Gå til innhold

FruLilla og Vesleprinsen


FruLilla

Anbefalte innlegg

Har ikke skjedd noe i natt, annet enn at jeg har sovet som en stein ;) Klager absolutt ikke over det, altså! Våkna kl seks og måtte tisse, og får ikke til å sove igjen, selv om jeg vet at Vesleprinsen sover i minst en time til! Vurderer å dusje nå mens han sover, i stedet for å bruke tida han er i bhg til det. Ligger her bare og lurer på om det har skjedd noe mer ifht åpning, selv om jeg ikke har hatt noe særlig nedpress siden vi var på sykehuset...

Vi skal være hos mamma og pappa i helgen, for mannen skal jobbe i byen de bor. Kjekt for meg å få litt avlastning, og samtidig ha muligheten til å se Mannen litt ;) Skal nok også pakke med litt fint undertøy, for nå gjør det ikke noe om fødselen starter. Og starter den ikke, så overlever jeg noen dager til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagen i dag har periodevis vært fin, selv om jeg synes hovedsummen har vært en stor skuffelse. Hadde avtalt date med mannen, men den ble ikke noe av, IGJEN, fordi han ble opptatt med noe hjemmekontor, IGJEN. Jeg har begynt å mislike dataen hans sterkt, det er på grensen til at jeg hater den nå. Han er jo ikke mentalt tilstede når han er hjemme lenger, sitter nesten bare på dataen. Ja, jeg veit at deler av jobben henger over og plager han, men det virker ikke som om han skjønner at han faktisk har en familie som trenger han og! Denne siste uka har vi knapt nok snakka sammen, og Vesleprinsen som har spurt etter pappa hele uka har stort sett bare blitt møtt med sure miner i hele dag når man har prøvd å ta kontakt med pappaen sin. Og det såret meg så utrolig! Jeg blåser i daten, selv om jeg har veldig lyst på den, men klarer ikke å blåse av Vesleprinsens behov for pappaen sin. Så i kveld veit jeg ikke hvor mange tårer fru høygravid har spruta ut...

Mine forventninger for morradagen og mandag ligger på minussiden. Han sier han skal ha fri, og ikke hjemmekontor, men jeg klarer ikke stole på det. For etter at han la bort dataen i dag har han bare sett på tv, og ikke tatt noe initiativ ovenfor verken Vesleprinsen eller meg. Jeg føler meg veldig ensom ifht graviditeten og familieliv, alt han tenker på er jobb for tiden. Og det sliter veldig på meg psykisk. Jeg trodde han endelig hadde begynt å forstå, og at vi hadde en god periode, bare for å krasjlande noe så sinnsykt... Har så lyst til å si til han at jeg har begynt å leke med tanken om å føde alene, siden han aldri er mentalt tilstede uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har delvis prøvd, med to gode vennepar som lyttere. Det funket sånn halvveis. Vi (mannen og jeg) fikk snakket litt sammen igjen i går kveld, la oss kl ni, skravlet og furtet om hverandre til nærmere tolv. I ti-tiden måtte jeg sjekke om tipset med stimulering av brystvorter kan sette i gang rier. Det gjorde det, så jeg sovnet ikke før fem. Men når jeg sjekket i dusjen i dag , så finner jeg fremdeles ingen åpning. Jeg blir så frustrert og irritert! Er så lei av å ikke få sove, og å konstant ha kynnere. Vil bare få ut den ungen, se om det er jente eller gutt (please, vær jente!), og kose meg med to barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor i dag. Fosterlyden, bt og urin er helt fine, men hodet er ikke festet lenger. Det har jeg hatt mistanke om den siste uken, så det var jo greit å få det bekreftet. Er visst helt vanlig hos flergangsfødende at hodet går litt opp og ned. Vi snakket i en time, om hvordan jeg har det, og at jeg er sliten og lei. Hun tilbød seg å strippe og røske meg litt ved neste kontroll, hvis hodet er festet da. Fikk ny time på mandag, og mandagen etter, i tilfelle det trengs. Var veldig godt å få snakket med henne, og få vite at hun kommer til å hjelpe meg med å sette i gang fødselen før termin hvis jeg ønsker det! Nå har jeg et par datoer og "forholde" meg til, og det er veldig betryggende :) Snakket med mannen, og han tilbød seg å komme hjem i morgen kveld og ha hjemmekontor et par dager. Så er jeg heldig kan vi prøve oss på litt sengekos, og kanskje modne forholdene litt til?

