;-)

Endret av Tina_O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt når ingen stillinger funker, og man må sitte rett som en prest i ryggen hele tiden. :P Bra at det føles bedre idag! Ganske bra gjort at du ikke har blitt rammet av ventesyken ennå, nå er det jo bare ca en uke igjen til termin!? :hakeslepp::biggrin: Hjelper vel å fylle dagene med hyggelige aktiviteter! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Er det virkelig bare en uke igjen?! Nå blir jeg å få ventesyke for deg Tina. :ler:

Gud så spennende tid vi går inn i nå, terminer på rekke og rad. Så nurk som endelig får møte verden.:)

Flink dere er som finner på aktiviteter. Skulle selv vært flinkere, men med is overalt på veiene tørr jeg ikke gå ut og det strammer seg helt om jeg skal drive å kjøre rundt alene. Til helgen starter en festival her i byen og Kaizers har konsert, hadde sååå lyst å få billetter men det ble jo utsolgt med en gang. :(

Endret av asanti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt når ingen stillinger funker, og man må sitte rett som en prest i ryggen hele tiden. :P Bra at det føles bedre idag! Ganske bra gjort at du ikke har blitt rammet av ventesyken ennå, nå er det jo bare ca en uke igjen til termin!? :hakeslepp::biggrin: Hjelper vel å fylle dagene med hyggelige aktiviteter! :jepp:

Er det virkelig bare en uke igjen?! Nå blir jeg å få ventesyke for deg Tina. :ler:

Gud så spennende tid vi går inn i nå, terminer på rekke og rad. Så nurk som endelig får møte verden.:)

Flink dere er som finner på aktiviteter. Skulle selv vært flinkere, men med is overalt på veiene tørr jeg ikke gå ut og det strammer seg helt om jeg skal drive å kjøre rundt alene. Til helgen starter en festival her i byen og Kaizers har konsert, hadde sååå lyst å få billetter men det ble jo utsolgt med en gang. :(

Ikke en uke, men faktisk bare 4 dager igjen til termin!!!! Har ultralydtermin 10. mars, på søndag, tickeren er en dag feil, ser det ut til. Magefølelsen min sier neste fredag, 15. mars. Min egen menstermin er 19. mars. Igangsettingblir vel senest 22. mars, tipper jeg. Tipper ventesyken kommer om kvelden 15. mars;-)

Var ute og handlet i sted, og må si det begynner å bli vanskelig å gå, hehe. Det kniper og blir vondt mellom beina, og jeg føler jeg må holde igjen for at hun ikke skal dette ut, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste kontrollen hos jordmor i dag:-) Alt var fint; blodtrykk, hjertefrekvens, urin, symfysemål. Det ble bestilt overtidstime på sykehuset neste fredag, har en følelse av at jeg kommer til å få bruk for den;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at du har vært på siste kontroll hos jordmor da!

Merker du ikke noe forskjell i kroppen? :)

Jo, merker forskjell. Mye nedpress, ekkelt og litt vondt å gå. Og murringer i "musa" og bak, tror det kommer av at hodet er helt ned i bekkenet og det kjennes godt når hun rører på seg. De siste dagene har hun strekt seg også, og det gir vondt i kroppen og ryggen. Og er litt småkvalm i dag, måtte ta meg en lur på sofaen her, og det har vel nesten aldri skjedd før. Håper formen er litt bedre til kvelden, for jeg har hevet ut mannen og får besøk av noen venninner:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Jo, merker forskjell. Mye nedpress, ekkelt og litt vondt å gå. Og murringer i "musa" og bak, tror det kommer av at hodet er helt ned i bekkenet og det kjennes godt når hun rører på seg. De siste dagene har hun strekt seg også, og det gir vondt i kroppen og ryggen. Og er litt småkvalm i dag, måtte ta meg en lur på sofaen her, og det har vel nesten aldri skjedd før. Håper formen er litt bedre til kvelden, for jeg har hevet ut mannen og får besøk av noen venninner:-D

Spennende. :) Håper hun kommer til helgen jeg, er klar for første babyen i terminklubben nå. :)

Så koselig! Godt med besøk nå når man har god tid til sånt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trenger jo ikke overtidstime du!! Står jo på tickeren din at babyen kommer om bare to dager :hoppendeglad:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jo ikke overtidstime du!! Står jo på tickeren din at babyen kommer om bare to dager :hoppendeglad:

Hehe...:-)

Fortsatt småkvalm. Og litt mageknip. Men ikke kynnere eller rier da. Så regner med det bare kroppen som forbereder seg, eller tilfeldigvis litt uvel uten at det har noe med fødsel å gjøre...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Hehe...:-)

Fortsatt småkvalm. Og litt mageknip. Men ikke kynnere eller rier da. Så regner med det bare kroppen som forbereder seg, eller tilfeldigvis litt uvel uten at det har noe med fødsel å gjøre...?

Satser på at det har med fødselen å gjøre jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...