Ellers er jeg helt utkjørt etter dagen i dag. Kjørte mannen inn mot Oslo i møkkaværet for å hente bilen vi har kjøpt (dvs han kjørte til, og jeg stressa som en gal hjemover igjen for å rekke jordmortimen). Kjørte langt under fartsgrensen hele veien, noe annet var helt uforsvarlig på en dag som denne! Kom ti minutter forsinket til jordmor, men hun var tjue minutter forsinket, så det gjorde heldigvis ikke noe ;)

Men nå er jeg veldig klar for sengen, men tenker å gjøre klar en sconesdeig som kan stå i kjøleskapet til frokost i morgen først. Er planleggingsdag i bhg, så det er greit å få ladet batteriene i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres absolutt ut som du har ei koselig og forståelsesfull jordmor! Det er jo bra :)

Disse mannfolka, altså.. Hvorfor må de ha så selektiv hjernekapastitet?! Jeg håper det lysner seg litt nå, slik at du føler deg mer ivaretatt disse siste dagene. Ikke godt å leke med tanken om å føde alene. Jeg tenkte det samme. Men her i gården var forholdet på mange måter over allerede da.

Du får slå knyttneven i bordet og rett og slett be ham om å våkne opp! Noen trenger å bli minnet på at det finnes en virkelighet her også.

:hjerte:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har verdens beste jordmor!

Haha, de mannfolka er ikke lette å forstå seg på...! Det er mye bedre nå, mannen kom hjem onsdag kveld og har hjemmekontor ut uka :)

Onsdag måtte jeg måke snø på morgenen, det hadde snødd nesten en halvmeter! Og det tok over en time... Resten av dagen hadde jeg sterke kynnere og nedpress. Før vi sovna fikk jeg overtalt Mannen til å ha sex, men det ble ikke noe fødsel ut av det ;)

I fht planleggingsdagen i bhg gikk det overraskende bra! Jeg og Vesleprinsen koste oss masse, til tross for kynnerne mine.

I går hoppa jeg og prøvde å bevege meg mye for å få babyen lenger ned i bekkeninngangen. Hadde tenkt å overtale Mannen til en ny runde, men han kom og la seg så seint, og var så sliten. Men nå tror jeg faktisk at riene har starter på ordentlig... Har mest vondt på venstre side; lysken foran, og fra hoftekammen og oppover flanken bak. Men smertene sitter der litt uavhengig av rietakene...! Dvs det begynner å gjøre vondt før magen strammer seg, og fortsetter å gjøre vondt en stund etterpå. Måtte ta en pinex nå, for det gjør VONDT! Startet når Vesleprinsen våknet kvart på to, og jeg måtte inn til han, har hatt en lang pause, og nå er det ganske konstant. Men jeg kunne tenke meg å drøye til morgenen med å måtte reise til føden. Trappene ute har føyka igjen, og jeg orker ikke enda en falsk-alarmtur til føden!! Tar nok litt tid å få full åpning, hvis det er rier jeg har. Har jo dratt til føden til ingen nytte to ganger før, og sist gang hadde jeg rier og nedpress, med 0-1 cm åpning!

Må innrømme at jeg håper det er fødselen som har satt igang! Det passer ganske greit ifht jobben til Mannen, for neste uke må han være minst 4 timers kjøring unna store deler av tiden! Er jo praktisk om det skjer nå som han er hjemme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det roa seg når jeg fikk tatt smertestillende, så jeg fikk sove igjen, frem til kvart over åtte, da våkner Vesleprinsen :) Håper det starter igjen snart, sånn at jeg kan få det overstått! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter og venter... Sukk. Hodet er festa igjen, så jeg har stående tilbud fra jordmor om stripping og tøying i morgen kl to... Har så lyst til å si ja, for nå de siste nettene har jeg bare sovet 2-3 timer. Men Mannen skal til Kongsberg på jobb fra tirsdag morgen, og er i Oslo i morgen, så vi må finne ut i kveld hva vi går for... Frister så innmari å si ja til tilbudet fra jordmor, og be Mannen om å være klar til å reise fra Oslo i morgen kl to. Det er jo ikke sikkert at fødselen setter i gang... Uansett så kommer jeg nok til å be jordmor sjekke åpningen, for jeg tror jeg har 2-3 cm åpning nå, og det er litt kjekt å få sjekket om jeg kjenner riktig, eller om jeg er helt på bærtur... ;)

Mannen håper faktisk på fødsel i natt, så spørs om jeg får foreslå at vi prøver sex en siste gang for å se om det hjelper i dag ;) Hadde jo ikke gjort noe å få ut den babyen! Men jeg har begynt å miste litt motet på at ungen vil ut enda, selv om kroppen jobber hardt hver natt... Blir gaaal! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, men dersom du har 2-3 cm og det setter igang etter stripping imorgen, så kan jo fødselen komme igang ganske fort? Tør virkelig mannen din å reise så langt unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for at jeg ikke skal strippes i morra, og ta sjansen på at hodet fremdeles er festa og at fødselen starter fredag i stedet ;) gjerne uten stripping! Har tilbud om stripping om en uke igjen. Så det blir nok bare sjekk av åpning i morra, hvis jordmor vil det :) Jeg synes det hadde vært betryggende å vite hvor mye åpning jeg har, spesielt siden Mannen skal så langt unna. Er det tre cm eller mer i morra, tror jeg nok ikke at han får lov til å dra på tirsdag... Men vi får se! Den jobben er veldig viktig for jobbkarieren til Mannen, så han vil veldig gjerne dra på den, den er faktisk så viktig at prioriteringen hans nå er fødsel, jobb, barsel ;) Så da er det greit om babyen i hvertfall venter til fredag/natt til fredag med å komme, slik at han får vært sammen med oss noen dager etterpå og ;) Er litt skuffa, samtidig som at jeg skjønner mannen godt, for han har blitt forbigått hele veien i jobbsammenhenger, hele yrkeslivet, men også på ting han har vært engasjert i på fritiden. Så fort noen melder sin interesse for noe, har han blitt forbigått, selv om han har gjort en god jobb, og det som har vært med på de arrangementene i flere år har sagt både før og etter at Mannen er den som har gjort best jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen fikk gjort sin del for å se om det blir fødsel i natt... ;) Han var ekstremt optimistisk ifht virkning, mens jeg sa at jeg ikke trodde det kom til å virke, bl.a. siden det ikke har virket de siste tre gangene vi har prøvd mens han har vært hjemme nå :P

Foreløpig ser det ut til at jeg har rett, ingenting på gang ennå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, heia fredag!! :) Sov veldig godt i natt, men våknet altfor tidlig av Mannen som skulle på jobb. Vesleprinsen våknet også, halv sju. Så da var det felles frokost på familien kl sju på morgenen! Det var jo litt koselig ;) Nå har Mannen reist for uken, og Vesleprinsen levert i bhg. Og mine planer for dagen i dag er å SOVE, og ha "hjemmespa" før jordmortimen... Føttene mine trenger en real omgang skrubb og fuktighet...

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Clafoutis

Oi så spennende, her må jeg være flinkere til å klikke meg inn, altså! Nå kan jo lillebebis bare poppe ut når som helst :jepp: Men vi får satse på at h*n holder seg inne til fredag da, skjønner veldig godt at du absolutt foretrekker at mannen får litt tid hjemme med dere, ja! Hva er det forresten han jobber med, siden han så ofte må være borte hjemmefra i lengre perioder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen jobber på en måte innenfor eventbransjen. Trur ikke jeg tør være mer spesifikk, for det er ikke så mange innenfor hans arbeidsområde, er annerledes med folk som jobber med regnskap, er sykepleiere e.l.

I dag har jeg vært på shopping nesten hele dagen, og er veldig sliten nå. Og da blir det mer kynnere... Ikke lurt! Men nå slipper jeg ut på shopping resten av uken ;) tror jeg... Hehe

Jordmor sjekket åpning i går, var heldigvis ikke mer enn én cm åpning, men det var veldig modent, og hodet var langt nede. Så nå får babyen vente til fredag med å komme ut ;) Blir uansett strippet på mandag hvis det ikke skjer noe før. Det er litt godt å ha en dato å forholde seg til, selv om det ikke er sikkert at stripping hjelper. Tenk, om en uke er jeg forhåpentligvis/sannsynligvis i fødsel, evt nettopp ferdig! :) Så da er det litt lettere å være flink til å slappe av denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...